• FES-TE SOCI ARA
Dissabte, 05 setembre, 2026
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

L’activista Amelia Tiganus reivindica l’abolició de la prostitució en la presentació del seu llibre

Aina Sanllehí Galera
18/10/2022 - 21:28
a Cultura, Societat
EnviarCompartirTuitarEnviar

L’activista feminista i abolicionista va presentar el seu llibre La Revuelta de las Putas a la biblioteca El Molí, en una xerrada on va reivindicar l’abolició d’una pràctica que considera intrínsecament relacionada amb la violència sexual.

L’activista feminista Amelia Tiganus en la seva presentació del llibre La Revuelta de las putas a la biblioteca El Molí // Aina Sanllehí Galera

L’activista feminista i abolicionista Amelia Tiganus va aconseguir omplir de gom a gom la sala d’actes de la biblioteca El Molí en la presentació del seu llibre La Revuelta de las Putas. De Víctima a activista, on va clamar a favor de l’abolició de la prostitució. Tiganus va explicar la seva experiència com a víctima de violència sexual, que va patir com a prostituta i que la va portar, des de fa sis anys, a convertir-se en una activista, tallerista i conferenciant referent dins del moviment feminista a Espanya.

“Em vaig veure obligada a aprofundir i fer un exercici intel·lectualment complicat per qui ve del fons de l’infern, amb els traumes que arrosseguem per haver estat tractades com a objecte d’ús i abús”, reconeixia l’autora en aquesta xerrada, organitzada conjuntament per la biblioteca i la regidoria de Feminismes i LGTBI de l’Ajuntament amb motiu del Dia Internacional contra l’Explotació Sexual i el Tràfic de Dones, Nenes i Nens.

L’activista demana deixar de «frivolitzar» la prostitució

En aquesta xerrada emotiva, però alhora distesa, on va convidar una sala plena de dones a participar i reflexionar, es va posicionar clarament dins del debat sobre eliminar la pràctica de la prostitució o regularitzar-la: “El model abolicionista és l’únic que lluita per garantir la pau per a totes les dones”. 

Una pràctica assegura que es relaciona intrínsecament amb la violència sexual i la instrumentalització de les dones. “Moltes vegades no ens parem a pensar el que representa realment la prostitució. No és un tracte entre dues persones adultes que prenen una decisió. Deixem de frivolitzar-la”, reclamava. 

L’activista feminista Amelia Tiganus en la seva presentació del llibre La Revuelta de las putas a la Biblioteca El Molí // Aina Sanllehí Galera

“Espanya és el primer consumidor de prostitució a Europa»

En aquest sentit, apel·lava al paper que té la societat per aconseguir “justícia social” per les prostitutes i la comunitat com “allò que ens salva i alhora que es pot destruir”. “Mentre seguim pensant que la prostitució només té a veure amb les dones prostituïdes no avançarem”, afegia. 

Així mateix, va posar sobre la taula algunes dades amb què denunciava la presència de la prostitució al nostre voltant: “Espanya és el primer consumidor de prostitució a Europa, el tercer a escala mundial” i on assegura que 4 de 10 homes hi consumeixen prostitució:  “Aquest país posa a la disposició dels homes dones perquè segueixin sent els mateixos homes de sempre. Seguim pensant que cal sacrificar un nombre determinat de dones”, denunciava. 

L’activista feminista Amelia Tiganus en la seva presentació del llibre La Revuelta de las putas a la Biblioteca El Molí // Aina Sanllehí Galera

Tiganus carrega contra el sistema capitalista

Entenent la prostitució com “un caprici del capital i del patriarcat”, carregava també contra un sistema econòmic i social “que deshumanitza les dones” i «converteix la seva sexualitat en una moneda de canvi», apuntant cap als “els rols de la masculinitat i els seus privilegis” com a “arrel del problema”, però també cap a un “capitalisme neoliberal, que convenç a les nostres a adolescents que el millor que poden fer és sexualitzar-se”. 

Amelia Tiganus, a més d’escriure el seu llibre, també és actualment conferenciant i tallerista a centres educatius. És per això que en aquesta xerrada també hi ha tingut cabuda la qüestió sobre l’educació sexual i emocional a les escoles i instituts: “Tenim un gran problema que és que la pornografia és qui educa sexualment als adolescents”. Una pràctica que assegura que “arrasa amb la capacitat de connectar emocionalment”. “La pèrdua de capacitat d’empatia està destruint generacions i generacions”, afegia. 

Amb aquesta darrera edició del llibre, la seva història ja s’ha editat set vegades. Tiganus va convertir-se en una cara visible i en un referent en el moviment feminista després d’abandonar fa 15 anys la pràctica de la prostitució.

L’activista feminista Amèlia Tiganus en la seva presentació del llibre La Revuelta de las putas a la Biblioteca El Molí // Aina Sanllehí Galera

Relacionats

Etiquetes: Amelia Tiganusbiblioteca El Molífeminismeprostitucióregidoria de Feminismes i Alliberament LGTBI
EnviarCompartirTuitCompartir
Llibres d’autors Km 0 per regalar aquest Sant Jordi 2026

Llibres d’autors Km 0 per regalar aquest Sant Jordi 2026

22/04/2026
Espe Pons presenta els seu darrer fotollibre ‘Portraits’

Espe Pons presenta els seu darrer fotollibre ‘Portraits’

06/02/2025
El Centre Vila, la Riera Bonet i El Canal són els barris més vulnerables a la calor

Les aules d’estudi tornen a obrir les portes durant els mesos de maig i juny

02/05/2024
El Sant Jordi 2019 a Molins de Rei, en imatges

Llibres de Km 0 per apostar pels autors locals a la diada de Sant Jordi

23/04/2024
Les dones de Molins de Rei reclamen el dret a moure’s soles i sense por als espais naturals

El Moviment feminista de Molins i l’Ajuntament organitzen un seguit d’activitats pel 8M

05/03/2024

Les aules d’estudi tornaran a obrir durant els mesos de desembre i gener

28/11/2023
Article següent
L’escola de taekwondo Yon-Gam s’emporta tres medalles al campionat del món

L'escola de taekwondo Yon-Gam s'emporta tres medalles al campionat del món

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

Els veïns dels barris de muntanya dubten de l’efectivitat del tancament de Collserola i el viuen amb relativa normalitat
Portada

La Generalitat confirma un nou positiu de pesta porcina en un senglar a Molins de Rei

Samar Elansari
05/09/2026
Troben un cadàver en avançat estat de descomposició prop del camí de Can Rabella
Societat

Troben un cadàver en avançat estat de descomposició prop del camí de Can Rabella

Samar Elansari
04/09/2026
El Memorial Josep Maria Salas obre la convocatòria de candidatures per a la seva onzena edició
Cultura

El Memorial Josep Maria Salas obre la convocatòria de candidatures per a la seva onzena edició

Viu Molins de Rei
03/09/2026

VIU Empresa

L’idCAT Mòbil, nova porta d’entrada a La Meva Salut
VIU Empresa

L’idCAT Mòbil, nova porta d’entrada a La Meva Salut

Viu Molins de Rei
28/08/2026
Quan et trobes malament: urgències, CAP, CUAP o 061?
VIU Empresa

Quan et trobes malament: urgències, CAP, CUAP o 061?

Viu Molins de Rei
11/08/2026
piscina municipal
VIU Empresa

Sis consells per protegir-se de la calor i gaudir de l’estiu amb seguretat

Viu Molins de Rei
22/07/2026

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals

Tecnologia d’avantguarda per millorar la salut i reduir el dolor

Dra. Montse Casals - Centre Casals
29/08/2025

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Laura Gàlvez
13/06/2025

VIU+

Xavi Paz tornarà a ser el candidat del PSC i vol aprofundir en un pacte progressista

Xavi Paz tornarà a ser el candidat del PSC i vol aprofundir en un pacte progressista

10/07/2026
El parc Pont de la Cadena per fi comença a florir, però segueix amb desperfectes

El parc Pont de la Cadena per fi comença a florir, però segueix amb desperfectes

25/05/2026

Antonio Carmona (Renfe) diu que la nova represa de les obres de l’estació és la definitiva

07/05/2026
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei

Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Membre de:

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Copyright

Viu Molins de Rei és propietat de l'Associació Viu Comunicació. Tots els continguts d'aquest lloc web (textos, fotografies, imatges, dissenys i altres materials) són propietat de l'Associació Viu Comunicació o dels seus autors, i estan protegits per la legislació de propietat intel·lectual vigent. Queda prohibida la seva reproducció, distribució, comunicació pública o transformació, total o parcial, sense l'autorització expressa i per escrit dels titulars dels drets, excepte en els casos previstos per la llei.

  • Avís legal
  • Política de cookies

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Not enough quota to unlock this post
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?