L’Ajuntament ha recopilat imatges i textos representatius de la vintena d’actes del cicle que ofereix un espai als artistes molinencs per donar-se a conèixer. Aquest àlbum s’ha presentat amb una taula rodona que ha reflexionat sobre les maneres d’enlairar als petits autors i la rellevància de la cultura local.

Centenars d’imatges, cartells i reflexions d’artistes del municipi configuren Molinenques i molinencs, el llibre que ha editat l’Ajuntament per recopilar la vintena d’actes culturals que s’han organitzat dins del cicle homònim. El llibre serveix per tancar el primer any de la programació d’activitats.
El talent dels artistes municipals queda palès en aquesta mena d’àlbum de records on es pot trobar des del concert de Miquel Bofill en honor al doctor Josep Canals i Sabater fins a la immersiva exposició del jove artista Rafael Cribillés, passant pel programa ‘Florilegium’ pel qual es va fer públic el fons artístic municipal per primera vegada.
Quatre pàgines per acte
El llibre dedica un mínim de quatre pàgines a cada acte amb el cartell de prestació, diferents fotografies i textos que poden ser breus explicacions dels esdeveniments, versos poètics, títols de cançons o reflexions dels artistes inclosos.
L’obra s’ha presentat aquest dimarts als baixos del Molí amb una taula rodona que ha reflexionat sobre el paper de la cultura local. La regidora de Cultura, Ainoa García ha recordat que el cicle ‘Molinenques i molinencs’ pretén “estimular la cultura de quilòmetre zero” i ha afirmat que aquest llibre té com a objectiu “deixar constància dels actes organitzats”. García espera poder “continuar fent créixer el cicle” de cara a properes activitats.
Com catapultar el talent local
Seguidament, el poeta i lingüista Carles Duarte, la periodista Montserrat Rigall i el músic del grup Los Salvajes Delfín Fernàndez han protagonitzat el col·loqui que ha estat moderat per l’alcalde, Xavi Paz.
Els ponents han reflexionat sobre el paper de les administracions per catapultar a artistes, mentre que no han oblidat un dels principals projectes municipals en matèria cultural: el Palau de Requesens. En referència a les responsabilitats dels organismes públics, Duarte ha afirmat que “no té sentit sense l’arrelament local, sense una mirada des d’on oferim un missatge propi als altres”.

El bateria de Los Salvajes ha matisat les dificultats per anar més enllà i fer-se un lloc en un món tan difícil com les disciplines artístiques: “La pregunta és sortir d’aquí”, ha qüestionat mentre que ha recalat que “la cultura també és un negoci”. Precisament per això, Rigall ha posat en relleu la necessitat de tenir “una bona comunicació” i de potenciar algun punt d’originalitat per trobar “una manera d’entrar-hi”.
L’aposta pel Renaixement
Parlant de cultura municipal, havia de sortir al col·loqui el futur centre d’art i cultura que s’està muntant al Palau del Renaixement. Sobre el museu, el poeta ho ha considerat una “bona aposta”, ja que el Renaixement “evoca al passat” i “convida a renéixer i a ser de nou”. La periodista, que també és professora a la Universitat Internacional de Catalunya, ha assegurat que, si ella fos de Molins de Rei, “en trauria pit”: “Hi ha un bri d’esperança des de les administracions que intenten contagiar l’estima de la cultura cap als ciutadans”.