• FES-TE SOCI ARA
Dimecres, 17 juny, 2026
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

El PSC i Junts aproven l’últim pressupost de la legislatura en solitari

Jose Polo
13/01/2023
a Política
EnviarCompartirTuitarEnviar

Tota l’oposició vota en contra dels comptes de la sociovergència, marcant distàncies amb l’executiu local.

Jordi Ensenyat, regidor d’Hisenda, durant el debat // Jose Polo

El debat del pressupost municipal per a l’any 2023, realitzat en un ple municipal extraordinari a poc més de quatre mesos de les pròximes eleccions municipals, va resultar una mica previsible. El govern municipal no es va mostrar flexible, centrat a complir alguns dels projectes d’un mandat marcat per la pandèmia i la crisi generada per la guerra Ucraïna. Per la seva banda, l’oposició va defensar els seus punts de vista marcant diferències amb la sociovergència. I en veure que les seves propostes no eren acceptades, va decidir votar en contra. Cap concessió entre uns i altres.

Amb tot, el pressupost de l’Ajuntament d’aquest any, que arriba als 35,6 milions d’euros, quantitat similar a la de l’any passat, va ser aprovat amb els únics vots a favor del PSC i Junts per Molins. ERC, CUP, Molins en Comú, Molins Camina Podem i Ciutadans, formació que no va intervenir ni per presentar una proposta en el debat més important de l’any, van votar en contra.

“Està pensat per donar resposta a la crisi energètica i millorar els serveis”, va dir el regidor d’Hisenda, Jordi Ensenyat, per començar el debat. Va ser el membre de Junts per Molins l’encarregat de defensar els pressupostos, que tot feia preveure que s’aprovarien ja que el govern ostenta majoria absoluta. En l’àmbit d’inversions, Ensenyat va enumerar projectes com les tasques prèvies a la construcció de la nova residència, la reforma de l’àmbit del Molí i el nou parc Pont de la Cadena. També va destacar l’augment de la partida del Pla Local d’Adaptació al Canvi Climàtic (PLACC), dotat amb 439.000 euros, un 48% més que l’any passat.

ERC no comparteix el model de pressupost

Des de l’oposició es va agrair el to d’Ensenyat en les converses prèvies. Però la cortesia va donar pas a la discrepància política. Cristina Rodríguez, regidora d’ERC, va avisar que algunes partides del pressupost són “mínimes i fictícies”. En certs àmbits, l’executiu local aposta per deixar algunes parts del pressupost poc o gens remunerades per després, al llarg de l’any, anar decidint la seva assignació amb ampliacions en funció de com va el curs. “És millor dotar les partides en funció de les necessitats”, va defensar Ensenyat. Aquesta estratègia es va començar a adoptar de manera molt clara amb la crisi de la covid i ara continua amb els efectes generats per la guerra a Ucraïna.

Cristina Rodríguez, d’ERC, durant el ple // Jose Polo

A més, Rodríguez va dir que la planta baixa del Molí i l’edifici C, que en un principi han de ser un espai expositiu i un centre destinat al jovent, s’estan portant a terme “sense tenir clar” els projectes. D’altra banda, els republicans també van reiterar que no comparteixen el model de reforma del parc Pont de la Cadena, envoltat de polèmica per la falta d’un aparcament soterrat entre altres aspectes. Joaquim Llort, també d’ERC, va recordar que durant els últims anys havien mantingut una “política constructiva” respecte al govern però va sentenciar que “no comparteixen” el model de pressupost.

La CUP exposa un model fiscal “anticapitalista”

La CUP va obrir el seu torn amb alguns clàssics que s’han escoltat en moltes ocasions al plenari: disposar de més informació i amb més temps, impulsar de forma decidida la tarifació social -qui menys té paga menys pel servei; i qui més té paga més- i debatre conjuntament els pressupostos i les ordenances fiscals. Les seves propostes pels pressupostos es resumien en cinc eixos: salvar la pèrdua del poder adquisitiu dels treballadors municipals, menor dependència dels romanents, fer un pla de xoc en habitatge i serveis socials, fer més accions en l’àmbit climàtic i municipalitzar serveis.

El grup municipal de la CUP durant la seva primera intervenció // Jose Polo

“Som anticapitalistes. El nostre model de fiscalitat és diferent”, va resumir el regidor cupaire Marc Vives, que també va reclamar “participació real” de la ciutadania en els comptes municipals més enllà dels pressupostos de barris i millorar les condicions de treball de les professionals del Servei d’Atenció Domiciliària (SAD).

Els comuns titllen de «maquillatge» les inversions contra el canvi climàtic

Gerard Corredera, en una de les seves intervencions // Jose Polo

Des del comuns es va titllar de “maquillatge” les inversions del PLACC. El regidor de Molins en Comú, Gerard Corredera, va dir que la majoria d’inversions són en plaques fotovoltaiques que ja compten amb ajuts d’altres administracions. “Diuen que tenen voluntat de fer un pla d’arbrat i un pla de clavegueram, però el pressupost no diu això”, va etzibar. Ensenyat va respondre que “no només es fa una cosa” i va enumerar actuacions com auditories energètiques o instal·lacions de llums led, entre altres. Corredera va citar la comunitat ciutadana local d’energia del Prat de Llobregat com a exemple a seguir.

Miguel Ángel Pozo, de Molins Camina Podem // Jose Polo

Miguel Ángel Pozo, del mateix espai polític però en un altre partit (Molins Camina Podem), va proposar ajuts en material escolar i que els alumnes que passen de sisè als instituts tinguin ajudes pel menjador, evitant que quedin penjats. També va demanar explicacions per la desaparició d’algunes partides de mobilitat sostenible i va avisar que el pròxim govern municipal no tindria “gaire marge” amb aquests pressupostos.

Relacionats

Etiquetes: Jordi Ensenyatpressupostpressupost municipalpressupost municipal 2023
EnviarCompartirTuitCompartir
L’Ajuntament aprova el pressupost 2026 amb un ampli consens

L’Ajuntament aprova el pressupost 2026 amb un ampli consens

27/02/2026
La residència i el poliesportiu disparen les inversions de l’Ajuntament un 321%

La residència i el poliesportiu disparen les inversions de l’Ajuntament un 321%

26/02/2026
L’Ajuntament es reorganitza amb quatre nous coordinadors que ja treballaven a la casa

L’Ajuntament es reorganitza amb quatre nous coordinadors que ja treballaven a la casa

14/06/2024
El minut a minut del ple municipal de desembre del 2022

El minut a minut del ple municipal extraordinari sobre els pressupostos del 2023

11/01/2023
El govern municipal proposa congelar els pressupostos del 2023

El govern municipal proposa congelar els pressupostos del 2023

10/01/2023
Els romanents fan front a la inflació i l’encariment de la llum

Els romanents fan front a la inflació i l’encariment de la llum

02/11/2022
Article següent
Marta Espona es presenta a l’alcaldia per «governar i no manar»

Marta Espona es presenta a l'alcaldia per "governar i no manar"

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

El 33è Congrés de Fires de Catalunya posa en valor el paper referencial de la Candelera
Economia

El 33è Congrés de Fires de Catalunya posa en valor el paper referencial de la Candelera

Samar Elansari
16/06/2026
Sortida de la Volta a Catalunya de ciclisme femenina
Esports

La tercera etapa de la Volta a Catalunya femenina passa per Molins de Rei

Samar Elansari
16/06/2026
Les obres de l’estació obliguen a canviar d’andana per fora del recinte
Societat

Les obres de l’estació obliguen a canviar d’andana per fora del recinte

Samar Elansari
16/06/2026

VIU Empresa

OMODA & JAECOO fa vibrar Sant Boi durant la jornada SHS Fever Night i celebra el client 50.000 a Espanya
VIU Empresa

OMODA & JAECOO fa vibrar Sant Boi durant la jornada SHS Fever Night i celebra el client 50.000 a Espanya

Viu Molins de Rei
23/05/2026
Les neteges tècniques industrials guanyen pes en una indústria cada cop més complexa
VIU Empresa

Les neteges tècniques industrials guanyen pes en una indústria cada cop més complexa

Viu Molins de Rei
07/04/2026
Com és el model d’habitatge públic metropolità? Més assequible, sostenible i de qualitat
VIU Empresa

Com és el model d’habitatge públic metropolità? Més assequible, sostenible i de qualitat

Viu Molins de Rei
17/12/2025

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals

Tecnologia d’avantguarda per millorar la salut i reduir el dolor

Dra. Montse Casals - Centre Casals
29/08/2025

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Laura Gàlvez
13/06/2025

VIU+

El parc Pont de la Cadena per fi comença a florir, però segueix amb desperfectes

El parc Pont de la Cadena per fi comença a florir, però segueix amb desperfectes

25/05/2026

Antonio Carmona (Renfe) diu que la nova represa de les obres de l’estació és la definitiva

07/05/2026
Els veïns dels barris de muntanya dubten de l’efectivitat del tancament de Collserola i el viuen amb relativa normalitat

Els veïns dels barris de muntanya dubten de l’efectivitat del tancament de Collserola i el viuen amb relativa normalitat

24/04/2026
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei


  • Avís legal

  • Política de cookies


Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Llicència

Viu Molins de Rei

Viu Molins de Rei és propietat de Associació Viu Comunicació i està subjecte a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 No adaptada de Creative Commons.

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Not enough quota to unlock this post
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?