• FES-TE SOCI ARA
Dijous, 10 setembre, 2026
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

El Grup de Dones s’apodera a la seva plaça

Jose Polo
26/11/2014 - 13:57
a General, Societat
EnviarCompartirTuitarEnviar

El col·lectiu feminista de Molins de Rei realitza una performance a la plaça de la Creu, rebatejada pel grup com Plaça de les Dones, on mostren l’apoderament de la dona. L’acte, fet amb motiu del Dia Internacional contra la Violència envers les dones, reuneix a més d’un centenar de persones. 

Les noies del grup de Dones abans d'"apoderar-se" // Jose Polo
Les noies del grup de Dones abans d'»apoderar-se» // Jose Polo

L’apoderament, terme que prové de l’empowerment anglès, significa “procés pel qual una persona o un grup social adquireix o rep els mitjans per enfortir el seu potencial en termes econòmics, polítics o socials”, segons el TermCat. És precisament el moviment d’apoderament de la dona el que el Grup de Dones de Molins de Rei va voler simbolitzar amb una performance feta amb motiu del Dia Internacional contra la Violència Masclista.

L’actuació, feta a la plaça de la Creu –rebatejada com plaça de les Dones per aquest col·lectiu feminista– va començar amb una sèrie de noies vestides de negre de les quals penjaven rètols amb missatges masclistes. Alguns eren molt evidents com «la vaig matar perquè l’estimava» i altres més subtils com «què fas?» o «on ets?» que, segons el context, poden convertir-se en micromasclismes, mecanismes de control sobre la vida de les dones poc perceptibles i fins i tot algunes vegades normalitzats sociològicament que limiten la llibertat d’aquestes.

Seguidament, es van anar desfent d’aquests rètols i de la vestimenta que portaven. Es deixava pas a indumentàries plenes de color, més alegres, i a missatges com «lliure», «juntes» o «feliç», en referència als objectius d’aquest procés d’apoderament feminista i al camí que s’ha de recórrer per tal d’arribar-hi.

Les dones un cop apoderades, completament lliures // Jose Polo
Les dones un cop apoderades, completament lliures // Jose Polo

Alguns cants feministes van precedir a la lectura d’un manifest sense pèls a la llengua, clarament antipatriarcal, que va anar més enllà de l’oficial, llegit menys de mitja hora abans a la plaça de l’Ajuntament. Entre altres coses, es va reclamar la completa llibertat de les dones i, de forma emotiva, el discurs s’anava connectant amb els noms de les dones víctimes mortals de la violència masclista. I és que amb 12 assassinats a Catalunya en el que es porta de 2014, la lluita contra la violència masclista no és només una qüestió de principis, sinó també de supervivència.

Diferents representants del Grup de Dones van ser les encarregades de llegir el manifest, mostrant la intergeneracionalitat del seu moviment. Per cloure l’acte es va inaugurar un taulell d’informació feminista, situat a la mateixa plaça de les Dones, on es podran penjar informacions, articles o opinions sobre el moviment feminista per tal de fer difusió d’aquesta lluita. Més de 100 persones van presenciar com el Grup de Dones s’apoderava a la seva plaça.

Relacionats

Etiquetes: 25 de novembreapoderamentDia Internacional contra la violència de gènereDia Internacional contra la violència envers les donesempowermentfeminismeGrup de DonesGrup de Dones de Molinsmasclismemicromasclismesperformanceplaça de la Creuplaça de les Donestaulell d'informació feministaviolència masclista
EnviarCompartirTuitCompartir
Un grup de veïns s’organitza per ajudar les persones desallotjades de l’antic institut B9 de Badalona

Un grup de veïns s’organitza per ajudar les persones desallotjades de l’antic institut B9 de Badalona

23/12/2025
Les dones de Molins de Rei reclamen el dret a moure’s soles i sense por als espais naturals

El Moviment feminista de Molins i l’Ajuntament organitzen un seguit d’activitats pel 8M

05/03/2024
Molins Feminista i les Heures ‘incendien’ els carrers amb la marxa de torxes contra la violència masclista

El Moviment Feminista de Molins marxarà amb torxes contra la violència masclista

17/11/2023

L’Ajuntament commemorarà el 25N amb exposicions, tallers als instituts i un homenatge a les víctimes

16/11/2023
L’Improsketch tanca el programa d’activitats de la setmana de l’Orgull LGTBIQ+

L’Improsketch tanca el programa d’activitats de la setmana de l’Orgull LGTBIQ+

13/07/2023
Molins de Rei se suma al minut de silenci pel feminicidi a l’Hospitalet

Molins de Rei se suma al minut de silenci pel feminicidi a l’Hospitalet

30/06/2023
Article següent
Les dones d’ICV demanen un acord municipal per «eradicar la violència masclista»

Les dones d'ICV demanen un acord municipal per "eradicar la violència masclista"

Més comentat 2

  1. Yulca says:
    12 anys enrere

    Felicitats al grup de dones de Molins de Rei per la seva enèsima performance a la cèntrica i petit-burgesa plaça de la Creu (ara plaça de les dones petit-burgeses). Res millor que viure una intensa però breu recreació d’empoderament feminista sense posar de relleu el component de classe de la dominació patriarcal en el marc del capitalisme. Quantes dones explotades fora i dintre de la seva llar van assistir a l’acte? Dependentes dels comerços, netejadores, caixeres de supermercat, treballadores dels poligons industrials de la Vila? Ni hi eren, ni ningún les esperava. Veritat? Es curios com l’esquerra transformadora, ensimismada en el seu melic blanc, jove i universitari, està deixant vía lliure als moviments de vanguardia leninista-populista como Podemos. Que, malgrat també ser elitista, esta arribant molt fàcilment a la classe treballadora gràcies al seu discurs fast-food. Tant costa agafar empenta i sortir cap a llocs desconeguts però farcits de potència transformadora? Potser caldrà abandonar la retòrica institucional i conciliadora (el bonminyonisme tan propi d’educadors, psicolegs i altres pacificadors) i començar a deixar anar uns quants tacos. La bona educació us ho permetrà?

    Respon
    • MDD says:
      12 anys enrere

      El que s’ha de llegir, és per flipar. Està molt bé veure places petit-burgeses arreu, petites burgeses arreu i creure que totes son empresàries que cotitzen al Íbex-35. Està molt bé creure que la performativitat no és també expressió política i creació de realitat.

      El que no acabo d’entendre és com és que no feu ja el vostre acte hiper-revolucionari. Tant demanar que les dones blanques es deixin de mirar el melic… En fi prefereixo pensar que no ets tant absurda com per creure que les dones del polígon de molins viuen en el fordisme pre-revolucionari mentre que les dones precaries dels altres sectors productius son petites burgeses.

      I jo que pensava que crear distincions polítiques entre explotats era precissament el que feia la burgesia i no aquestes aberracions polítiques estalo-llibertaries que creuen que per dir tonteries de l’alçada d’un campanar ja han complert amb el seu deure revolucionari.

      Respon

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

L’escriptora Míriam Cano serà la pregonera de la Festa Major
Cultura

L’escriptora Míriam Cano serà la pregonera de la Festa Major

Samar Elansari
10/09/2026
La Generalitat estudia relaxar les restriccions per la pesta porcina
Societat

Collserola continuarà tancada almenys tres mesos més per la pesta porcina

Samar Elansari
09/09/2026
El cartell de la Festa Major reivindica la identitat i la tradició de Molins de Rei
Cultura

El cartell de la Festa Major reivindica la identitat i la tradició de Molins de Rei

Samar Elansari
09/09/2026

VIU Empresa

L’idCAT Mòbil, nova porta d’entrada a La Meva Salut
VIU Empresa

L’idCAT Mòbil, nova porta d’entrada a La Meva Salut

Viu Molins de Rei
28/08/2026
Quan et trobes malament: urgències, CAP, CUAP o 061?
VIU Empresa

Quan et trobes malament: urgències, CAP, CUAP o 061?

Viu Molins de Rei
11/08/2026
piscina municipal
VIU Empresa

Sis consells per protegir-se de la calor i gaudir de l’estiu amb seguretat

Viu Molins de Rei
22/07/2026

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals

Tecnologia d’avantguarda per millorar la salut i reduir el dolor

Dra. Montse Casals - Centre Casals
29/08/2025

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Laura Gàlvez
13/06/2025

VIU+

Xavi Paz tornarà a ser el candidat del PSC i vol aprofundir en un pacte progressista

Xavi Paz tornarà a ser el candidat del PSC i vol aprofundir en un pacte progressista

10/07/2026
El parc Pont de la Cadena per fi comença a florir, però segueix amb desperfectes

El parc Pont de la Cadena per fi comença a florir, però segueix amb desperfectes

25/05/2026

Antonio Carmona (Renfe) diu que la nova represa de les obres de l’estació és la definitiva

07/05/2026
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei

Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Membre de:

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Copyright

Viu Molins de Rei és propietat de l'Associació Viu Comunicació. Tots els continguts d'aquest lloc web (textos, fotografies, imatges, dissenys i altres materials) són propietat de l'Associació Viu Comunicació o dels seus autors, i estan protegits per la legislació de propietat intel·lectual vigent. Queda prohibida la seva reproducció, distribució, comunicació pública o transformació, total o parcial, sense l'autorització expressa i per escrit dels titulars dels drets, excepte en els casos previstos per la llei.

  • Avís legal
  • Política de cookies

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Not enough quota to unlock this post
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?