• FES-TE SOCI ARA
Dimarts, 05 maig, 2026
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

El govern municipal recupera amb l’entrada de Junts una àrea suprimida a inici de mandat

Roger Cuartielles
04/05/2020
a General, Política
EnviarCompartirTuitarEnviar

Sota el nom de Desenvolupament Estratègic de Vila (DEV), la sociovergència recupera l’antiga àrea de Desenvolupament i Promoció Econòmica Local (DIPEL), que els socialistes van suprimir a inici de mandat per reduir el gruix de la corporació. La recuperació s’atribueix a “potenciar l’economia” enmig de crítiques de l’oposició.

Xavi Paz i Ramon Sánchez el dia de presentació del nou cartipàs municipal // Irene Juàrez

Després de la polèmica que van generar algunes de les mesures econòmiques aprovades per pal·liar els efectes econòmics i socials de la crisi sanitària, el ple extraordinari telemàtic de la Covid-19 també va estar marcat per la recuperació de l’antiga àrea de Desenvolupament i Promoció Econòmica Local (DIPEL), que va rebre crítiques unànimes de l’oposició.

Es tracta d’una àrea que el PSC va suprimir en començar el mandat en considerar que es tractava d’un àmbit prescindible i argumentant que calia reorganitzar l’Ajuntament per reduir costos. En aquell moment la decisió no va agradar gens a Junts per Molins, que va titllar de “greu error” l’eliminació de DIPEL.

Ara, amb l’entrada dels postconvergents al govern municipal, els socialistes cedeixen i acorden recuperar l’àrea sota el nom de Desenvolupament Estratègic de Vila  (DEV), que tot i el canvi de nomenclatura manté el mateix esperit que l’antiga DIPEL.

El primer tinent d’alcalde, Ramon Sánchez (Junts per Molins), argumenta que la recuperació de l’antiga DIPEL és necessària per “potenciar l’economia i el comerç, profundament tocat per la crisi sanitària”. Des de l’oposició, però, ho veuen una despesa innecessària que engreixa el cost de la corporació de cara a la ciutadania i critiquen que els socialistes apostin per recuperar l’àrea quan van ser els primers en suprimir-la.

“Es nota que Junts per Molins ha entrat al govern”, va etzibar el regidor de la CUP, Josep Raventós, al ple municipal telemàtic, que era el primer des del pacte de govern de principis de març que va significar el retorn oficial de la sociovergència a l’Ajuntament. Des de les files d’ERC, la regidora Marta Espona també va criticar que “la reorganització no aporta res nou, només una despesa més”.

Més incisiu va ser el regidor de Molins en Comú, Gerard Corredera, que en la sessió plenària va preguntar als socialistes què els havia fet canviar de parer per recuperar una àrea que ells mateixos havien suprimit per reduir costos: “Què ha canviat des de l’inici del mandat fins ara?”.

Des de Cs, la regidora Laia Cassauba, considera que “amb aquesta recuperació es torna enrere”. També ho creu Ana Aroca, de Molins Camina Podem, que considera que “el govern municipal s’hauria de centrar a solucionar els problemes de recursos humans que té el consistori, i no a crear més àrees”.

Però, per a Ramon Sánchez, “les crítiques són producte del desconeixement que és té cap a la tasca que desenvolupava l’antiga DIPEL, que és fonamental per al teixit productiu”.

“El país que tenim és gràcies a Convergència”

Els retrets també van anar encaminats cap a les polítiques dels postconvergents, que van ser els creadors de DIPEL i que sempre en van defensar el seu paper mentre van governar. El regidor cupaire Josep Raventós va qualificar l’àrea de “herència convergent”. Un punt de vista compartit per altres forces polítiques.

Davant de les crítiques, Sánchez també va aprofitar la seva intervenció per lloar el llegat polític de Convergència Democràtica de Catalunya (CDC) i per proclamar-se’n “profundament orgullós”. En paraules del primer tinent d’alcalde i portaveu de Junts per Molins, “el país que tenim és gràcies a Convergència”.

Un discurs que va generar más retrets. La regidora Aroca, de Molins Camina Podem, es va mostrar sorpresa davant les lloances de Sánchez: “Gràcies a Convergència tenim el territori de l’Estat amb més retallades en Educació i Sanitat i amb més barracons”.

L’oposició tem que els socialistes recuperin altres projectes postconvergents

El debat polític que va generar la recuperació de l’àrea de DIPEL també va fer aflorar la preocupació d’alguns partits de l’oposició, que temen que a partir d’ara els socialistes recuperin antics projectes postconvergents que no han tirat endavant al plenari. L’alcalde, Xavi Paz, però, no creu que s’hagi de generalitzar i s’ha compromès al plenari a respectar els “acords presos anteriorment”.

Relacionats

Etiquetes: CsCs Molins de ReiCUP Molins de ReiDIPELestructura políticagovern municipalJunts per MolinsLaia Cassaubaple municipal extraordinari abril coronavirusPSCRamon Sànchezsociovergènciasociovergència 3.0
EnviarCompartirTuitCompartir
L’Ajuntament tanca l’adquisició d’una finca al carrer Fassina per més de 190.000 euros

L’Ajuntament tanca l’adquisició d’una finca al carrer Fassina per més de 190.000 euros

08/04/2026
La plantació de verd al parc Pont de la Cadena comença amb 20 mesos de retard

La CUP diu que Molins de Rei està perdent espais verds

10/03/2026

La CUP rebutja l’aposta de l’àrea metropolitana per la gestió privada de l’aigua a Molins de Rei i set municipis més

02/03/2026
La CUP critica l’ús del parc del Baix Llobregat com a aparcament provisional

La CUP critica l’ús del parc del Baix Llobregat com a aparcament provisional

15/01/2026
Augment de les ràtios a les escoles bressol per atendre les famílies sense plaça

L’Ajuntament encarrega a l’empresa municipal la gestió de les escoles bressol La Traca i El Molí

29/12/2025
La CUP inicia una etapa de reactivació després de dos anys de reflexió

La CUP inicia una etapa de reactivació després de dos anys de reflexió

17/10/2025
Article següent
Les perruqueries tornen a la feina amb les agendes plenes després de dos mesos sense activitat

Les perruqueries tornen a la feina amb les agendes plenes després de dos mesos sense activitat

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

Els sostres de cinc equipaments municipals s’ompliran de plaques fotovoltaiques
Economia

L’Ajuntament se suma a la comunitat energètica dels polígons industrials

Samar Elansari
04/05/2026
Augment de les ràtios a les escoles bressol per atendre les famílies sense plaça
Societat

El nou sistema de llista única a la preinscripció de les escoles bressol prioritza les famílies de Molins de Rei en l’accés a les places

Samar Elansari
04/05/2026
Els reptes del Museu del Renaixement un any després de l’obertura
Política

L’Ajuntament porta la Generalitat als tribunals per una subvenció del museu del Renaixement

Samar Elansari
30/04/2026

VIU Empresa

Les neteges tècniques industrials guanyen pes en una indústria cada cop més complexa
VIU Empresa

Les neteges tècniques industrials guanyen pes en una indústria cada cop més complexa

Viu Molins de Rei
07/04/2026
Com és el model d’habitatge públic metropolità? Més assequible, sostenible i de qualitat
VIU Empresa

Com és el model d’habitatge públic metropolità? Més assequible, sostenible i de qualitat

Viu Molins de Rei
17/12/2025
El respecte a la diversitat, protagonista de la Mostra de Cinema Espiritual de Catalunya
VIU Empresa

El respecte a la diversitat, protagonista de la Mostra de Cinema Espiritual de Catalunya

Viu Molins de Rei
19/11/2025

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals

Tecnologia d’avantguarda per millorar la salut i reduir el dolor

Dra. Montse Casals - Centre Casals
29/08/2025

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Laura Gàlvez
13/06/2025

VIU+

Els veïns dels barris de muntanya dubten de l’efectivitat del tancament de Collserola i el viuen amb relativa normalitat

Els veïns dels barris de muntanya dubten de l’efectivitat del tancament de Collserola i el viuen amb relativa normalitat

24/04/2026
Els carrers s’omplen de llibres, roses i cultura en un Sant Jordi marcat pel bon temps

Sortegem dotze llibres d’autors locals per la diada de Sant Jordi

22/04/2026
Molins de Rei supera els 27.000 habitants el 2025

Molins de Rei supera els 27.000 habitants el 2025

10/04/2026
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei


  • Avís legal

  • Política de cookies


Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Llicència

Viu Molins de Rei

Viu Molins de Rei és propietat de Associació Viu Comunicació i està subjecte a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 No adaptada de Creative Commons.

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Segur que vols desbloquejar aquesta publicació?
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?