La 43a edició del festival se celebrarà del 8 al 17 de novembre. Es consolida la secció Ç-Trencada, dedicada al cinema de producció catalana. A més, el festival ha renovat el seu web per fer-la més accessible i facilitar la consulta de la programació, horaris i detalls de cada secció al públic.

La 43a edició del Festival de Cinema de Terror de Molins de Rei, que se celebrarà del 8 al 17 de novembre, ha anunciat dues noves incorporacions de renom a la seva programació de llargmetratges. Es tracta de Ghost Train, del director coreà Tak Se-woong, que s’estrenarà internacionalment al Terror Molins i promet oferir una immersió única en el terror psicodèlic, i El baño del diablo, dirigida per Severin Fiala i Veronika Franz, que va ser aclamat en l’últim Festival de Sitges i que explorarà les fronteres del terror amb una proposta atrevida i carregada de suspens. Aquestes dues pel·lícules enriqueixen una secció de llargmetratges que té el terror rural com a fil conductor, un leitmotiv que defineix l’edició d’enguany.
A més, la secció Retrospectiva del festival oferirà als espectadors una selecció especial de clàssics del gènere que es podran veure a la plataforma Filmin. Entre les projeccions destacades es troben títols emblemàtics com Els turons tenen ulls, Wake in Fright, L’última casa a l’esquerra i la ja clàssica La matança de Texas. Aquesta secció permetrà que els assistents gaudeixin de la projecció d’alguns dels millors títols del terror rural, una temàtica que aborda el terror des de paisatges aïllats, comunitats tancades i la tensió entre la natura i la civilització.
La secció Ç-Trencada es consolida
La secció Ç-Trencada arriba a la seva tercera edició conventint-se en un dels espais més emblemàtics del Terror Molins per donar visibilitat al cinema del gènere en llengua catalana i als creadors locals. Aquest any, la selecció inclou vuit curtmetratges en català, amb una presència notable de cineastes que ja són veterans del festival. Entre aquests, Cris Gambín i Toni Pinel, guanyadors del premi Ç-Trencada el 2019, que presenten el seu nou treball, Aamon. Ferran Carbonell també torna al festival amb Aigua seca, després de l’èxit de l’any anterior amb Na Ribas. A més, aquesta edició inclou estrenes que es presentaran per primera vegada al públic, com 7 minuts al paradís, de Victoria Avinyó, i Berta, de Lucía Forner Segarra, que arriba després de passar per la Seminci de Valladolid.
Per altra banda, la secció en línia Globus amplia l’abast del festival, oferint una selecció de deu llargmetratges a través de Filmin, juntament amb dos blocs de curtmetratges llatinoamericans en col·laboració amb el Festival Nieve Roja d’Argentina i FantLatam. Aquesta proposta en línia aporta una dimensió internacional i accessible que obre el festival a un públic ampli, reforçant la diversitat cultural amb noves perspectives i formats únics en el cinema de terror.
Els curtmetratges de terror més destacats
El Terror Molins presenta enguany una de les seleccions de curtmetratges més potents fins ara, dividida en tres seccions competitives que exhibiran el talent emergent i consagrat del cinema de terror. La inauguració comptarà amb el curtmetratge Un dia al camp, d’Albert Portal, una comèdia de terror en català que parodia clàssics del gènere, i, per tancar el festival es projectarà Drizzle in Johnson, una animació psicodèlica d’Ivan Li que ha passat per festivals de renom com el MotelX i el Fantastic Fest.
A la Secció Oficial de curtmetratges, el públic podrà gaudir de vint films que inclouen noms com Kelsey Bollig, que presenta Inked, una història inquietant sobre un tatuatge amb misteris del passat, o Demons, d’Adesh Prasad, una trama de terror queer amb un toc de gore. També destaquen produccions com Wander to Wonder, una animació de l’holandesa Nina Gantz, premiada al Festival de Venècia, i Devora, dels argentins Andrés Borghi i Ivan Rojas, que combina terror i comèdia negra.
Activitats per a totes les edats i una nova pàgina web
El festival, un any més, reafirma el seu compromís d’apropar el cinema de terror als més joves amb les seccions TerrorKids i TerrorJove, dissenyades especialment per a públic infantil i adolescent. Al TerrorKids, els infants podran gaudir de dues sessions exclusives de curtmetratges, que inclouen quatre estrenes a Espanya, amb peces destacades com Impossible Maladies, guardonat amb el Méliès d’Argent al Festival d’Estrasburg. A més, es duran a terme tallers on els més petits fabricaran espantaocells i sembraran llavors terrorífiques. Per als adolescents, la secció TerrorJove projectarà el film Párvulos: Hijos del apocalipsis, del mexicà Isaac Ezban, seguit d’un debat dinamitzat per joves col·laboradors del festival.
A més, el festival ha renovat completament el seu web per facilitar una experiència més accessible i moderna per a tots els usuaris. La nova pàgina s’ha dissenyat amb un format intuïtiu i una estructura de continguts que permet una navegació clara i àgil, facilitant la consulta de la programació, horaris i detalls de cada secció. Aquesta plataforma renovada no només ofereix accés a la programació completa, sinó que també permet explorar continguts especials com entrevistes i informació detallada dels films, apostant per una presència digital que respon a les noves necessitats dels espectadors.