• FES-TE SOCI ARA
Diumenge, 28 maig, 2023
  • Iniciar sessió
  • Registre

No hi ha productes a la cistella.

Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • Farmàcia de guàrdia
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • Farmàcia de guàrdia
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

L’estructura organitzativa de l’Ajuntament passa de quatre a tres àrees

Clàudia Ferràndiz
27/06/2019
EnviarCompartirTuitarEnviar

L’Ajuntament de Molins de Rei ha presentat un cartipàs municipal pel mandat 2019-2023 que reparteix responsabilitats entre els 7 regidors del PSC. Es creen noves regidories i d’altres s’agruparan.

El nou govern municipal, format pels 7 regidors del PSC, ha presentat l’estructura del cartipàs municipal pel mandat 2019-2023 i ha apostat per reduir les grans àrees en les que es divideix la feina de l’Ajuntament. Si abans eren quatre, ara seran tres. 

L’àrea de Desenvolupament i Promoció Estratègica Local (Dipel), que en els últims mandats havia estat dirigida per convergents, s’integrarà a l’àrea de Serveis Centrals, Promoció de la Vila i Economia, i serà presidida per Pep Puiggarí. L’eliminació de Dipel va ser, durant anys, un dels grans reclams de l’oposició als executius sociovergents. Aquesta àrea va ser creada quan ICV governava amb ERC i CiU al consistori.

La de Serveis a les Persones serà responsabilitat d’Ainoa García. Per la seva banda, Miguel Zaragoza portarà l’àrea de Sostenibilitat i Territori. Durant bona part de l’anterior mandat Zaragoza, es va encarregar de la d’Economia i Serveis Generals. 

Pep Puiggarí, Àlex Herrero, Laia Castellana, Xavi Paz, Jessica Revestido, Miguel Zaragoza i Ainoa García, d’esquerra a dreta // Clàudia Ferràndiz

Alcaldia té una àrea, també, dirigida per l’alcalde, Xavi Paz, que considera que la nova estructura permet més “agilitat i transversalitat”. Aquesta àrea aplegarà més regidories que en l’anterior govern: la d’Assumptes Europeus, la de Comunicació, Transparència, Participació i Integritat, i la de la Guàrdia Urbana i Protecció Civil, donada la seva “importància” i que és una “prioritat”, segons Paz. D’altra banda, els sis regidors socialistes que acompanyen l’alcalde seran també tinents d’alcalde. 

Dins de l’àrea de Serveis Centrals, Promoció de la Vila i Economia, dirigida per Pep Puiggarí, tindrà un paper important Miguel Zaragoza, que es farà càrrec d’Economia i Finances, Recursos Humans i Serveis Centrals. Ainoa García es responsabilitzarà de Promoció Ocupació i Formació, i Promoció Econòmica, mentre que Àlex Hererro s’encarregarà d’Empresa i Turisme. El president de l’àrea assumirà Comerç, Mercats i Consums, i Fira. 

L’àrea de Serveis a les Persones és dirigida per Ainoa García, que portarà les regidories d’Educació, Cultura, (Dis)Capacitat, i Infància i Famílies. Jessica Revestido recupera la regidoria de Gent Gran, que ja va encapçalar durant part del darrer mandat, i suma les de Convivència; Ciutadania i Voluntariat, Solidaritat i Cooperació; Moviments Veïnals; Feminisme i LGTBI; i Serveis Socials. Esports estarà a mans de Pep Puiggarí, mentre que Miguel Zaragoza assumirà Patrimoni i Laia Castellana, Joventut i Salut Pública.

Per últim, l’àrea de Sostenibilitat i Territori, que presideix Miguel Zaragoza i recull les regidories relacionades amb la planificació territorial i l’espai públic, queda repartida entre Àlex Herrero, que portarà Obres i Llicències, Sostenibilitat i Via Pública i Serveis Municipals; Pep Puiggarí, que s’encarregarà de Mobilitat i Habitatge; i el mateix president de l’àrea, que es responsabilitzarà d’Urbanisme.

Els set regidors socialistes es repartiran més de 30 regidories. Paz ha explicat que estan “estudiant” quins regidors es dedicaran exclusivament a l’Ajuntament, un tema que portaran al proper ple, que volen celebrar l’11 de juliol. 

L’Ajuntament tindrà tres noves regidories

La nova estructura organitzativa de l’Ajuntament contempla la creació de noves regidories: Assumptes Europeus, que estarà dirigida per Laia Castellana i dependrà directament d’Alcaldia; (Dis)Capacitat, a mans d’Ainoa García, i Convivència, Ciutadania i Voluntariat, que la portarà Jessica Revestido. 

Alhora, també agrupa Comunicació, Transparència, Participació i Integritat sota una mateixa regidoria, a càrrec d’Ainoa García però que depèn també d’alcaldia. Atenció Ciutadana, Serveis Jurídics, Contractació, Sistemes de la Informació, Gestió Documental i Arxiu, i Serveis Generals formaran part de la regidoria de Serveis centrals, dirigida per Miguel Zaragoza. Segons Paz, la fusió de regidories ha permès crear-ne de “més transversals i potents”

Paz ha assegurat que té el “compromís” d’ampliar aquest govern pactant amb altres formacions polítiques perquè “els reptes estratègics a curt, a mig i a llarg termini” que ha d’afrontar el municipi requereixen “un govern fort”. L’alcalde ha comentat que el fet que comenci a caminar el nou govern no impedirà que continuïn mirant “d’ampliar sinergies i complicitats” per tirar endavant “polítiques a Molins de Rei”.

Regidors de barri

A banda de totes aquestes responsabilitats, també s’ha assignat quins seran els regidors de barri, una figura que busca oferir una cara visible de l’Ajuntament com a referent pels veïns del barri en qüestió. Jessica Revestido s’encarregarà d’El Canal i el Pont de la Cadena; Àlex Herrero assumeix La Carretera; Ainoa García es queda amb l’Àngel, Can Graner i Bonavista-El Mas; Miguel Zaragoza serà referent dels barris de muntanya i Les Conserves; Laia Castellana es farà càrrec del Centre Vila i la Riera Bonet; i Pep Puiggarí de La Granja i La Pau-Riera Nova.

D’altra banda, Xavi Paz ha comentat que en les properes setmanes estudiaran qui seran els directors de servei. 

EnviarCompartirTuitCompartir

RelacionatArticles

El minut a minut de les eleccions municipals 2023 a Molins de Rei

28/05/2023
Més proposició que confrontació en el debat de caps de llista

Més proposició que confrontació en el debat de caps de llista

27/05/2023
El ‘rush’ final de Xavi Paz

El ‘rush’ final de Xavi Paz

27/05/2023
Marta Espona anima al canvi de govern amb el diàleg com a bandera

Marta Espona anima al canvi de govern amb el diàleg com a bandera

27/05/2023
Ramon Sánchez vol irrompre a l’alcaldia amb “la feina ben feta”

Ramon Sánchez vol irrompre a l’alcaldia amb “la feina ben feta”

27/05/2023
Txell Galobart acaba la campanya assegurant que Enlaira donarà la sorpresa

Txell Galobart acaba la campanya assegurant que Enlaira donarà la sorpresa

26/05/2023
Article següent

L’Ajuntament habilita espais públics refrigerats per combatre l’onada de calor

Més comentat 5

  1. dclosa says:
    4 anys enrere

    Si continuen axí , amb 7 regidors , es peveu un mandat molt difícil pel PSC-Molins , ja que suposa repartir les 30 regidories pels 7 regidors , i la majoria d’ells no a dedicació complerta ja que tenen el seu propi treball
    La avantatge de governar en minoria és que els governs no es poden adormir , ni donar excuses de que les coses no es fan per culpa de membres d’altres partits dintre al seu govern, però tenen que tindre un diàleg permanent amb l’oposició. .. En definitiva : Una millora al cartipàs és de que DIPEL desapareix ja que era una verdadera “tapadera” per tenir cadires, i ja no tenia assumptes per resoldre, La Regidoria Europea no te sentit a un municipi tan petit com Molins de Rei, 32 son moltes regidories, més que les que te Sabadell, Hi ha molta gent de CIU-Molins que voldria entrar en aquest govern però hi ha altres membres del partit que no ho volen, però sens dubte tantes regidories (32) segur que hi son pensades amb que s’ incorpori algú mès (membres CIU o membres de ERC) , Fins el 2019 a l’Ajuntament hi han hagut 4 regidories a dedicació complerta i es posible que ara el PSC-Molins pasi a tidre’n 6
    PREGUNTA : Ja sabem que els 6 regidors seràn, tinents alcalde, Un tinent alcalde cobra mès que un regidor normal ?
    A Molins de Rei ara, per molts catalans, estem a nivell municipal, en un moment de desencant, el mateix que vare’m tindre quan en José Montilla Aguilera (Iznájar, Córdoba, 15 de enero de 1955), va ser president de la Generalitat de Catalunya. “De fora vineren i de casa ens tragueren” , Esperem que els del PSC-Molins no comencin com els edils 2019 d’Andalusia , que el primer que han fet ha sigut apujar-se els sous

    Respon
  2. dclosa says:
    4 anys enrere

    Según declaraciones de Marcel López Estalella (ERC-Molins) el jueves dia 4 por la Radio Municipal, se tendría que hacer una optimización más contundente del Cartipàs propuesto para dar mayor perspectiva a la gobernabilidad…. El regidor de comercio deberá de atender como si estuviese en una taquilla, perdiendo de vista los horizontes que ha de aspirar Molins de Rei hacia el futuro. No se ve en el Cartipás una atención hacia el futuro… y todo ello debido a la precariedad con que deberá gobernar el actual equipo de gobierno del PSC-Molins con solo 7 regidores… queriendo dar cuerpo a lo que no lo tiene., ya que el PSC-Molins no tiene las personas necesarias, y los 7 regidores se cargarán con demasiado trabajo y no les dará tiempo de prepararse y de hacer un seguimiento a los técnicos , y no estar solucionando , como ahora, cosas del dia a dia en función de las críticas (minucias) que reciban en los plenos, Hay que dar más protagonismo a los técnicos (un aumento de sueldos/ y exigencia de productividad ) y crear una infraestructura de técnicos fuerte , y no como la actual con técnicos poco motivados y despreciados.
    De todo ello se deduce que ERC-Molins estaría encantada de entrar en el gobierno del PSC-Molins, y que el pastel (sueldos) a repartir gobierne quien gobierna, es el mismo que el que se crearon en su dia Arcas (ICV) y Puntas (ERC) ( ver Fiscalía Anticorrupción / sobresous en concepte de dietes de la Federació de Municipis de Catalunya) y el pastel es muy goloso.

    Respon
  3. dclosa says:
    4 anys enrere

    Esta nueva distribución de àreas y meter el DIPEL dentro del área de Economia, és un error, según declaraciones de Ramón Sánchez Gil ( CIU) el miércoles dia 3 en la Radio Municipal , ya que no tiene nada que ver la Economia de l’Ajuntament que actua según el presupuesto municipal, con la economía de empresa privada. El área de DIPEL , a pesar de que no llevaban temas a las informativas funcionaba como una empresa, con una excelénte Directora de serveis y las persona que trabajan allí , con una interacción perfecta con todas las empresas del municipio y sabían muy bien como tratar a los empresarios cuando acudían a l’Ajuntament, La Regiduria de Promoció Económica nueva ya se inventó hace 25 años . Muchos de los que habian sido regidores y que conocen l’Ajuntament se alegran ahora, de la desaparación del DIPEL , argumentando de que fue un calienta silla para el regidor Joaquim Martí Mayol (CIU)(empresari, del mon de l’empresa)
    Mezclar Serveis Centrals con Promoció de la vila , será un error y la gente, no sabrá a donde ir. Esto complica las posibles complicidades de CIU de entrar en el actual gobierno del PSC, a pesa de que además de esto, deberian cambiar otras “cosas”…..
    Dada la ignorancia supina y clara de que la ciudadanía de “a pié” que paga religiosamente sus impuestos, tiene un desconocimiento total de a qué se dedican todas esas àreas de l’Ajuntament con todos esos nombres tan largos, ” Por mucho que se vista la mona de seda…. ” , sería bueno que los funcionarios (5) municipales de la Radio Municipal , que desde el Armengol no se han innovado en nada, cambiasen esos fastidiosos programas “seniles” de las tardes de los jueves y los viernes , que solo tienen un pastel de reclamo , así como esos programas de : atura, essències, highway, mares, camins, pascual, la nit, restes, serenor, finestra mon, … que no los escucha nadie, y creasen programas que se dediquen a informar a la ciudadanía de como funcionan las distintas áreas de l’Ajuntament y como hacer para solicitar ayudas.

    Respon
  4. Retroping: Núria Segú sobreviu de càrrec de confiança com a mà dreta de l’alcalde - Viu Molins de Rei
  5. Retroping: El govern municipal recupera amb l’entrada de Junts una àrea suprimida a inici de mandat - Viu Molins de Rei

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Eleccions Molins de Rei 2023

El minut a minut de les eleccions municipals 2023 a Molins de Rei

28/05/2023
Més proposició que confrontació en el debat de caps de llista

Més proposició que confrontació en el debat de caps de llista

27/05/2023
El ‘rush’ final de Xavi Paz

El ‘rush’ final de Xavi Paz

27/05/2023
Més

A la portada

El ‘rush’ final de Xavi Paz
Política

El ‘rush’ final de Xavi Paz

Jose Polo
27/05/2023
Marta Espona anima al canvi de govern amb el diàleg com a bandera
Política

Marta Espona anima al canvi de govern amb el diàleg com a bandera

Jose Polo
27/05/2023
Ramon Sánchez vol irrompre a l’alcaldia amb “la feina ben feta”
Política

Ramon Sánchez vol irrompre a l’alcaldia amb “la feina ben feta”

Samar Elansari
27/05/2023

VIU+

Apunts de campanya (2)

Apunts de campanya (2)

21/05/2023
Els partits polítics coincideixen en la necessitat de crear un consell de cultura i un calendari cultural

Butlletí | Apunts de campanya (1)

14/05/2023
La pilota de les municipals torna al terreny local

La pilota de les municipals torna al terreny local

30/04/2023
Més

Missió

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei

Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Aquí pots saber més sobre nosaltres. També et pots posar en contacte amb l'equip del diari.

QUI SOM

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Llicència

Viu Molins de Rei

Viu Molins de Rei és propietat de Viu Comunicació SCP i està subjecte a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 No adaptada de Creative Commons.

© 2022 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

  • Iniciar sessió
  • Registra't
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • Farmàcia de guàrdia

© 2022 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada? Registra't

Crea el teu compte i subscriu-te

Omple els formularis següents per registrar-te

Tots els camps són obligatoris. Iniciar sessió

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
Segur que vols desbloquejar aquesta publicació?
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?
X