Els dos grups molinencs són possibles nominats al premi pel millor disc pop-rock, mentre que Àlex Agudo, conegut com a Agudinine, podria ser candidat a millor àlbum Hip-Hop i Ramon Cugat al millor disc d’autor. El públic els podrà votar en la primera de tres rondes fins al 24 de gener.

El talent musical molinenc és un ventall de gèneres que no para de créixer. Així ho mostra la llista de candidats per la primera ronda de votacions dels Premis Enderrock 2022, on es poden trobar dos grups i dos artistes del municipi. En aquest cas, opten a endur-se la nominació a un dels quinze premis que s’atorguen per votació popular.
Tant Sildàvia com Petroli són candidats en la categoria de millor disc pop-rock. No ho tindran fàcil, però, ja que en aquesta secció hi ha més de 300 artistes i bandes.
El primer disc del grup de rock català Sildàvia, titulat ‘El capvespre dels déus’, els ha fet mereixedors de la candidatura. Es tracta d’un doble àlbum conceptual, produït i compost pel molinenc Gerard Capdevila, que va iniciar aquest projecte fa tres anys acompanyat Enric Bergadà a la bateria, Oriol Cortadellas als teclats i sintetitzadors, David Murillo a la guitarra i Carlos Rivero al baix.
Al seu torn, els joves de Petroli, una banda formada per alguns dels portadors del Petit Camell, són candidats amb el seu EP ‘Dear Edwin’, publicat al 20 de juny i finançat gràcies a una campanya de micromecenatge. Amb 5 cançons, és la carta de presentació del grup format per les veus de Berta Benadí i Quim Vinyas, la guitarrista Ona Ballester, Íñigo Laguna al baix, el bateria Roc Beumala, Pablo Calomardo al teclat, Jordi Llecha al saxo i Isaac Torras al trombó.
Del disc d’autor al Hip-Hop
Més enllà del rock, el primer disc en solitari del membre del grup Balancí, Ramon Cugat, l’ha fet valdre una candidatura al millor disc d’autor. ‘L’Esquerda’ és un treball de cinc cançons compostes durant el primer confinament que manté la introspecció i el vessant reflexiu de l’artista.
Des d’un gènere totalment diferent, Àlex Agudo, conegut artísticament com a Agudinine, és un dels possibles nominats al premi pel millor disc de Hip-Hop i músiques urbanes. Juntament amb l’artista Aka Pazzos, l’estiu passat va autopublicar l’EP ‘Sosa Càustica’ format per 5 cançons, el treball que li ha merescut la candidatura. L’exjugador del Molins de Rei Club de Futbol participa en una categoria amb unes 80 nominacions.
La votació estarà oberta fins dilluns
Els Enderrock busquen premiar els millors discos i cançons en català llençats en l’últim any. Per fer-ho, tenen guardons decidits per la crítica i altres escollits per votació popular, que es poden votar des del web de la revista.
Els guanyadors de la votació popular hauran de passar per tres filtres. La primera ronda es tancarà el pròxim dilluns 24 de gener a les 23:59, d’on sortiran els deu nominats de cada categoria. Aquests passaran a una segona, que servirà per decidir els tres finalistes. El guanyador final, també decidit pel públic, es descobrirà a la gala prevista per dijous 3 de març a l’Auditori de Girona.