• FES-TE SOCI ARA
Dimarts, 13 maig, 2025
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

El govern municipal aposta per la gestió pública de la benzinera de l’avinguda Caldes

Samar Elansari
28/03/2024
a Política
EnviarCompartirTuitarEnviar

La benzinera, actualment operada per Repsol, es troba en un terreny de titularitat municipal. El ple municipal ha aprovat la creació d’una comissió per estudiar el futur de la benzinera i la proposta del govern és que sigui de gestió pública.

La benzinera Repsol de l’avinguda Caldes // Samar Elansari

L’estació de servei de l’avinguda de Caldes, actualment operada per Repsol, aviat deixarà de ser-ho. El ple municipal va aprovar en la darrera sessió plenària la creació d’una comissió d’estudi per tal de poder accelerar la creació d’una memòria que conclogui quina serà la gestió final de l’equipament. La comissió estarà presidida pel regidor del PSC Miguel Zaragoza, comptarà amb els regidors i regidores de l’àrea de serveis centrals i economia i dos tècnics. 

La benzinera, actualment gestionada per Repsol, es troba en un terreny de titularitat pública que pertany a l’Ajuntament i fins ara, l’operava l’empresa per una concessió d’ús que el consistori va fer fa més de 25 anys. El 2022 la concessió va acabar i, des del govern municipal, es va decidir fer una pròrroga per decidir el futur del terreny i de la benzinera. Ara, el ple municipal aprova crear una comissió que decidirà quina serà la millor gestió de l’estació de servei, però des del govern municipal apunten cap a una gestió pública de la benzinera.

En aquest sentit, l’alcalde, Xavi Paz, va dir a Ràdio Molins de Rei que la proposta del PSC i del govern municipal és poder crear una benzinera pública, que sigui gestionada per Molivers. La proposta, però, encara no és ferma, ja que cal esperar a la memòria de la comissió d’estudi per tal de determinar la gestió final de l’estació de servei.

Dubtes entre l’oposició

El regidor d’ERC, Ricard Vinyets, va avançar que el seu grup votaria a favor de la creació de la comissió, però va dir que malgrat que el govern municipal aposta per la gestió directa per part de Molivers “el benefici de la benzinera cal que sigui per l’Ajuntament i per la ciutadania. Per aquest motiu demanem transparència i que s’avaluï quin serà el millor projecte per no mirar només pels interessos d’uns quants”.

D’altra banda, des d’Ara Molins van apuntar que la proposta de gestió per part de l’empresa pública no pot ser la més beneficiosa. El regidor Joan Albert Fabra va apuntar que “la gestió d’una benzinera no és fàcil i Molivers no té experiència en aquest àmbit” i va voler afegir que cal que les conclusions de la comissió d’estudi “es prenguin en consens i no només amb les preferències de l’alcalde”. De fet, va assenyalar al govern municipal tot afirmant que “sembla que la decisió de la comissió ja està presa i cal que s’avaluïn totes les opcions”. A més, el portaveu del grup, Ramon Sánchez, va afirmar que per poder canviar el sentit del seu vot “cal assumir que el que surti a la comissió ha de ser vinculant malgrat que la preferència de municipalització del govern no sigui viable econòmicament”.

Davant les acusacions d’Ara Molins, el regidor d’urbanisme, Miguel Zaragoza, va dir que la comissió precisament serveix per avaluar el futur de la benzinera. De fet, va apuntar que aquest debat ja estava sobre la taula “des de l’anterior mandat” i va afirmar que des del PSC aposten per la municipalització “malgrat existir, evidentment, un risc”. Finalment, es va aprovar la creació de la comissió d’estudi amb els vots a favor del PSC, Comuns, ERC i Enlaira. Ara Molins es va abstenir.

Relacionats

Etiquetes: benzinera avinguda Caldesple municipal març 2024
EnviarCompartirTuitCompartir
La passejada va aplegar, sobretot, infants i famílies // Ajuntament de Molins de Rei

L’Ajuntament rebateja la bicicletada popular amb el nom de Miquel Tort

28/03/2024
Article següent
El CEPA insta a l’Ajuntament a mantenir el model residu mínim a Molins de Rei

El CEPA insta a l'Ajuntament a mantenir el model residu mínim a Molins de Rei

Més comentat 2

  1. dclosa says:
    1 any enrere

    “Zapatero a tus zapatos”, ” Los inventos con gaseosa… ” No hem aprés res de les nefàstes gestions publiques municipals ? , No en vam tindre prou amb el negoci del “panels solars” ?
    La benzinera, actual operada per Repsol, es troba en un terreny de titularitat municipal no pagaba lloger al Ajuntament ? . Una cosa és la creació d’una comissió per estudiar el futur de la benzinera i l’altre es donar per supossat , el que vol el govern (SC) perque sigui de gestió pública.
    La Comissió d’estudi te de determinar la viavilitat o ja la creació d’una memòria que conclogui quina serà la gestió de l’equipament. La comissió que estarà presidida pel regidor del PSC Miguel Zaragoza Alonso , ( Expert en gestió de gasolineres?) i els regidors i regidores de l’àrea de serveis centrals ( també experts en hidrocarburs… ) i economia i dos tècnics municipals ( també experts…. )
    El millor negoci per Molins de Rei es que la benzinera, la segueixi gestionan Repsol amb l’actualització del lloguer o vendre el terreny de titularitat pública que pertany a l’Ajuntament L’empresa operava amb una concessió d’ús que el consistori va fer fa més de 25 anys, qui era el lloguer ? . La comissió ja decidirà quina serà la gestió de l’estació de servei ? , Els experts especialistes en hidrocarburs del govern municipal tenen prous coneixements per la gestió pública de la benzinera?
    L’alcalde, Xavi Paz Penche (PSC) va molt embalat…. encara que la majoria de les vegades que parta per la Radio Municipal , no sabem si parla com alcalde o com portaveu del PSC. Es expert ell en gestió d’hidrocarburs ? , Ja està determinada la proposta del PSC i del govern municipal de crear una benzinera pública, i que sigui gestionada per Molivers. La proposta, de la comissió d’estudi és per determinar la viavilitat del producte o determinar ja la gestió de l’estació de servei.
    El regidor d’ERC, Ricard Vinyets, vol la creació de la comissió, però hi haurà perdues o benefici ? , Quin és l’estat dels diposits subterranis de fa 25 anys ? , No hi ha cap fuga ?, Cal que la benzinera cal que sigui per l’Ajuntament i una ruina per la ciutadania? . Quin son els interessos d’uns quants?.
    Coincideixo amb Ara Molins, de que la gestió per part de l’empresa pública no pot ser la més beneficiosa i que la gestió d’una benzinera no és fàcil i Molivers no té experiència en aquest àmbit Les conclusions de la comissió d’estudi es prendran en consens entre els regidors del PSC d’ accord amb les preferències de l’alcalde ? ”. La decisió de la comissió ja està presa ?
    El regidor d’urbanisme, Miguel Zaragoza Alonso (PSC) , els Comuns, ERC i Enlaira, son experts en hidrocarburs ? , Sembla que amb el sencill negoci de jardineria, Molinsinvers ja està perdent oli , ( llegir el Llaç)

    Respon
  2. dclosa says:
    1 any enrere

    Canon : es un pago periódico que se efectúa al Gobierno o a una Administración, como puede ser un Ayntamiento . especialmente por el derecho a explotar un área, extrayendo recursos naturales como los minerales en caso de una mina.
    Es decir, el canon es un abono exigido por el Gobierno o una Administración a empresas que xplotan unos recursos. Particularmente, aplica sobre aquellas actividades económicas que tienen un impacto ecológico en el entorno, como es el caso de la minería.
    El canon funciona entonces como una especie un impuesto extraordinario cuyo objetivo debe ser compensar por los problemas negativos que pueda generar la explotación.
    Este pago puede fijarse, por ejemplo, como un porcentaje sobre los beneficios netos del negocio.
    ¿ Cual és el canon que paga Repsol al Ajuntament ? , ¿ Se puede saber o es tabú preguntar eso en Molins de Rei?

    Respon

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

Marta Torà és campiona d’Espanya de ciclisme gravel
Esports

Marta Torà és campiona d’Espanya de ciclisme gravel

Samar Elansari
12/05/2025
Allianz Antonio Padilla, més de 25 anys al servei dels veïns de Molins de Rei
VIU Empresa

Allianz Antonio Padilla, més de 25 anys al servei dels veïns de Molins de Rei

Samar Elansari
12/05/2025
L’espectacle ‘Soy Machado’ omple la Gòtica en una sessió de l’Aula d’Extensió Universitària
Cultura

L’espectacle ‘Soy Machado’ omple la Gòtica en una sessió de l’Aula d’Extensió Universitària

Samar Elansari
09/05/2025

VIU Empresa

Allianz Antonio Padilla, més de 25 anys al servei dels veïns de Molins de Rei
VIU Empresa

Allianz Antonio Padilla, més de 25 anys al servei dels veïns de Molins de Rei

Samar Elansari
12/05/2025
Molins Comerç visibilitza la situació dels negocis familiars i la seva perdurabilitat
VIU Empresa

Molins Comerç visibilitza la situació dels negocis familiars i la seva perdurabilitat

Samar Elansari
20/03/2025
Com trobar el psicòleg adequat? Centre Sukha t’ho posa fàcil
VIU Empresa

Com trobar el psicòleg adequat? Centre Sukha t’ho posa fàcil

Viu Molins de Rei
18/03/2025

SALUT INTEGRATIVA

mosaic
Detecció i tractament de disfuncions visuals en infants: Les claus per a un desenvolupament acadèmic saludable

Detecció i tractament de disfuncions visuals en infants: Les claus per a un desenvolupament acadèmic saludable

Ariadna Grané - Mosaic
18/02/2025

L’Acupuntura: una técnica mil·lenària de la Medicina Tradicional Xinesa que aporta grans beneficis a la salut

L’Acupuntura: una técnica mil·lenària de la Medicina Tradicional Xinesa que aporta grans beneficis a la salut

Anna Planas - Mosaic
17/12/2024

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals
Dolor Crònic i La Medicina Tradicional Xinesa (MTC) 

Dolor Crònic i La Medicina Tradicional Xinesa (MTC) 

Dra. Montse Casals - Centre Casals
07/05/2025

Com es tracta el dolor pelvià amb fisioteràpia?

Com es tracta el dolor pelvià amb fisioteràpia?

Blanca Rodriguez - Centre Casals
31/03/2025

VIU+

La Llibreria Amèlia, un negoci familiar que apropa els llibres al municipi des de fa més de 50 anys

La Llibreria Amèlia, un negoci familiar que apropa els llibres al municipi des de fa més de 50 anys

02/05/2025
Butlletí | Apagada informativa a Molins de Rei

Butlletí | Apagada informativa a Molins de Rei

02/05/2025

L’Oficina Nacional d’Avaluació diu que el projecte de la nova residència no és viable econòmicament

27/01/2025
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei


  • Avís legal

  • Política de cookies


Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Llicència

Viu Molins de Rei

Viu Molins de Rei és propietat de Associació Viu Comunicació i està subjecte a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 No adaptada de Creative Commons.

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Segur que vols desbloquejar aquesta publicació?
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?