• FES-TE SOCI ARA
Dimecres, 16 setembre, 2026
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

Un grup d’aficionats a les impressores 3D de Molins de Rei crea peces de protecció contra el coronavirus

María Samblás
20/04/2020 - 20:35
a Entitats, General, Societat
EnviarCompartirTuitarEnviar

Dos makers molinencs, creadors amb impressores 3D, han organitzat un grup anomenat ‘Makers Molins de Rei’ per fabricar peces homologades que puguin entregar a centres de salut, residències d’avis, cossos de seguretat i a serveis i comerços de primera necessitat.

Viseres de protecció i salvaorelles, les dues peces més demandades // Cedida

Jaume Pérez Esmerats i Raúl Moreno Parra són dos aficionats a les impressores 3D de Molins de Rei que han creat el primer grup de makers de la localitat. Així és com s’anomenen les persones que dissenyen, imprimeixen i repliquen peces, de disseny propi o d’altres aficionats, mitjançant una impressora 3D.

Amb la creació d’aquest grup, la seva pretensió és trobar a tots els particulars o empreses de Molins de Rei i rodalies que tinguin capacitat per imprimir, de manera altruista, diferents peces de protecció o d’altres objectes necessaris en aquests moments de pandèmia. Per això s’han organitzat mitjançant una pàgina de Facebook i ja han aconseguit que dues persones més de Molins de Rei se sumin al projecte.

Des de l’inici de la crisi del Covid-19, van començar a col·laborar amb una comunitat anomenada ‘Coronavirus Makers’, que treballen directament amb el departament de Salut de la Generalitat de Catalunya, i són els encarregats de crear els dissenys homologats de les peces de protecció, d’assegurar-se que aquestes peces que fabriquen els col·laboradors són les homologades i d’entregar-les als centres sanitaris que ho demanden.

Al assabentar-se, però, que a Molins de Rei hi havia necessitat d’ulleres i viseres de protecció al Centre d’Atenció Primària (CAP), a la Clínica i a la residència d’avis entre d’altres, van decidir posar en marxa aquest grup per ajudar de manera més directa als molinencs. Tot i així, segueixen col·laborant amb ‘Coronavirus Makers’. Jaume Pérez Esmerats, en declaracions a Viu Molins de Rei, explica que veien que a nivell local es necessitaven peces de protecció i «venien de fora perquè aquí no s’estaven fabricant«. És per això que han decidit unir-se i buscar a gent de la vila que pugui fabricar peces.

Impressora 3D fabricant una visera de protecció // Cedida

Volen ajudar de manera directa als centres de salut, serveis i comerços essencials de Molins de Rei

‘Makers Molins de Rei’ treballa de manera altruista. Fan servir els seus propis mitjans, que són 4 impressores 3D funcionant més de 8 hores al dia i material, filament i resina, que ells mateixos han comprat. Fabriquen sobretot salvaorelles, una peça que se situa al clatell i en la que es col·loquen les gomes de les mascaretes perquè no s’agafin directament a les orelles. D’aquesta manera, les persones que han de portar mascaretes moltes hores seguides estan més còmodes, i la mascareta també queda més tibant, més adaptada a la cara, i tapa millor el nas i la boca.

Aquests salvaorelles, també anomenats straps, els han entregat al CAP La Granja, a l’associació ACOSU, a la Policia Local, als Serveis Socials de Molins de Rei, a diferents comerços, i també a l’Hospital Sagrat Cor. D’altra banda, han fabricat també més de 100 viseres de protecció.

En un futur, volen que a ‘Makers Molins de Rei’ s’hi afegeixi més gent per a què la fabricació de les peces sigui més ràpida, i poder col·laborar així amb l’Ajuntament i amb diferents entitats del poble per atendre les necessitats que es puguin donar, ara o en un el futur, en l’àmbit local de manera més directa. A més, també pensen més enllà: “ens agradaria donar formació d’impressió 3D en centres educatius, dissenyar pròtesis per a persones i mascotes o fins i tot col·laborar amb Creu Roja o altres ONGs”, confessa Jaume Pérez Esmerats.

Relacionats

Etiquetes: coronavirus makerscoronavirus Molins de ReiCovid-19Covid-19 Molins de Reiimpressora 3DJaume Pérez EsmeratsmakersMakers Molins de ReiMolins de Rei CoronavirusMolins de Rei Covid-19Raúl Morenosalvaorellesviseres protecció
EnviarCompartirTuitCompartir
Mil i una maneres de cremar

Molins de Rei posa fi a una Festa Major sense restriccions

04/10/2022
Vacunació a la Federació Obrera

Més d’un terç de la població de Molins de Rei ha passat la covid

01/04/2022

Més de 1.100 nous casos de covid en una setmana a Molins de Rei

27/01/2022

Gairebé el 40% de la població de Molins de Rei ja ha rebut la tercera dosi de la vacuna

21/01/2022

Prop de 2.000 molinencs s’han contagiat de covid en el darrer mes

13/01/2022

Moren dues persones per covid en la darrera setmana de l’any

07/01/2022
Article següent
Molins de Rei crea una càpsula del temps per guardar records del confinament

Molins de Rei crea una càpsula del temps per guardar records del confinament

Més comentat 3

  1. Retroping: ‘Makers Molins de Rei’ reparteix un centenar de viseres de protecció entre els comerços del centre - Viu Molins de Rei
  2. Retroping: Makers Molins organitza un recapte solidari d'aliments - Viu Molins de Rei
  3. Retroping: Solidaritat i impressores 3D durant la jornada 'Salvaorelles per aliments' - Viu Molins de Rei

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

L’Ajuntament treu a concurs la creació d’un mur vegetal a l’avinguda de Caldes
VIU+

L’Ajuntament treu a concurs la creació d’un mur vegetal a l’avinguda de Caldes

Samar Elansari
16/09/2026
Onze colles de diables encenen Molins de Rei
Cultura

La Festa Major estrena noves activitats i arriba amb un centenar de propostes per a tots els públics

Samar Elansari
16/09/2026
Un ciclista mor atropellat per un tren de l’R4 a Molins de Rei
Societat

Un ciclista mor atropellat per un tren de l’R4 a Molins de Rei

Samar Elansari
15/09/2026

VIU Empresa

L’idCAT Mòbil, nova porta d’entrada a La Meva Salut
VIU Empresa

L’idCAT Mòbil, nova porta d’entrada a La Meva Salut

Viu Molins de Rei
28/08/2026
Quan et trobes malament: urgències, CAP, CUAP o 061?
VIU Empresa

Quan et trobes malament: urgències, CAP, CUAP o 061?

Viu Molins de Rei
11/08/2026
piscina municipal
VIU Empresa

Sis consells per protegir-se de la calor i gaudir de l’estiu amb seguretat

Viu Molins de Rei
22/07/2026

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals

Tecnologia d’avantguarda per millorar la salut i reduir el dolor

Dra. Montse Casals - Centre Casals
29/08/2025

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Laura Gàlvez
13/06/2025

VIU+

L’Ajuntament treu a concurs la creació d’un mur vegetal a l’avinguda de Caldes

L’Ajuntament treu a concurs la creació d’un mur vegetal a l’avinguda de Caldes

16/09/2026
Xavi Paz tornarà a ser el candidat del PSC i vol aprofundir en un pacte progressista

Xavi Paz tornarà a ser el candidat del PSC i vol aprofundir en un pacte progressista

10/07/2026
El parc Pont de la Cadena per fi comença a florir, però segueix amb desperfectes

El parc Pont de la Cadena per fi comença a florir, però segueix amb desperfectes

25/05/2026
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei

Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Membre de:

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Copyright

Viu Molins de Rei és propietat de l'Associació Viu Comunicació. Tots els continguts d'aquest lloc web (textos, fotografies, imatges, dissenys i altres materials) són propietat de l'Associació Viu Comunicació o dels seus autors, i estan protegits per la legislació de propietat intel·lectual vigent. Queda prohibida la seva reproducció, distribució, comunicació pública o transformació, total o parcial, sense l'autorització expressa i per escrit dels titulars dels drets, excepte en els casos previstos per la llei.

  • Avís legal
  • Política de cookies

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Not enough quota to unlock this post
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?