• FES-TE SOCI ARA
Dissabte, 02 maig, 2026
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

Ja és hora que deixem de patir en solitari!

Toni Romero
13/03/2016
a Opinió
EnviarCompartirTuitarEnviar

Segurament el lector en veure aquest títol el primer que es preguntarà és: deixar de patir en solitari? De què hem de deixar de patir en solitari?

La primera resposta que em ve al cap és que de tot. Si una cosa ens han ensenyat els últims anys de crisi és que tot allò que ens fa patir o disminueix la nostra qualitat de vida, cal canviar-ho col·lectivament. Són molts els exemples recents i propers que ho corroboren.

Una segona resposta que donaria, més concreta aquesta vegada, seria que la societat ha de, en primer lloc conèixer, i després reivindicar la salut pel què fa a la anomenada “contaminació electromagnètica”.  És a dir, aquella contaminació que provoquen les radiacions de les antenes de telefonia mòbil, les xarxes wifi que la majoria té a casa i a la feina, els transformadors de les companyies elèctriques situats en edificis a pocs metres dels habitatges, etc.

És un tema poc conegut, sobretot perquè a les poderoses empreses multinacionals del sector elèctric, de la telefonia i de la comunicació no els hi interessa que ho sapiguem. Però cada cop som més els que anem coneixent les diferents conseqüències de les radiacions electromagnètiques, bé perquè les estem patint o degut a què ens hem anat informant.

Un cop es comença a gratar en publicacions, llibres, experts o estudis independents, es troba amb una evidència científica contundent sobre els seus efectes, que són molts i variats, tot i que depenen de cada persona i el lloc on viu i treballa. Podem trobar des d’insomni, estrès, mals de cap, cansament injustificat, disminució del sistema immunitari, fins a malalties molt greus (amb exposicions intenses i llargues) com càncers, Alzheimer, electrohipersensibilitat, danys en l’ADN, etc.

La bona notícia és que si posem per davant la salut als interessos econòmics, hi ha solucions, algunes d’elles molt fàcils, com substituir el wifi per cable, simplement endollant els nostres dispositius al router, o allunyant les antenes de les cases i disminuint-ne el seu número i potència (els nostres mòbils seguirien funcionant correctament, no patiu!). Fins i tot, moltes d’aquestes solucions milloren el funcionament tecnològic, però això sí, potser no són tan productives per al lucre de les grans empreses.

En la línia del que he comentat fins ara, fa pocs dies s’ha creat la Coordinadora Catalana CEMSA (Contaminació Electromagnètica i Salut Ambiental), a nivell de tot Catalunya, amb el suport de moltes entitats, associacions de veïns, partits polítics, sindicats i moviments socials. L’entitat està totalment a favor de la tecnologia, però d’una tecnologia saludable. L’objectiu és que els partits polítics hi donin suport fent noves lleis, també informar la societat, iniciant un moviment de base, independent i auto governat, per tal de canviar la situació pel què fa a la contaminació electromagnètica, canviant les lleis que la permeten.

La situació a Molins de Rei no és precisament bona. Jo mateix visc al centre i des del meu balcó tinc la mala sort de veure fins a sis antenes de telefonia, algunes ben a prop, cosa que ha fet que m’hagi hagut de protegir davant d’elles com he pogut, arribant a posar cortines apantallants al dormitori entre altres coses, ja que em costava dormir algunes nits (dormo molt millor des de que he pres aquestes mesures). Al meu bloc, amb més de 80 pisos, si busques xarxes wifi amb l’ordinador n’apareixen més de 20. I per si era poc, sóc mestre d’escola, i com tots els meus col·legues de professió, els nostres fills, néts o familiars, pateixo les conseqüències d’uns edificis totalment saturats amb repetidors wifi a cada aula.

Des d’aquí proposo que els veïns, entitats, partits polítics, associacions, etc. ens ajuntem per fer sentir la nostra veu i exigir que es prenguin mesures. En primer lloc a l’ajuntament de Molins de Rei, que amb les seves competències en matèria arquitectònica i d’urbanisme pot ajudar a fer que les antenes no estiguin a prop de les escoles com hi estan, pot no posar wifi al carrer com en altres viles, pot fer campanyes de conscienciació i divulgació, animar a les escoles a substituir el wifi, fer resolucions deixant clar que s’està contra la llei estatal de telecomunicacions, que prima els interessos de les companyies telefòniques, etc.

El millor de tot és que algunes d’aquestes mesures ja s’estan fent en molts pobles, com per exemple Sant Boi, l’Hospitalet de Llobregat o Cerdanyola, on la gent s’ha unit i l’ajuntament els dóna suport.

Faig una crida als molinencs i molinenques a organitzar-nos per revertir aquesta situació, reactivant si cal moviments com els que hi havia hagut contra les antenes de telefonia mòbil o creant-ne de nous. Facilitant, amb aquest objectiu, un correu electrònic que us adjunto a continuació, amb altres enllaços com notícies o pàgines web que poden ser d’interès.

Protegim la nostra salut i la dels nostres veïns!

ENLLAÇOS:

http://www.escuelasinwifi.org

http://radiaciones.wordpress.com

http://www.peccem.org

https://www.facebook.com/groups/Peligro.wifi/?fref=ts

http://www.canalsuralacarta.es/television/video/una-amenaza-invisible/1820213/127

Relacionats

Etiquetes: CEMSACoordinadora Catalana CEMSA
EnviarCompartirTuitCompartir
Sense contingut disponible
Article següent

El waterpolo torna a la primera posició i els equips de futbol golegen

Més comentat 2

  1. dclosa says:
    10 anys enrere

    Deixar de patir en solitari? , ¿Qué significa eso realmente?, ¿Cuantos sufrimientos tenemos los ciudadanos/as molinenses? , sufrimientos de tot?, Una cosa és cierta, la principal, que en els últims anys es la crisi económica la que ens fa patir i disminueix la nostra qualitat de vida, ¿Realment podem cambiar-ho?
    La ciudadanía de Molins de Rei no ha tenido medios ni se les ha ofrecido(charlas en CAP, radio Molins , etc) para conèixer, i després reivindicar la salut pel què fa a la anomenada “contaminació electromagnètica” , es a dir, aquella contaminació que alguns diuen, diuen, diuen… que provoquen les radiacions de les antenes de telefonia mòbil, les xarxes wifi i els transformadors de les grans companyies elèctriques. ¿Y el campo magético terrestre no contamina? . Todos estamos de acuerdo en que es un tema poc conegut, pero debemos separar las ocurrecias fáciles o las suspicacias de que lo culpable de todo son siempre les poderoses empreses multinacionals del sector elèctric, de la telefonia i de la comunicació, y creer que eso del electromagnetismo els hi interessa que ho sapiguem la ciudadanía de apié . Si realmente fuese cierto eso, no dudemos que estas empresas inmediatamente nos venderian, por puro negocio, algún tipo de inhibidor. ¿Verdaderamente está científicamente demostrado las conseqüències negativas de les radiacions electromagnètiques o son puras suposiciones?
    L’ insomni, l’estrès, els mals de cap, el cansament injustificat, la disminució del sistema immunitari, els càncers, l’Alzheimer, etc. son una clara consecuencia de la hiperactividad que llevamos por la actual vida moderna.
    Nos parece bien, pero estamos hartos de tantas asociaciones, que si las antitaurísticas, que si las taurísticas, que si las animalistas, que si la de Contaminació Electromagnètica i Salut Ambiental, etc , etc. que se amparan en moltes entitats, associacions de veïns, partits polítics, sindicats i moviments socials, etc etc. y nos entretienen y nos comen el espacio informativo que verdaderamente interesa a la ciudadanía. Estamos hartos de que todas tengan sus objectius en que els partits polítics hi donin suport fent noves lleis, informar la societat, iniciar moviments de base independents i auto governats, per tal de canviar les situacións, canviar les lleis, etc etc. La situació a Molins de Rei no és precisament bona. Creo que eso de que nos cueste dormir algunes nits se debe más a problemas anímicos, económicos y sentimentales que a otra cosa, y a menos a les xarxes wifi o a las exposiciones dels mestres d’escola, amb repetidors wifi a cada aula, respecte a la contaminació que reb un obrer de forn a la fundició de CELSA a Castellbisbal, o los obreros del Moli por la contaminación de la incineradora de Molins Energía.
    Se debe demostrar científicament cualquier contaminación y exigir mejor qualitat de vida al municipi, en primer lloc a l’ajuntament de Molins de Rei, per aumentar la cultura dels ciutadans, y no encarregar estudis de contaminació electromagnética que al final dingú enten, com l’encarregat per el regidor J: Martí (CIU) al seu día, i que amb les seves competències en matèria arquitectònica i d’urbanisme pot ajudar a fer posar wifi gartuits als carrers com en altres viles, i fer campanyes de conscienciació i divulgació i animar a les escoles a prohibir el us de mobils, etc. i mai a frenar el progrés del municipi.

    Respon
    • Pau mercier fernandez says:
      10 anys enrere

      No, el camp magnètic terrestre no contamina.

      Respon

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

Els reptes del Museu del Renaixement un any després de l’obertura
Política

L’Ajuntament porta la Generalitat als tribunals per una subvenció del museu del Renaixement

Samar Elansari
30/04/2026
Gerard Furest alerta sobre el retrocés del català en una xerrada a la Federació Obrera
Política

Gerard Furest alerta sobre el retrocés del català en una xerrada a la Federació Obrera

Samar Elansari
30/04/2026
El museu del Renaixement renova els gravats exposats amb una nova selecció del museu de Lleida
Cultura

El museu del Renaixement renova els gravats exposats amb una nova selecció del museu de Lleida

Samar Elansari
30/04/2026

VIU Empresa

Les neteges tècniques industrials guanyen pes en una indústria cada cop més complexa
VIU Empresa

Les neteges tècniques industrials guanyen pes en una indústria cada cop més complexa

Viu Molins de Rei
07/04/2026
Com és el model d’habitatge públic metropolità? Més assequible, sostenible i de qualitat
VIU Empresa

Com és el model d’habitatge públic metropolità? Més assequible, sostenible i de qualitat

Viu Molins de Rei
17/12/2025
El respecte a la diversitat, protagonista de la Mostra de Cinema Espiritual de Catalunya
VIU Empresa

El respecte a la diversitat, protagonista de la Mostra de Cinema Espiritual de Catalunya

Viu Molins de Rei
19/11/2025

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals

Tecnologia d’avantguarda per millorar la salut i reduir el dolor

Dra. Montse Casals - Centre Casals
29/08/2025

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Laura Gàlvez
13/06/2025

VIU+

Els veïns dels barris de muntanya dubten de l’efectivitat del tancament de Collserola i el viuen amb relativa normalitat

Els veïns dels barris de muntanya dubten de l’efectivitat del tancament de Collserola i el viuen amb relativa normalitat

24/04/2026
Els carrers s’omplen de llibres, roses i cultura en un Sant Jordi marcat pel bon temps

Sortegem dotze llibres d’autors locals per la diada de Sant Jordi

22/04/2026
Molins de Rei supera els 27.000 habitants el 2025

Molins de Rei supera els 27.000 habitants el 2025

10/04/2026
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei


  • Avís legal

  • Política de cookies


Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Llicència

Viu Molins de Rei

Viu Molins de Rei és propietat de Associació Viu Comunicació i està subjecte a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 No adaptada de Creative Commons.

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Segur que vols desbloquejar aquesta publicació?
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?