• FES-TE SOCI ARA
Dimarts, 13 octubre, 2026
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

Les tarifes de Molins Energia pugen un 6%

Jose Polo
12/06/2013 - 01:00
a General, Política
EnviarCompartirTuitarEnviar

S’aprova el pla de viabilitat de l’empresa que dóna calefacció i aigua calenta al barri de la Granja. Les tarifes del servei  d’energia s’incrementen un 6% de mitjana. L’oposició mostra els seus dubtes sobre l’eficàcia del pla que ha de portar Molins Energia cap a la sostenibilitat econòmica. 

Barri de la Granja // David Guerrero
Barri de la Granja // David Guerrero

L’Ajuntament de Molins de Rei ha aprovat un nou pla de viabilitat per a l’empresa de capital mixt que gestiona el servei  de calefacció i aigua calenta al barri de la Granja, Molins Energia. Aquest pla inclou una pujada de les tarifes del 6% de mitjana. Per tant, els veïns que utilitzen el servei fet a partir d’energies renovables com la biomassa veuran com s’augmenta el seu rebut a final de mes.
Molins Energia es troba en una situació greu ja que acumula un dèficit promig anual d’uns 70.000 euros tot i la pujada de preus que es va fer ara fa poc més d’un any. L’empresa té un dèficit acumulat de pràcticament 1 milió d’euros. Ara fa un any l’empresa amb capital públic i privat va fer una ampliació de capital de més de 250.000 euros on l’Ajuntament va abocar 37.000 euros per fer-se 2.740 noves participacions. L’últim pla de viabilitat que volia portar a terme el consistori va ser anul·lat fa uns mesos per un canvi en la legislació vigent impulsat pel govern estatal.
Segons la presidenta de l’àrea de Sostenibilitat i Territori, Mònica Santamans (CiU), la planta de biomassa «s’havia de tancar» sinó es prenien les mesures d’aquest pla de viabilitat. La regidora convergent entén aquest pla com «una aposta per mantenir l’actual sistema basat en energies renovables» que es va posar en marxa fa 14 anys i qualifica la pujada de preus com «un equilibri de la tarifa en base a un dèficit històric». Aquest nou pla de viabilitat també inclou actuacions de millora en la producció, modernització de la xarxa, adaptació a la normativa de les instal·lacions i millora de les condicions d’aïllament tèrmic, segons ha explicat Santamans durant el ple municipal del mes de maig. El pla de viabilitat té com a objectius «garantir la qualitat del servei, donar resultats positiu a a partir de l’any 2015 i obtenir cash flow suficient per fer front als deutes pendents».  Aquesta és la proposta del govern municipal per sanejar l’empresa.
Dubtes entre l’oposició 
El pla de viabilitat de Molins Energia s’ha aprovat amb els vots a favor de CiU, PSC i PP –que ha fet el seu primer vot favorable al govern després del nomenament de Ramos com a representant molinenc a l’Àrea Metropolitana-, l’abstenció de la CUP i els vots en contra d’Iniciativa per Molins de Rei i Esquerres per Molins de Rei.
L’oposició ha mostrat els seus dubtes sobre aquest pla de viabilitat. La regidora de la CUP, Mar Miralles, ha expressat durant el debat d’aprovació que volen «treballar per a la recuperació de Molins Energia però no ens creiem el pla». Miralles va demanar un «replantejament de les polítiques sobre energies renovables» ja que, segons la CUP, l’estat de les infraestructures a Molins de Rei actualment són «una planta de biomassa que s’enfonsa i unes plaques fotovoltaiques desendollades». Tot i no creure en el conjunt del pla, des de l’esquerra independentista es considera que la pujada de tarifes està «justificada»,optant així per l’abstenció.
Segons el regidor d’Esquerres per Molins de Rei, Jordi Romeu, «els ingressos per l’increment de tarifes de Molins Energia no cobreixen els interessos a pagar a CASSA -empresa privada que forma part del projecte – pels préstecs concedits». La coalició independentista no comparteix la retribució a l’accionista principal del préstec participatiu a Molins Energia i dels saldos del seu deute comercial que proposa el pla de viabilitat i ha demanat a l’Ajuntament una «anàlisi comparativa de tarifes amb altres subministradors d’energia (gas i electricitat) i una revisió més esglaonada d’aquestes, amb un 3% per al primer any», proposta que no ha estat acceptada. Esquerres per Molins de Rei també ha demanat que els grups polítics de l’oposició entrin a formar part del consell d’administració de l’empresa, una proposta que ha estat rebutjada pel govern municipal.
Per la seva banda, el portaveu d’Iniciativa per Molins de Rei, Ivan Arcas, també ha mostrat les seves discrepàncies respecte al pla de viabilitat de Molins Energia. «No qüestionem que els preus s’han d’augmentar però creiem que s’ha de fer d’una manera esglaonada» ha indicat en un discurs on ha explicat els orígens de la planta i el greuge que suposa no aprofitar la fusta de Collserola. Arcas també va plantejar que s’haurien de tornar a negociar «les condicions de CASSA per tal de tornar-li el crèdit». D’aquesta manera, sense consens polític i amb molts dubtes per part de l’oposició, el pla de viabilitat de Molins Energia ha sortit, per fi, endavant.

Relacionats

Etiquetes: aigua calentabiomassacalefaccióCASSACIUCUPelectricitatenergiaEsquerres per Molins de ReiIniciativa per Molins de ReiIván ArcasJordi RomeuMar MirallesMolins EnergiaMonica Santamansplaques fotovoltaiquesple municipalPPPSC
EnviarCompartirTuitCompartir
Molins de Rei tindrà una Zona de Baixes Emissions a partir de l’1 de gener de 2027

Molins de Rei tindrà una Zona de Baixes Emissions a partir de l’1 de gener de 2027

09/10/2026
Un homenatge fa valdre la perseverança i la dedicació de Joan Janés al municipi i el CN Molins de Rei

Molins de Rei dedicarà un espai a Joan Janés, històric impulsor de l’esport i l’associacionisme

27/08/2026
Els reptes del Museu del Renaixement un any després de l’obertura

L’Ajuntament renova el conveni de la càtedra d’estudis del Renaixement fins al 2028

25/08/2026
El Club Natació continuarà gestionant la piscina municipal fins al 2043

El Club Natació continuarà gestionant la piscina municipal fins al 2043

19/08/2026
Llum verda a incorporar un nou inspector de la Guàrdia Urbana

Llum verda a incorporar un nou inspector de la Guàrdia Urbana

14/08/2026
El minut a minut del ple municipal de Molins de Rei del mes de juliol del 2026

El minut a minut del ple municipal de Molins de Rei del mes de juliol del 2026

30/07/2026
Article següent

Viu el concert d'Empty Cage

Més comentat 4

  1. Teresa says:
    13 anys enrere

    ¿ Cuando se dejará de jugar tan descaradamente con los dineros de los contribuyentes en Molins de Rei? , La Casa Gran lo aguanta todo , La
    muestra la tenemos y se sustenta sólo, en las desenfrenada e irreflexivas ganas
    de los distintos gobiernos que han ido pasando por la villa, en querer destacarse y querer marcar protagonismo, y han dejando uno tras
    otro su lastre característico de creación de empresas y departamentos inviables, a cargo de los presupuestos municipales.
    Prueba de ello to tenemos en : La RMdR aburrida, repetitiva y sin
    contenidos, Molins Energia un pozo sin fondo, los Paneles solares aún sin
    conectar y que demuestra la inoperancia de la gestión municipal, el DIPEL solo
    justificable por querer mantener el sueldo del regidor de CIU, el Molins Bus
    siempre vacio y sin estrategia para solucionarlo, el sueldo injustificable del regidor de esports, los cargos de confianza, etc etc.
    Debemos dejar de menear la perdiz y dejar de hacer futurismo de Collcerola,
    aceptando de una vez por todas de que Molins Energia fué un error y que es inviable, Debe desmantelarse cuanto antes para que no siga gravando aún más los presupuestos municipales, y subvencionar las calderas a gas que van a ser necesarias en los distintos pisos y establecimientos, y acabar de una vez por todas con esa lapa municipal , Zapatero a tus zapatos.

    Respon
  2. manel says:
    13 anys enrere

    Ostres el Sr. Ivan promotor del «fiasco» de la biomasa a la Granja es renta les mans…. i més quant en campanya electoral deia d’incrementar la biomasa a altres indrets de la Vila . I ja que va ser seva l’ideia de Molins Energia, perque al seu moment no es va posar-hi l’utilització de la fusta de Collserola com prioritari

    Respon
  3. Paula Moure via Facebook says:
    13 anys enrere

    BRAVO!!!!!!!!!!!!!!!!!!! QUE CONTENTOS TIENEN QUE ESTAR LOS VECINOS!!!!!!!!!!!!!

    Respon
  4. Toni Garrido via Facebook says:
    13 anys enrere

    El govern municipal aportant «solucions» NEO-CON…

    Respon

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

Molins de Rei tindrà una Zona de Baixes Emissions a partir de l’1 de gener de 2027
Portada

Molins de Rei tindrà una Zona de Baixes Emissions a partir de l’1 de gener de 2027

Samar Elansari
09/10/2026
Miquel Tort se suma a la plataforma única i serà per a vianants
Societat

Comencen les obres al carrer Miquel Tort per renovar el paviment i el clavegueram

Samar Elansari
09/10/2026
Collserola tanca tots els accessos després de detectar-se un cas de pesta porcina a Barcelona
Societat

Detectats cinc nous casos de pesta porcina a Molins de Rei

Samar Elansari
09/10/2026

VIU Empresa

500 euros al mes per preparar unes oposicions: la Generalitat ofereix ajuts per a 120 joves
VIU Empresa

500 euros al mes per preparar unes oposicions: la Generalitat ofereix ajuts per a 120 joves

Viu Molins de Rei
08/10/2026
300 places per ser bomber o bombera de la Generalitat: així és la nova convocatòria
VIU Empresa

300 places per ser bomber o bombera de la Generalitat: així és la nova convocatòria

Viu Molins de Rei
25/09/2026
L’idCAT Mòbil, nova porta d’entrada a La Meva Salut
VIU Empresa

L’idCAT Mòbil, nova porta d’entrada a La Meva Salut

Viu Molins de Rei
28/08/2026

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals

Tecnologia d’avantguarda per millorar la salut i reduir el dolor

Dra. Montse Casals - Centre Casals
29/08/2025

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Laura Gàlvez
13/06/2025

VIU+

L’Ajuntament treu a concurs la creació d’un mur vegetal a l’avinguda de Caldes

L’Ajuntament treu a concurs la creació d’un mur vegetal a l’avinguda de Caldes

16/09/2026
Xavi Paz tornarà a ser el candidat del PSC i vol aprofundir en un pacte progressista

Xavi Paz tornarà a ser el candidat del PSC i vol aprofundir en un pacte progressista

10/07/2026
El parc Pont de la Cadena per fi comença a florir, però segueix amb desperfectes

El parc Pont de la Cadena per fi comença a florir, però segueix amb desperfectes

25/05/2026
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei

Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Membre de:

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Copyright

Viu Molins de Rei és propietat de l'Associació Viu Comunicació. Tots els continguts d'aquest lloc web (textos, fotografies, imatges, dissenys i altres materials) són propietat de l'Associació Viu Comunicació o dels seus autors, i estan protegits per la legislació de propietat intel·lectual vigent. Queda prohibida la seva reproducció, distribució, comunicació pública o transformació, total o parcial, sense l'autorització expressa i per escrit dels titulars dels drets, excepte en els casos previstos per la llei.

  • Avís legal
  • Política de cookies

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Not enough quota to unlock this post
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?