• FES-TE SOCI ARA
Dijous, 07 maig, 2026
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

Els firaires apunten que les vendes de la Candelera han estat similars a l’any passat tot i l’augment de públic

Samar Elansari
07/02/2024
a Economia
EnviarCompartirTuitarEnviar

En general, els firaires asseguren que ha estat una bona fira, però apunten que malgrat el bon temps i la gran afluència de persones, les vendes han estat similars a l’any passat.

Gran afluència de gent durant tot el cap de setmana a la Candelera // Samar Elansari

Un any més, la Fira de la Candelera ha omplert els carrers de Molins de Rei de gastronomia, artesans i comerciants. El bon temps ha afavorit l’arribada dels visitants a la fira, on s’han pogut veure riuades constants de gent passejant, comprant, bevent vi i, en definitiva, gaudint de la Candelera.

En un any marcat per la sequera, el sector més colpejat ha estat el del planter. Tot i això, els diferents paradistes del sector han apuntat al fet que ha estat una bona fira malgrat les circumstàncies. De fet, en general, els firaires mostren una resposta majoritàriament positiva respecte a aquesta edició de la Candelera, tot i que la gran quantitat de visitants que han trepitjat Molins de Rei durant el cap de setmana no s’ha traslladat en un augment significatiu de vendes en tots els casos.

El sector del planter afectat per la sequera

Ja fa uns anys que el planter, el que és l’origen de la Candelera, arrossega un declivi que està sent difícil de revertir. Tot i això, en aquesta darrera edició, els paradistes celebren l’afluència de persones a la zona on es troben les parades ha augmentat respecte als últims anys. El sector, que a més es troba en un moment difícil a causa de la situació actual de sequera, apunta que les vendes d’aquest any no han estat superiors a altres anys, però, en general, sí que han notat un increment en l’interès de les persones per l’espai del planter.

“Divendres i dissabte van anar molt bé, però diumenge ha estat molt fluix en vendes”, asseguren des de Vivers Queralt, que diuen que ha estat una bona fira “malgrat les circumstàncies actuals”. En aquest sentit, expliquen que malgrat la dolenta situació de dèficit hídric que s’està vivint actualment, “nosaltres que venem vivers no estem notant tant la situació, ja que els podem continuar plantant i venem a un sector molt específic que necessita els arbres”. El gerent de Vivers Queralt, però, reconeix que enguany la sequera s’ha notat en les vendes i malgrat que consideren que ha estat un bon cap de setmana “estem facturant al voltant d’un 20% menys que abans de la pandèmia”, una dada que segons apunta “ens diu clarament que el sector no està remuntant”.

La zona del planter ha rebut més visitants però això no s’ha traduit en un increment significatiu de les vendes // Samar Elansari

La sequera, però, no és l’únic motiu pel qual els paradistes del planter atribueixen la dificultat per aconseguir bones vendes. De fet, també apunten que la localització, tan allunyada de la resta de la fira, també els perjudica. “Nosaltres al final estem aquí a dalt i la gent quan arriba ja ha passat per gran part de la fira i ha comprat” explica Fèlix Escolà, florista de Sant Feliu que porta més de 30 anys venent a la Candelera. De fet, l’home explica que la zona de vins i embotits “cada cop creix més”, un fet que provoca “que tothom es gasti els diners en menjar i beure” i no pas en altres sectors de la fira. Escolà, en la mateixa línia que la majoria dels paradistes de la zona, també apunta que el cap de setmana “ha estat bo” però que l’afluència constant de persones “no s’ha traduït en un increment generalitzat de vendes”.

Vins i embotits, una combinació perfecta

Si els firaires de la zona del planter havien d’esforçar-se per poder aconseguir més vendes, al Terraplè, en canvi, la fotografia que feien els paradistes era molt diferent. A la zona d’embotits, plena de gom a gom durant tot el cap de setmana, van tancar una Candelera “magnífica” segons apunten alguns dels paradistes. El fet d’estar tan propers a la fira de vins, sumat a la gran quantitat de persones que passejaven per la zona “ha fet que tanquem el cap de setmana amb molt bons números”, apunta el gerent d’Embotits Raima. “La gent normalment ja ve a comprar a la Candelera, però el fet de tenir els vins just aquí darrere ens dona una empenta per vendre una mica més”, explica l’home.

Una parada d’embotits a la Fira de la Candelera // Samar Elansari

En aquest sentit, la majoria dels paradistes expliquen que han tancat la fira amb números lleugerament millors que a la darrera edició. Des d’Embotits Planoles de fet, diuen que no han parat de treballar en tot el cap de setmana i que hi ha hagut gènere “que vam esgotar el mateix dissabte al migdia”. També apunten que la localització dels vins “és un impuls per nosaltres”, ja que també “ens ajuda a vendre tapes i més quantitat de gènere perquè la gent vol menjar mentre fa el vermut”. La gerent de l’establiment, però comenta que les vendes tampoc han patit un increment molt alt respecte altres anys “però sí que és veritat que es nota la recuperació de la pandèmia i que la localització també ens ajuda”.

Els artesans demanen una localització més centralitzada

Situats entre el carrer Major i el Terraplè, com l’any passat, es trobàven els artesans. Els paradistes del sector, d’igual manera que la resta de firaires, han apuntat a la gran quantitat de visitants que ha rebut la Candelera enguany tot i que, el sector, torna a posar en dubte la localització que tenen a la fira. En aquest sentit expliquen que, a banda dels paradistes que tenen el seu estand als carrers principals, la resta es troben en zones “que no son de pas per als visitants” un fet que asseguren que els perjudica en les vendes. A més, molts d’ells demanen que es faci un replantejament del recinte firal i es pugui moure la zona de cultura a carrers més transitats.

[Fes-te soci del Viu i aconsegueix els Anuaris]

Des de la parada de La Cacerola de Barro expliquen que per ells ha estat una bona fira, ja que “de moment estem venent més o menys el mateix que l’any passat”. La María, que és la propietària explica que també les seves vendes “són causades per la situació que tenim, perquè ens trobem justament davant la plaça del Palau”, un fet que apunta que “ens ajuda a poder estirar les vendes una mica més”.

Els artesans demanen una millor localització a la Candelera // Samar Elansari

Als que no els va anar tan bé va ser a aquells paradistes que es trobaven als carrers entre la plaça del Palau i el Terraplè, ja que asseguraven que es trobaven en una zona poc transitada. Albert Parés, que ven pòsters antics, explica que l’augment de la zona de vins i embotits els perjudica, ja que “la gent es gasta els diners en beure i menjar i després ja no se’ls gasta en altres coses”. L’home apunta que aquest fet, sumat a la localització “no ens ajuda a donar una empenta als nostres negocis” i demana tornar a la zona del mercat, ja que “allà veníem molt més que no pas aquí”. No és la primera vegada que alguns artesans es queixen de la localització, tot i que els han canviat de lloc en més d’una ocasió.

Llegeix més

L’Ajuntament es mostra molt satisfet amb la Candelera i vol aprofundir en el Planter Innov@

Relacionats

Etiquetes: 173a edició Fira de la CandeleraCandeleraCandelera 2024Fira de la CandeleraFIra de la Candelera Molins de ReiLa CandeleraMolins de Rei
EnviarCompartirTuitCompartir
En el segle XIX a Molins de Rei hi arribà la Fira de la Candelera i el tren

En el segle XIX a Molins de Rei hi arribà la Fira de la Candelera i el tren

03/03/2026
Menys passatgers dels habituals baixant del tren durant el cap de setmana de la Fira de la Candelera // David Guerrero

Les incidències a Rodalies deixen un 25% menys de visitants arribats en tren a la Candelera

06/02/2026
Menys passatgers dels habituals baixant del tren durant el cap de setmana de la Fira de la Candelera // David Guerrero

Homenatges, inèrcia i Rodalies: les claus de la 175a edició de la Fira de la Candelera

04/02/2026
La 175a Fira de la Candelera ha posat el focus en l'arrel de tot plegat: el planter // David Guerrero

La 175a Fira de la Candelera, en imatges

04/02/2026
Els firaires apunten a una baixada de visitants a la Candelera per la crisi de Rodalies

Els firaires apunten a una baixada de visitants a la Candelera per la crisi de Rodalies

03/02/2026
La Fira de la Candelera homenatja els expositors més fidels en el seu 175è aniversari

La Fira de la Candelera homenatja els expositors més fidels en el seu 175è aniversari

02/02/2026
Article següent
El Comité de l’Antifaç consolida el nou Carnaval

Consulta el programa complet del Carnaval de Molins de Rei 2024

Més comentat 1

  1. Esteve says:
    2 anys enrere

    Estaria força bé que la persona que redacta la notícia tingués un mínim de coneixement sobre el que està escrivint: el sector d’artesania no es situa entre “el carrer Major i el Terraplè”, ja que el carrer Major també forma part del sector. Per altra banda, els expositors situats “entre el Palau i el Terraplè”, és a dir, al carrer Rubió i Ors, no son pas del sector d’artesania, sinó d’Arts i Brocanters. Només és necessari mirar un plànol de la fira per obtenir aquesta informació. Siguem rigurosos, si us plau.

    Respon

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

L’Ajuntament crea una guia per facilitar l’accés als serveis i recursos per a persones amb discapacitat
Societat

L’Ajuntament crea una guia per facilitar l’accés als serveis i recursos per a persones amb discapacitat

Samar Elansari
05/05/2026
Els sostres de cinc equipaments municipals s’ompliran de plaques fotovoltaiques
Economia

L’Ajuntament se suma a la comunitat energètica dels polígons industrials

Samar Elansari
04/05/2026
Augment de les ràtios a les escoles bressol per atendre les famílies sense plaça
Societat

El nou sistema de llista única a la preinscripció de les escoles bressol prioritza les famílies de Molins de Rei en l’accés a les places

Samar Elansari
04/05/2026

VIU Empresa

Les neteges tècniques industrials guanyen pes en una indústria cada cop més complexa
VIU Empresa

Les neteges tècniques industrials guanyen pes en una indústria cada cop més complexa

Viu Molins de Rei
07/04/2026
Com és el model d’habitatge públic metropolità? Més assequible, sostenible i de qualitat
VIU Empresa

Com és el model d’habitatge públic metropolità? Més assequible, sostenible i de qualitat

Viu Molins de Rei
17/12/2025
El respecte a la diversitat, protagonista de la Mostra de Cinema Espiritual de Catalunya
VIU Empresa

El respecte a la diversitat, protagonista de la Mostra de Cinema Espiritual de Catalunya

Viu Molins de Rei
19/11/2025

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals

Tecnologia d’avantguarda per millorar la salut i reduir el dolor

Dra. Montse Casals - Centre Casals
29/08/2025

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Laura Gàlvez
13/06/2025

VIU+

Els veïns dels barris de muntanya dubten de l’efectivitat del tancament de Collserola i el viuen amb relativa normalitat

Els veïns dels barris de muntanya dubten de l’efectivitat del tancament de Collserola i el viuen amb relativa normalitat

24/04/2026
Els carrers s’omplen de llibres, roses i cultura en un Sant Jordi marcat pel bon temps

Sortegem dotze llibres d’autors locals per la diada de Sant Jordi

22/04/2026
Molins de Rei supera els 27.000 habitants el 2025

Molins de Rei supera els 27.000 habitants el 2025

10/04/2026
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei


  • Avís legal

  • Política de cookies


Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Llicència

Viu Molins de Rei

Viu Molins de Rei és propietat de Associació Viu Comunicació i està subjecte a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 No adaptada de Creative Commons.

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Segur que vols desbloquejar aquesta publicació?
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?