Les Joventuts d’Esquerra Republicana de Catalunya (JERC) han organitzat per primer cop en molts anys un acte a Molins de Rei. Ha estat una xerrada en motiu del Dia de la Dona, amb Oriol Ibáñez com la nova cara visible a nivell local. La diputada Marta Vilalta va ser la convidada.

“Creiem que és un bon moment per reaparèixer a l’escena política molinenca per aportar el nostre gra de sorra al procés que viu actualment el país”, així va començar Oriol Ibañez, militant de les JERC Molins de Rei i secretari de Moviments Socials de les JERC del Baix Llobregat.
Era un acte dut a terme en el context del Dia Internacional de la Dona a l’Ateneu Mulei, però per a ERC era molt més ja que suposava la reaparició de les joventuts del seu partit a Molins de Rei després d’un llarg període sense activitat. “La política és la manera que tenim per canviar la realitat, que molt sovint no ens agrada”, encoratjava Ibañez a la mobilització del jovent a l’arena política.
Sota el títol “Dones amb tots els drets: construïm un nou futur!” es va comptar amb la presència de Marta Vilalta. La diputada d’ERC al Parlament va començar la seva intervenció reclamant que no només en el dia de la dona s’ha de treballar per a la igualtat sinó que s’ha de dur a terme durant tot l’any. Marta Vilalta va tractar de connectar sense gaire relació el dret a decidir de Catalunya amb la lluita dels drets de les dones a la societat. “Amb l’avanç dels drets a nivell nacional, també avançarem a nivell social, civil i polític” va assegurar.
A la xerrada també va intervenir la regidora d’ERC a Molins de Rei, Silvia Guillén, que va referir-se a les dues lleis que amenacen els drets més fonamentals de les dones, la llei de l’avortament de Gallardón i la Llei de la reforma de l’administració local, totes dues conduïdes per l’estat espanyol. Guillén també va recordar les “injustícies en el món laboral que no es veuen tant”. “Són molts els atacs i aquest 8 de març és més important que mai. No només hem de lluitar per la igualtat sinó recuperar els drets que ja teníem”, va sentenciar Guillén.