• FES-TE SOCI ARA
Divendres, 09 octubre, 2026
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

La reforma de la Carretera, amb B de bicicleta!

Carles Ros
27/02/2017 - 12:24
a Opinió
EnviarCompartirTuitarEnviar

A partir i fins diumenge es podrà votar per decidir com volem que sigui la nova Carretera. Resumidament, el govern ens planteja tres opcions: que tot segueixi igual (opció A), posar carril bici del terraplè al parc Mariona (opció B) o fer més amples les voreres (opció C). Em vull explicar perquè la Candidatura d’Unitat Popular (CUP) optem per la opció amb carril bici, la B.

Voldria destacar que la proposta A, invertir de l’ordre de 6 M€ per deixar igual la distribució, ha estat desaconsellada pels tècnics en urbanisme de l’AMB, ja que no aporta res a millorar la carretera. L’alcalde ja va reconèixer que només s’inclou per demanda d’un petit grup de comerços.

Un procés participatiu tacat de favoritismes

Els canvis de l’alcalde a última hora i sense avisar, per afegir al cens alguns botiguers concrets que no son de Molins i la posterior retirada en esclatar l’escàndol han desprestigiat molt el procés participatiu. Joan Ramon Casals deia que “qui hi té interessos hauria de poder participar”, però, i la gent de fora que ve a Molins a treballar? O els ciclistes que hi passen? Podríem posar mil casos semblants.

També, entenem que el factor principal a debat és si volem seguir tenint tants cotxes com ara a la carretera o volem reduir-ne la quantitat, amb la millora visual i ambiental que comportaria, la reducció del soroll i la recuperació d’espai per les persones. Però aquestes opcions es materialitzen en una opció continuista (la A) i dues que avancen cap a una carretera molt més amable per les persones i el comerç, la B i C. Podria passar, i no és gens descartable, que B + C sumessin més vots que la A però no guanyessin! I llavors, tot i que més gent voldria treure cotxes de la carretera, no passaria. Això s’hauria pogut resoldre votant seqüencialment.

Per reduir la quantitat de cotxes: opció B!

Apostar pel carril bici no és en va: si guanya el carril bici, podríem anar des de Sant Feliu pel Pla, entrar per la Carretera, seguir pel passeig Terraplè (el carril bici està en estudi també) i arribar a l’altre extrem de Molins, a la Sínia. Poder-ho fer amb bici i amb la seguretat d’un carril bici dedicat seria un canvi importantíssim per una mobilitat molt més àgil, ràpida i amb menys contaminació (recordem que tenim un dels aires més contaminats dels Països Catalans gràcies a les cimenteres, autopistes i el poble ple de cotxes); i també sense soroll, mentre fomentem una cultura de l’esport davant unes vides i feines cada cop més sedentàries.

Apostar pel carril bici, la opció B, també seria un benefici significatiu per les veïnes de la Carretera. Menys cotxes circulant o buscant aparcament comportaria menys fums i partícules tòxiques a l’aire que respirem, menys sorolls, més espai per a les persones, més tranquil·litat i menys impacte visual dels cotxes circulant i aparcats a ambdues bandes. Tots aquests factors millorarien la vida dels veïns i veïnes de la carretera i dinamitzarien el comerç, ja que passejar seria molt més tranquil i amable sense tants cotxes, soroll i fum com ara.

Cal que tinguem memòria, també: vam tenir un debat semblant amb el Carrer Major. Qui el recorda quan hi passaven cotxes? I ara, no és la principal artèria comercial de Molins, i un referent a la comarca? i el nou Pati del Palau, no és millor ara que quan era una pila de cotxes aparcats? o el carrer de baix? Sí, sobren cotxes en aquest poble, i cal crear bosses d’aparcaments fora del centre vila i facilitar moure’s d’aquestes cap al centre i l’estació, amb transport públic o… bicicleta.

Foto del carrer Major abans de la reforma

Finalment, voldria dir que nosaltres no hauríem prioritzat destinar ara 6 M€ a una reforma urbanística davant dels greus problemes socials d’atur, habitatge i drets socials que pateixen moltes veïnes. Tot i això, davant d’aquest escenari, des de la CUP cridem a totes les veïnes de Molins a apostar pel carril bici a la carretera, per la opció B, per una mobilitat molt més sostenible amb bicicleta, per una millora en espai disponible per les persones, en impacte visual, en menys soroll i millorant la qualitat de l’aire del nostre poble a través de l’ús de la bicicleta. Fa uns dies la Unió Europea amenaçava Espanya de sancions si no actuava contra els nivells de contaminació, i aquesta és una gran oportunitat per seguir l’exemple de grans capitals com Copenhague o Amsterdam en l’ús de la bicicleta.

Aquest dissabte farem una bicicletada per la zona amb tota la gent que apostem per la bicicleta, i anirem totes a votar a l’OAC (Pati del Palau) per la opció B. Us hi esperem!

Carles Ros és regidor de la CUP a l’Ajuntament de Molins de Rei

 

Relacionats

Etiquetes: Carles RoscarreteraCUPCUP Molins de Reireforma de La Carreterareforma La Carretera
EnviarCompartirTuitCompartir
El polígon del Pla acollirà un nou centre de dades d’una vintena que es volen instal·lar a Catalunya

La CUP adverteix del consum energètic del futur centre de dades del polígon El Pla

23/05/2026
La plantació de verd al parc Pont de la Cadena comença amb 20 mesos de retard

La CUP diu que Molins de Rei està perdent espais verds

10/03/2026

La CUP rebutja l’aposta de l’àrea metropolitana per la gestió privada de l’aigua a Molins de Rei i set municipis més

02/03/2026
La CUP critica l’ús del parc del Baix Llobregat com a aparcament provisional

La CUP critica l’ús del parc del Baix Llobregat com a aparcament provisional

15/01/2026
La CUP inicia una etapa de reactivació després de dos anys de reflexió

La CUP inicia una etapa de reactivació després de dos anys de reflexió

17/10/2025
Els molinencs Estefanía Castillo i Aleix Barrera van a les llistes de les eleccions al Parlament de Catalunya

Els molinencs Estefanía Castillo i Aleix Barrera van a les llistes de les eleccions al Parlament de Catalunya

17/04/2024
Article següent

Molins Camina també aposta per l'opció B en la reforma de la Carretera

Més comentat 1

  1. dclosa says:
    10 anys enrere

    Esos de la CUP de todo hacen un drama y un catastrofismo de las cosas… Menos mal que la ciudadanía que les votó en su dia , ya no volverán a hacerlo de nuevo, ya que han visto el pié que calzan, la incompetencia, el inmovilismo y las dimisiones constantes que se traen entre manos. No és serio , . Suponemos y debe entenderse, que la opción A , que es dejarlo igual, no valdrá lo mismo, como en el timo de la estampita, de 6 Millones € (1.000 millones de Ptas), La Candidatura d’Unitat Popular (CUP) opten per la opció amb carril bici, la B , como los de ERC, y Podemos?Nos quieren hacer confesar con ruedas de molino, y hacernos creer que la opción A , de deixar igual la distribució, ha estat desaconsellada pels tècnics en urbanisme de l’AMB, ja que no aporta res, a millorar , al principal problema de Molins de Rei, el tràfic i l’aparcament a la Carretera.
    Esos de CIU , nos han montado y verdadero circo , y al parecer , por las intervenciones guadianisticas en la red, todos los partidos de la oposición quieren hacer su numerito, en vez de renunciar, ya que és “ un procés participatiu tacat de favoritismes”, “canvis de l’alcalde a última hora” , etc , etc.. En Joan Ramon Casals deia que “qui hi té interessos hauria de poder participar”, però…., i la gent de fora que ve a Molins a treballar? o els ciclistes que hi passen?, I els que paguem el IBI, que finalment serem els que pagarem la beguda ?
    Esos de la CUP , son unos anti progreso, NO A TOT , no cambian , van a piñón fijo , sin ser especialistas en obra publica ni en urbanismo, no les falta ánimo para sacar sus ocurrencias varias del dia, como eso de que, “Els de la CUP entenem que els cotxes a la carretera, volem reduir-ne la quantitat” , y lo defienden con argumentos obvios e infantiles de : una millora visual i ambiental , reducció del soroll, recuperació d’espai per les persones…. Y venga, menear la perdiz, con alarmismos de que “no és gens descartable, que B + C sumessin més vots que la A però no guanyessin” , ¿No seria mejor que el proyecto final, tuviese en cuenta un poco de cada proyecto según el procentaje de los votantes? . Això s’hauria pogut resoldre votant seqüencialment?,, Qué significa eso de sequecialment, otro lio de palabras más?
    Que se lo cuenten a los pocos visitantes-compradores de la comarca y a los abuelos que vienen al médico, de que un carril bici seria importantíssim per una mobilitat molt més àgil i ràpida , todo ello , para fomentar una cultura de l’esport davant unes vides i feines cada cop més sedentàries….. Si, si que se lo digan… i que per facilitar moure’s al centre i l’estació, ho facin amb transport públic Molins Bus ( sempre buit) o en bicicleta.

    Molts ciutadans, pensem lo mateix que els de la CUP , que sols per que el projecte de la Carretera estáva en el programa electoral de CIU , no hauríen prioritzat destinar ara 6 M€ a una reforma urbanística davant dels greus problemes socials d’atur, habitatge i drets socials , i de tràfic i aparcaments que pateix la vila. Mès circ !!!: Aquest dissabte, una bicicletada…. Amb birras o sense?
    Molts ciutadans de Molins de Rei, creiem que faltaría incorporar una 4ª opció, la de “NO HACER NADA” excepto lo que fuese urgente y esencial : unas nuevas cloacas , reforzar el alumbrado luz blanca y a a 200 Lux , cambiar red de agua ya que tiene muchas pérdidas , darle un toque de pintura, etc. Todas las opciones presentadas A,B, C , estarian bien si los comerciantes y vecinos de la Carretera , para financiar la obra, admitiesen un cambio en la de calificación del Cadastro y consecuentemente un aumento en el IBI , ya que destinar un pressupost, de 6 milions d’euros (mill millones de pesetas), para no solucionar nada, és un vergonzoso derroche de los dineros de nuestros impuestos, de que tanto nos fustigan.. .
    En cuanto a las votaciones estarií bien que en vez de facilitar el voto a los niñacos, con clara ventaja respecto a los abuelos, en eso de que dominan bien el Internet, se restringuiesen exclusivamente a los que cumpliesen las 3 condiciones siguientes : Estar empadronados en MdR + que paguen el IBI en MdR + que paguen el impuesto de circulación en MdR, en vez de a esos niñacos que no han pagado un recibo municipal en su vida.

    Respon

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

Una taula rodona recupera la memòria dels maquis a Catalunya i a Molins de Rei
Cultura

Una taula rodona recupera la memòria dels maquis a Catalunya i a Molins de Rei

Samar Elansari
08/10/2026
Montserrat Tura afirma que les lluites del camp han estat decisives en la construcció de les llibertats civils a Catalunya
Cultura

Montserrat Tura afirma que les lluites del camp han estat decisives en la construcció de les llibertats civils a Catalunya

Samar Elansari
08/10/2026
Els veïns de la Rierada reclamen més manteniment del barri després de les destrosses causades per les pluges torrencials
Societat

Els veïns de la Rierada reclamen més manteniment del barri després de les destrosses causades per les pluges torrencials

Samar Elansari
07/10/2026

VIU Empresa

500 euros al mes per preparar unes oposicions: la Generalitat ofereix ajuts per a 120 joves
VIU Empresa

500 euros al mes per preparar unes oposicions: la Generalitat ofereix ajuts per a 120 joves

Viu Molins de Rei
08/10/2026
300 places per ser bomber o bombera de la Generalitat: així és la nova convocatòria
VIU Empresa

300 places per ser bomber o bombera de la Generalitat: així és la nova convocatòria

Viu Molins de Rei
25/09/2026
L’idCAT Mòbil, nova porta d’entrada a La Meva Salut
VIU Empresa

L’idCAT Mòbil, nova porta d’entrada a La Meva Salut

Viu Molins de Rei
28/08/2026

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals

Tecnologia d’avantguarda per millorar la salut i reduir el dolor

Dra. Montse Casals - Centre Casals
29/08/2025

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Laura Gàlvez
13/06/2025

VIU+

L’Ajuntament treu a concurs la creació d’un mur vegetal a l’avinguda de Caldes

L’Ajuntament treu a concurs la creació d’un mur vegetal a l’avinguda de Caldes

16/09/2026
Xavi Paz tornarà a ser el candidat del PSC i vol aprofundir en un pacte progressista

Xavi Paz tornarà a ser el candidat del PSC i vol aprofundir en un pacte progressista

10/07/2026
El parc Pont de la Cadena per fi comença a florir, però segueix amb desperfectes

El parc Pont de la Cadena per fi comença a florir, però segueix amb desperfectes

25/05/2026
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei

Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Membre de:

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Copyright

Viu Molins de Rei és propietat de l'Associació Viu Comunicació. Tots els continguts d'aquest lloc web (textos, fotografies, imatges, dissenys i altres materials) són propietat de l'Associació Viu Comunicació o dels seus autors, i estan protegits per la legislació de propietat intel·lectual vigent. Queda prohibida la seva reproducció, distribució, comunicació pública o transformació, total o parcial, sense l'autorització expressa i per escrit dels titulars dels drets, excepte en els casos previstos per la llei.

  • Avís legal
  • Política de cookies

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Not enough quota to unlock this post
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?