El passat 13 d’octubre el Teatre del Foment de Molins de Rei va viure una fita històrica: després de dècades de lluita municipal, l’Assemblea Nacional de la CUP va decidir fer un salt endavant i presentar candidatura a les properes eleccions al Parlament de Catalunya.
Tot i la precipitació dels esdeveniments com a resultat de l’avançament electoral, la decisió que vam prendre no és fruit d’una febrada sobtada, sinó d’un llarg procés de reflexió al sí de la CUP i del conjunt de l’Esquerra Independentista.
El cert és que amb 26 anys d’existència, la CUP s’ha anat fent un lloc a moltes viles i ciutats a base de feina de carrer, colze a colze amb les entitats, els moviments socials i les lluites populars, desenvolupant una altra forma de fer política. És en aquest context on ens sentim més còmodes, i és l’àmbit municipal on creiem que, per proximitat, és més viable l’assoliment d’una democràcia real, participativa i oberta a tothom.
Partint d’aquesta premissa, el creixement i la consolidació del projecte per una banda, i la conjuntura econòmica i política per l’altra, ha fet que cada cop més i més gent dins la CUP i al nostre entorn s’hagi anat convencent que era necessari dur la nostra veu i la nostra manera de fer a tots els fronts possibles, inclòs el Parlament de Catalunya.
Cal tenir en compte que ens trobem en un context de forta regressió dels drets socials, amb 1.600.000 aturats al conjunt dels Països Catalans, on la pressió de la crisi ofega dia rere dia les persones més vulnerables. I és en aquest context on l’independentisme parlamentari actual ha optat per abandonar qualsevol reivindicació social i, veient els darrers esdeveniments d’ençà de l’onze de setembre, jugar-s’ho tot a la “Carta Mas”. Es vol imposar un pensament únic consistent en deixar pel dia després de la independència qualsevol reivindicació social. Fins aquell moment, diuen, millor no molestar. Tots amb el President.
La CUP, amb l’herència de l’independentisme insubornable que representen més de quaranta anys de lluita de l’Esquerra Independentista, estem convençuts que només avançarem cap a la veritable llibertat si som capaços d’unir a les nostres reivindicacions nacionals una voluntat de canvi profund de les estructures de poder. No ens conformem amb un canvi de banderes o amb canviar un DNI per un altre: volem una nació lliure per a persones lliures. De Fraga a Maó i de Salses a Guardamar.
És amb la voluntat de trencar amb aquest pensament únic que ens volen imposar, i per ser un altaveu de les lluites populars, que ens plantejàvem concórrer a les eleccions supramunicipals; a l’Assemblea Nacional de Reus, el març d’aquest mateix any, vam decidir posar-nos a treballar intensament per poder afrontar aquest repte amb garanties i, arribat el moment, pensar entre tots i totes si crèiem convenient o no fer aquest pas tan important.
I el moment va arribar, i per prendre la decisió, un cop convocades les eleccions, volíem escoltar l’opinió de la nostra gent més propera. Per fer-ho, vam convocar una Assemblea Oberta als simpatitzants de la CUP de Molins de Rei, i una altra assemblea amb gent de l’Esquerra Independentista i dels moviments socials del Baix Llobregat. Aquesta dinàmica participativa s’ha seguit arreu del territori, amb prop d’un centenar d’assemblees populars.
La il·lusió, les ganes i la confiança que vam percebre en aquestes trobades van ser un factor molt important per acabar-nos de decidir a fer el pas. I no només van reforçar l’impuls cap al “sí”, sinó que a més ens van mostrar el “què” i el “com”; és a dir, què esperen que hi anem a fer, al Parlament, i com creuen que hauríem de treballar en aquest nou front de lluita per poder assolir els objectius que ens hem marcat entre tots i totes.
Aquestes últimes setmanes, amb el suport que vam rebre a l’Assemblea Oberta, en l’organització de l’Assemblea Nacional a Molins de Rei i en la gran resposta a la recollida de signatures per a poder-nos presentar a les eleccions, hem tornat a notar ben a prop el caliu de la nostra gent… una gent que potser no ve a les assemblees cada setmana, que potser no participa a les nombroses reunions que fem la militància; però que sent el projecte com a seu i parla de la CUP en primera persona.
És amb aquesta perspectiva que afrontem el nostre principal repte, més enllà dels nostres objectius polítics: seguir fidels a la nostra manera de ser i, ja sigui al carrer, a l’Ajuntament o al Parc de la Ciutadella, seguir sent mereixedors d’aquest escalf i d’aquesta il·lusió.
Moltes gràcies a tothom per fer-ho possible, i visca la terra!
Miquel Martínez, militant de la CUP de Molins de Rei
CUP=VOTO NULO (TERESA DIXIT)
AIXÒ DE LA INDEPENDÈNCIA ÉS MASSA SERIÓS PER A VOSALTRES.
ARA NO ES TRACTA DE FER BIRRES I PORROS SINÓ DE TREBALLAR, US SONA EL VERB? I L'ACCIÓ ENCARA MENYS
NO, POTSER ENCARA NO HO HEU PROVAT.
NOMÉS SEGUIREU SENT UN PARTIT EXTRAPARLAMENTARI PERQUÈ AMB AQUESTES IDEOLOGIES NO ES POT ANAR PEL MÓN ACTUAL.
Amb el liberalisme econòmic que és el causant de la crisi pots anar molt lluny, i tant…amb el capitalisme que deixa milions de treballadors a Europa sense feina també es pot anar molt lluny..al desastre econòmic que vivim actualment . Mai com fins ara en els últims 40 anys s'ha evidenciat que el capitalisme salvatge és incompatible amb la democràcia. El que no es pot sostenir és aquest sistema econòmico-polític que deixa en mans de la banca internacional el destí dels estats i de les persones.
¿ Y la comilona que se echaron el dia 13 bajo las pérgolas fotovoltáicas de ICV quien la pagó? , ¿ Se pagó el correspondiente impuesto de uso de la via pública? , ¿ Que les pareció a los visitantes lo de las pérgolas fotovoltaicas, ejemplo de productividad y eficiéncia económica de la gestion pública en Molins de Rei , estando desenchufadas, aún?
"comilona": menú de La Palmerenca format per macarrons i 1/4 de pollastre a l'ast + fruïta, vi i aigua. Van dinar 500 persones que van pagar tots els seus tickets, el que ens va permetre pagar els costos del dinar + el lloguer del Foment per l'Assemblea Nacional de la CUP + despeses de so i imatge. Teresa, no se que menja vostè però al meu poble macarrons i pollastre no és cap "comilona", més aviat menú infantil. Pel seu desconeixement li diré que l'espaï públic no es "paga" es demana i t'el concedeixen o no. Per tant, no hi ha un impost per fer un acte al carrer, perque si tens el permís el carrer és de tots. Pel que fa a les pérgoles fotovoltaiques no se que tenen a veure amb un dinar popular que es fa a la Plaça del Molí, en tot cas si li vol demanar responsabilitats a qui les va fer i no conectar-les demanili al partit pel qual demana el vot, CiU, que estava a l'equip de l'anterior govern. Abans d'engegar el ventilador amb merda posi'l a la direcció adeqüada perque li pot venir a vostè la substància. Salut !!
El lloguer i despeses, entre altres del vostre local social, el paguem els ciutadans de Molins de Rei amb els nostres impostos; perquè no parleu de la subvenció que rebeu com a Grup Municipal? Perquè molt parlar dels sous dels demés, però vosaltres no heu renunciat ni a les dietes ni a les subvencions; quina barra!
Dietes ? a quines dietes et refereixes ? saps el que és una dieta ? Els regidors de la CUP a Molins de Rei guanyen 150 euros al mes, menys del que reben oficialment . La resta dels diners son per exemple per convocar un premi a les dues millors entitats de la vila que tothom pot valorar, son evidentment per pagar un lloguer d’un local ( com fa la resta de partits o entitats de la vila ). Ningú a Molins de Rei fa això. Ara, si el que vols és que la CUP sigui desterrada de la política municipal per, precissament denunciar els abusos en els sous dels polítics tradicionals ( CiU i les seves “oficines de treball municipal” amb el seu telèfon 24 hores , recolocats del PSC, recolocats d’Iniciativa a altres pobles en pagament de nomenar alcaldes…).
Això demostra que la feina de denúncia que fem fa mal precissament allà on volem. Per cert la CUP Nacional va decidir que si entrem al Parlament el sou que cobrarà qualsevol diputat no serà superior als 1600 euros nets, i el seu mandat no superior a una legislatura. Sola Scriptura, cap partit és capaç de limitar el sou dels seus diputats ni el seu mandat com ho fa la CUP. Una altra manera de fer política és possible, com a mínim ho intentem i això deixa en molt mal lloc els partits tradicionals.
Ni idea, no en tens ni idea….
Pel que fa als "porros", podria ser que algú que votés la CUP fumés porros, podem passar una enquesta, mai se sap…ara el que és més segur és que a CiU hi ha molts consumidors de cocaïna entre els professionals liberals, o t'haig de recordar les analítiques del clavegueram de determinades zones residencials de Barcelona ? Els professionals liberals tenen molt d'estres….Quina visió del món que tens Víctor…fa 8 anys la CUP no estava a l'Ajuntament de Molins, no sabem si continuarà d'aquí 8 anys, qui decidirà seran els ciutadans de Molins de Rei que ens jutjarà, i potser sàbiament. Pel que fa a treballar…per què els de CiU us penseu que sou els únics que treballeu ? Hi ha molta altra gent a altres partits i associacions a la vila que després de treballar ( els que encara tenim feina ) dediquem el nostre temps a diversos projectes, per això Molins de Rei te la xarxa d'entitats que te. ISalut !!
Però quina dèria tens amb la gent de CiU. Per cert crec que hauries de disculpar-te per dir que per unes analítiques dedueixis que hi ha molta gent de CiU que faci o deixi de fer no sé què. Crec que acusacions d'aquest tipus són directament denunciables.
És penós que sempre gent com Teresa, Joan Güell, David etc.. feu que aquest espai per criticar, opinar, o simplement informar-se, el convertiu en un circ, i feu treure les ganes a la gent de llegir.
Els de viu Molins us ho haurieu de fer mirar, si us convé segons queins comentaris.
Que le treun credinbilitat a qualsevol debat o noticia que feu. Sigui de qui sigui.
Ës molt trist!
Viu Molins (com a responsable indirecte d'haver permés aixó fa temps) és el culpable, sap greu però ésaixí.
I no és questió de llibertat d'expressió, no serveixen aquests arguments.
andreu : Veo que Usted se ahoga en un vaso de agua, Parece que Usted aún no quiera abolir la Inquisición Española. En los articulos de Viu molins, si realmente tiene argumentos, rebátalos, no se quede en limitarse a criticar el medio. No se crea que mis opiniones Viu molins me las publica todas, tengo mi via crucis`particular, ya que creo que estan plenamente influenciados por opiniones de individuos como Usted.
Aqui està el problema; com voleu que es "rebati" les tonteries que dieu?
De totes maneres em sembla que la resposta que ha fet Enric Piera ha quedat força clara no?
COntinuo dient que no se perque hi ha nervis i merder sempre que hi articles de la CUP, en el fons és bo.
Primer, el "treballar", despres les "birres",
Ara les dietes i els sous, la última haha!!
Que bó.
També pregunteu-vos quin partit, o organització, tant és.. en 5 dies recull més de 1000 firmes a Molins de Rei (no vol dir que siguin vots). Però qui te la capacitat de mobilitzar aixó?
Va vinga, estic frisant per veure si la Teresa diu que va ser a punta de pistola, o si diuen que son firmes falses, o potser que l'Enric Piera va signar 800 vegades
haha!
Feu molta gràcia la veritat!
O sigui parlar de drogues i acusacions
creuades de consum d'aquestes
és ser "obert a la ciutadania".
Molt bé. Ja està el que volia saber.
La reflexió fem-la tots plegats siusplau.
Apa, adeu, Em vaig a fer una ratlleta de coca…
Exaltats varis,
Dieu el que vulgueu que els articles que parlen de CIU o d'Esquerra,
i ja no cal dir la resta, no els comenta ni déu!
Que parlin de tu, encara que sigui malament (Groucho Marx).
No sé perqué, sempre que hi ha un article de la CUP, hi ha merder,
jo crec que deuen ser els més llegits, i els únics que deuen interessar.
Estaría bé saber les dades desde Viu Molins.
En definitiva, que ningu es posi nerviós, si la CUP entra al parlament doncs endavant, i
sinó continuarà a l'Ajuntament de Molins i en molts altres, per molt que alguns no ho
puguin entendre ni acceptar.
Visca les birres;)
Salut!
Ja ho sabiem això de les birres, ja; el que jo vull saber és perquè les hem de pagar els ciutadans amb els nostres impostos; perquè la CUP no renuncia a les subvencions públiques?
Sola Scriptura, per si no s’ha adonat la crisi no es soluciona tancant hospitals ni col.legis. Mentre els partits que fins ara han dominat la política “oficial” han dedicat els diners a luxes, corruptel.les diverses ( CiU i PSC ) altres intentem dedicar-los a allò que estan destinats, a garantir un dels pilars de la democràcia: la pràctica política. Una altra cosa és que altres facin un mal ús, o que s’hi dediquin masses diners, però la crisi no la provoquen els sous dels regidors, ni tant sols dels que cobren massa. Faci una lectura una mica més profunda. La crisi és de sistema econòmic, és del capitalisme i de com les relacions de poder garanteixen els drets dels ciutadans ( dret al treball, educació, sanitat ) gràcies a un repartiment de la càrrega impositiva -que paguin més els rics- fins que modifiquem les estructures de propietat i de producció.
Allò públic, però ben gestionat, és forma part de l'essència del pensament d'esquerres perque permet garantir els drets del poble. Si les formacions polítiques no rebessin cap ajuda la política seria "censitària", és a dir, només es podria dedicar a fer política aquells que tinguessin diners ( els rics ), amb un control encara més gran dels mitjans de comunicació. En una societat capitalista com aquesta hi ha un mal repatiment de la riquesa, cada vegada més acusada. Aquesta temptació la van tenir els liberals al segle XIX i anava acompanyada d'una màxima: només poden votar els que arribin a determinades rendes. És aquest el seu model de democràcia Sola Scriptura ? La crisi la provoca la banca internacional – per cert, la CUP no demanarà ni un euro a cap entitat finançera -.
Li ben asseguro que les "birres" o les aigues me les pago de la meva butxaca. Fins i tot al dinar que va cloure l'Assemblea Nacional de la CUP del passat 13 d'octubre més cares per poder recaptar diners i pagar el lloguer del Foment. No digui barbaritats ni menteixi deliberadament. Denunciar els abusos dels partits tradicionals et pot generar enemics, però com a mínim que siguin més consistents. Salut !!
Solsament una cosa pel Sr.Enric Piera, a mi personalment hem sembla molt be que la CUP es presenti a les eleccions, que difruten del seu dinar. Però ja comença amb les seves respostes el seu atac a CiU, solsament dues coses les pergoles segons l'antic Govern municipal estavem connectades per cert ell les defensava a mort quant estava a ERC tant a la radio com altres mitjans (cal tindre memòria) Llavors sembla evident que o no tenia l'informació o be deia mentides. L'ultima es quant una persona (que no es identifica) li diu que el de la CUP fumant porros la seva resposta que CIU prent cocaina ….. i el seu argument que a les zones altes de Barcelona un analisi de l'aigua, ja estaria be que com a minim demani una disculpa.. i a més aquesta zona de Barcelona sempre hi guanya el PP. Si la CUP esta representada per el Sr.Enric Piera ho tenim clar per asolir l'independencia
Jo no he tret mai el tema però aquí teniu el mapa, per si us agrada parlar de drogues i intentar posar etiquetes a gent de determinades zones o partits partits polítics.. .http://elisilvamendoza.blogspot.com.es/2012/04/la-cocaina-flota-al-subsol-de-barcelona.html
Pel que fa a la independència…si…segur que CiU ens durà la independència…paraula que no porta ni al seu programa electoral.
Torno a dir, el consum de substàncies psicotròpiques és una activitat que afecta a tots els sectors de la societat, uns consumeixen una mena de drogues, altres unes altres ( també l'alcohol és una droga ). El que no s'hi val és dir que les classes mitges-altes votants de la dreta son alienes a les drogues. No toqueu el tema i no us cremareu. Salut !!
S'ha de tindre una mica de memòria Sr. Enric Piera "ara el que és més segur és que a CiU hi ha molts consumidors de cocaïna entre els professionals liberals, o t'haig de recordar les analítiques del clavegueram de determinades zones residencials de Barcelona" son paraules teves : Si algù diu que la CUP o membres de ell fumant porros que ? de ben segur en la societat i per tant en tots els partis hi ha gent que prend sustàncies però d'aixo a "escampar merda" de tu més; com a mínim hem sembla que tu Enric no li fas cap favor a la CUP, com sempre tens la perpecció que les opinons de la gent es una creuada d'un partit envers la CUP i sempre pel que sembla es CiU i jo no soc d'ells i entenc que creus que ets el melic del mon, solsament hi ha tres persones que tiren una mica i caus com un babau
És veritat, per 3 amargats que sempre están com voltors,
les discusions aquestes no valen la pena. La gent ja va votar
la CUP amb 1800 vots, i va signar avals quan se'ls va demanar.
Aquests debats tan banals i surrealistes fan un flac favor a la CUP
i la política local en general.
Dediqueu-vos a comentar o criticar l'article, que al cap i a la fi els comentaris
són per això.
Es increible lo que leen mis ojos,unos y otros parecen adolescentes
A ver quien la dice mas gorda. Parece ser que los funcionarios
Tienen tiempo en sus horas de trabajo para perderlo estupidamente,
Los jubilados y los que estan en l paro.
Al menos ponen sobre la mesa el problema de las drogas, ya que
Si hay consumo elevado de todo es por que los que gobiernan lo permiten.
Menos mal que no han sacado la prostitucion, otro tema permitido..
Y tabu en las campañas electorales…………por que saldria cada caso..
En fin….. Todo en si es una pena muy grande, aficionados a politicos,
A periodistas, a radiofonistas……. DAN UNA IMAGEN PATETICA.
Y distorsiona los articulos, y las noticias, y desacredita al mimo
Diario digital viu molins de rei.
Yo la digo emilio, ya no sabes ni que debatir ni nada.
Y no se porque en los articulos de CIU, PSC, Esquerra, ICv etc…
deben ser tan aburridos que nadie comenta nada, però a la que sale la CUP,
se lia la gorda… Preferiria un poco de critica de verdad a la CUP, però
lo que hay és un resentimiento i odio y si encima,
algun listo como el Enric, que tiene un buen discurso, cae en la trampa, pues lo que tu bien dices, esto es PATÈTICO!
xavi : Artículos de CIU, PSC, ERC, ICV , no nos hay en Viu molins, No sabemos si porque no les apetece usar éste medio, o porque no tienen artículo que exponer, ni gente preparada para redactarlo. Prueba de ello és que por falta de prohombres culturales en las filas de CIU y PSC se recurre a que los pregoneros de la Festa Major sean entidades.