Els ajuntaments de Molins de Rei, Castellbisbal, Corbera de Llobregat i Torrelles de Llobregat organitzen un concurs de curtmetratges amb el model de recollida de residus com a protagonista. “El cost de no reciclar” és el títol de la campanya de conscienciació.
La campanya “El cost de no reciclar” té com a eix central la realització d’un Festival de curtmetratges creats per diferents sectors de la ciutadania. El concurs de curtmetratges s’adreça a diferents sectors de la població. Per una banda, podran participar els centres d’educació secundària dels municipis de Molins de Rei, Castellbisbal, Corbera de Llobregat i Torrelles de Llobregat. Entre els alumnes hi haurà tres subcategories: primer cicle d’ESO, segon cicle d’ESO i Batxillerat.
D’altra banda, hi haurà una categoria exclusiva per entitats dels municipis participants. Per últim, hi haurà una altra categoria per a la ciutadania en general. En aquesta secció s’obre el concurs a la ciutadania d’altres municipis sempre i quan es tracti la recollida selectiva en el marc del model de recollida de residus seguida a Molins de Rei i els altres pobles participants a la campanya. Els estudiants interessats en realitzar un curtmetratge però que el seu centre educatiu no participi també podran presentar-se a títol individual en aquesta categoria. Les bases completes es poden consultar a la pàgina web de la campanya.
L’objectiu és fomentar la participació per part de tota la ciutadania en la recollida selectiva dels envasos de plàstic, envasos de paper i cartró i envasos de vidre, donant a conèixer el cost econòmic, social i ambiental de la no separació. Els municipis participants en la campanya “El cost de no reciclar” -Molins de Rei, Castellbisbal, Corbera de Llobregat i Torrelles de Llobregat- tenen en comú el model de recollida de residus municipals Residu Mínim. La campanya està finançada per Ecoembes i Ecovidrio a través dels recursos que han de destinar a la realització de campanyes de comunicació de recollida selectiva d’envasos.
Votació a internet i festival final
Els curtmetratges es poden presentar fins el 30 de maig i fins el 10 de juny es podran votar online. De l’11 al 15 de juny es farà la selecció dels finalistes i el festival de curtmetratges, com acte final de la campanya, es durà a terme el dimecres 20 de juny a La Gòtica. Durant el festival es visualitzaran els tres curtmetratges seleccionats de cada categoria que el jurat haurà triat prèviament entre els deu més votats a la pàgina web. El jurat donarà a conèixer el guanyador de cada categoria: primer i segon d’ESO, tercer i quart d’ESO, Batxillerat, ciutadania i entitats.
El premi consistirà simplement en el reconeixement i la difusió dels curtmetratges guanyadors de cada categoria a través de diversos canals de televisió, cinemes locals i xarxes socials.