• FES-TE SOCI ARA
Dimarts, 02 juny, 2026
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

Les tarifes de Molins Energia pugen un 6%

Jose Polo
12/06/2013
a General, Política
EnviarCompartirTuitarEnviar

S’aprova el pla de viabilitat de l’empresa que dóna calefacció i aigua calenta al barri de la Granja. Les tarifes del servei  d’energia s’incrementen un 6% de mitjana. L’oposició mostra els seus dubtes sobre l’eficàcia del pla que ha de portar Molins Energia cap a la sostenibilitat econòmica. 

Barri de la Granja // David Guerrero
Barri de la Granja // David Guerrero

L’Ajuntament de Molins de Rei ha aprovat un nou pla de viabilitat per a l’empresa de capital mixt que gestiona el servei  de calefacció i aigua calenta al barri de la Granja, Molins Energia. Aquest pla inclou una pujada de les tarifes del 6% de mitjana. Per tant, els veïns que utilitzen el servei fet a partir d’energies renovables com la biomassa veuran com s’augmenta el seu rebut a final de mes.
Molins Energia es troba en una situació greu ja que acumula un dèficit promig anual d’uns 70.000 euros tot i la pujada de preus que es va fer ara fa poc més d’un any. L’empresa té un dèficit acumulat de pràcticament 1 milió d’euros. Ara fa un any l’empresa amb capital públic i privat va fer una ampliació de capital de més de 250.000 euros on l’Ajuntament va abocar 37.000 euros per fer-se 2.740 noves participacions. L’últim pla de viabilitat que volia portar a terme el consistori va ser anul·lat fa uns mesos per un canvi en la legislació vigent impulsat pel govern estatal.
Segons la presidenta de l’àrea de Sostenibilitat i Territori, Mònica Santamans (CiU), la planta de biomassa «s’havia de tancar» sinó es prenien les mesures d’aquest pla de viabilitat. La regidora convergent entén aquest pla com «una aposta per mantenir l’actual sistema basat en energies renovables» que es va posar en marxa fa 14 anys i qualifica la pujada de preus com «un equilibri de la tarifa en base a un dèficit històric». Aquest nou pla de viabilitat també inclou actuacions de millora en la producció, modernització de la xarxa, adaptació a la normativa de les instal·lacions i millora de les condicions d’aïllament tèrmic, segons ha explicat Santamans durant el ple municipal del mes de maig. El pla de viabilitat té com a objectius «garantir la qualitat del servei, donar resultats positiu a a partir de l’any 2015 i obtenir cash flow suficient per fer front als deutes pendents».  Aquesta és la proposta del govern municipal per sanejar l’empresa.
Dubtes entre l’oposició 
El pla de viabilitat de Molins Energia s’ha aprovat amb els vots a favor de CiU, PSC i PP –que ha fet el seu primer vot favorable al govern després del nomenament de Ramos com a representant molinenc a l’Àrea Metropolitana-, l’abstenció de la CUP i els vots en contra d’Iniciativa per Molins de Rei i Esquerres per Molins de Rei.
L’oposició ha mostrat els seus dubtes sobre aquest pla de viabilitat. La regidora de la CUP, Mar Miralles, ha expressat durant el debat d’aprovació que volen «treballar per a la recuperació de Molins Energia però no ens creiem el pla». Miralles va demanar un «replantejament de les polítiques sobre energies renovables» ja que, segons la CUP, l’estat de les infraestructures a Molins de Rei actualment són «una planta de biomassa que s’enfonsa i unes plaques fotovoltaiques desendollades». Tot i no creure en el conjunt del pla, des de l’esquerra independentista es considera que la pujada de tarifes està «justificada»,optant així per l’abstenció.
Segons el regidor d’Esquerres per Molins de Rei, Jordi Romeu, «els ingressos per l’increment de tarifes de Molins Energia no cobreixen els interessos a pagar a CASSA -empresa privada que forma part del projecte – pels préstecs concedits». La coalició independentista no comparteix la retribució a l’accionista principal del préstec participatiu a Molins Energia i dels saldos del seu deute comercial que proposa el pla de viabilitat i ha demanat a l’Ajuntament una «anàlisi comparativa de tarifes amb altres subministradors d’energia (gas i electricitat) i una revisió més esglaonada d’aquestes, amb un 3% per al primer any», proposta que no ha estat acceptada. Esquerres per Molins de Rei també ha demanat que els grups polítics de l’oposició entrin a formar part del consell d’administració de l’empresa, una proposta que ha estat rebutjada pel govern municipal.
Per la seva banda, el portaveu d’Iniciativa per Molins de Rei, Ivan Arcas, també ha mostrat les seves discrepàncies respecte al pla de viabilitat de Molins Energia. «No qüestionem que els preus s’han d’augmentar però creiem que s’ha de fer d’una manera esglaonada» ha indicat en un discurs on ha explicat els orígens de la planta i el greuge que suposa no aprofitar la fusta de Collserola. Arcas també va plantejar que s’haurien de tornar a negociar «les condicions de CASSA per tal de tornar-li el crèdit». D’aquesta manera, sense consens polític i amb molts dubtes per part de l’oposició, el pla de viabilitat de Molins Energia ha sortit, per fi, endavant.

Relacionats

Etiquetes: aigua calentabiomassacalefaccióCASSACIUCUPelectricitatenergiaEsquerres per Molins de ReiIniciativa per Molins de ReiIván ArcasJordi RomeuMar MirallesMolins EnergiaMonica Santamansplaques fotovoltaiquesple municipalPPPSC
EnviarCompartirTuitCompartir
La comunitat educativa de l’escola Pont de la Cadena urgeix la reforma del pati

El ple municipal aprova una moció per millorar les condicions de les escoles públiques de Molins de Rei

01/06/2026
Els veïns del Pont de la Cadena denuncien al ple la degradació del barri i la falta de resposta municipal

Els veïns del Pont de la Cadena denuncien al ple la degradació del barri i la falta de resposta municipal

30/05/2026
El minut a minut del ple municipal del mes de maig de 2026

El minut a minut del ple municipal del mes de maig de 2026

28/05/2026
L’Associació Obrera reivindica la memòria històrica dels deportats republicans amb un cinefòrum sobre Mauthausen

L’Associació Obrera reivindica la memòria històrica dels deportats republicans amb un cinefòrum sobre Mauthausen

23/05/2026
El curs escolar comença amb 216 alumnes menys que l’any anterior

ERC ajorna una moció sobre la millora de les escoles per buscar l’acord amb el govern municipal

11/05/2026
El minut a minut del ple municipal del mes d’abril de 2026

El minut a minut del ple municipal del mes d’abril de 2026

29/04/2026
Article següent

Viu el concert d'Empty Cage

Més comentat 4

  1. Teresa says:
    13 anys enrere

    ¿ Cuando se dejará de jugar tan descaradamente con los dineros de los contribuyentes en Molins de Rei? , La Casa Gran lo aguanta todo , La
    muestra la tenemos y se sustenta sólo, en las desenfrenada e irreflexivas ganas
    de los distintos gobiernos que han ido pasando por la villa, en querer destacarse y querer marcar protagonismo, y han dejando uno tras
    otro su lastre característico de creación de empresas y departamentos inviables, a cargo de los presupuestos municipales.
    Prueba de ello to tenemos en : La RMdR aburrida, repetitiva y sin
    contenidos, Molins Energia un pozo sin fondo, los Paneles solares aún sin
    conectar y que demuestra la inoperancia de la gestión municipal, el DIPEL solo
    justificable por querer mantener el sueldo del regidor de CIU, el Molins Bus
    siempre vacio y sin estrategia para solucionarlo, el sueldo injustificable del regidor de esports, los cargos de confianza, etc etc.
    Debemos dejar de menear la perdiz y dejar de hacer futurismo de Collcerola,
    aceptando de una vez por todas de que Molins Energia fué un error y que es inviable, Debe desmantelarse cuanto antes para que no siga gravando aún más los presupuestos municipales, y subvencionar las calderas a gas que van a ser necesarias en los distintos pisos y establecimientos, y acabar de una vez por todas con esa lapa municipal , Zapatero a tus zapatos.

    Respon
  2. manel says:
    13 anys enrere

    Ostres el Sr. Ivan promotor del «fiasco» de la biomasa a la Granja es renta les mans…. i més quant en campanya electoral deia d’incrementar la biomasa a altres indrets de la Vila . I ja que va ser seva l’ideia de Molins Energia, perque al seu moment no es va posar-hi l’utilització de la fusta de Collserola com prioritari

    Respon
  3. Paula Moure via Facebook says:
    13 anys enrere

    BRAVO!!!!!!!!!!!!!!!!!!! QUE CONTENTOS TIENEN QUE ESTAR LOS VECINOS!!!!!!!!!!!!!

    Respon
  4. Toni Garrido via Facebook says:
    13 anys enrere

    El govern municipal aportant «solucions» NEO-CON…

    Respon

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

Mor Maria Alè Doñate, la regidora d’Educació de la recuperació de la democràcia a Molins de Rei
Societat

Mor Maria Alè Doñate, la regidora d’Educació de la recuperació de la democràcia a Molins de Rei

Samar Elansari
02/06/2026
Molins de Rei s’adhereix al Pacte Nacional per la Llengua 
Cultura

Molins de Rei s’adhereix al Pacte Nacional per la Llengua 

Samar Elansari
02/06/2026
Aliança Catalana marca l’estratègia comarcal per les municipals a la Federació Obrera
Política

Aliança Catalana marca l’estratègia comarcal per les municipals a la Federació Obrera

Samar Elansari
02/06/2026

VIU Empresa

OMODA & JAECOO fa vibrar Sant Boi durant la jornada SHS Fever Night i celebra el client 50.000 a Espanya
VIU Empresa

OMODA & JAECOO fa vibrar Sant Boi durant la jornada SHS Fever Night i celebra el client 50.000 a Espanya

Viu Molins de Rei
23/05/2026
Les neteges tècniques industrials guanyen pes en una indústria cada cop més complexa
VIU Empresa

Les neteges tècniques industrials guanyen pes en una indústria cada cop més complexa

Viu Molins de Rei
07/04/2026
Com és el model d’habitatge públic metropolità? Més assequible, sostenible i de qualitat
VIU Empresa

Com és el model d’habitatge públic metropolità? Més assequible, sostenible i de qualitat

Viu Molins de Rei
17/12/2025

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals

Tecnologia d’avantguarda per millorar la salut i reduir el dolor

Dra. Montse Casals - Centre Casals
29/08/2025

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Laura Gàlvez
13/06/2025

VIU+

El parc Pont de la Cadena per fi comença a florir, però segueix amb desperfectes

El parc Pont de la Cadena per fi comença a florir, però segueix amb desperfectes

25/05/2026

Antonio Carmona (Renfe) diu que la nova represa de les obres de l’estació és la definitiva

07/05/2026
Els veïns dels barris de muntanya dubten de l’efectivitat del tancament de Collserola i el viuen amb relativa normalitat

Els veïns dels barris de muntanya dubten de l’efectivitat del tancament de Collserola i el viuen amb relativa normalitat

24/04/2026
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei


  • Avís legal

  • Política de cookies


Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Llicència

Viu Molins de Rei

Viu Molins de Rei és propietat de Associació Viu Comunicació i està subjecte a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 No adaptada de Creative Commons.

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Not enough quota to unlock this post
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?