L’exconseller, convidat per Junts per Molins per commemorar 1-O, fa una crida a la conciliació dins del moviment independentista en un acte presentat per l’exalcalde Joan Ramon Casals.

Hora i escaig de Jordi Turull a la Federació Obrera de Molins de Rei. Amb pràcticament totes les cadires de la sala d’actes ocupades, l’exconseller de la Generalitat de Catalunya, convidat per Junts per Molins de Rei, va fer dijous una conferència moderada per l’exalcalde del municipi, Joan Ramon Casals, i amb el primer tinent d’alcalde de l’Ajuntament, Ramon Sánchez, a primera fila. Precisament, Casals va explicar que el principal objectiu de l’acte era que Turull pogués resoldre dubtes del públic assistent sobre l’actual situació del moviment independentista. I, més o menys, la meitat de l’esdeveniment va ser una conferència de Turull i Casals i durant l’altra meitat l’exconseller va ser interrogat pel públic.
“Confiem en Europa?”, va preguntar un dels assistents. “La independència l’hem de guanyar nosaltres”, va respondre Turull. Un altre va exposar que segons el seu parer troba a faltar “insistència” a explicar la “solvència de Catalunya com Estat”. Turull va coincidir i va posar d’exemple el servei de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) davant el de Rodalies en una setmana amb greus problemes a Renfe arran d’una vaga de maquinistes. “Què ha de fer ara el poble?”, va interrogar un tercer assistent. Llavors l’exconseller va fer una crida a la “mobilització” i a evitar els “retrets” entre les diferents tendències i partits polítics de l’independentisme. “No posar-nos el dit a l’ull de l’altre”, va sentenciar.

I de fet aquest va ser el missatge que més va traslladar Jordi Turull, qui també va recordar algunes experiències de la seva etapa a la presó. “Quan estem mobilitzats i compactats som imparables”, va assegurar recordant l’1-O en un acte commemoratiu d’aquella jornada. El representant de Junts per Catalunya va dir que ara és el moment de “recosir complicitats” i “enfortir els actius de l’independentisme”.
“L’1-O va ser possible gràcies a molts dels que esteu aquí, però també a persones com ell”, va assegurar Joan Ramon Casals durant la presentació prèvia. “No ens hem de rendir mai, si no ho aconseguim a la segona serà a la tercera”, va sintetitzar com a resum de la ponència l’actual director general de Dret i Entitats Jurídiques del departament de Justícia de la Generalitat.