Mentre que la zona blava de Molins de Rei no s’haurà de pagar a l’agost, la zona taronja de rotació gratuïta seguirà funcionant. El MolinsBus no anirà als barris de muntanya i només funciona al matí.

La zona taronja de la plaça dels Països Catalans seguirà funcionant durant el mes d’agost. Aquesta zona d’aparcament creada l’octubre passat és la versió gratuïta de la zona blava: s’hi pot aparcar durant dues hores com a màxim posant l’hora d’arribada en un rellotge en comptes d’anar al parquímetre.
L’Ajuntament de Molins de Rei ha emès un comunicat on afirma que la zona blava serà gratuïta a l’agost –com passa des del 2012– argumentant que “l’activitat comercial i el trànsit disminueixen i la rotació i l’optimització de les places d’estacionament no és tan necessària”.
En canvi, passa el contrari amb la zona taronja. Seguirà vigent la regulació “per continuar garantint la rotació que faciliti l’estacionament puntual a la vila”. Mentre que la zona blava requereix vigilants específics, la zona taronja no té personal assignat i se n’ocupa la Guàrdia Urbana.
MolinsBus retallat

Altres canvis derivats de l’aturada que fa Molins de Rei a l’agost són la retallada de l’autobús urbà, el MolinsBus. Queda fora de servei la línia MB-3, que connecta amb els barris de muntanya i l’estació d’FGC a la Floresta.
Les dues línies urbanes, MB-1 i MB-2, només funcionaran al matí i redueixen la freqüència a la meitat, passant cada hora. La primera sortida serà des de la Riera Bonet a les 9 del matí i l’última serà a les 14 hores, acabant de completar la volta a les 15 hores.
Tancat el passatge de la Raseta de la Creu
A més, a partir el dia 1 d’agost també queda tallat al trànsit el passatge de la Raseta de la Creu, que fins ara seguia obert per un pas tot i les obres de la plaça de la Creu que trastoquen la circulació de tot el centre de Molins de Rei.