• FES-TE SOCI ARA
Dimecres, 03 juny, 2026
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

El debat de la Gravera confronta parc verd amb indústria

Samar Elansari
20/05/2023
a Política
EnviarCompartirTuitarEnviar

En un col·loqui organitzat per Viu Molins de Rei i Ràdio Molins de Rei, s’aborda una de les transformacions estratègiques del municipi. Molins en Comú Podem proposa situar un parc metropolità a la zona de la Gravera, però el PSC i Ara Molins neguen que sigui possible. ERC adverteix que no pot passar com a les Llicorelles i el PP aposta per instaurar activitat econòmica.

Vídeo amb el debat sobre la Gravera complet // David Polo

En un debat organitzat conjuntament per Viu Molins de Rei i Ràdio Molins de Rei sobre la reforma de l’àmbit de la Gravera, els comuns han apostat per convertir tot aquest espai en un parc metropolità. La idea ha entrat en confrontació amb la resta de formacions polítiques -excepte ERC que no la descarta- que aposten per la creació d’una nova activitat industrial en els metres quadrats reservats per aquest ús en la planificació. Una nova activitat que sempre serà més neta mediambientalment que l’actual, l’extracció d’àrids.

El debat ha comptat amb l’assistència del candidat del PSC, Xavi Paz; el candidat d’Ara Molins, Ramon Sánchez; la número 11 de la llista d’ERC, Carme Puig; el candidat de Molins en Comú Podem, Lucas Ferro; i el candidat del PP, Antonio Valverde. Ha estat moderat pel director del Viu Molins de Rei, Jose Polo.

La Gravera és un àmbit situat entre el polígon riera del Molí i el barri de la Granja que ocupa una superfície de 65.000 metres quadrats, 11.000 dels quals reservats a activitats econòmiques. És una de les transformacions urbanístiques més importants que segurament viurà Molins de Rei en els pròxims anys. Actualment, segons explica l’Ajuntament, una empresa es dedica a l’extracció de grava a la zona amb un permís precari. El ple municipal ha aprovat un avanç del pla general metropolità per la modificació d’aquest àmbit que inclou actuacions com la protecció del tram final de la riera de Vallvidrera, la continuïtat del passeig del Terraplè i la creació d’una nova zona d’equipaments. El projecte de la Gravera, però, encara està en una fase inicial. Abans que les obres comencin, encara hi ha temps de refer el projecte inicial.

El debat s’ha dividit en tres grans eixos: el paper de la Gravera en el futur de Molins de Rei, com es resoldrà la mobilitat i l’aprofitament de la reforma per millorar el medi ambient.

Els representants dels partits polítics durant el debat a Ràdio Molins de Rei // Guillem Urbà

Tot l’espai de la Gravera pot ser un parc metropolità?

El cap de llista Molins en Comú Podem, Lucas Ferro, ha defensat en tot moment la creació d’una zona verda metropolitana perquè l’espai es troba envoltat de diferents equipaments com «l’escola La Sínia, el CAP de la Granja i la futura residència de gent gran». Aquesta zona verda transformaria l’eix de la porta nord del municipi que concorreria amb el final del passeig del Terraplè tot renaturalitzant la zona, cosa que permetrà «que Molins tingui un gran espai verd que ajudarà a preservar la riera de Vallvidrera».

Els representants del PSC, Ara Molins i el PP han defensat que una part d’aquella zona ha d’estar dedicat a l’àmbit econòmic. I és que hi ha 11.000 metres quadrats tipificats de sòl industrial. El candidat socialista i actual alcalde, Xavi Paz, ha defensat que la proposta dels comuns de fer una zona verda «no és viable» perquè segons ha dit ja es va demanar a l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i l’administració supramunicipal va tirar enrere la idea. «L’administració beneficiària majoritària és l’AMB», s’ha defensat Ferro. Ramon Sánchez, a més, ha explicat que en aquell hipotètic parc «no es podria fer res» perquè està situat a la vora d’una via de transport de mercaderies perilloses i per això se necessita que una empresa faci un pla d’autoprotecció.

El candidat d’Ara Molins ha dit que el seu projecte és la instal·lació d’indústria i la creació d’una nova zona d’aparcament, ja que «impulsarà l’economia de la vila i atraurà el talent». Antonio Valverde, en la mateixa línia, ha defensat que l’activitat econòmica pot ser «una bona solució per a la zona». ERC s’ha desmarcat una mica, tot exposant que no s’oposen a «la proposta d’un parc metropolità» i més perquè «després del que ha passat amb les Llicorelles parlar d’una zona industrial genera certa desconfiança». Les Llicorelles és el nou polígon que ha generat rebuig per part d’alguns col·lectius ecologistes.

Recuperar els aparcaments que es perdran amb la nova residència

La mobilitat a la zona de la Gravera actualment està condicionada a l’accés a la B-23 i a la circulació de camions del polígon riera del Molí. Quan es comencin a executar les obres per la millora de la zona, un dels aspectes a tenir en compte serà la millora de la mobilitat, ja que es preveu l’augment del flux tant de vianants com cotxes i de vehicles de mobilitat personal, com ara bicicletes.

Antonio Valverde, candidat del PP, ha dit que el projecte «es troba en una fase molt inicial» i ha considerat que és massa aviat per parlar de mobilitat. Lucas Ferro (En Comú Podem), per la seva banda, ha continuat defensant que posar indústria en aquesta zona i augmentar la mobilitat no seria viable «donat que ara mateix ja és una zona crítica». Nega que allargar el passeig del Terraplè sigui una bona solució perquè comportaria «l’augment del trànsit» en una zona ja tensionada. Xavi Paz (PSC) li ha preguntat directament si està d’acord amb la reclamació al ministeri de Transports de la millora dels accessos a la B-23, una reclamació institucional que fa temps que es reclama fins ara amb consens. No ha trobat resposta de Ferro.

Ramon Sánchez (Ara Molins) ha apostat per transformar la mobilitat sense oblidar l’aparcament, tot argumentant que si finalment s’utilitza la zona per ús industrial «caldrà generar noves àrees d’aparcament«. També, però, ha explicat que el projecte final es redactarà a través del pla d’usos «per garantir que el resultat sigui el millor».

En la mateixa línia que Sánchez, Xavi Paz (PSC) també ha apostat per incloure una zona d’aparcaments perquè «amb la construcció de la residència es trauran aparcaments a la zona» i ha concretat que la Gravera ha de ser amigable amb el medi ambient però també amb la mobilitat i l’aparcament. Respecte a la millora de la mobilitat, l’actual alcalde argumenta que la solució no passa només per aquest àmbit, sinó que també per la millora d’altres eixos «com l’accés a la B-23 i l’eix de Jacint Verdaguer». Carme Puig (ERC), ha defensat que «cal mirar primer si les persones faran ús del cotxe o si arribaran a peu» per poder concretar les millores que farien falta a la zona.

Consens en cuidar la riera de Vallvidrera

La sostenibilitat de les ciutats i la millora del medi ambient són alguns dels grans reptes que afronten els municipis actualment. El projecte que reformarà l’espai de la Gravera s’haurà de desenvolupar de tal manera que sigui amigable amb el medi ambient. Per poc que ho sigui, ja millorarà l’actual situació: l’extracció de grava és un potent emissor de partícules. En aquest sentit, els cinc partits que van participar ho tenen clar: la reforma ha de preservar i millorar l’actual situació de la riera de Vallvidrera.

Carme Puig (ERC) ha destacat que cal millorar la zona, especialment per “reduir la quantitat de partícules en suspensió”. En la mateixa línia, Ramon Sánchez (Ara Molins), ha defensat que la quantitat de pols que genera l’espai “és enorme” i ha explicat que el seu partit defensa que el projecte tindrà la garantia “de complir tots els reptes mediambientals”. Antonio Valverde ha afegit que el que s’ha de buscar és un “urbanisme verd i sostenible”. 

Lucas Ferro, per la seva banda, ha continuat defensant la idea de parc metropolità tot argumentant que el millor projecte “és preservar l’espai” i ha defensat la necessitat d’actuació per tal de millorar les zones verdes de la vila. El cap de llista del PSC, Xavi Paz, ha volgut posar en valor el model aplicat al polígon de les Llicorelles i ha afirmat que és viable arribar “al consens entre tots els grups polítics”.

Relacionats

Etiquetes: Antonio ValverdeAra Molinscampanya electroralCarme Puigdebat electoralEleccions municipals Molins de Rei 2023ERCERC Molins de ReiLa GraveraLucas FerroMolins de ReiMolins En Comú PodemPPPP Molins de ReiPSC Molins de ReiRàdio Molins de ReiRamon Sàncheztransformació la graveraViu Molins de ReiXavi Paz
EnviarCompartirTuitCompartir
Molins de Rei s’adhereix al Pacte Nacional per la Llengua 

Molins de Rei s’adhereix al Pacte Nacional per la Llengua 

02/06/2026
El govern sociocomú aprova en solitari la transformació urbanística de la Gravera

El govern sociocomú aprova en solitari la transformació urbanística de la Gravera

30/05/2026
El sindicat majoritari de l’Ajuntament denuncia possibles irregularitats en la creació de nous coordinadors

Andalusia vota canvi, el PSOE col·lapsa i Molins de Rei en paga les conseqüències

29/05/2026
L’Ajuntament posa la primera pedra per transformar la zona de la Gravera

El govern sociocomú planteja combinar espais verds i una zona d’atletisme amb activitat industrial a la Gravera

27/05/2026
Les famílies del Club Atletisme Molins denuncien falta de manteniment de l’espai d’entrenament

El govern sociocomú aposta per una zona d’atletisme a la Gravera

15/05/2026
Oriol Junqueras defensa teixir llaços en una trobada amb la comunitat paraguaiana

Oriol Junqueras defensa teixir llaços en una trobada amb la comunitat paraguaiana

13/05/2026
Article següent
Butlletí | Apunts de campanya (2)

Butlletí | Apunts de campanya (2)

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

Mor Maria Alè Doñate, la regidora d’Educació de la recuperació de la democràcia a Molins de Rei
Societat

Mor Maria Alè Doñate, la regidora d’Educació de la recuperació de la democràcia a Molins de Rei

Samar Elansari
02/06/2026
Molins de Rei s’adhereix al Pacte Nacional per la Llengua 
Cultura

Molins de Rei s’adhereix al Pacte Nacional per la Llengua 

Samar Elansari
02/06/2026
Aliança Catalana marca l’estratègia comarcal per les municipals a la Federació Obrera
Política

Aliança Catalana marca l’estratègia comarcal per les municipals a la Federació Obrera

Samar Elansari
02/06/2026

VIU Empresa

OMODA & JAECOO fa vibrar Sant Boi durant la jornada SHS Fever Night i celebra el client 50.000 a Espanya
VIU Empresa

OMODA & JAECOO fa vibrar Sant Boi durant la jornada SHS Fever Night i celebra el client 50.000 a Espanya

Viu Molins de Rei
23/05/2026
Les neteges tècniques industrials guanyen pes en una indústria cada cop més complexa
VIU Empresa

Les neteges tècniques industrials guanyen pes en una indústria cada cop més complexa

Viu Molins de Rei
07/04/2026
Com és el model d’habitatge públic metropolità? Més assequible, sostenible i de qualitat
VIU Empresa

Com és el model d’habitatge públic metropolità? Més assequible, sostenible i de qualitat

Viu Molins de Rei
17/12/2025

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals

Tecnologia d’avantguarda per millorar la salut i reduir el dolor

Dra. Montse Casals - Centre Casals
29/08/2025

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Laura Gàlvez
13/06/2025

VIU+

El parc Pont de la Cadena per fi comença a florir, però segueix amb desperfectes

El parc Pont de la Cadena per fi comença a florir, però segueix amb desperfectes

25/05/2026

Antonio Carmona (Renfe) diu que la nova represa de les obres de l’estació és la definitiva

07/05/2026
Els veïns dels barris de muntanya dubten de l’efectivitat del tancament de Collserola i el viuen amb relativa normalitat

Els veïns dels barris de muntanya dubten de l’efectivitat del tancament de Collserola i el viuen amb relativa normalitat

24/04/2026
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei


  • Avís legal

  • Política de cookies


Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Llicència

Viu Molins de Rei

Viu Molins de Rei és propietat de Associació Viu Comunicació i està subjecte a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 No adaptada de Creative Commons.

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Not enough quota to unlock this post
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?