• FES-TE SOCI ARA
Diumenge, 11 octubre, 2026
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

Ingressen a presó quatre dels cinc detinguts en l’operació contra robatoris a camions de droga

Samar Elansari
29/10/2025 - 18:07
a Societat
EnviarCompartirTuitarEnviar

Els Mossos d’Esquadra i la Policia Foral de Navarra desarticulen l’organització després d’investigar dos robatoris amb violència a camioners a Navarra i Girona. L’operació, en el marc de la qual es va detenir un home a Molins de Rei, va sumar cinc detencions i la intervenció de naus, vehicles, armes, 15 kg d’haixix i més de 100 grams de cocaïna.

Imatge dels mossos d'esquadra a l'avinguda Barcelona
Els Mossos d’Esquadra a l’avinguda Barcelona // Cedida

Els Mossos d’Esquadra van detenir a mitjans d’octubre a Molins de Rei un home presumptament vinculat a una organització criminal especialitzada en assalts a camions que transportaven droga. L’actuació policial, que va tenir lloc el 15 d’octubre a l’avinguda Barcelona, va implicar un ampli dispositiu que va despertar la preocupació dels veïns. Durant el registre d’un pis, els agents van arrestar un dels presumptes implicats en el grup, en el marc d’una investigació que també va comportar quatre detencions addicionals a altres municipis de la comarca de l’Anoia.

Ara, segons ha confirmat la policia catalana en un comunicat, quatre dels cinc detinguts han passat a disposició judicial davant del Jutjat d’Instrucció de Pamplona i han ingressat a la presó. Se’ls imputen delictes de detenció il·legal, tracte degradant, robatori de vehicle amb força, robatori amb violència i intimidació, pertinença a organització criminal i delictes contra la salut pública. Es desconeix, però, el temps de condemna. 

View this post on Instagram

A post shared by Viu Molins de Rei (@viumolinsderei)

L’operatiu formava part d’una investigació més àmplia en col·laboració amb la Policia Foral de Navarra que va començar a la comarca de l’Anoia per desarticular el grup criminal. Durant els onze registres realitzats en domicilis, naus i tallers vinculats als sospitosos, els Mossos van intervenir més de 15 kg d’haixix, més de 100 grams de cocaïna, quatre vehicles sostrets, una escopeta de caça, una pistola semiautomàtica, armilles, credencials policials i balises de seguiment, entre altres objectes.

Dos robatoris de característiques similars

La investigació es va iniciar arran de dos robatoris amb violència i intimidació a camioners, comesos els dies 26 i 28 d’abril de 2025 a Arazuri (Navarra) i Celrà (Gironès). En ambdós casos, els assaltants portaven a sobre i de manera visible armes de foc i distintius policials per fer-se passar per policies, emmanillaven els camioners i els interrogaven sobre si transportaven droga, especialment haixix. 

El primer assalt va tenir lloc en un polígon industrial d’Arazuri quan un camioner acabava d’arribar amb un vehicle procedent del Marroc carregat amb components elèctrics. Els assaltants van segrestar la víctima en un cotxe mentre un dels membres conduïa el camió fins a Catalunya. Durant el trajecte la van agredir en diverses ocasions i la van alliberar en arribar al territori català. Dos dies després, la víctima va recuperar el semiremolc, tot i que part de la mercaderia havia estat sostreta o danyada i el vehicle presentava desperfectes. L’empresa propietària de la càrrega també va denunciar els fets, que es calcula van causar un perjudici econòmic proper als 200.000 euros, incloent-hi mercaderia perduda, danys al vehicle i pèrdues per a les empreses implicades en el transport.

Les primeres gestions de la Policia Foral van permetre identificar un vehicle vinculat a Catalunya, fet que va motivar la cooperació amb els Mossos d’Esquadra i va ser clau per localitzar un dels principals investigats. Paral·lelament, dos dies després del primer robatori a Celrà (Gironès) es va produir un assalt de característiques similars, en què tres individus van abordar dos camioners procedents de Tànger (Marroc) exhibint una arma de foc i distintius policials. Els van fer sortir del camió, els van emmanillar, els van sostreure documentació i telèfons mòbils i es van endur el vehicle, utilitzant els mateixos cotxes que ja havien estat identificats en el robatori de Navarra.

Desarticulació de l’organització

La coincidència en el temps dels dos robatoris i les similituds en el modus operandi van motivar la creació d’una investigació conjunta entre els Mossos d’Esquadra i la Policia Foral de Navarra. El cos de policia de Navarrra es va centrar en la investigació tècnica, mentre que els Mossos van actuar amb vigilàncies, seguiments i actuacions operatives.

La investigació va permetre connectar els dos robatoris i ubicar la base logística dels principals membres de l’organització criminal en diferents localitats de l’Anoia i el Baix Llobregat, concretament a Igualada, la Pobla de Claramunt, la Torre de Claramunt, Piera, les Pinedes de l’Armengol i Molins de Rei. Alguns dels detinguts disposaven de naus industrials i tallers que utilitzaven per dur a terme la seva activitat il·lícita, i es va comprovar que alguns dels vehicles emprats en els assalts duien matrícules falsificades per dificultar la identificació.

En total, més d’un centenar d’efectius dels cossos dels Mossos i de la Policia Foral es van mobilitzar per dur a terme el dispositiu. Entre els detinguts hi havia un home amb antecedents per delictes contra la salut pública, robatoris amb violència i narcoassalts, robatoris amb força a empreses i falsificacions documentals. La col·laboració entre els dos cossos policials ha permès neutralitzar un grup dedicat a perpetrar el moviment de droga a altres col·lectius delictius.

Relacionats

Etiquetes: Mossos d'Esquadraorganització criminal
EnviarCompartirTuitCompartir
Un ciclista mor atropellat per un tren de l’R4 a Molins de Rei

Un ciclista mor atropellat per un tren de l’R4 a Molins de Rei

15/09/2026
Troben un cadàver en avançat estat de descomposició prop del camí de Can Rabella

Troben un cadàver en avançat estat de descomposició prop del camí de Can Rabella

04/09/2026
Entren a robar en diversos habitatges del carrer Verdaguer durant la nit de divendres

Entren a robar en diversos habitatges del carrer Verdaguer durant la nit de divendres

20/07/2026
Detingut un home per una baralla i atrinxerar-se en un pis del carrer Doctor Barraquer

Detingut un home per una baralla i atrinxerar-se en un pis del carrer Doctor Barraquer

02/07/2026
Roben diners i material informàtic de la zona esportiva Ricard Ginebreda

La zona esportiva Ricard Ginebreda pateix el segon robatori en un mes

27/04/2026
Mor un motorista en un accident a l’encreuament de la carretera de Caldes amb el pont de la B-23

Mor un motorista en un accident a l’encreuament de la carretera de Caldes amb el pont de la B-23

21/04/2026
Article següent
El minut a minut del ple municipal del mes d’octubre de 2025

El minut a minut del ple municipal del mes d'octubre de 2025

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

Molins de Rei tindrà una Zona de Baixes Emissions a partir de l’1 de gener de 2027
Portada

Molins de Rei tindrà una Zona de Baixes Emissions a partir de l’1 de gener de 2027

Samar Elansari
09/10/2026
Miquel Tort se suma a la plataforma única i serà per a vianants
Societat

Comencen les obres al carrer Miquel Tort per renovar el paviment i el clavegueram

Samar Elansari
09/10/2026
Collserola tanca tots els accessos després de detectar-se un cas de pesta porcina a Barcelona
Societat

Detectats cinc nous casos de pesta porcina a Molins de Rei

Samar Elansari
09/10/2026

VIU Empresa

500 euros al mes per preparar unes oposicions: la Generalitat ofereix ajuts per a 120 joves
VIU Empresa

500 euros al mes per preparar unes oposicions: la Generalitat ofereix ajuts per a 120 joves

Viu Molins de Rei
08/10/2026
300 places per ser bomber o bombera de la Generalitat: així és la nova convocatòria
VIU Empresa

300 places per ser bomber o bombera de la Generalitat: així és la nova convocatòria

Viu Molins de Rei
25/09/2026
L’idCAT Mòbil, nova porta d’entrada a La Meva Salut
VIU Empresa

L’idCAT Mòbil, nova porta d’entrada a La Meva Salut

Viu Molins de Rei
28/08/2026

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals

Tecnologia d’avantguarda per millorar la salut i reduir el dolor

Dra. Montse Casals - Centre Casals
29/08/2025

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Laura Gàlvez
13/06/2025

VIU+

L’Ajuntament treu a concurs la creació d’un mur vegetal a l’avinguda de Caldes

L’Ajuntament treu a concurs la creació d’un mur vegetal a l’avinguda de Caldes

16/09/2026
Xavi Paz tornarà a ser el candidat del PSC i vol aprofundir en un pacte progressista

Xavi Paz tornarà a ser el candidat del PSC i vol aprofundir en un pacte progressista

10/07/2026
El parc Pont de la Cadena per fi comença a florir, però segueix amb desperfectes

El parc Pont de la Cadena per fi comença a florir, però segueix amb desperfectes

25/05/2026
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei

Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Membre de:

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Copyright

Viu Molins de Rei és propietat de l'Associació Viu Comunicació. Tots els continguts d'aquest lloc web (textos, fotografies, imatges, dissenys i altres materials) són propietat de l'Associació Viu Comunicació o dels seus autors, i estan protegits per la legislació de propietat intel·lectual vigent. Queda prohibida la seva reproducció, distribució, comunicació pública o transformació, total o parcial, sense l'autorització expressa i per escrit dels titulars dels drets, excepte en els casos previstos per la llei.

  • Avís legal
  • Política de cookies

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Not enough quota to unlock this post
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?