La mesa de contractació de l’AMB demana més documentació a la Societat General d’Aigües de Barcelona perquè licita un 60% més barat respecte al preu unitari d’inversions.

La Societat General d’Aigües de Barcelona, que pertany al grup francès Veolia, es va imposar en els criteris tècnics i econòmics del gran concurs per gestionar l’aigua a Molins de Rei i set municipis més. Però la licitació, que ascendeix a més de 1.000 milions d’euros, continua oberta. Aquesta firma i dues més hauran de presentar documentació extra per demostrar que les seves ofertes no són anormalment baixes.
L’oferta de Veolia representa una baixa dels preus unitaris de les inversions del 60%. En aquesta licitació, després de calcular una mitjana de les sis ofertes, es va fixar un límit del 27,63%. En la mateixa situació es troben les unions temporals d’empreses entre Facsa, Calaf i Inima, amb una baixada de preus del 29,1%; i la de Gestagua amb Saur, amb una baixa del 45%. La resta de licitadors han entrat dins dels barems establerts.
Les solucions tècniques i les obligacions laborals, entre els criteris de justificació
Ara aquestes firmes hauran de presentar documentació davant la mesa de contractació de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), que és l’administració pública que actualment té les competències sobre la gestió de l’aigua.
Entre altres criteris, es tindrà en compte la justificació de l’estalvi que permeti el «procediment de fabricació, els serveis prestats o el mètode de construcció de l’empresa», les «solucions tècniques adoptades i les condicions excepcionalment favorables» que puguin tenir les corporacions i el «respecte a les obligacions mediambientals, socials o laborals i de subcontractació».
Així ho marca pel plec de clàusules del macroconcurs públic, que també dicta només es podrà excloure a aquells licitadors que «no aportin la justificació requerida, o l’oferta dels quals, considerant la justificació aportada i els informes tècnics sol·licitats, s’estimi que no pugui ser complida a satisfacció».
19,6 milions d’inversió previstos a Molins de Rei
El concurs públic marca que qui s’acabi convertint en l’empresa adjudicatària del servei haurà de fer inversions per un total de 175,6 milions d’euros. D’aquests, 16,9 milions corresponen a Molins de Rei.
Si no es genera una batalla als tribunals entre les grans empreses del sector, la licitació quedarà resolta quan es resolguin aquestes revisions, se superi el període d’al·legacions i quan el Consell Metropolità de l’AMB, que és com el ple municipal de l’administració metropolitana, doni la llum verda política.














