• FES-TE SOCI ARA
Dimarts, 21 juliol, 2026
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

L’Ajuntament de Molins de Rei cedirà els col·legis electorals habituals l’1 d’octubre

Jordi Julià Serra
05/09/2017
a General, Política
EnviarCompartirTuitarEnviar

CDC, CUP i ERC han acordat cedir a la Generalitat els mateixos locals on se sol votar habitualment a Molins de Rei per permetre la votació sobre la independència de l’1-O.

Molts joves han acompanyat a votar als seus pares // Jose Polo
Els partits independentistes han acordat cedir els col·legis electorals habituals // Arxiu — Jose Polo

Al llarg d’aquesta setmana està previst que la Generalitat convoqui el que vol que sigui un «referèndum legal, efectiu i vinculant» sobre la independència de Catalunya. En el cas que la votació finalment acabés tirant endavant, a Molins de Rei es faria en els mateixos col·legis electorals on se sol votar habitualment.

Així ho ha anunciat l’alcalde de Molins de Rei, Joan Ramon Casals (CDC), en una xerrada aquest dimarts a la Federació Obrera on ha explicat els detalls de l’1-O juntament amb Fabian Mohedano, company de Casals com a diputat al Parlament de la coalició independentista Junts pel Sí.

Casals ha concretat que «el responsable de posar les urnes és la Generalitat, que és qui convoca, d’acord amb la llei que s’aprovarà les properes hores». El paper de l’Ajuntament és el de «col·laborar» posant els espais a la seva disposició.

Al mateix col·legi que sempre

L’alcalde ha assegurat que cediran «els col·legis on votem sempre», i amb les mateixes distribucions censals que en la resta de votacions. També ha advertit que no es podrà fer en cap altre col·legi que no sigui el que correspon a la secció censal i que caldrà estar empadronat a Molins de Rei per votar al municipi. «Qui voti habitualment a La Sínia, haurà de votar a La Sínia, i qui voti a l’antic CAP, ho haurà de fer allà», ha exemplificat.

Tots els locals electorals habituals de Molins de Rei són de titularitat municipal, excepte dos que són de la Generalitat: el Centre Cívic Riera Bonet i l’antic ambulatori, tot i que acaben de donar a l’Ajuntament aquest últim per convertir-lo en espai sociosanitari Josep Maria Salas.

El diputat Fabian Mohedano va acompanyar Joan Ramon Casals en una xerrada sobre el referèndum // Jordi Julià
El diputat Fabian Mohedano va acompanyar Joan Ramon Casals en una xerrada sobre el referèndum // Jordi Julià

Sense el PSC, soci de govern

La cessió de col·legis ha estat acordada pels grups municipals de CDC, CUP i ERC. L’alcalde ha explicat en declaracions a Viu Molins de Rei que ho han consensuat en diferents reunions conjuntes, i que aniran fent reunions de seguiment regularment per «garantir des de la unitat política que el referèndum es pugui realitzar amb garanties».

Casals s’ha mostrat convençut que això no generarà tensions al govern municipal, format per CDC i PSC. «Ja ho vam parlar abans del pacte», ha afirmat l’alcalde. Segons ell, els socialistes «no posaran cap impediment perquè l’Ajuntament faci el que li toca fer l’1 d’octubre».

També tenen suport de Moviment d’Esquerres (MES), que fa coalició amb Iniciativa (ICV) però el grup municipal encara no els ha confirmat si se sumarà a aquest bloc a favor del referèndum. Abans de l’1-O hi ha el ple de setembre, però no preveuen portar-hi la decisió a votació.

Un cententar de persones van resoldre els seus dubtes sobre l'1 d'octubre a la Federació Obrera // Jordi Julià
Un cententar de persones van resoldre els seus dubtes sobre l’1 d’octubre a la Federació Obrera // Jordi Julià

No caldrà més col·laboració

Quan hi ha eleccions, els ajuntaments també solen col·laborar fent el sorteig on es trien els membres de les meses, proposant els representants de l’administració -que fan de vincle entre l’administració i els membres de les meses-, i gestionant tot el procés a nivell local.

Tot i això, l’1 d’octubre l’Ajuntament no haurà de fer aquest paper. El sorteig es centralitzarà des de la Generalitat per a tot Catalunya, i la inscripció com a representant de l’administració també la gestionaran directament sense la intermediació dels ajuntaments, segons han revelat els diputats en aquest acte, on un centenar de persones han resolt dubtes sobre l’1 d’octubre. Tot i això, moltes preguntes s’han referit a incògnites sobre què passarà el dia després.

Relacionats

Etiquetes: 1 d'octubre1 octubre1-OAjuntament de Molins de ReiCDCcol·legis electoralsCUPERCICVindependènciaJoan Ramon CasalsMESPSCreferèndum
EnviarCompartirTuitCompartir
MMM tanca la planta de producció de Molins de Rei i acomiada 34 treballadors

ERC reclama una sortida digna pels treballadors d’MMM

25/06/2026
El sindicat majoritari de l’Ajuntament denuncia a Inspecció de Treball deficiències de manteniment i seguretat als edificis municipals

El sindicat majoritari de l’Ajuntament denuncia a Inspecció de Treball deficiències de manteniment i seguretat als edificis municipals

12/06/2026
El curs escolar comença amb 216 alumnes menys que l’any anterior

ERC ajorna una moció sobre la millora de les escoles per buscar l’acord amb el govern municipal

11/05/2026
Junqueras reivindica finançament per Rodalies i el Trambaix per travessar el Llobregat

Junqueras reivindica finançament per Rodalies i el Trambaix per travessar el Llobregat

01/02/2026
La nova Oficina d’Atenció Ciutadana es posa en marxa sense director

L’Ajuntament incorpora l’alta al padró entre els tràmits disponibles a la seu electrònica

17/12/2025
El sindicat majoritari de l’Ajuntament denuncia possibles irregularitats en la creació de nous coordinadors

L’Ajuntament incorpora una nova regidoria de Polítiques Lingüístiques

06/10/2025
Article següent

La Cursa de Sant Miquel incorpora una modalitat familiar

Més comentat 1

  1. dclosa says:
    9 anys enrere

    Esperemos que visto lo visto, este año, Javier Paz y su séquito del PSOE no tengan la sinvergüencería de hacer ofrenda a las piedras meadas por perros de Palau, y que de hacerlo se hagan los oportunos abucheos a ese personal que no ha pegado un palo al agua , que sólo sabe mover la sin hueso con palabrería barata y cobrar puntualmente sus sueldazos a final de mes, con dineros sacados en vena, de nuestros impuestos.

    Respon

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

Entren a robar en diversos habitatges del carrer Verdaguer durant la nit de divendres
Societat

Entren a robar en diversos habitatges del carrer Verdaguer durant la nit de divendres

Samar Elansari
20/07/2026
Més de 700 persones celebren a la Ricard Ginebreda la victòria d’Espanya a la final del Mundial
Societat

Més de 700 persones celebren a la Ricard Ginebreda la victòria d’Espanya a la final del Mundial

Samar Elansari
20/07/2026
José Reyes guanya els premis Clic! dedicats a la renaturalització
Cultura

L’esport de competició pren protagonisme a la 28a edició dels premis Clic!

Viu Molins de Rei
18/07/2026

VIU Empresa

Els Préstecs Emancipació s’amplien fins als 40 anys per facilitar la compra del primer habitatge
VIU Empresa

Els Préstecs Emancipació s’amplien fins als 40 anys per facilitar la compra del primer habitatge

Viu Molins de Rei
17/07/2026
Refugis climàtics: els espais on protegir-se de la calor a Molins de Rei
VIU Empresa

Refugis climàtics: els espais on protegir-se de la calor a Molins de Rei

Viu Molins de Rei
15/07/2026
Un model empresarial que innova, creix i s’obre al món
VIU Empresa

Un model empresarial que innova, creix i s’obre al món

Viu Molins de Rei
26/06/2026

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals

Tecnologia d’avantguarda per millorar la salut i reduir el dolor

Dra. Montse Casals - Centre Casals
29/08/2025

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Laura Gàlvez
13/06/2025

VIU+

Xavi Paz tornarà a ser el candidat del PSC i vol aprofundir en un pacte progressista

Xavi Paz tornarà a ser el candidat del PSC i vol aprofundir en un pacte progressista

10/07/2026
El parc Pont de la Cadena per fi comença a florir, però segueix amb desperfectes

El parc Pont de la Cadena per fi comença a florir, però segueix amb desperfectes

25/05/2026

Antonio Carmona (Renfe) diu que la nova represa de les obres de l’estació és la definitiva

07/05/2026
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei


  • Avís legal

  • Política de cookies


Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Llicència

Viu Molins de Rei

Viu Molins de Rei és propietat de Associació Viu Comunicació i està subjecte a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 No adaptada de Creative Commons.

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Not enough quota to unlock this post
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?