• FES-TE SOCI ARA
Diumenge, 13 setembre, 2026
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

Possible tancament d’una línia de P3 a l’escola pública

Gerard Corredera
20/03/2018 - 21:10
a Opinió
EnviarCompartirTuitarEnviar

L’escola pública és una de les millors riqueses que tenim a Molins de Rei: defensem-la,  estimem-la i sentim-nos orgullosos!

A Molins de Rei el nombre d’infants nascuts el 2015 ha disminuït, passant dels 272 molinencs nascuts el 2014 als 254 l’any 2015. La perspectiva pels propers anys no augura un increment de la natalitat, més aviat al contrari. Això, a banda de ser preocupant per l’envelliment de la nostra població, implica que pel proper curs escolar s’ofereixi inicialment un grup menys de P3 a les escoles de la vila.

En cap cas s’hauria de reduir l’oferta d’educació pública, de qualitat, laica, coeducativa, inclusiva i democràtica. El govern municipal hauria d’exercir les seves competències compartides en la planificació escolar i pressionar al departament d’Ensenyament per impedir-ho.

A Catalunya veiem com es mantenen les retallades dels darrers governs de la Generalitat, que han precaritzat al cos docent, les infraestructures escolars així com els recursos que haurien de garantir la igualtat d’oportunitats. La política educativa ha imposat donar prioritat a l’escola concertada per damunt de l’oferta pública, com fan els governs del PP a la resta de l’Estat. En definitiva, l’obligació de l’administració d’oferir places escolars públiques, prevista a la Constitució, passa a ser subsidiària de l’oferta privada a través dels concerts.

Quan l’alcalde va plantejar en el Consell Escolar Municipal l’oferta que faria la delegació territorial d’Ensenyament de reduir una línia de P3 pública es va decidir, de manera consensuada, que com a mínim es garantís que les escoles amb una sola línia no estiguessin afectades per la reducció. Com a conseqüència, només les escoles de 2 línies podrien patir la reducció d’un grup. Tot sembla indicar, segons fonts municipals, que l’escola afectada per la retallada serà el Castell Ciuró.

En el mateix Consell es va acordar que l’alcalde havia de fer tot el que tingués a les seves mans per no tancar aquesta línia i que, si així fos, en la decisió de treure’n una, no recaigués solament en l’escola pública. Mai sabrem si aquestes gestions es van produir en aquests termes.

També sorprèn que un dels actuals socis de govern, posi com objectiu del seu negociat “exportar el model educatiu de l’escola La Sínia a la resta de centres». L’escola la Sínia és una molt bona escola pública amb un projecte molt interessant, però no crec que li faci cap favor a la mateixa escola ni al conjunt de les escoles públiques amb projectes educatius d’alt nivell totes elles, amb resultats excel·lents. Quan un té responsabilitats de govern ha d’intentar ser objectiu i mirar pel bé comú.

Tanmateix encara hi ha opcions per salvar la línia de P3 pública. Hem d’insistir, explicar i aconseguir que les famílies triïn, per l’educació dels seus nens/es, l’escola pública. Com més demanda hi hagi menys arguments tindrà el departament d’Ensenyament per tancar la línia. O bé que les famílies que treballen a la Vila, i no hi viuen, incrementin la matriculació amb les seves criatures, tot explicant-los l’excel·lent nivell de la comunitat educativa molinenca.

Tot i que tard, i com a conseqüència de la pressió que estan fent l’Assemblea Groga, les associacions de famílies d’alumnes, els sindicats, etc. al menys aquesta vegada l’Ajuntament s’ha posat les piles i està fent molta promoció de les escoles públiques. La festa de la Pública del passat diumenge ha estat un èxit rotund, el Balcó de la Vila que hem rebut a les bústies està en la línia, però cal implementar altres mesures. Promoure el boca orella explicant les avantatges educatives i de qualitat de l’escola pública en el seu conjunt, de totes i cada una d’elles.

Sempre ha passat que hi ha moments en que unes escoles tenen major reconeixement social que d’altres, per múltiples raons que no es pot simplificar en quatre paraules. Però un dels objectius principals de la regidoria d’educació i del Consell Escolar Municipal és ajudar a que l’oferta escolar sigui d’alta qualitat, indistintament dels projectes educatius autònoms de cada centre, i que les famílies a l’hora d’escollir centre puguin posar en primer terme l’afectivitat emocional dels infants, l’estimació per l’escola i la cultura, el coneixement, la diversitat i el respecte, l’aprenentatge i l’interès per aprendre a aprendre, la proximitat, el compromís ciutadà i col·lectiu. S’han de dedicar tots els recursos humans i econòmics disponibles per promoure el treball cooperatiu i la cohesió social.

Els experts en educació indiquen que alhora d’escollir l’escola, no s’han de considerar els prejudicis, en moltes ocasions classistes, i pensar que les escoles concertades i/o privades ofereixen una millor educació. O que les públiques, per raons de l’indret o el barri on estan ubicades, seran més o menys bones.

També argumenten que alhora de fer-ne la tria, en tot cas, s’hauria de fer seguint la coherència amb els principis i valors de cada família. És poc aconsellable fer prevaler l’objectiu d’aconseguir un rendiment acadèmic per sobre de l’educació integral de l’infant. Cal, per exemple, no confondre les activitats extraescolars com a eina per facilitar la conciliació laboral… en la seva elecció s’han d’utilitzar criteris educatius en un sentit ampli.

Per últim voldria insistir en la idea que avui a Molins de Rei tenim unes escoles públiques d’alta qualitat, amb resultats d’èxit escolar per sobre de la mitjana del país.

Totes i tots hem d’ estar orgullosos i defensar la nostra educació pública, de qualitat, laica, coeducativa, inclusiva amb l’actual model d’immersió lingüística i democràtica.

Apostem per l’escola de tothom i per a tothom!

Gerard Corredera Rebulà

Membre del Consell Escolar de Molins de Rei, sector pares/mares (Centres públics), ex-alumne de l’Escola Estel, pare d’alumnes de l’escola el Madorell

Relacionats

Etiquetes: Gerard Corredera
EnviarCompartirTuitCompartir
2.215 participants en la cursa de Sant Miquel

2.215 participants en la cursa de Sant Miquel

22/09/2025
El nou pla de mobilitat vol «minimitzar l’ús del cotxe per maximitzar els desplaçaments a peu»

El nou pla de mobilitat vol «minimitzar l’ús del cotxe per maximitzar els desplaçaments a peu»

18/06/2025
El govern municipal dona marxa enrere en la construcció d’un nou poliesportiu a la carpa Mariona

El govern municipal dona marxa enrere en la construcció d’un nou poliesportiu a la carpa Mariona

31/01/2024

La regulació de pisos turístics a Molins de Rei, una eina per garantir l’accés a l’habitatge

27/11/2023
El minut a minut del ple extraordinari del mes de juliol de 2023

El sou dels regidors puja un 2,5% amb el nou cartipàs municipal

07/07/2023
Lucas Ferro vol forjar una majoria «de progrés i popular»

Lucas Ferro vol forjar una majoria «de progrés i popular»

21/05/2023
Article següent
L’abril es converteix en el Supermes, amb diversió i activitats per a famílies al Baix Llobregat

L'abril es converteix en el Supermes, amb diversió i activitats per a famílies al Baix Llobregat

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

El parc Pont de la Cadena per fi comença a florir, però segueix amb desperfectes
Societat

El parc del Pont de la Cadena completarà la seva transformació en sis mesos

Samar Elansari
12/09/2026
Paz defensa «més democràcia, respecte i convivència» davant els discursos d’odi durant la Diada
Política

Paz defensa «més democràcia, respecte i convivència» davant els discursos d’odi durant la Diada

Samar Elansari
11/09/2026
Una marxa de torxes reivindica la independència i alerta de l’amenaça sobre el català en la vigília de la Diada
Política

Una marxa de torxes reivindica la independència i alerta de l’amenaça sobre el català en la vigília de la Diada

Samar Elansari
11/09/2026

VIU Empresa

L’idCAT Mòbil, nova porta d’entrada a La Meva Salut
VIU Empresa

L’idCAT Mòbil, nova porta d’entrada a La Meva Salut

Viu Molins de Rei
28/08/2026
Quan et trobes malament: urgències, CAP, CUAP o 061?
VIU Empresa

Quan et trobes malament: urgències, CAP, CUAP o 061?

Viu Molins de Rei
11/08/2026
piscina municipal
VIU Empresa

Sis consells per protegir-se de la calor i gaudir de l’estiu amb seguretat

Viu Molins de Rei
22/07/2026

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals

Tecnologia d’avantguarda per millorar la salut i reduir el dolor

Dra. Montse Casals - Centre Casals
29/08/2025

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Laura Gàlvez
13/06/2025

VIU+

Xavi Paz tornarà a ser el candidat del PSC i vol aprofundir en un pacte progressista

Xavi Paz tornarà a ser el candidat del PSC i vol aprofundir en un pacte progressista

10/07/2026
El parc Pont de la Cadena per fi comença a florir, però segueix amb desperfectes

El parc Pont de la Cadena per fi comença a florir, però segueix amb desperfectes

25/05/2026

Antonio Carmona (Renfe) diu que la nova represa de les obres de l’estació és la definitiva

07/05/2026
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei

Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Membre de:

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Copyright

Viu Molins de Rei és propietat de l'Associació Viu Comunicació. Tots els continguts d'aquest lloc web (textos, fotografies, imatges, dissenys i altres materials) són propietat de l'Associació Viu Comunicació o dels seus autors, i estan protegits per la legislació de propietat intel·lectual vigent. Queda prohibida la seva reproducció, distribució, comunicació pública o transformació, total o parcial, sense l'autorització expressa i per escrit dels titulars dels drets, excepte en els casos previstos per la llei.

  • Avís legal
  • Política de cookies

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Not enough quota to unlock this post
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?