• FES-TE SOCI ARA
Diumenge, 03 juliol, 2022
  • Iniciar sessió

No hi ha productes a la cistella.

Viu Molins de Rei
Shopping night
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • Agenda
  • Farmàcies
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • Agenda
  • Farmàcies
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

L’oposició presenta un recurs contra el procés tècnic de creació del centre del Renaixement

Rut Font
25/03/2022
EnviarCompartirTuitarEnviar

Els grups opositors volen revocar l’acord del ple de gener, en què el govern va tombar una moció que instava a la tramitació d’un expedient previ a la licitació del projecte museogràfic, aprovada en junta de govern. Aquest document hauria de passar pel ple. L’executiu respondrà al recurs aquest divendres en un plenari.

Les obres del Palau de Requesens haurien d’acabar aquesta tardor // Sònia Lecha

Viu Molins de Rei és possible gràcies a una comunicat de socis i sòcies.

ERC, la CUP, Molins Camina-Podem i Molins en Comú fan front comú en contra el procediment de creació del centre d’art i cultura del Renaixement al Palau de Requesens. Al passat ple de gener, els grups municipals de l’oposició van presentar una moció que demanava que tota la documentació necessària per crear un nou servei i instal·lar un museu a l’històric edifici passés pel ple municipal, després que el govern format pel PSC i Junts per Molins hagués aprovat el projecte museogràfic per junta de govern.

El text, però, va ser rebutjat per la majoria absoluta de l’executiu local, que demanava temps als serveis jurídics per veure si l’aprovació del projecte implicava, o no, l’establiment d’un nou servei municipal. Ara, l’oposició ha presentat un recurs al resultat d’aquesta votació per insistir en la necessitat de redactar aquest expedient.

Entre d’altres, hauria d’incloure una memòria justificativa i un pla de viabilitat econòmica davant la inversió de 700.000 euros que comporta aquesta museïtzació. Aquest divendres tindrà lloc un ple extraordinari on el govern municipal ha de donar resposta al recurs, una rèplica que havia de proporcionar abans de dilluns vinent.

Possible incompliment d’un reglament

L’oposició ja ha rebut els informes jurídics, però segueix descontenta amb l’acció del govern i insisteix a aprovar tots els punts marcats en la moció i en seguir els passos pertinents. Per una banda, el recurs que han presentat defensa que, segons els articles 159 i 160 del Reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals (ROAS), la tramitació d’un document on s’exposi “les obres, els béns i les instal·lacions” necessàries per a la seva execució ha de ser previ a “l’establiment d’un projecte o la prestació d’un servei”.

Segons tots els partits de l’oposició menys Ciutadans, el govern local ha invertit aquests passos, ja que les obres de rehabilitació ja han començat: “No té cap sentit i seria contrari a la norma, al sentit comú, i a la vegada contradictori, que l’Ajuntament realitzi les obres, les instal·lacions, etc. i després hagi de decidir si vol o no la implantació del Museu”, diu el recurs, al qual ha tingut accés Viu Molins de Rei.

Les obres, abans o després de la documentació?

Segons el text, l’informe dels serveis jurídics municipals exposa que la restauració de l‘equipament es podrà fer “amb caràcter previ a la tramitació de l’expedient per a la implantació o modificació del servei”. Davant d’això, l’oposició defensa que aquests treballs s’equiparen al punt del ROAS esmentat i qüestionen en quin article del reglament diu que la tramitació d’aquest expedient es pot fer “un cop estigui definit el servei”. En tot cas, exigeixen saber quan es faran tots aquests tràmits, que s’han d’aprovar al ple.

Per últim, el recurs lamenta que, entre els motius presentats per l’alcalde, Xavi Paz, a l’hora de votar en contra de la moció fes servir com a argument el fet que l’Ajuntament no fes una avaluació econòmica de la posada en marxa de la Federació Obrera, ara fa molts anys. “Potser té raó, però com tots els regidors saben, que el fet de no haver fet adequadament les coses anteriorment, no són raons i arguments per seguir-les fer malament ara”, conclou el recurs.

EnviarCompartirTuitCompartir

RelacionatArticles

El minut a minut del ple municipal de juny

El minut a minut del ple municipal de juny

01/07/2022
ERC porta l’estat de les obres de l’estació de Renfe al Senat

ERC porta l’estat de les obres de l’estació de Renfe al Senat

28/06/2022

La majoria de l’oposició tem que les despeses del museu del Renaixement s’hagin calculat “a la baixa”

21/06/2022
L’oposició urgeix solucions davant la falta de places a les escoles bressol

L’oposició urgeix solucions davant la falta de places a les escoles bressol

17/06/2022
Xavi Paz es presentarà a les eleccions municipals per cinquena vegada

Xavi Paz es presentarà a les eleccions municipals per cinquena vegada

16/06/2022
Llar d'infants La Traca // Ajuntament de Molins de Rei

L’oposició critica que el govern no garanteixi la gratuïtat d’I2 a les escoles bressol al juliol

16/06/2022
Article següent

El minut a minut del ple extraordinari per resoldre un recurs pel procés de creació del centre del Renaixement

Més comentat 2

  1. Retroping: El minut a minut del ple extraordinari per resoldre un recurs pel procés de creació del centre del Renaixement - Viu Molins de Rei
  2. Retroping: El govern rebutja el recurs contra el procés tècnic de creació del centre del Renaixement - Viu Molins de Rei

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Missió

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei

Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Aquí pots saber més sobre nosaltres. També et pots posar en contacte amb l'equip del diari.

QUI SOM

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Llicència

Viu Molins de Rei

Viu Molins de Rei és propietat de Viu Comunicació SCP i està subjecte a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 No adaptada de Creative Commons.

© 2022 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • Agenda
  • Farmàcies

© 2022 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Benvingut de nou!

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
Segur que vols desbloquejar aquesta publicació?
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?
X