• FES-TE SOCI ARA
Dimecres, 20 maig, 2026
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

La sociovergència ajorna el debat sobre la fiscalització de les subvencions a partits

Jose Polo
13/10/2016
a General, Política
EnviarCompartirTuitarEnviar

Una proposta de Molins Camina volia exercir control sobre els diners públics que els grups polítics reben de l’administració municipal. CDC, PSC i el regidor no adscrit voten en contra, tombant la moció. Els partits del govern van demanar que el tema es passés a debatre amb el Reglament Orgànic Municipal (ROM).

Casals i Paz donant-se la mà després de signar // Jose Polo
Casals i Paz el dia que van signar l’acord de govern // Arxiu — Jose Polo

Què fan els partits polítics de Molins de Rei amb les subvencions que reben per part de l’Ajuntament? Amb la intenció de donar resposta a aquesta pregunta, Molins Camina va presentar una moció durant el passat ple municipal del mes d’octubre a favor de “la transparència i fiscalització de les subvencions públiques als partits”, en paraules de la regidora del grup que uneix Podemos, Equo i Procés Constituent al municipi, Ana Aroca. “Les entitats de Molins de Rei han de justificar en què es gasten els diners”, va explicar la regidora, que va reclamar que els partits polítics “facin el mateix” durant la seva intervenció en el plenari.

La moció no va prosperar gràcies als vots en contra dels dos partits del govern – CDC i PSC – i del regidor no adscrit que va entrar al consistori representant Ciutadans, Francisco García. Convergents i socialistes, que van posar la transparència en la gestió com un dels seus eixos de l’acord de govern, van esgrimir el mateix argument per oposar-se a la proposta: demanar que el debat sobre la fiscalització de les subvencions a partits s’inclogui en el que es durà a terme en la comissió de creació del Reglament Orgànic Municipal (ROM), que ha d’aprovar-se durant aquesta legislatura.

De fet, la sociovergència va demanar un canvi en la moció perquè els acords d’aquesta es reduïssin, precisament, en un compromís de les diferents formacions a incloure aquest debat en el del ROM. Si Molins Camina hagués acceptat aquest canvi, la moció s’hauria aprovat. El vot negatiu de la sociovergència va donar-se “tot i estar d’acord eren la filosofia de la moció”, segons va indicar el portaveu del PSC, Xavi Paz. “No és pot fer el ROM a pedaços, per mocions presentades als plens”, va justificar l’alcalde, Joan Ramon Casals (CDC). “Si volen exercir aquesta transparència votin a favor i després ho tornem a debatre en el ROM”, els va contestar Aroca.

La resta de formacions presents al debat, CUP i ERC ( la regidora d’Iniciativa-MES es va absentar al plenari) van votar a favor de la proposta de Molins Camina.

 

Relacionats

Etiquetes: Ana ArocaCDCCDC Molins de ReiCUPCUP Molins de ReiERCERC Molins de ReiFrancisco GarcíaJoan Ramon CasalsMolins Caminaple municipalple municipal molins de reiple municipal molins de rei octubre 2016ple municipal octubre 2016PSCPSC Molins de ReiReglament Orgànic MunicipalROMsubvencionssubvencions partitsXavi Paz
EnviarCompartirTuitCompartir
Les famílies del Club Atletisme Molins denuncien falta de manteniment de l’espai d’entrenament

El govern sociocomú aposta per una zona d’atletisme a la Gravera

15/05/2026
Oriol Junqueras defensa teixir llaços en una trobada amb la comunitat paraguaiana

Oriol Junqueras defensa teixir llaços en una trobada amb la comunitat paraguaiana

13/05/2026
El curs escolar comença amb 216 alumnes menys que l’any anterior

ERC ajorna una moció sobre la millora de les escoles per buscar l’acord amb el govern municipal

11/05/2026
El minut a minut del ple municipal del mes d’abril de 2026

El minut a minut del ple municipal del mes d’abril de 2026

29/04/2026
Joan Tardà presenta el seu nou llibre a Molins de Rei i reclama la unitat de les esquerres

Joan Tardà presenta el seu nou llibre a Molins de Rei i reclama la unitat de les esquerres

27/04/2026
ERC insta l’Ajuntament a organitzar actes en record de la República i reforçar la memòria històrica

ERC insta l’Ajuntament a organitzar actes en record de la República i reforçar la memòria històrica

20/04/2026
Article següent
Els plats de La Volta cuiden la qualitat // Jordi Julià

Obre LaVolta, un nou concepte gastronòmic al Palau de Requesens

Més comentat 1

  1. dclosa says:
    10 anys enrere

    “la indemnización que se acordó , se acordó en diferido, y como que fue una indemnización en diferido , en forma, efectivamente, de simulación de lo que hubiera sido en diferido en parte, de lo que antes era retribucion, tenía que tener retención a la seguridad social, Aquí se quiso hacer como hay que hacerlo ( a pesar de que las indemnizaciones por despido no cotizan) , Si hubiera habido algo que ocultar , no se habria hecho el pago en diferido de una indemnización en forma de retribución , se habria hecho tambien ese pago dándole la forma en su parte de cotizaciones sociales, no hay nada que ocultar y por eso se hizo con esa “claridad” , De todas formas hay que recordar de que eso no pasa nunca…y no hay ninguna voluntad de ocultar nada , sino, no hubiera sido…. “

    Conclusión : TODOS SON IGUALES

    Un brindis por los nuevos en el Ajuntament, por esos de Molins Camina,para controlar a esos de CIU , PSC y al bodeguero transfuga , que los dineros que reciben ya les van bien, y creen que no hay que exercir control sobre els diners públics que els grups polítics reben de l’administració municipal. Evidentemente : CDC, PSC i el regidor bodeguero votarán siempre en contra, y no se sacará nunca el agua clara, ¿ PSC+ CIU creen que lo mejor es darle largas al asunto, evitar la transparéncia municipal que tanto se llenan la boca y que el tema se pase a debatre ( largas como en el caso Palau , Millet…) en el Reglament Orgànic Municipal (ROM)?

    ¿ Què fan els partits polítics de Molins de Rei amb les subvencions que reben per part de l’Ajuntament? , ¿ Son para birras como en la CUP o para migas en el PSC o para paellas Carrasco en ICV? , ¿ Son también en diferido? , Una cosa és cierta , Todos son iguales y No hay transparència i fiscalització de les subvencions públiques als partits poliotica a Molins de Rei ”, y “Los partidos politicos de Molins de Rei , todos a una, no quieren justificar en què es gasten els diners”,

    Todo esto demuestra una vez más la sinverguiencería de Convergents i socialistes, que van posar la transparència en la gestió com un dels seus eixos de l’acord de govern, y ahora no quierem ejercerla. La resta de formacions presents al debat, CUP i ERC ( la regidora d’Iniciativa-MES es va absentar al plenari) van votar a favor de la proposta de Molins Camina.

    Pregunta : Ya sé que esto no se lo lee nadie y que no voy a tener respuesta, : En el pleno de septiembre, 3 de los 4 regidores de la CUP se ausentaron en el pleno, ¿El Ayuntamineto hará la vista gorda y les pagará los 380€/ pleno cada uno de los no asistentes o lo hará en “diferido”?

    Recordemos que, sin apenas mover un dedo, los políticos locales se ensacan, por el simple hecho de asistir a un pleno, cada regidor, de los 21 que tenemos, cobra por el morro, 380 € (63.000 Ptas)/pleno , y que cada pleno municipal nos cuesta : 21 x 380 = 8.000 € (1.328.000 ptas) /pleno , y que todo el tinglado político en Molins de Rei, entre sueldos del alcalde, regidores a dedicación completa, cargos políticos de confianza nombrados a dedo, regidores de la oposición, etc. etc. se nos llevan 874.114,64 € /año (145 milions Ptas ) de nuestro Pressupost Municipal ( Membres dels òrgans de govern. 240.542,67 €, Personal eventual. 305.354,56 €, etc ) De los 28.505.482,83 € de nuestro Presupusto Municipal 2016 sólo en DESPESES DE PERSONAL 10.773.393,42 € sin mover ninguna baldosa ni limpiar nada…. dineros que nos sacan directamente del IBI i que ni los de ERC, ni los de la CUP, ni Podemos, ni ICV, ni el transfuga bodeguero, presentan moción alguna para la baja del 8% en el IBI 2017 autorizado por Montoro , ya que todos, sean del color que sean, quieren seguir montados en el dólar de sus sueldos y no hacen ninguna moción al respecto

    Respon

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

Alumnes de 3r de primària de l’escola Madorell presenten una investigació sobre la contaminació de l’aire
Societat

Alumnes de 3r de primària de l’escola Madorell presenten una investigació sobre la contaminació de l’aire

Samar Elansari
20/05/2026
Veïns pròxims al parc del Baix Llobregat demanen més seguretat durant les nits de Festa Major
Societat

Els regidors dels barris explicaran els pressupostos municipals en reunions obertes als veïns

Viu Molins de Rei
20/05/2026
L’Ajuntament repara les alarmes de la zona esportiva Ricard Ginebreda
Societat

L’Ajuntament repara les alarmes de la zona esportiva Ricard Ginebreda

Samar Elansari
19/05/2026

VIU Empresa

Les neteges tècniques industrials guanyen pes en una indústria cada cop més complexa
VIU Empresa

Les neteges tècniques industrials guanyen pes en una indústria cada cop més complexa

Viu Molins de Rei
07/04/2026
Com és el model d’habitatge públic metropolità? Més assequible, sostenible i de qualitat
VIU Empresa

Com és el model d’habitatge públic metropolità? Més assequible, sostenible i de qualitat

Viu Molins de Rei
17/12/2025
El respecte a la diversitat, protagonista de la Mostra de Cinema Espiritual de Catalunya
VIU Empresa

El respecte a la diversitat, protagonista de la Mostra de Cinema Espiritual de Catalunya

Viu Molins de Rei
19/11/2025

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals

Tecnologia d’avantguarda per millorar la salut i reduir el dolor

Dra. Montse Casals - Centre Casals
29/08/2025

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Laura Gàlvez
13/06/2025

VIU+

Antonio Carmona (Renfe) diu que la nova represa de les obres de l’estació és la definitiva

07/05/2026
Els veïns dels barris de muntanya dubten de l’efectivitat del tancament de Collserola i el viuen amb relativa normalitat

Els veïns dels barris de muntanya dubten de l’efectivitat del tancament de Collserola i el viuen amb relativa normalitat

24/04/2026
Els carrers s’omplen de llibres, roses i cultura en un Sant Jordi marcat pel bon temps

Sortegem dotze llibres d’autors locals per la diada de Sant Jordi

22/04/2026
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei


  • Avís legal

  • Política de cookies


Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Llicència

Viu Molins de Rei

Viu Molins de Rei és propietat de Associació Viu Comunicació i està subjecte a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 No adaptada de Creative Commons.

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Segur que vols desbloquejar aquesta publicació?
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?