L’exgerent de l’Ajuntament de Pallejà ha estat absolt del delicte d’assetjament sexual del qual l’acusava la interventora municipal, Gemma Vigatà, que mesos abans havia denunciat al llavors alcalde de Molins de Rei, Ivan Arcas, per prevaricació i tràfic d’influències. La justícia no li ha donat la raó en cap dels dos casos.
La interventora que va posar contra les cordes a Ivan Arcas denunciant-lo per prevaricació però a qui després la justícia no li va donar la raó, ha obtingut el mateix resultat a Pallejà. En aquest cas la denúncia va ser per assetjament sexual al gerent de l’Ajuntament del municipi veí, el que va provocar que fos suspesa de sou i feina tant ella com el gerent fa dos anys, pocs mesos després de marxar de Molins de Rei.
El jutjat penal número 20 de Barcelona ha dictat sentència i en ella no dóna la raó a la interventora: absol del delicte d’assetjament sexual a l’exgerent, Manolo Rodríguez, i nega que hi hagués una actitud intimidatòria o vexatòria contra la interventora, com aquesta assegurava a la denúncia. La sentència contrària als interessos de la interventora, Gemma Vigatà, també nega que l’alcalde, Ismael Àlvarez (CiU), hagués exercit pressions sobre la denunciant.
Segons la defensa de l’Ajuntament, “la intenció de la interventora era pressionar els responsables municipals per a consolidar la seva plaça sota la presumpta coacció al que en aquell moment era el gerent del consistori i acusant de connivència a l’alcalde”. Fonts municipals explicaven en el moment que es va destapar el cas que va ser el propi alcalde qui va decidir portar les acusacions d’assetjament laboral als jutjats i va instar a la Policia Local a obrir les diligències necessàries després de les queixes de la interventora.
El text judicial desestima també les acusacions de la interventora de presumptes pressions laborals afirmant que “no ha quedat provat que l’acusat tingués possibilitat d’incidir en les aspiracions professionals de la denunciant en el seu lloc de treball”. El jutge destaca que ni el gerent ni l’alcalde poden intervenir en la ratificació d’un càrrec que està adscrit al ministeri d’Administracions Públiques del govern espanyol, desmuntant així la teoria de la interventora, a qui si que podien acomiadar, com sembla ser que era la intenció dels responsables municipals des de setmanes abans de fer-se públic el presumpte assetjament sexual.
Una trajectòria complicada a Molins de Rei
Un any abans d’aquesta polèmica de la que ara ha sortit el pronunciament judicial, la interventora marxava de l’Ajuntament de Molins de Rei després d’un dur enfrontament amb l’alcalde d’aquell moment, Ivan Arcas. La interventora va fer un informe pocs mesos abans de les eleccions municipals del 2011 en el que apuntava indicis de prevaricació i tràfic d’influències per part del consistori molinenc en la contractació d’un servei d’assessoria mediambiental a l’empresa Clam Consulting, companyia del cunyat del cap de l’àrea d’Economia i Serveis Generals en aquell moment, Joan Montserrat. Tant la interventora com el PSC van portar el cas a la justícia.
L’alcalde ecosocialista, amb el suport d’ERC i CiU amb qui formava govern, va tallar en sec els moviments de Gemma Vigatà amb una resolució d’alcaldia que escapçava de manera contundent les seves competències i restringia les funcions corresponents a Intervenció. Un any després la Fiscalia va confirmar les irregularitats administratives però no les va considerar delictives, arxivant les acusacions i donant per tancat el cas. Amb la justícia donant-li la raó, Ivan Arcas va demanar que es recuperés públicament l’honor dels implicats en el cas i va proposar que s’obrís un expedient informatiu contra la interventora, tot i que l’actual equip de govern mai ha atès les seves reivindicacions.
Odyres ivsempres d’aixo que diu l’alex maymo ?
Algú més que l’Àlex Maymó té les mans brutes en aquest cas… Ja ho va fer a Piera, després a Molins de Rei i ara a Pallejà.
Qui ho va fer , la Gemma Vigatà, en Alezx Maymó o en Raspuntin ?
Es inqüestionable que contractacions com les de l’assessoria jurídica que va liderar un tal Montserrat i la de l’assessor jurídic Rafael Bellido Cárdenas van ser totalment fraudulentes. Una cosa és que el tema no mereixi una condemna penal i una altra és que moltes de les actuacions de l’alcalde Ivan Arcas perseguien interessos sectaris, no enfocaven cap a l’interès general del municipi.
Realment es increible que quant la justicia condena son culpables i d’altra banda quant no es aixi es busquen altres alternatives per dir qie no eren culpables d”aixo pero d’un altra cosa si. En aqiest cas veoent el CV de l’interventora -abrera.molins i palleja-on en els tres casos les sentencies ho deixan clar crec qie no hi ha res mes a dir
La justicia a España i en particular a Catalunya no existeix, son ells mateixos , ara tu, ara jo.
La justicia solament existeix quant dona les teves raons ? es una forma una mica peculiar de veure la justicia
Otra vez con las sus enfermizas invenciones, llenas de insultos personales y que no merecen mi réplica. .
Totalment en desacord Jordi! La justícia ja es va pronunciar i va dir el que va dir, no el que t’hauria agradat. Si hi hagués hagut qualsevol acte administratiu fraudulent hauria quedat anul·lat. I de fet una de les persones que anomenes, el Sr. Montserrat, segueix treballant a l’Ajuntament. Siusplau siguem rigorosos i no difamem a la gent únicament per fer campanya per determinats partits polítics desde l’anonimat, cosa que si pot arribar a ser delicte.
I lo més penós es que en Rafael Bellido Cárdenas , es l’actual president bicéfal de ICV-Molins
En aquest enllaç del bloc de l’Àlex Maymó hi ha l’informe que va fer la interventora al final de l’article:
http://alexmaymolopez.blogspot.com.es/2011/03/la-interventora-municipal-considera-que.html
Ni el mateix Arcas ha negat mai el contingut d’aquest informe perque tot el que es descriu en l’informe té la documentació al darrera que ho demostra. El tema clau es que ICV-ERC-CiU utilitzaven els mecanismes “legals” més poc transparents i opacs per adjudicar contractes a gent propera, en comptes de fer processos públics i amb publicitat.
Qui vulgui més informació:
http://alexmaymolopez.blogspot.com.es/2010/12/lajuntament-ha-pagat-156000-una-empresa.html
I recordem que Rafael Bellido (actual líder d’ICV Molins) va estar enxufat descaradament a l’Ajuntament de Molins:
http://alexmaymolopez.blogspot.com.es/2010/12/sadjudica-un-servei-dassessorament.html
La xarxa de corrupció que suposadament exposava la interventora ha quedat clar que no existeix, i la credibilitat d’aquesta treballadora pública amb el pas del temps ha quedat més que entredit.
I si hi hagués hagut qualsevol tema amb suficient entitat com per ser rectificat s’hauria instat a fer-ho des de la fiscalia.
El govern anterior, el d’abans de l’anterior, i l’actual contracten legalment persones amb un perfil polític per fer determinades tasques de rellevància. El debat ètic sobre contractar càrrecs de confiança política és un altre, però el debat sobre la legalitat d’això està clar.
I mentre des de la CUP es fa campanya contra ICV … tenim un alcalde de CiU.
Perquè quan es va contractar al Rafael Bellido (regidor d’ICV de Cerdanyola i que ara és líder d’ICV de Molins) no es va fer a través d’un procés públic obert i transparent? Era per un servei d’assessorament jurídic de 16,5 mesos i l’import estava just per sota dels 60.000€, quantitat que ja requeriria un procés més públic. En aquell procés l’Ajuntament va demanar oferta a tres assessors i dos d’ells curiosament van respondre que no podien presentar oferta (una d’elles era Clam Consulting, que ja tenia un altre contracte adjudicat). El Rafael Bellido va guanyar tot i que la seva oferta només rebaixava 100 euros el preu de sortida perquè ja sabria que guanyaria aquest procés suposadament “legal i transparent” com diria l’ex-alcalde Ivan Arcas, que si va perdre les eleccions van ser per mèrits propis.
I sobre l’acumulació de factures per pagar hi ha dos maneres de resoldre el problema:
1. Posar un interventor accidental que firmi tot ràpid sense mirar-ho gaire
2. Posar més mitjans al departament d’intervenció per garantir que hi ha el personal suficient per poder fiscalitzar bé els comptes de l’Ajuntament.
De la legalitat d’aquesta contractació no en tinc cap dubte, en cas contrari ja s’hauria detectat. De la resta d’interpretacions subjectives cadascú és lliure.
Les solucions que proposes per gestionar la intervenció d’un ajuntament no les comparteixo. Posar un interventor que no es miri res no és solució, i dotar un servei amb més mitjans serveix de ben poc quan el que hi ha és una intencionalitat per bloquejar les factures per part de qui lidera el departament.
En qualsevol cas es va actuar contra el que es va considerar una negligència d’aquesta funcionària quan es va conèixer la magnitud del problema.
Sergi, veig que et sembla bé que col·loquessin al teu company de partit Rafael Bellido a dit. I sobre les factures estaria bé que intentessis contrastar amb diferents treballadors de l’ajuntament aquest tema perquè si només et fies dels teus amiguets de partit no tens una opinió formada massa plural.
Aquest Rafael Bellido , és el mateix Rafael Bellido Càrdenas, de dubtos empadronament al municipi de Molins de Rei i que comparteix bicéfalicament amb la Sra. Mercé Ferrer, el càrrec de la presidencia a l’agupació local ICV-Molins ?
JE, JE, DE LA
LEGALIDAD DE LOS “CONTRATOS
POLÍTICOS” DEL SEÑOR BELLIDO PROXIMO
CANDIDATO DE ICV MOLINS, MEJOR NO HABLAR
Cuando botaron a Don Bellido de Concejal
a dedicacion exclusiva en Cerdanyola nos lo colocaron de ASESOR aquí en Molins;
cuando lo botaron de Molins su amigo Arcas lo colocó de ASESOR EN EL CONSELL
COMARCAL DEL BAIX LLOBREGAT POR 23.000,00 EUROS:
http://legislacion.derecho.com/edicte-03-noviembre-2011-consells-comarcals-3817949
Después Don Bellido quiso ganar más dinero y llamó a sus
compañeros de partido de ICV de Gava que gobiernan con los socialistas, dejó el
Consell Comarcal y lo nombraron COORDINADOR
DE SOSTENIBILITAT I PATRIMONI NATURAL DEL AYUNTAMIENTO DE GAVA POR 33.509,67 EUROS
http://www.gavaciutat.cat/documents/1694232/1756007/03-Retribucions.pdf/fea97740-5d15-4b7b-b315-08746c12cb22
http://portaldogc.gencat.cat/utilsEADOP/PDF/6269/1273783.pdf
Y después el incansable Don Bellido quiso todavía más y se
buscó un pluriempleo en otro Ayuntamiento (casualmente también gobernado por el
PSC e ICV), de modo que el Ayuntamiento de Sant Just Desvern LE ENCARGÓ UN
TRABAJILLO COMO ABOGADO (unos Estudis
previs a la redacción del nou pla especial de Collserola), es un detalle sin
importancia que el artículo 1 de la ley
de incompatibilidades diga que no se pueden cobrar remuneraciones al mismo
tiempo (aunque sean unas en forma de sueldo y otras en forma de factura) de dos
administraciones públicas (Ayuntamiento de Gava y de St Just Desvern), a menos
que el trabajillo para el Ayuntamiento de St Just Desvern lo haya hecho gratis.
http://www.consensus.cat/santjust/components/com_docs/files/Estudis%20Previs%20Pla%20Especial%20de%20Collserola.pdf
Ya sabemos que ni en el Consell Comarcal ni en el
Ayuntamiento de Gava Don Bellido no ha hecho ninguna oposición ni prueba
selectiva para entrar, aunque no sabemos todavía como se le ha contratado en el “pluri” del Ayuntamiento
de St Just Desvern. ¿Habrá sido contratación directa o concurso?
Sergi, Sergi Conde, Supongo… PREGUNTA : ¿ Cuanto cobra el Sr. Ivan Arcas (ICV) como vicepresidente del Consell Comarcal del B. Ll. ?, Cuando lo podremos saber , con tantos silencios de ICV ?
Al seu informe aquesta senyora tampoc no explica com va bloquejar els pagaments del Ajuntament durant mesos i mesos. Al final tot Molins de Rei va acabar sent-ne víctima.
L’Ajuntament de Pallejà va tenir 5 interventors en 3 anys:
file:///D:/Documents%20and%20Settings/Alex/Mis%20documentos/Downloads/H%C3%A9ctor%20Mar%C3%ADn%20-%20Pallej%C3%A0%20acumula%20cinco%20interventores%20en%20tres%20a%C3%B1os%20EL%20MUNDO%202013-02-18.pdf
Alguna cosa no devia fer el govern de Pallejà, no?
Saps el que vol dir Interventor accidental ? Vol dir que no té la seva plaça sino que l’Estat els destina a no ser que cadascu d’ells tinguin plaça assegurada en altre lloc. Una pregunta dels 5 en 3 anys quants a demandat a l’Ajuntament ? Aquesta es una bona dada; sembla que la denunciant el que volia es que assignes la seva plaça ja que la seva parella es secretaria a el Papiol i cal tenir en compte- segons consta en sentència- que l’adjudicació de plaça es per part del Govern Central no pas per l’Ajuntament
La parella de l’interventora Gemma Vigatà, és scecretaria o secretari a el Papiol?
La seva parella se secretaria o secretari a el Papiol ?
L’OFICINA ANTIFRAU DE CATALUNYA SÍ QUE VA CONFIRMAR LA CORRUPCIÓ EN LA CONTRACTACIÓ EN L’INFORME DE 22 DE MARÇ DE 2013 QUE VA ADREÇAR AL LLAVORS ALCALDE XAVI PAZ.
L’oficina Antifrau de Catalunya li VA DONAR TOTA LA RAO A LA INTERVENTORA però l’Ajuntament de Molins de Rei va amagar l’informe final de l’Oficina Antifrau que inculpava la gestio d’Ivan Arcas (necessitaven els seus vots) i NO VA DEMANAR CAP RESPONSABILITAT,
Les conclusiones de l’Informe de l’Oficina Antifrau són aquestes:
(si algú vol l’informe complert que posi el seu correu i li faig arribar)
CONCLUSIONS DE L’OFICINA ANTIFRAU DE CATALUNYA (CLAM CONSULTING)
” Primera. L’Ajuntament de Molins de Rei va contractar amb caracter retroactiu el servei d’assessoria jurídica de la Secció de medi ambient en els expedients de contractació P02008-13, P02008-19, 02009-27 i P02009-45. Ates que l’inici de la prestació del servei esta supeditada a la previa formalització del contracte adminístratiu, I’extensió retroactiva deis efectes del contracte a una data anterior a fa seva signatura ens permet presumir que va existir una activitat contractada verbalment,possibilitat expressament prohibida a I’LCSP i que podria comportar, com a primera conseqüencia, la invalidesa d’aquests contractes.
Segona. En els expedients P02008-19, P02009-27 i P02009-45 no es va justificar ni motivar la ramitació urgent, incomplint alió estipulat a I’art. 96 de I’LCSP.
Tercera. Existeíxen indicis per considerar que es podría haver incorregut en un frau de lIeí reconduint de manera artificiosa al regim de contractes menors i al procediment negociat sense publicitat una
contractació que, de no haver-se fraccionat I’objecte del contracte, hagués superat els limits legals establerts per a emprar aquests procediments. En cas que així sigui, la sanció prevista per la norma és la nul.itat de pie dret deis contractes per infracció del procediment legalment establert.
Per tot aixó i d’acord amb alió disposat a I’article 21 de la L1ei 14/2008, del 5 de novembre, de l’Oficina Antifrau de Catalunya, emeto aquest INFORME RAONAT, instant l’Ajuntament de Molins de
Rei per tal que, en exercici de les seves funcions de control i fiscalització intema investigui i inspeccioni, per mitja deis corresponents órgans les conductes que entenem contraries als principis d’objectivitat i eficacia i informi a l’Oficina Antifrau de Catalunya deis resultats de la inspecció i de la investigació, aixi com sobre les mesures adoptades o bé, en el seu cas, deis motius que Ii impedeixen actuar d’acord amb alió exposat en aquest escri!. Tot aixó sens perjudici que, una vagada rebut
l’ínforme, pugui acordar-se, si s’escau, la comunicació a I’autoritat administrativa, judicial o fiscal. ”
L’ACTUACIÓ DE FRAU DE LLEI I DE CORRUPCIÓ ADMINISTRATIVA D’IVAN ARCAS QUE HAVIA DENUNCIAT LA INTERVENTORA VA QUEDAR TOTALMENT DEMOSTRADA PER L’OFICINA ANTIFRAU DE CATALUNYA
(ENCARA QUE AQUEST INFORME ES VA AMAGAR AL POBLE DE MOLINS DE REI)
Siusplau, l’informe d’antifrau NO diu això. Expressament diu: “Existeíxen indicis per considerar que es podría haver incorregut en un frau de lIei” i demana que l’Ajuntament investigi. Si l’Ajuntament ho ha revisat i les persones que van portar la contractació segueixen treballant a l’Ajuntament passat més d’un any de la publicació del informe la conclusió és clara per molt que es vulguin fer lectures interessades.
L’informe DIU el que DIU i es prou greu, pensem que per fraccionar contractes fraudulentament com és el cas i per adjudicacions il.legals com aquestes, molts alcaldes estan imputats i d’altres condemnats, que l’Ivan tingues potra i s’escapes de la Justicia no el fa una persona honrada.
Per cert, la actuació corrupta de l’Ivan Arcas no va arribar mai a la Justícia (això ha estat una mentida 1.000 vegades repetida i que ha quedat, per que el cert mai cap jutge va tenir coneixement de les seves tropelies i abusos de poder fins fa poc amb el tema de la FMC), i no va ser jutjat per les adjudicacions fraudulentes i amanyades del tema CLAM CONSULTING, perque simplement la fiscalia va decidir no acusar-lo, de vegades la fiscalia fa coses entranyes d’aquestes, com lo de Blesa, o lo de la Infanta.
L’Ivan va tenir sort i NO VA SER JUTJAT per corrupció i ara que esta IMPUTAT per
aprofitar-se dels diners públic en la FMC a lo millor també te sort i es torna a escapar.
De vegades els CORRUPTES s’escapen de la JUSTICIA però això no els fa ni honrats ni honorables, ni molt honorables… continuen sent el que són: CORRUPTES I APROFITATS
Com diu el que diu… així ho he citat del text que has posat.
La Fiscalía i l’Oficina Antifrau es van pronunciar, la primera arxivant el cas (i per això no hi ha judici) i la segona explicant que els indicis que hi veu cal que siguin investigats per l’Ajuntament (el qual no ha detectat res i manté als treballadors afectats treballant-hi). No es pot posar en entredit el que fa o diu la justícia (dues vegades) quan no ens agrada el que diu. A partir d’aquí els insults personals contra una persona crec que estan de més. Es pot debatre tot amb respecte .
El cas de la FMC afecta a 44 alcaldes de tots els colors polítics que cobraven pel seu treball a la FMC. Si en comptes de fer-ho en forma de sou mensual ho havien de cobrar per assistència a reunions és el que s’investiga, i que de ben segur s’aclarirà aviat.
Evidentement que l’Ajuntament de Molins no va investigar els indicis (les evidencies) per que PSC i CIU necessitaven els vots d’ICV Molins, imaginat si necessitaven els vots que li va cedir el lloc de representatn a l’Area Metropolitana de Barcelona a ICV.
El manual de la política diu que no s’investiga a qui necessites per votar !!!!
https://www.viumolinsderei.com/2011/08/16/el-psc-cedeix-un-seient-a-iniciativa-a-larea-metropolitana-a-canvi-del-suport-al-ple-dinvestidura/
Paguem be a la mamella de l’Area Metropolitana Sergi ?
Sisplau…. NO SOM IMBECILS Sergi !
De totes maneres això de amanyar contractes (fraccionant-los per evitar la publicitat i la transparencia ) no nomes ho feia l’Arcas, els de la Gürtel també ho feien abans que ell, Si tú estas d’acord en la corrupció son els teus valors (i el teu problema).
Ja veig que s’acaben els arguments, i passem a la ciència ficció i a barrejar temes.
El que es paga a l’AMB ja s’ha explicat en diverses ocasions, així com que no es tracta de cap motivació econòmica personal donat que pràcticament la totalitat del que es perceb es dona a l’agrupació local.
També s’hi ha explicat la feina que s’hi fa i que és molta. Per cert hauries de saber que a nivell de Molins de Rei amb la CUP s’ha iniciat treball conjunt, a petició de la CUP, a l’AMB en l’àmbit de l’aigua. Hi ha gent de la CUP que te ganes de fer coses positives, i no es queda amb la queixa i crec que aquest ha de ser el camí. Aquests són els meus valors i quan vulguis quedem personalment i en parlem.
Els arguments DE LA CORRUPCIÓ d’IVAN ARCAS són els de l’informe de l’Oficina Antifrau de Catalunya que és prou explícit i contundent per a qualsevol persona mínimament inteligent, el mateix informe QUE S’HA AMAGAT FINS AL DIA D’AVUI ALS MOLINENCS… els teus arguments i els teus valors COM INCONDICIONAL d’IVAN ARCAS et col.loquen allà on tu has triat. Ara ja sabem a quina gent NO VOTAREM per fer fora la CORRUPCIO de Molins de Rei,
ICV Molins de Rei, malauradament … continua sent “mas de lo mismo”, si ja vareu perdre les últimes eleccions, encara podeu perdre molt mes amb l’Ivan Arcas com a mascaron de proa del vostre barco a la deriva política. Que farem … son els vostres valors (els mateixos que la Gürtel, Urdangarin, Clan Pujol Ferrusola i Clam Consulting).
No comparteixo el que dius, excepte que el vot és lliure i cadascú pot votar a qui vulgui, faltaria més.
De ben segur que la gestió política del mandat anterior podria haver estat millor i s’ha fet molta autocrítica, però precissament el que ha quedat demostrat és que NO hi havia cap xarxa de corrupció a Molins de Rei. I en quant a la tasca d’aquest mandat a l’oposició, doncs la considero molt positiva. El que passi a les properes eleccions ja es veurà però no és el que més em preocupa a dia d’avui.
salut, i segueixo a la teva disposició per seguir parlant-ne personalment quan vulguis!
Em sembla molt que esteu encantats d’haver-vos conegut, Pero a les properes eleccions poques hosties, els corruptes i els seus amics i defensors HO TINDRAN PELUT.
Sergi, Sergi Conde, Supongo… PREGUNTA : ¿ Cuanto cobra el Sr. Ivan Arcas (ICV) como vicepresidente del Consell Comarcal del B. Ll. ?, Cuando lo podremos saber , con tantos silencios de ICV – Molins ?
Sergi, Sergi Conde , Supongo…. Certament, els diners que paga l’AMB a vosté (que nadie ha elegido en urnas), para estar calladito en un rincón, y pagarse la
gasolina y la comida para ir a la Zona Franca, de 250 € por reunión, 2
reuniones al mes, Total : 500 €/mes. nos lo ha dicho en la red.
Pero se notan los siléncios del Sr. Ivan Arcas , y el Sr. Sergi Conde (portavoz bicéfalo de ICV-Molins), responde solo a lo que le interesa y nos dejó sin responder a las pregunta que se le hacía, de cuanto cobra el Sr. Ivan Arcas (ICV) como vicepresidente de el Consell Comarcal del B. Ll. . O no s’ha d’explicar ja que no es tracta de cap motivació econòmica personal, bla , bla , bla,..
Lo de donar diners, sense acuse de recibo, sense rebut i sense IVA a l’agrupació local, no es ni correcte, ni legal. .
Senyor Closa,
tot i que no disposo de massa temps per seguir aquests debats he procurat respondre amb respecte als seus comentaris, i li vaig facilitar les dades econòmiques del que es perceb per realitzar la tasca al AMB, a partir d’aquí la seva interpretació és lliure. Pot veure al web d’Iniciativa part de la feina que s’hi fa perquè l’expliquem i ja li avanço que va més enllà d’assistir a dues reunions.
La representació a l’AMB, excepte l’alcalde que n’és membre nat, si s’escull democràticament de manera doble (primer has de ser triat regidor
Totes les donacions a ICV es registren com s’ha de fer, per la qual cosa li demano que no menteixi acusant-me de cometre una il·legalitat.
Per evitar més malsentesos a través de comentaris, li torno a emplaçar a veure’ns personalment quan vulgui i a explicar-li el que cregui (i si vol convidem a Ivan Arcas i li pregunta a ell directament el que vulgui).
Que passi bon estiu!
Senyor Sergi, Sergi Conde : tot i que no disposo de massa temps amb aquest debats, ridículs , segóns vosté, li recordo que vosté és portavoz bicéfalo de ICV-Molins), y que respon solo a lo que le interesa y ens deixa sin responder a las pregunta que se le hacía, PREGUNTA : ¿ Cuanto cobra el Sr. Ivan Arcas (ICV) como vicepresidente de el Consell Comarcal del B. Ll. ? Si no ho vol explicar com a portaveu, no mes vol dir una cosa, Vol protegir a quelcom .i per qual cosa li demano que no sigui cómplice, ja que de no fer-ho está cometen una il·legalitat, un ecobriment i una burla a la ciutadanía de Molins de Rei , i he procurat demarar-li com a portaveu que és, amb respecte i de forma educada.
Senyor Closa,
No responc al que no m’interessa, sinó que miro de respondre’l sobre el que conec.
No li puc explicar el que perceb aquest regidor per fer la feina que desenvolupa al Consell Comarcal que li ha encarregat ICV,, i no l’Ajuntament, senzillament perquè ho desconec. Si m’ho torna a preguntar li hauré de respondre el mateix.
De tota manera l’emplaço de nou a veure’ns en persona i fins i tot convidar a aquest regidor per tal que li pregunti a ell directament.
Salutacions i lamento na haver pogut aclarir els seus dubtes
Els ciutadans de Molins de Rei , tenim dret a saber i no sabem, lo que cobra de diners públics el Sr. Ivan Arcas, com a vicepresident del Consell Comarcal del Baix Llobregat , i si en dona també una part a l’agrupació local ICV-Molins, com fá vosté amb els seus diners de la AMB.
Les seves respostes no son congruents amb el càrrec que vosté té de portaveu bicéfal de ICV-Molins, conjuntament amb el Sr. Carrasco. i “No son de recibo” , no hi ha transparència i amaguen alguna cosa.d’ encobriment.
Lamento ser incordiant amb tot aixó, però, son diners publics dels meus impostos, i donat els silencis de vosté com a portaveu i del mateix Ivan Arcas , demostren un despreci i humillació cap a la ciutadanía de Molins de Rei. Salutacións.
Siusplau, de despreci cap a la ciutadania cap ni un, responc a les seves preguntes tan bé com puc i donant la cara (i no amb perfils falsos o pseudònims com fan altres). Li torno a demanar que mesuri les seves paraules.
Tots els regidors d’Iniciativa de Molins de Rei lliurem al partit 200 euros mensuals (dels 380 euros bruts que percebem com a regidors) menys en el meu cas que en lliuro 420 per ingressar més per la representació a l’AMB i per fer de portaveu.
Com desconeixia els sous que es paguen per treballar al Consell Comarcal, i surt del meu àmbit com a portaveu del grup municipal, ho he buscat com pot fer qualsevol persona interessada. I miri si hi ha transparència que els sous de tots els membres dels diferents partits polítics amb dedicació completa o parcial del Consell Comarcal estan penjats a les actes que es troben al web del Consell Comarcal des de l’any 2011 (juliol).
Salutacions
Sergi Conde , No desprecí ni humilli més a la ciutadanía amb les sevees respostes ambigües i els seus amagatotis, responenent a coses que no se li pregunten, Jo no pregunto lo que fan o lo que deixen de fer els regidors d’iniciativa de Molins de Rei , Encara que trovo aberrant que amb els meus impostos es paguin plebendes d’amagatotis a l’agrupació ICV-Molins , ¿Per qué no es paguen directament des de l’Ajuntament i amb transperència?
No soc un expert amb imformática pero a la pàgina Web del Consell Comarcal he buscat en : “actes” , “sous” , “pagaments membres” , “actes plenari” , “sous membres consell” , “pagues membres consell” , “dietes membres consell”, etc etc. i no em surt res, res de res. Molt amagat ho tenen….
Tots els grups municipals reben uns diners mensuals per part de l’Ajuntament i tots els regidors reben uns diners per fer la seva feina. Si són molts o pocs diners al meu parer dependrà de la feina que faci cadascún, hi ha gent que mereix molt més que 380 euros bruts mensuals i hi ha gent que poder en mereix molt menys i en guanya molt més estan a govern.
Li he respost clarament sobre el que lliurem al partit els 4 regidors ( a part de la quota d’afiliació ). Si li sembla aberrant que amb el que perecebem personalment ho destinem al que creiem que és el correcte i no ens ho quedem per a la nostra butxaca no hi puc fer res. A mi em sembla un gest molt important que els regidors d’una formació política hi siguin perquè creuen en uns ideals i no ho facin per una motivació econòmica. De tota manera té molts altres exemples a l’Ajuntament que pot analitzar per comparar.
No cal ser un expert en informàtica, i les actes no estan amagades, ja li vaig citar que a partir de juliol de 2011 consta tota la informació i s’actualitza anualment. Li passo l’enllaç on són els documents pdf per fer-li més fàcil http://elbaixllobregat.cat/sessions-plenaries
Donat que tot i l’esforç en respondre’l el seu to segueix sent el mateix, per part meva dono aquesta conversa per acabada i de nou li recordo que ens podem veure personalment quan vulgui.
Salutacions
Sergi Conde , Sergi, : Com veu responc a les seves intervecions tan bé com puc i donant la cara (i no amb perfils falsos o pseudònims , que unes vegades son amb pseudònim “Sergi” i altres vegades com a “Sergi Conde” , com fan altres)..
Com podrá veura en els temps de les intervencións, el seu enllaç : http://elbaixllobregat.cat/ses… m’arriba massa tard . Fialment he pugut analitzar les actes de plens i he pogut visualtzar l’entramat de dacions, quotes fixes a partits suplements de quotes per vicepresidències, sous als membres del Consell, etc. ets. . encara que s’ha de rebuscar tot i crec de la enginyeria finaciera de’n Manel Bustos es queda curta amb tot o que he pogut veura. Y s’em queden moltes coses al tinter. tot legal , tot legal , tot legal , Es clar ! , Com en Millet, Pujol, Bustos, ……. Tot legal ! , Es clar !
Com a contribuent em sento enganyat amb tots aquest entramats de sous publics , dietes i dacións a partits politics i que no he estat correctament informat, que dona la sensació de que tots van sobrats de diners publics, que els pagaments a regidors, assesors, vicepresidents, etc no son per el seu treball , si no que son per el finançament dels partits politics. Repeteixo, ho trovo fals i aberrant, encara que a més d’ ICV , ho façin també altres agrupacions com la CUP-Molins
També m’ha xocat el reglament del Consell, sobre les incompeténcies dels sous, ja que s’ho monten a la seva manera, establin incompeténcies a treballs liberals o dependets de la privada, però no incompetències amb altres càrrecs polìtics, com en el cas del nostre Sr. Ivan Arcas que cobra (2011) : 35.474 € com a vicepresident del Consell Comarcal + 14.072 € del Ajuntament com a regidor = 49.546 € ( 8,2 milions Ptas) , per poca feina i de dubtossa dedicació complerta ya que els horaris sel’s monta ell mateix, i que moltes vegades, els dijous, en plena jornada laboral, sense ser ja portaveu ni president de ICV-Molins, a les 10.15 s’el pot trovar al·legrement xarlant a la Radio municipal RMdR .
Tot , tot , esperpèntic !
Sergi Conde , Sergi, Com veu responc a les seves intervecions tan bé com puc i donant la cara (i no amb perfils falsos o pseudònims , que unes vegades son amb pseudònim “Sergi” i altres vegades com a “Sergi Conde” , com fan altres).
Donada la seva falta de col·laboració i abigüitas, m’ha obligat a trucar per leféfon al Consell i com sempre als organismes públics : ” no saben , no contestan” , “holidays”, “missing”, “viva La Pepa” …..
M’he entretingut una mica més a la Web i a : El Consell /Sessions Plenàries/ actes de les sesions del Ple, he pogut determinar l’entramat de dacions, quotes fixes a partits per vicepresidències, sous Consell, de la millor enginyeria finaciera de’n manel Bustos……. :
acta 1/13 del febrer de 2013
(pag 22) Retribucions dels/de les assessors/es especials amb les funcions d’assessorament específiques de les àrees de l’entitat
Sr. Víctor Puntas Alvarado, amb DNI 41.497.812-Q. Assessor amb dedicació parcial i amb una retribució bruta anual de 10.695 euros.
(pag 68) Els presents aproven per unanimitat el present acord.
Aportacions als grups polítics comarcals i les assignacions per sessió als i les membres del Plenari, així com de les retribucions dels consellers i conselleres amb dedicació exclusiva o parcial.
PRIMER.-
Establir per cada grup polític comarcal representat al Consell Comarcal una quota fixa anual de cinc mil vuit-cents
trenta-quatre euros amb cinquanta-dos cèntims (5.834,52€ ).
SEGON.-
Atorgar addicionalment a cada grup polític comarcal una quota fixa anual de
cinc mil vuit-cents trenta-quatre euros amb cinquanta-dos cèntims (5.834,52€) per cada Presidència o Vice-Presidència que ostenti, així com una quota anual de mil nou-cents quaranta-quatre euros amb deu cèntims (1.944,10€) per cada conseller o consellera integrant al mateix
QUART.-
Fixar per a tots els/les consellers i conselleres que no tinguin dedicació exclusiva ni dedicació parcial una assignació de cent trenta-dos euros amb cinquanta-tres cèntims (132,53€) per assistència efectiva a cada sessió de Ple, Junta de Govern i Junta de portaveus. L’assignació del President serà de 716,10€ per cada sessió.
Ple juliol , 4/2011
(pag 13)
camp d’actuació
CULTURA I MEMORIAL DEMOCRÀTIC
-Seguiment de la gestió de l’Arxiu Històric Comarcal
-Seguiment i proposta de projectes i activitats que en col·laboració amb els
ajuntaments de la comarca siguin orientats a fomentar elconeixement dels recursos culturals de la comarca, així com a facilitar als seus
ciutadans l’accés a la cultura i el gaudiment de la mateixa.
– Recuperació de la memòria històrica de la comarca.
(pag19) Atribucions
– Camps d’actuació
Les competències dels Vicepresidents/es són les de substituir el President/a en els casos d’absència, malaltia, vacant en la Presidència, deure legal d’abstenció o impediment. ¿ Está molt malat en Balsera , per que hi hagin 4 Vicepresidents ?
(pag 41) Aprovar la dedicació exclusiva o parcial, segons els casos, dels Consellers i Conselleres següents:
Sr. Ivan Arcas Blanch (Conseller de Cultura i Memorial Democràtic, ICV-EUiA)
Les retribucions a percebre per aquestes activitats s’estableixen en les següents quantitats brutes anuals:
Sr. Ivan Arcas Blanch: 35.474 €
Com sempre no sabem si hi han suplements per vicepresidència, assitències als 12 plenaris anuals, imformetives, dietes, kilometratges, etc dacions al partit, o del partit al representant , etc, etc.
Sembla que estas molt equivocat….la polemica va anar molt be a la cup mira resultats perque si creus que un votant de icv anira a ciu
Sergi, Sergi Conde , Supongo…. Com te la barra de dir que els fets cal que siguin investigats per l’Ajuntament , i que no ho va fer, i consequentment el qual no ha detectat res i manté als treballadors afectats treballant-hi, si son sempre ells mateixos , Ara tu, Ara jo……
Sergi , Sergi Conde , Suposso… : Quant ens costaría a les arques municipals , acomiadar a les persones que van portar la contractació de Clam Consulting, i que segueixen encara treballant a l’Ajuntament, passat més d’un any de la publicació del informe ? A on veu la claretat a la conclusió ? , Quant ens costaría a les arques municipals , acomiadar a les persones que van portar lo del Sant Joan nro 3, i que segueixen encara treballant a l’Ajuntament ? , Son ells mateixos , Ara tu, Ara jo
El Alcalde de Torre Pacheco no va tenir tanta sort amb la fiscalia com l’Ivan Arcas i per el mateix sí que el van condemnar
http://www.laverdad.es/murcia/201407/23/contratos-dedo-cuestan-alcalde-20140723012732-v.html
i a l’alcalde d’Oguijares tamé el van condemnar per contractar iligalment
http://www.granadahoy.com/article/granada/1130596/supremo/confirma/la/condena/jose/luis/ojo/por/prevaricacion.html
Sembla que la justicia no es igual per tots, a veure si en el tema de la FMC es fa justicia d’una vegada amb aquest corrupte de l’Ivan Arcas.
L’Ajuntament de Molins de Rei i el llavors alcalde bicéfalo Xavi Pax (PSC) i actual alcaldable per el PSC al 2025 , va amagar l’informe final, de l’Oficina Antifrau que inculpava la gestio d’Ivan Arcas ? , I encara té pevrots de presentar-se amb les mans butes de la mentida i de l’ “instrasparència ” .? , Quants ingénus , encara els votarán al 2015 ?
Aixó d’en Arcas (ICV) i d’en Montserrat ( ERC) es digne de l’alta l’enginyeria de l’estafa i desfalc i maquinació adinerada, com la del cas Mercuri d’en Manuel Bustos (PSC)
La pastilleta….. si vols com manos lpias presentat com acusacio i deixa de dir xorrades dona la cara en una acudacio al jutjat …
Otra vez con sus enfermizas invenciones, llenas de insultos personales y que no merecen mi réplica. En Xavi Paz Peche (PSC-Molins) va amagar o no l’informe ? , la pastilleta TU !
Denuncia …. per cert no veig cap comentari teu de que la zona blava a l’agost es gratuita
pues…. Si, La falta de letreros “grandes” en los postes de pago , que lo indique claramente y que se vean desde lejos, y no tenerse que topar con los morros y ver que no funcionan.
Esta posat a la wikipefia…. si podant cartells :”es que el gpvern bicefalo es gasta els diners del Ibi em cartells ” o una altra xorrada tot per no dir que es una bons noticia. Ja us coneixem prou
Déjese de chorradas , ¿Cuando asfaltarán el parking del la Pza. de Llibertat, tal como prometió su Sr. Casals, Está hecha unos zorros de baches y charcos cuando llueve. Tercermundista. Se gastan el IBI en sueldazos.