• FES-TE SOCI ARA
Dilluns, 21 setembre, 2026
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

Defensem Europa amb les urnes

Óscar Alcuña
15/05/2014 - 00:46
a Opinió
EnviarCompartirTuitarEnviar

IMG_20140512_113851 (2)Els resultats de participació a les eleccions europees a Molins de Rei són, des de un punt de vista democràtic, esfereïdors. A l’any 2004 la participació va ser de només un 41% i a l’any 2009 encara es va reduir més, al ser tan sols d’un 40,42%. És veritat que aquest últim resultat de participació està una mica per sobre de la mitjana de Catalunya, que va ser d’un esquifit 39,6%; però donada la magnitud de la tragèdia, això no pot ser cap consol pels molinencs i molinenques. Sobretot si pensem que al conjunt de l’Estat espanyol, i sense ser tampoc cap festa, es va arribar a un 44,9% de participació i que la mitjana al conjunt de la Unió Europea va ser del 43%.

Amb aquestes dades de participació, algú es podria preguntar si els ciutadans i ciutadanes de Molins de Rei i els ciutadans i ciutadanes de Catalunya creuen en el projecte europeu. La resposta crec que seria afirmativa, però potser cal recordar perquè hauria de ser així.

El projecte europeu és “l’invent” que va posar fi als conflictes territorials i a les guerres sagnants a la vella Europa. És el context institucional que ha portat a un conjunt d’estats a posar en valor els aspectes que els uneixen, fent prevaldre els principis d’integració i solidaritat front el interessos nacionals excloents. Ha consolidat la prevalença d’un conjunt de drets i llibertats democràtiques que són les nostres armes contra la intolerància i l’autoritarisme. És un projecte que ha fonamentat la seva identitat en l’objectiu d’assolir la igualtat material dels seus ciutadans, mitjançant l’estat del benestar i els drets socials. Finalment, Europa, tot i que amb moltes dificultats i matisos, ha ostentat el lideratge internacional en la lluita contra el canvi climàtic i en favor de un desenvolupament més sostenible.
Aquesta idea d’Europa és la que val la pena defensar mitjançant l’exercici del nostre dret a vot.

En primer lloc, l’hem de defensar dels atacs dels antieuropeistes. Com els personatges tèrbols de l’UKIP a Gran Bretanya o els populistes ultradretans clàssics del Front Nacional a França, ja que els seus discursos destil·len intolerància, xenofòbia i nacionalisme excloent i bel·ligerant.

Però en segon lloc, l’hem defensar també dels que, tot i dir-se europeistes, adopten polítiques que erosionen la identitat de la Unió Europea, al posar-la a disposició del interessos econòmics de molts pocs, que consoliden i amplien la seva riquesa per via de la teoria de l’austeritat.

Per fer això el nostre vot és fonamental. Però ha de ser un vot conscient, un vot coherent amb els interessos de la majoria del ciutadans, que no son ni els interessos de les grans corporacions, ni dels bancs, ni dels mercats financers o especuladors.

Si avui tenim una Europa amb menys llibertats, amb menys drets socials i mes injusta, no és per cap sortilegi, sinó per una decisió conscient presa pels partits de la dreta, lliberals i, en nombroses ocasions, socialdemòcrates que han primat l’interès privat per sobre de l’interès públic.

El vot a Iniciativa per Catalunya Verds-Esquerra Unida i Alternativa i a la candidatura europea de la que forma part (Izquierda Plural), és un vot que aposta pel projecte europeu inequívocament. Però també, és un vot que aposta per transformar radicalment Europa, per fer-la més democràtica, més sostenible i més social, amb el convenciment que Europa ha de ser dels ciutadans o no serà.

Óscar Alcuña, membre de l’executiva local d’Iniciativa per Molins de Rei

Relacionats

Etiquetes: eleccions europeesEuropaÓscar Alcuña
EnviarCompartirTuitCompartir
El PSC proposa la creació d’una regidoria d’Assumptes Europeus

El PSC proposa la creació d’una regidoria d’Assumptes Europeus

06/05/2019
Integrants de la llista electoral d'Iniciativa per Molins de Rei - MES // David Guerrero

Iniciativa tanca una etapa amb una llista electoral que trenca amb el 2011

21/04/2015
El 2014, en imatges

El 2014, en imatges

31/12/2014
Desmuntades les meses electorals del Multireferèndum a mitja tarda per ordre policial

El Multireferèndum aconsegueix la participació de 559 persones

29/05/2014
Una de meses electorals a les passades eleccions a Molins de Rei // Ajuntament de Molins de Rei

ERC guanya unes eleccions europees on el PSC s’enfonsa

26/05/2014
El minut a minut de les eleccions europees del 25 de maig a Molins de Rei

El minut a minut de les eleccions europees del 25 de maig a Molins de Rei

25/05/2014
Article següent

Les queixes sobre la Guàrdia Urbana gairebé es dupliquen en un any

Més comentat 16

  1. 100% Ecopijo says:
    12 anys enrere

    A mi m’agradaria que a la constitució europea hi constés el dret a destinar fons públics per a plaques solars inútils. El dret a «enxufar» militants de ICV als ajuntaments de mitja catalunya. El dret a que (jo si recordo al Joan Saura) els eco-progres están a la conselleria d’interior es pugui seguir foten pallisses a la comisaria sense que se’ls pugui titllar de «no progres»

    El europarlamentari de ICV anirà amb bici a Brusel·les? Mare de deu, quina colla de enxufistes esteu fets

    Respon
    • marc says:
      12 anys enrere

      A veure si ens informem millor. Precissament en Saura al 2007 va ser qui va impulsar les càmeres a les comissaries entre d’altres mesures que després s’ha vist que tenien molt de sentit.

      La feina que ha fet Raül Romeva d’ICV al Parlament és impecable, juntament amb en Ramon Tremosa de CiU tot s’ha de dir. Han treballat de valent per Catalunya des de Brusel·les, només cal veure els números de la feina feta.

      Si hi ha unes plaques solars sense connectar
      desprès de tres anys, igual s’ha de començar a demanar responsabilitats
      als qui governen des de fa tres anys. No?

      I sí, a la política hi ha gent que s’hi dedica professionalment, i segur que s’ha de regular millor. Hi ha molta gent donant la cara a partits polítics amb ganes de treballar pel seu poble, i per Catalunya, i aquest agent fa molt més que els que es dediquen a no fer res més enllà de fer comentaris anònims i criticar per criticar.

      Respon
      • Josep Lluis says:
        12 anys enrere

        A lo millor, en el seu moment s’havia demanar el permís a la CNE ( Consell Nacional de l’Energia) amb el «cupos» trimestrals i no es va demanar ? I desprès la baixa brutal de les primes»subvencions» de l’energia fotovoltaica a preu del consum caldria veure la viabilitat de despessa amb el manteniment . Per tant Marc podries esbrinar per que al seu moment va fer aquesta inversió, per que no vla tramitació al CNE i demanar les responsabilitats. D’altra banda fer un estudi econòmic dels ingressos (venda d’energia) i despeses (manteniment asociat) per poder parlar amb una mica de propietat.

      • marc says:
        12 anys enrere

        Ho desconec i segur que en saps més que jo. Però si al final del tripartit anterior de ICV+ERC+CiU no es van fer abans aquests tràmits que dius, el tripartit actual CiU+PSC+PP després de tres anys no han estat capaços de fer-ho? CiU també era al govern a l’anterior tripartit no? O poder passen del tema?

      • dclosa says:
        12 anys enrere

        marc : Coincido con Usded en la «dislepsia» que ahora tienen los de CIU que no se acuerdan de nada, a pesar de que bien se llevaron puntualmente los dineros de los sueldos cada mes en la anterior legislatura, Bueno seria también recordar a la portavoz actual de ERC-Molins Sra. Guillen, por las declaraciones del viernes dia 9 en la Radio Municipal, en que da la impresión de que no se acuerda del porque se pusieron las placas solares, ni de nada, recordarle de que ellos (ERC) también estaban en el gobierno anterior( Puntas , Montserrats, etc) , y ahora apuesta por un cambio de lugar a algún que otro equipamiento público…. que no tiene sentido tenerlas allí , y además se hacen sombra «comicamente» las unas a las otras… ¿Asumirán los de CIU y ERC , resposabilides politicas por este bodrio, o pasaran de lado?

      • esthet says:
        12 anys enrere

        Saps que si es desmonten s»ha de tornar la subvencio del pla Zapatero ? Qui va vendte politicament l’inversio ecologica va ser ICV .ara estic d»acord en fer numeros si la connexio es rentable o np ?

      • marc says:
        12 anys enrere

        No, no ho sabia, però està bé saber que la culpa es de Zapatero i de ICV, i els altres passaven per allà a cobrar a fi de mes i es feien els sords, els muts i els cecs. I ara segueixen fent el mateix, no? Siusplau, que han passat ja 3 anys, aquesta versió no cola. De tota manera, tota aquesta informació es podria recopilar i fer més entenedora i creible per la gent en un article d’opinió per exemple més que fent comentaris anònims oi? I així no em vaig enterant per capítols.

      • Josep Lluis says:
        12 anys enrere

        Sr. Marc , a l’altra personatge …. . En cap moment en el meu raonament he dit que ICV es culpable ni CiU es innocent. Solament he dit la situació, per treballar en una empresa del sector energètic. Tinc constància que no es va demanar en el seu moment , ja que es donava publicació al CNE. Que l’inversió és produida per Pla E solament cal veure hemeroteca, els preus de venda de l’energia fotovoltaiques connectades a xarxa a més de la seva publicitat al mitjans es pot veure a l’ordre del BOE. I les despeses d’una instal·lació en funcionament en l’apartat manteniment per coneixement d’empreses del sector.
        Jo no soc politic i com vostè Marc tinc la meva opinió i per tant si vostre creu que tindria que escriure un article d’opinió tambe estic de ben segur que vosté podria fer el mateix.

      • dclosa says:
        12 anys enrere

        Josep Lluis, Un altre personatge …. ¿A lo millor, en el seu moment s’havia demanar el permís a la CNE ( Consell Nacional de l’Energia) ? , ¿ A lo millor o n’esta segur ? , ¿ No diu que és tècnic elèctric i que treballa a una empresa del sector energètic? . ICV que manava a l’anterior legislatura no es culpable i ERC ( Puntes , Montserrats,… ) + CiU ( Matí,…) , que ben bé que s’embutxacaven cada mes els sous de regidors, son també innocents? . ¿Per les plaques no es van fer
        estudis d’ombres i ni de viabilitat? , ¿No van comptar amb la despesa del
        manteniment ? . ¿ Els politics locals son intocables, i la ciutadania no els hi pot demanar mai responsabilitats? .

        NI el Sr. Marc que és funcionari, ni ningú de l’actual Ajuntament estan capacitats per fer un estudi econòmic dels ingressos (venda d’energia) i despeses (manteniment associat) per poder parlar de forma objetiva de una viabilitat. El bodrio ja esta fet , i l’única viabilitat es la de donar-li el tractamente de «lapa municipal», i de que serveixin per l’autoconsum del edifici del Moli, amb l’incorporació d’uns acumuladors i uns convertidors a 220 V. i tot a càrrec, per supossat, dels pressupostos municipals, com ho fan les altres làpes de : Molins Energía, Bus molins(sempre buit), Radio Municipal (sense oients), Museu, SLC, etc. etc.

      • esthet says:
        12 anys enrere

        Es normal que sigui un personatge el sr.closa sempre amb el mateix discurs i a sobre fa propostes SEVES no dona cap resposta i despres demana explicacions als altres

      • dclosa says:
        12 anys enrere

        UNA RESPOSTA : L’única viabilitat per les plaques solars, és la de donar-li el tractamente de «lapa municipal», i de que serveixin per l’autoconsum de l ‘edifici del Moli, fent una ampliaci, amb l’incorporació d’acumuladors i un convertidor a 220 V. Tot a càrrec, com sempre, dels pressupostos municipals, com s’ esta fent a les altres làpes de : Molins Energía, Bus molins(sempre buit), Radio Municipal (sense oients), Museu, SLC, etc. etc.

      • esthet says:
        12 anys enrere

        A l’edifici del Moli ara no hi ha res

      • dclosa says:
        12 anys enrere

        Si tarden 4 anys com lo dels panels, s’ha d’anar preparant tot, ya que poperament hi haurá el nou Ajuntament , agrupant les àrees disperses, àra, per tot Molins de Rei : Alcaldia, DIPEL (Desenvolupament i Promoció Estratègica Local) , Economia i Serveis Generals, Serveis a les Persones de Ca’l Ametller, SIT (Sostenibilitat i Territori) de lloguer sota la biblioteca, Garcia Nieto, Radio Municipal de lloguer al foment, Guardia Urbana, Punt Jove, Diputació , Habitatge, SLC, Comerç i queixes, etc. etc.

      • esthet says:
        12 anys enrere

        No te ni ideia de lloguer la guardia urbana ? Garcia nieto ? D’aixo surt l’estalvi de 5200000 euros anuals ? Com deien s’hauria d’apuntar a un curs d’aprenentage del significat d’una calculadorra…..

      • Josep Lluis says:
        12 anys enrere

        poperament ???? Aquesta es la resposta a la SEVA PROPOSTA d’estalvi de 5.200.000 € anuals ?? Tots aquest serveis son en règim de lloguer ? Si aquest es l’estalvi aquest llocs on son al Passeig de Gracia de Barcelona ????

  2. Marc says:
    12 anys enrere

    Bon artícle! Europa ens queda «lluny» però les seves decissions ens colpejen «de prop». Si no diem la nostra ja hi haurà qui ho farà.

    Respon

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

Els Castellers d’Esparreguera, els de Badalona i els del Poble-sec acompanyen els Matossers en la diada castellera de Festa Major
Cultura

Els Castellers d’Esparreguera, els de Badalona i els del Poble-sec acompanyen els Matossers en la diada castellera de Festa Major

Samar Elansari
20/09/2026
Més de 60 ciclistes desafien la pujada del carrer Balmes en la Peniescalada
Cultura

Més de 60 ciclistes desafien la pujada del carrer Balmes en la Peniescalada

Samar Elansari
20/09/2026
El correfoc infantil de Festa Major, en imatges 
Cultura

El correfoc infantil de Festa Major, en imatges 

Samar Elansari
19/09/2026

VIU Empresa

L’idCAT Mòbil, nova porta d’entrada a La Meva Salut
VIU Empresa

L’idCAT Mòbil, nova porta d’entrada a La Meva Salut

Viu Molins de Rei
28/08/2026
Quan et trobes malament: urgències, CAP, CUAP o 061?
VIU Empresa

Quan et trobes malament: urgències, CAP, CUAP o 061?

Viu Molins de Rei
11/08/2026
piscina municipal
VIU Empresa

Sis consells per protegir-se de la calor i gaudir de l’estiu amb seguretat

Viu Molins de Rei
22/07/2026

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals

Tecnologia d’avantguarda per millorar la salut i reduir el dolor

Dra. Montse Casals - Centre Casals
29/08/2025

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Laura Gàlvez
13/06/2025

VIU+

L’Ajuntament treu a concurs la creació d’un mur vegetal a l’avinguda de Caldes

L’Ajuntament treu a concurs la creació d’un mur vegetal a l’avinguda de Caldes

16/09/2026
Xavi Paz tornarà a ser el candidat del PSC i vol aprofundir en un pacte progressista

Xavi Paz tornarà a ser el candidat del PSC i vol aprofundir en un pacte progressista

10/07/2026
El parc Pont de la Cadena per fi comença a florir, però segueix amb desperfectes

El parc Pont de la Cadena per fi comença a florir, però segueix amb desperfectes

25/05/2026
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei

Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Membre de:

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Copyright

Viu Molins de Rei és propietat de l'Associació Viu Comunicació. Tots els continguts d'aquest lloc web (textos, fotografies, imatges, dissenys i altres materials) són propietat de l'Associació Viu Comunicació o dels seus autors, i estan protegits per la legislació de propietat intel·lectual vigent. Queda prohibida la seva reproducció, distribució, comunicació pública o transformació, total o parcial, sense l'autorització expressa i per escrit dels titulars dels drets, excepte en els casos previstos per la llei.

  • Avís legal
  • Política de cookies

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Not enough quota to unlock this post
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?