• FES-TE SOCI ARA
Dimecres, 29 juliol, 2026
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

Ricard Domènech: La política del present per un Molins de Rei millor

Viu Molins de Rei
19/05/2011 - 06:45
a Opinió
EnviarCompartirTuitarEnviar

Estem arribant al final de la campanya de les eleccions municipals a Molins de Rei. De fet la campanya podríem dir que va començar tot just després de les eleccions al Parlament de Catalunya, per cert unes eleccions guanyades àmpliament perquè així ho va decidir el poble de Catalunya, per CiU. I no està de més recordar que CiU es va trobar amb un país que estava en caiguda lliure, amb un dèficit galopant i una autoestima sota mínims.

Des d’aquell moment, els partits que havien format l’anterior govern de la Generalitat només han tingut un objectiu. Minvar la credibilitat del nou govern de CiU a la Generalitat de Catalunya. Per això han posat en marxa la vella estratègia del conflicte social artificial i de la mobilització sectorial, i l’excusa per fer-ho visible han estat les retallades.

Però hauríem d’anar  molt en compte al parlar de retallades. En aquest país la retallada més brutal, jo en diria una autèntica clatellada, l’hem patit fa pocs dies quan el PSC no va votar al Congrés que retornés a Catalunya el que ens pertoca per llei, els 1450 milions d’euros del fons de competitivitat. Uns diners que són nostres, de tots els catalans.

També en educació anàvem a patir una greu retallada, ja que el govern central no anava a permetre la convocatòria de 1425 places de professor de secundària, quan sí es permetia en altres comunitats autònomes de l’estat espanyol. Val a dir que a la gent d’ICV, sempre tant preocupats per les retallades a l’estat del benestar en general i de l’educació en particular, en aquest cas ni els hem sentit davant d’aquest greuge.

Deixeu-me recordar  però, que a Molins de Rei les retallades ja es van avançar un any,quan el govern tripartit va decidir sense consultar amb l’ajuntament de la vila que amb l’obertura del nou CAP ens quedaríem sense el servei d’urgències 24 hores. I així és des del setembre del 2010. I CiU va ser l’únic  partit que des del primer moment en va reclamar el seu retorn.

Per tot això des de CiU de Molins de Rei hem fet una campanya centrada en la vila, de propostes , de projectes, en definitiva una campanya en positiu per confrontar el nostre model de vila als altres i poder apostar per el futur, per a garantir un Molins de Rei millor.

Perquè en el fons d’això es tractava en aquestes eleccions, de contraposar el nostre model, català, catalanista, integrador de totes les persones que formen part de la vila i sobretot socialment just i avançat enfront del model tradicional d’esquerres de Molins de Rei, que ens ha portat al cap de trenta anys de governs de partits d’esquerres  a una situació decadent com a poble i de desgavell institucional com no havíem vist mai.

Perquè a CiU creiem que una campanya en positiu ha de servir per fer propostes, nosaltres les hem fet. Des de reformar la plaça del mercat, a crear bosses d’uns aproximadament 700 aparcaments gratuïts provisionals, a explicar com fer  que una administració  sigui més àgil i propera al ciutadà, que ens faciliti la vida i sigui més transparent,com poder disposar d’una xarxa wifi potent en espais oberts  fins a recuperar el servei d’urgències 24 hores per a Molins de Rei. Per tot això no ens hem cansat d’estar al carrer, de trepitjar el carrer per estar al vostre costat, tant per explicar el nostre programa com per a respondre a les vostres inquietuds.

Hi ha una magnífica frase d’un professor d’història de la universitat de Cambridge, de sir John Seeley que diu el següent “ La història és la política del passat, la política és la història del present”. Seguint el sentit de la frase quan vam fer la presentació del cap de llista i de la llista, jo vaig dir-li a la gent que ens acompanyava que prestessin atenció durant la campanya, perquè possiblement viuríem uns dies històrics.  Han estat dies històrics i ho han estat perquè des de CiU de Molins de Rei hem fet política, molta POLÍTICA. Hem explicat el nostre projecte de futur per als propers quatre anys, per fer un Molins de Rei millor.

Però perquè la política se’ns torni història necessitem un últim pas. Necessitem que el dia 23 de maig, el present de Molins de Rei sigui diferent. I això passa per que CiU sigui la llista més votada a la vila i en Joan Ramon Casals sigui el proper alcalde de la vila. Només ho aconseguirem si ens feu confiança i ens voteu perquè així sigui.

Si canviem el present i CiU passa a governar per primer cop l’ajuntament de Molins de Rei, d’aquí quatre anys podrem dir el què ha estat dient en Joan Ramon durant tota la campanya i que resumeix el sentir del nostre projecte; Molins de Rei haurà tornat a ser la pubilla del Llobregat, i per tant també haurem canviat el nostre futur a un futur millor.

Relacionats

Etiquetes: CIURicard Domènech
EnviarCompartirTuitCompartir

El minut a minut del ple municipal de juliol

21/07/2022
El 10% de la inversió amb recursos propis serà decidit mitjançant participació ciutadana

El 10% de la inversió amb recursos propis serà decidit mitjançant participació ciutadana

04/12/2015
La PAH exigeix a Bankia que passi de les paraules als fets

El ple municipal aprova una moció de la PAH que demana al govern espanyol que aturi els desnonaments

02/11/2015
Unes 250 persones han omplert la plaça // Elisenda Colell

Més de 200 molinencs donen suport als imputats pel 9N

14/10/2015

El discurs de Joan Ramon Casals durant la Diada irrita al seu soci del govern

22/09/2015
El govern municipal espera acabar la Zona Esportiva Ricard Ginebreda el 2017

El govern municipal espera acabar la Zona Esportiva Ricard Ginebreda el 2017

16/09/2015
Article següent

CiU promet 600 places d'aparcament gratuïtes

Més comentat 7

  1. Eduard says:
    15 anys enrere

    Bona feina Ricard i tens tota la rao de la teva redacció. La veritat tots els molinencs volem una pubilla de LLobregat i volem Molins de rei millor com Palleja, Sant Cugat de Valles,… . No volem un poble gris i amb sense cap solucions(Durant ultims 30 anys) . Molins de rei són per les persones !!! Alcalde té tot el dret de escolta els molinencs i solucionar els problemes que tenim a cada persona. Espero si aquest any el nostre poble Molins de rei millora molt millor durant els 30 anys de ex-alcaldes PSC, IC i ERC.

    Respon
  2. Teresa says:
    15 anys enrere

    Sr. Marcel :
    Gracias por su interés , Es Ud. muy amable, Bueno,.. Seguiré esperando a que salgan los "Curriculums" de CIU antes del día 21 para poder refelxionar,… De momento en mi buzón no me ha llegado nada, Por los que he visto hasta ahora, las descripciones en los folletos de ICV , PSC, ERC, no llegan al aprobado,… Por lo menos podrían extenderse en los 5 o 6 primeros de la lista, ¿ No? .
    Gracias.

    Respon
  3. Teresa says:
    15 anys enrere

    Gracias por su respuesta Sr/Srta Marcel/a , Bueno,… Creo que fué en el foro de Politica/ …
    Me tendre que apañarmelo con las fotos de New-York del Bot-mol. en el Feesbook. Gracias. .

    Respon
    • marcel marin says:
      15 anys enrere

      Quan em dirigeixo a una persona que no tinc constància del seu estat civil i no la conec personalment per educació i com vostè es diu Teresa el tracte que li dispenso és de Sra / Srta, sense cap més intenció.

      Respon
      • Teresa says:
        15 anys enrere

        Perdone,… Creia haber leido Sr/Sra. Ya veo que no está al corriente de mis réplicas , que tengo hijas, y nietos. Saludos.

      • Teresa says:
        15 anys enrere

        Buemo,, Finalmente, el nro. 29 me ha entregado en mano un folleto de los "curriculums" , deCIU , tan solicitados, y con tantos percances.
        En mi opnión : Muy pobre , No se detalla el estado civil , hijos, estudios, actividad actual, cargos anteriores y actuales,, etc. y en Altres también muy pobre, Sinceramente, Me ha decepcionado. Veo que no hay nivel en los primeros puestos.
        Preguntas : En el nro 3 , ¿ Que quiere decir "regidor de activitats" ? , ¿ De qué actividades?
        Decepciones : El nro 6 pensaba que era "Mestre" y no profesor de gimnasia
        Presentación : bla, bla , bla,
        Perograma : bla, bla , bla , Nada original , todos lo dicen lo mismo.
        Puntos de actuación : Bien , por la vista aérea, 1+7+37+55: son de FOMENTO , 53: es de RENFE , 4+36+44+28 : ni tocarlos, las calles son muy estrechas., 17 y 29 : estan repetidos.
        Pregunta : ¿ Y las tan anunciadas CCTV ?
        Buena suerte !

      • Teresa says:
        15 anys enrere

        21+38+39+48 : son competencia de la Generalitat.

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

Una màquina de climatització molt sorollosa del mercat municipal és apagada després de queixes veïnals
Societat

Una màquina de climatització molt sorollosa del mercat municipal és apagada després de queixes veïnals

Samar Elansari
28/07/2026
Veolia haurà d’acreditar que l’oferta per gestionar l’aigua no és anormalment baixa
Economia

Veolia haurà d’acreditar que l’oferta per gestionar l’aigua no és anormalment baixa

Jose Polo
27/07/2026
Incendi en un habitatge del carrer Montserrat
Portada

Incendi en un habitatge del carrer Montserrat

Jose PoloI1 Altres
24/07/2026

VIU Empresa

piscina municipal
VIU Empresa

Sis consells per protegir-se de la calor i gaudir de l’estiu amb seguretat

Viu Molins de Rei
22/07/2026
Els Préstecs Emancipació s’amplien fins als 40 anys per facilitar la compra del primer habitatge
VIU Empresa

Els Préstecs Emancipació s’amplien fins als 40 anys per facilitar la compra del primer habitatge

Viu Molins de Rei
17/07/2026
Refugis climàtics: els espais on protegir-se de la calor a Molins de Rei
VIU Empresa

Refugis climàtics: els espais on protegir-se de la calor a Molins de Rei

Viu Molins de Rei
15/07/2026

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals

Tecnologia d’avantguarda per millorar la salut i reduir el dolor

Dra. Montse Casals - Centre Casals
29/08/2025

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Laura Gàlvez
13/06/2025

VIU+

Xavi Paz tornarà a ser el candidat del PSC i vol aprofundir en un pacte progressista

Xavi Paz tornarà a ser el candidat del PSC i vol aprofundir en un pacte progressista

10/07/2026
El parc Pont de la Cadena per fi comença a florir, però segueix amb desperfectes

El parc Pont de la Cadena per fi comença a florir, però segueix amb desperfectes

25/05/2026

Antonio Carmona (Renfe) diu que la nova represa de les obres de l’estació és la definitiva

07/05/2026
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei


  • Avís legal

  • Política de cookies


Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Llicència

Viu Molins de Rei

Viu Molins de Rei és propietat de Associació Viu Comunicació i està subjecte a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 No adaptada de Creative Commons.

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Not enough quota to unlock this post
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?