Enrager i Triple Esencia, de heavy metal i rap-hip hop respectivament, són els dos grups seleccionats a les semifinals del concurs Empalmat de promoció de grups emergents molinencs, que aquest any sí que ha aconseguit prou participants.
El heavy metal i el rap-hip hop seran els protagonistes de la novena edició de la final de l’Empalmat d’enguany, la nit del divendres 27 de setembre. No ho seran de la Nit d’Empalmada, que aquest any cau en dissabte i ha expulsat del seu dia tradicional a les actuacions finals de l’Empalmat, però sí que es podran celebrar la nit de divendres després de dubtes sobre si hi hauria prou grups que s’apuntessin al concurs. Tot i això, enguany només actuaran dos grups enlloc de tres, com era tradicional.
Quatre grups es van presentar al novè Empalmat, un més que a l’edició anterior, de manera que aquest any sí que s’ha pogut dur a terme la semifinal, suspesa l’any passat per falta de participació. El CEIP Pont de la Cadena va veure actuar, dissabte 14 de setembre, a grups d’estils molt diversos. Komba’t, amb cançons de rock, ska i rumba, i Orange Friends, de pop rock, van ser els dos eliminats, mentre que el grup de rap-hip-hop Triple Esencia i el de heavy metal Enrager van ser seleccionats per a la final, que se celebrarà aquest divendres. En el cas d’Enrager, intentarà guanyar el concurs per tercera vegada consecutiva.
Serà un jurat qui decidirà quin dels dos finalistes es mereix els 1.000€ que l’ajuntament posa en joc per al guanyador, i qui s’haurà de conformar amb els 250€ pel finalista. A més, els dos grups participaran en la edició del Circuit Sonacentre, organitzat pels ajuntaments de La Palma de Cervelló, Sant Vicenç dels Horts i Molins de Rei,com una proposta per a la promoció dels artistes i grups de música joves.
El jurat que escollirà els guanyadors estarà format per Joan Figueras de Metal Defenders, Pilar Casals i David Franch de l’Escola Municipal de Música Julià Canals, i Ferran Cardona en nom de Ràdio Molins de Rei.
L’Empalmat és un concurs organitzat per les regidories de Cultura i Joventut de l’Ajuntament de Molins de Rei per promocionar grups de música o solistes amb 4 anys o menys d’experiència. Per participar-hi cal que com a mínim un dels membres hagi nascut a Molins de Rei, hi estigui empadronat actualment, o bé sigui alumne de l’Escola de Música. L’any passat va ser el grup Promeses de Mart qui es va endur el premi.
[sam id=”23″ codes=”true”]
Creo que si eso de la representación del Empalma era a las 23 h en la carpa de la plaza Llibertat, daba tiempo de sobras para haberse celebrado la Mostra de Danses catalanes a las 17 h en el mismo lugar, Mal lo tenemos los catalanes para eso de la independéncia si con la miopia constante que muestra la regiduria de cultura del Ayuntamiento (CIU) se promociona Ebri Knight y Tutsies , danzas regionales de Murcia y de Andalucia, en vez de las catalanas, que tuvieron que representarse de forma “can miserias” y con la gente hacinada, en la plaza de la Iglesia, sin tablado, sin sillas para la gente mayor, sin apenas audio, etc. y lo que es peor, sin bailarines masculinos. Una verdadera decadéncia del consitorio municipal.