El festival pren la temàtica del metratge trobat com a eix central i avança una selecció internacional que passa pels gèneres del survival, el terror psicològic, el folk horror i el body horror.

Ha arribat la tardor i, amb ella, torna a aterrar a Molins de Rei una de les cites més importants del calendari cinematogràfic del municipi, el Terror Molins. El festival de cinema de terror ja comença a escalfar motors i ha presentat els primers títols de la seva 45a edició, que enguany pren com a eix central el metratge trobat (found footage), un recurs que juga amb la falsa sensació d’estar davant d’una gravació real o d’un material que ha aparegut de manera inesperada. Sota el lema “Prem el Play del terror”, el festival reivindica aquest llenguatge, especialment vinculat a les càmeres domèstiques, les cintes VHS i l’estètica analògica, alhora que amplia la mirada amb una selecció internacional que recorre gèneres com, el survival, el terror psicològic, el folk horror, el body horror i la comèdia negra. La jornada inaugural del festival serà el pròxim divendres 6 de novembre i acollirà l’estrena a Catalunya de Los que vienen, el primer llargmetratge de Víctor Català, que arribarà acompanyat del nou curtmetratge de Caye Casas, Amor de padre. Tots dos directors, juntament amb part dels seus equips, seran presents a les projeccions per presentar les obres davant del públic.
Precisament, aquesta mirada al metratge trobat travessa algunes de les propostes seleccionades per al festival. Entre elles hi ha Infirmary, debut de Nicholas Pineda, que combina l’atmosfera de les Backrooms amb l’herència de films com Grave Encounters en un antic hospital psiquiàtric convertit en un laberint; i V/H/S/Mixtape, la 14a entrega de la coneguda saga de found footage, que aquesta vegada s’endinsa en l’univers de la música a través de sis històries dirigides per cineastes com David Moreau, Flying Lotus i RZA.
Més enllà d’aquest fil conductor, la programació posa el focus en algunes de les veus més interessants del terror contemporani. Entre els primers títols anunciats destaca Colony, del cineasta sud-coreà Yeon Sang-ho (Train to Busan), una nova cursa de supervivència zombi estrenada als Midnight Screenings del Festival de Canes 2026. També hi haurà espai per a les noves mirades queer amb Teenage Sex and Death at Camp Miasma, de Jane Schoenbrun (I Saw the TV Glow), un slasher satíric protagonitzat per Gillian Anderson i Hannah Einbinder i guardonat amb la Queer Palm a Canes.
Una programació que recorre les noves formes del terror
El survival i el terror urbà nord-americà tindran també importància en aquesta primera selecció que el Terror Molins ha fet pública. El festival projectarà The Cycle, de Jordan Downey (The Head Hunter), un thriller de crims sobrenaturals; Recluse, l’horror gòtic de Henry Chaisson presentat al Tribeca Festival; i Goody Goody, debut de Raymond Creamer amb Samantha Robinson (The Love Witch), una proposta de body horror. Des de França arriba No Way Down (Kraken), de Mohamed Chabane i Théo Jourdain Rhodes, un debut que barreja terror urbà i cinema social. La selecció també incorpora River, que és el film debut de Joshua Giuliano amb Mary Elizabeth Winstead i Margo Martindale, i Crawlers, la incursió en el cinema de monstres del cineasta espanyol Ángel Gómez Hernández (Voces), centrada en una invasió d’aranyes exòtiques.
El festival també reserva enguany un espai per a la comèdia negra i el terror històric, amb el mockumentary I Love Paris, debut de Nicky Murphy guardonat amb l’Or del Premi del Públic al Fantasia IFF, i la producció espanyola Upiro, d’Óscar Martín (Amigo), protagonitzada per Diego Anido i María Galiana. El cinema asiàtic i les noves geografies del folk horror completen aquesta primera fotografia de la 45a edició amb Never After Dark, de Dave Boyle, Nameless, de Hideo Jōjō, i tres produccions indonèsies: Ghost in a Cell, de Joko Anwar; Sleep No More, d’Edwin, i Janur Ireng, de Kimo Stamboel. La italiana Orfeo, debut surrealista de Virgilio Villoresi seleccionat a la Biennale di Venezia, i Black Sheeps, el retorn de Jonathan King a les seves ovelles carnívores vint anys després, completen aquest primer avançament.
Daniel Myrick i Eduardo Sánchez posaran el punt final al festival
Pel que fa a la cloenda, el Terror Molins posarà el punt final a la seva 45a edició amb una sessió vinculada al leitmotiv d’enguany. El festival recuperarà The Blair Witch Project (1999), una de les obres cabdals del terror construït a partir de gravacions aparentment reals, en una projecció que comptarà amb la presència dels seus directors, Daniel Myrick i Eduardo Sánchez. Els dos cineastes tornaran junts a Europa per primera vegada des de l’estrena del film al Festival de Canes l’any 1999 i rebran el Premi Homenatge del Terror Molins en reconeixement al seu paper en la transformació del cinema de terror contemporani.
Myrick i Sánchez van convertir una producció petita en un fenomen internacional a través d’una posada en escena basada en imatges aparentment trobades, una càmera inestable i el joc constant entre realitat i ficció. La sessió de cloenda es completarà amb la première del curtmetratge català Siempre hay un monstruo, de Gaston Haag, amb la presència del cineasta i part del seu equip. Com a prèvia d’aquesta última jornada, la Secció Oficial de Llargmetratges també incorporarà The Spiral (L’estranea), de Paolo Strippoli, un thriller familiar sobre secrets del passat i pactes que encara pesen sobre una família, seleccionat per Itàlia com a candidata als Premis Oscar.


















