• FES-TE SOCI ARA
Dimecres, 05 agost, 2026
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

Mor la investigadora molinenca Anna Tresserra

Samar Elansari
29/08/2024 - 20:16
a Societat
EnviarCompartirTuitarEnviar

Tresserra ha mort a causa d’una malaltia als 39 anys. Doctora en Alimentació i Salut i investigadora de la Universitat de Barcelona, va centrar la seva recerca en estudis epidemiològics relacionats amb el consum de polifenols.

Anna Tresserra // Polyphenol Research

Nascuda a Molins de Rei, Anna Tresserra Rimbau (1985 – 2024) va dedicar la seva vida a la ciència i l’educació. Doctora en Alimentació i Salut (2014) i investigadora de la Universitat de Barcelona (UB), va contribuir significativament a la recerca en estudis epidemiològics i d’intervenció sobre el consum de polifenols.

Anna Tresserra es va formar a la UB, on va obtenir el grau en Química l’any 2008, en Ciència i Tecnologia dels Aliments l’any 2010 i un màster en Química Analítica Avançada l’any 2012. El seu esperit de recerca la va portar a Harvard School of Public Health (Boston) on va treballar en la seva tesi doctoral amb el professor Eric Rimm. Posteriorment va iniciar uns estudis de postdoctorat a la Universitat Rovira i Virgili (URV), sota la tutela del doctor Jordi Salas, i, en finalitzar es va incorporar com a professora lectora Serra-Hunter al mateix grup.

La seva passió per la ciència i per transmetre el coneixement la va completar amb un màster en Formació del Professorat d’Educació Secundària, Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d’Idiomes l’any 2017 que va cursar a la Universitat Nacional d’Educació a Distància (UNED). Finalment, però, va ser professora a la Facultat de Farmàcia i Ciències de l’Alimentació de la UB, en el departament de Nutrició, Ciències de l’Alimentació i Gastronomia, àrees en les quals estava especialitzada.

A més de la seva tasca docent i investigadora, Anna Tresserra també va voler transmetre el seu coneixement més enllà de les institucions acadèmiques, creant el programa ‘Què i com menjar durant el càncer’. El format, que el va desenvolupar juntament amb Raúl Zamora, va ser produït per la Xarxa Audiovisual Local (XAL) amb el suport científic de la Fundació Alícia, l’Institut d’Investigació i Sanitària Pere Virgili i la UB.

Persona empàtica, lluitadora i afable

La comunitat científica i acadèmica ha expressat profundament la seva tristesa per la pèrdua d’Anna Tresserra. Des del centre Polyphenol Research de Barcelona, centre on ha estat treballant en els darrers anys, han destacat la seva excel·lència professional, però sobretot la seva humanitat, descrivint-la com una persona empàtica, lluitadora i afable. «Hem perdut una gran professora i investigadora, però sobretot, una persona excepcional, que sabia generar un bon ambient allà on anava», expressaven en un comunicat.

Des de la Universitat de Barcelona, el rector Joan Guàrdia, també l’ha descrit com una persona excepcional i molt estimada per tots. «Perdem una gran investigadora, però, sobretot, ens deixa una persona molt estimada per tots», ha expressat el rector.

Relacionats

Etiquetes: Anna Tresserra
EnviarCompartirTuitCompartir
Integrants de la llista d'ERC a les eleccions municipals del 2015 // David Guerrero

ERC presenta la llista de les eleccions municipals pensant en l’endemà del 27 de setembre

22/04/2015
Article següent
Els gegants de Madrid, Calahorra i la Comparsa Asier Marco de Tafalla seran els convidats d’honor de la Festa Major

Els gegants de Madrid, Calahorra i la Comparsa Asier Marco de Tafalla seran els convidats d’honor de la Festa Major

Més comentat 1

  1. dclosa says:
    2 anys enrere

    Sempre marxen els millors abans d’hora , DEP

    Respon

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

La inauguració del Circuit Festival va ser el 9 d’agost a Be Disco // Matineé Group
Portada

El festival gai més gran del món no repeteix a Molins de Rei

David Guerrero
05/08/2026
El concurs de la gestió de l’aigua a Molins de Rei i set municipis més supera els 1.000 milions
Economia

Aqualia passa a l’acció per aconseguir el macroconcurs de l’aigua davant la baixa temerària de Veolia

David Guerrero
04/08/2026
La zona blava i taronja són gratuïtes durant el mes d’agost
Societat

La zona blava és gratuïta durant tot l’agost

Jose Polo
03/08/2026

VIU Empresa

piscina municipal
VIU Empresa

Sis consells per protegir-se de la calor i gaudir de l’estiu amb seguretat

Viu Molins de Rei
22/07/2026
Els Préstecs Emancipació s’amplien fins als 40 anys per facilitar la compra del primer habitatge
VIU Empresa

Els Préstecs Emancipació s’amplien fins als 40 anys per facilitar la compra del primer habitatge

Viu Molins de Rei
17/07/2026
Refugis climàtics: els espais on protegir-se de la calor a Molins de Rei
VIU Empresa

Refugis climàtics: els espais on protegir-se de la calor a Molins de Rei

Viu Molins de Rei
15/07/2026

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals

Tecnologia d’avantguarda per millorar la salut i reduir el dolor

Dra. Montse Casals - Centre Casals
29/08/2025

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Laura Gàlvez
13/06/2025

VIU+

Xavi Paz tornarà a ser el candidat del PSC i vol aprofundir en un pacte progressista

Xavi Paz tornarà a ser el candidat del PSC i vol aprofundir en un pacte progressista

10/07/2026
El parc Pont de la Cadena per fi comença a florir, però segueix amb desperfectes

El parc Pont de la Cadena per fi comença a florir, però segueix amb desperfectes

25/05/2026

Antonio Carmona (Renfe) diu que la nova represa de les obres de l’estació és la definitiva

07/05/2026
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei


  • Avís legal

  • Política de cookies


Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Llicència

Viu Molins de Rei

Viu Molins de Rei és propietat de Associació Viu Comunicació i està subjecte a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 No adaptada de Creative Commons.

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Not enough quota to unlock this post
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?