Una xerrada de la filòloga Verònica Zaragoza sobre dones escriptores i la pintada d’un mural al Centre Vila van ser les principals accions de la celebració unitària del Dia Internacional de la Dona Treballadora per part de diversos col·lectius al voltant de la CUP i l’esquerra independentista.
La celebració del Dia Internacional de les Dones Treballadores ha comptat aquest any amb una proposta unitària per part de cinc col·lectius de Molins de Rei: la CUP, Endavant i Arran, organitzacions de l’Esquerra Independentista, així com el Mallolis Espai Autogestionat i el Casal Autogestionat de Joves La Mola.
Entre les accions dutes a terme destaca la pintada d’un mural a l’aparcament situat al carrer Major a l’alçada del carrer Església. El lema que recull la pintada crida a la “desobediència feminista” amb un dibuix d’estètica zapatista al seu centre.
Prèviament, el dijous 7 de març es va realitzar una xerrada a càrrec de Verònica Zaragoza, filòloga per la Universitat de Girona que està fent el doctorat sobre dones escriptores de l’edat moderna. La ponent, nascuda a Ondara (Alacant) i resident a Molins de Rei, va fer un repàs extens als orígens de la societat patriarcal i de l’evolució del rol de la dona a la societat. La xerrada, sota el títol “Les dones: història d’una repressió” va tenir com a fil conductor textos literaris escrits en diferents períodes de la història i va permetre als assistents conèixer la construcció del feminisme des d’un nou punt de vista.