• FES-TE SOCI ARA
Divendres, 17 abril, 2026
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

El ple municipal demana l’abolició de les pilotes de goma mentre CiU les defensa

David Guerrero
12/05/2012
a General, Política
EnviarCompartirTuitarEnviar

El ple municipal aprova una moció presentada per la CUP demanant l’abolició de les pilotes de goma amb el vot a favor de tots els partits menys el PP, que s’absté, i CiU, que vota en contra. El regidor de Joventut, Esteve Altozano (CiU), fa una defensa aferrissada del seu ús.

Els Mossos van utilitzar les pilotes de goma el passat 29 de març // Stop Bales de Goma

La CUP va presentar una moció demanant l’abolició de les pilotes de goma en el ple municipal del mes d’abril i va comptar amb els vots a favor del PSC, Iniciativa per Molins de Rei, Esquerres per Molins de Rei i la CUP. El PP es va abstenir i només CiU va votar en contra.

Amb aquesta moció, impulsada per la iniciativa Stop Bales de Goma,  l’Ajuntament de Molins de Rei “demana l’abolició de l’ús de bales de goma, tal i com ha succeït en altres països europeus”. La moció, defensada per Àlex Maymó (CUP), va arribar al ple municipal un mes després de que dues persones perdessin la visió d’un ull per l’impacte de pilotes de goma en les càrregues policials dels Mossos d’Esquadra el dia de la vaga general a Barcelona. Poques setmanes abans, un aficionat de l’Athletic, Iñigo Cabacas, va morir a Bilbao ferit per una pilota de goma.

CiU fa una defensa aferrissada de les pilotes de goma

Tot i els evidents efectes de les pilotes de goma, el regidor de CiU Esteve Altozano va defensar el vot en contra de la moció arribant a posar en dubte que fos una pilota de goma la causa de la mort d’Iñigo Cabacas. Segons Altozano, que és regidor de Joventut, la mort de Cabacas podria haver estat produïda per “una pallissa tribal entre aficionats d’equips de futbol”. L’autòpsia ha confirmat que l’impacte de la pilota de goma va ser el causant directe de la seva mort.

Per al regidor de Joventut, l’us de les pilotes de goma està justificat “per reprimir conductes vandàliques o incíviques”. Altozano també va afirmar que les pilotes de goma disparades pels Mossos són “més modernes que les de la resta de l’Estat”   i, segons els arguments utilitzats per CiU, impacten “només a 20 km/h”, tot i que diversos estudis demostren que el regidor de Joventut es va quedar curt.

Arguments d’Esquerres i autocrítica del PSC

“És com una mena de pilota de tennis a 720 km/h que impacta en qualsevol part del cos”, va explicar Sílvia Guillén, d’Esquerres per Molins de Rei, qui va recordar que “són projectils difícils de controlar perquè reboten, tant sols Espanya i França les utilitzen mentre la resta d’Europa les ha deixat d’utilitzar”. De fet, la Unió Europea s’està plantejant prohibir-les definitivament.

Els arguments tècnics d’Esquerres per Molins de Rei van ser recolzats amb raons més socials i polítiques per part d’Iniciativa per Molins de Rei i el PSC. El regidor socialista Miguel Zaragoza, va arribar a fer autocrítica del govern del Tripartit, reconeixent que no van actuar bé al “no buscar altres fórmules que evitin l’ús de les pilotes de goma quan estàvem al Govern de la Generalitat”.

Relacionats

Etiquetes: Alex MaymóCIUCUPEsquerres per Molins de ReiEsteve AltozanoIniciativa per Molins de ReiIñigo CabacasMiguel ZaragozaMossos d'Esquadraple municipalPPPSCSílvia GuillénStop Bales de Goma
EnviarCompartirTuitCompartir
L’Ajuntament tanca l’adquisició d’una finca al carrer Fassina per més de 190.000 euros

L’Ajuntament tanca l’adquisició d’una finca al carrer Fassina per més de 190.000 euros

08/04/2026
Llum verda i per unanimitat a la construcció del nou poliesportiu del Pont de la Cadena per 4,1 milions

Llum verda i per unanimitat a la construcció del nou poliesportiu del Pont de la Cadena per 4,1 milions

01/04/2026
El minut a minut del ple municipal del mes de març de 2026

El minut a minut del ple municipal del mes de març de 2026

26/03/2026
L’Ajuntament aprova el pressupost 2026 amb un ampli consens

L’Ajuntament aprova el pressupost 2026 amb un ampli consens

27/02/2026

El govern sociocomú renova a Molivers en el servei de neteja i recollida de residus tot i el rebuig de l’oposició

27/02/2026
El minut a minut del ple municipal de febrer de 2026

El minut a minut del ple municipal de febrer de 2026

26/02/2026
Article següent
L’ascens de l’handbol femení passa per Vigo

L'ascens de l'handbol femení passa per Vigo

Més comentat 4

  1. Molinenc says:
    14 anys enrere

    És una vergonya que es facin servir encara i més vergonyós que les defensin. Es nota que els de CiU estan ben situats als seus seients i no necessiten manifestar-se. Ningú no està d'acord amb la violència, vingui de qui vingui… la policia practica la violència sovint i a sobre de forma legal!!! Reprimim la violència amb més violència?? Quina mena de valors són els que volem ensenyar?
    Totalment d'acord amb la seva retirada, a més m'agradaria dir-li al senyor Altozano, que una pilota de goma disparada massa aprop pot causar la mort d'una persona o estar-ne a punt…tinc un familiar que ho va patir (defensant els seus drets sense violència) i gairebé s'hi queda!
    Si volem una societat civilitzada, cal que les forces de seguretat prediquin amb l'exemple!

    Respon
  2. Pere says:
    14 anys enrere

    CyU es la dreta pura i dura, i aixo sempre ha volgut dir una cosa: represio.

    Respon
  3. Carlos says:
    14 anys enrere

    Una pilota de goma és de cautxú massís tenen uns 5-6 centímetres de gruix i surten disparades a uns 720 km. / hora. això, si et dóna et fa molta pupa, potser el Sr Altozano és un xicotàs del nord i aquest detall li sembla una menudez, però li asseguro que fan mal, molt de malt i el ematoma és instantani. Però si com diu la notícia també és capaç de qüestionar les causes de la mort, de qui segons l'autòpsia, va morir per l'impacte d'una pilota de goma, és possible que els raonaments en un ordre democràtic estiguin desapareixent perquè s'imposin les idees sense cap tipus d'arguments simplement perquè "jo ho dic". Si l'argumentacio és aquesta, algú hauria rectificar i disculpar el sr. Altozano.

    Respon
  4. Teresa says:
    14 anys enrere

    ¿ Falta de trabajo en el Ayuntamiento? , Creo que con un sólo pleno anual, el de las ordenanzas, sería más que suficiente y nos ahorraríamos las dietas y las asistencias de los regidores. Para perder el tiempo no hay nada mejor que ver el desfile político de quien sabe más y recuerda algu de la asignatura de física en ESO . ¿A qué viene tanta defensa desenfrenada de CIU Molins a las pelotas de goma?, ¿Qué validez tiene, y cual és el índice de efectividad (recuperación de los urtos y detención de ladrones) de los Mossos de Esquadra ?, ¿ Porqué en la cumbre del FMI en Barcelona el gobierno español no se fió del nivel de los Mossos y tuvo que poner policia nacional, con el hazmereir de todos ? , ¿ Sólo sirven para pasearse por las calles?

    Respon

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

Lluís Carrasco rescata la memòria de Badia del Vallès a la novel·la “Cor de formigó, ànima de lluita”
Cultura

Lluís Carrasco rescata la memòria de Badia del Vallès a la novel·la “Cor de formigó, ànima de lluita”

Samar Elansari
17/04/2026
Economia

Sis empreses es presenten al concurs de gestió de l’aigua a Molins de Rei i set municipis més

Samar Elansari
16/04/2026
Les jornades tècniques de turisme de Catalunya reflexionen sobre el potencial del patrimoni al museu del Renaixement
Economia

Les jornades tècniques de turisme de Catalunya reflexionen sobre el potencial del patrimoni al museu del Renaixement

Samar Elansari
16/04/2026

VIU Empresa

Les neteges tècniques industrials guanyen pes en una indústria cada cop més complexa
VIU Empresa

Les neteges tècniques industrials guanyen pes en una indústria cada cop més complexa

Viu Molins de Rei
07/04/2026
Com és el model d’habitatge públic metropolità? Més assequible, sostenible i de qualitat
VIU Empresa

Com és el model d’habitatge públic metropolità? Més assequible, sostenible i de qualitat

Viu Molins de Rei
17/12/2025
El respecte a la diversitat, protagonista de la Mostra de Cinema Espiritual de Catalunya
VIU Empresa

El respecte a la diversitat, protagonista de la Mostra de Cinema Espiritual de Catalunya

Viu Molins de Rei
19/11/2025

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals

Tecnologia d’avantguarda per millorar la salut i reduir el dolor

Dra. Montse Casals - Centre Casals
29/08/2025

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Laura Gàlvez
13/06/2025

VIU+

Molins de Rei supera els 27.000 habitants el 2025

Molins de Rei supera els 27.000 habitants el 2025

10/04/2026
Una auditoria acredita les mancances en el servei de neteja i recollida de residus

Una auditoria acredita les mancances en el servei de neteja i recollida de residus

08/03/2026

El nou pla urbanístic metropolità preveu millors connexions amb Quatre Camins i Sant Cugat

27/02/2026
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei


  • Avís legal

  • Política de cookies


Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Llicència

Viu Molins de Rei

Viu Molins de Rei és propietat de Associació Viu Comunicació i està subjecte a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 No adaptada de Creative Commons.

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Segur que vols desbloquejar aquesta publicació?
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?