
Just fa un any que un miler de molinencs i molinenques ens van atorgar la seva confiança en les darreres eleccions municipals. Uns resultats que, a pesar de no ser satisfactoris, ens van permetre revalidar com a En Comú Podem els dos regidors obtinguts per separat el mandat anterior.
Després d’un debat intern vàrem decidir ser força de govern i negociar un acord amb el partit socialista posant punt final a dotze anys de sociovergència a Molins de Rei.
L’acord de govern busca impulsar canvi en la gestió de la vila. Volem construir una vila que tingui serveis públics de referència, que millori l’espai públic i comunitari i que garanteixi l’equitat, la igualtat i la convivència a Molins de Rei.
1. La municipalització del servei de neteja i recollida de residus
El primer gran repte amb el qual ens vam trobar quan vam entrar al govern era l’estat del servei de neteja i recollida de residus. En aquell moment la gestió del servei estava externalitzada en mans de l’empresa Ascan i la nova licitació anul·lada pel tribunal de contractació.
Era evident que el servei de neteja no es prestava adequadament. Ho veiem nosaltres i ho veien els veïns i veïnes de la vila. Això a pesar que l’anterior govern havia augmentat en 400.000€ l’import del contracte de neteja.
L’empresa (a pesar d’haver-se presentat i guanyat el concurs anul·lat no feia ni un any) continuava al·legant que tenia pèrdues i va arribar a plantejar fins i tot abandonar el servei a principis de setembre.
És aquí on vam plantejar que l’únic escenari possible per millorar el servei era assumir-ne la gestió directa a través de l’empresa pública Molivers i ser nosaltres mateixos qui impulséssim des del sector públic un procés de millora.
En aquests pressupostos ja hem inclòs inversions de millora pel servei de neteja i licitarem pròximament la compra dels nous contenidors.
2. Pressupostos 2024: La base del canvi polític a la vila.
El segon gran repte que ens vàrem trobar va ser la gestió econòmica de la vila. Per dir-ho ras i curt, hi havia un desequilibri entre ingressos i despeses de dos milions d’euros.
Un desequilibri generat per la pèrdua d’ingressos (especialment de l’impost de plusvàlua) i l’increment de les despeses vinculat a l’excés d’inversions, a l’increment del preu de les obres i dels tipus d’interès i, també, a la inflació viscuda els darrers anys.
Els primers pressupostos marquen el tret de sortida del nou mandat. Allà és on es defineixen les bases del mandat i, per tant, les prioritats de transformació a la vila.
Aquests pressupostos han exigit, per una banda, posar ordre als comptes municipals i apostar per un mandat que deixés enrere les grans inversions en noves construccions i se centrés en la millora de l’espai públic i dels serveis municipals. I, per l’altra, incloure-hi les principals apostes per la transformació de Molins de Rei aquest mandat.
3. Millorar l’espai públic i comunitari de la vila.
Juntament amb la municipalització de la neteja els pressupostos 2024 són un impuls per a la millora dels carrers, places i parcs de la vila.
Inclouen un pla d’asfaltat i un pla de voreres que garantiran, durant tot el mandat, inversions de millora en els carrers de la nostra vila així com projectes de reurbanització dels carrers més malmesos de la vila.
Invertirem també de forma recurrent en la millora dels parcs infantils i els espais comunitaris de Molins de Rei. I, renovarem la passarel·la sobre vies abordant també el problema del vandalisme als ascensors.
Finalment, un cop superada la pitjor fase de la sequera, realitzarem les plantades pendents als carrers de la vila així com a la Plaça U d’Octubre i al Parc Pont de la Cadena.
4. Una vila esportiva.
Un dels elements claus d’aquest mandat és la construcció d’un nou Pavelló a l’escola Pont de la Cadena que doni resposta a la necessitat d’espais als més de 1.200 esportistes federats de la vila.
Amb aquest projecte donem resposta a 3 grans objectius: Augmentem la capacitat de l’escola per fer promoció i pràctica de l’esport; dotem al barri del Canal d’un equipament esportiu sense esgotar parcel·les d’equipament municipal i creem un equipament que s’utilitzarà des de les 9 h fins a les 24 h, donant utilitat, eficiència i eficàcia a les inversions públiques.
Creem una nova partida, inexistent en anteriors mandats, en la millora i manteniment de les instal·lacions esportives (100.000€) per garantir una millor conservació dels equipaments esportius.
Planifiquem noves instal·lacions a l’aire lliure, pistes de bàsquet a la plaça de la Llibertat, noves pistes de petanca al Barri del Canal, pistes multiesportives al Parc de la Mariona, tancament de les pistes al barri de la Granja.
Realitzem els projectes i els plecs tècnics per poder executar la renovació de la pista 2 del poliesportiu, la substitució de la gespa del Camp de Futbol Ricard Ginebreda i la instal·lació de parquet a la pista 1 del poliesportiu.
5. Una vila sostenible
Hem impulsat el primer any el servei municipal de manteniment de les franges de prevenció d’incendis forestals als barris de muntanya. Un servei que anualment mantindrà i millorarà les franges de protecció que delimiten els tres barris amb el Parc Natural de Collserola.
Abordem també la recuperació de la Riera de Vallvidrera conjuntament amb l’Agència Catalana de l’Aigua i executarem la recuperació dels aiguamolls amb aigua regenerada amb la col·laboració de l’AMB.
Així mateix aquests pressupostos suposen un impuls decidit de les actuacions contemplades al Pla local d’Adaptació al Canvi climàtic, la implantació d’enllumenat LED i la implantació d’energies renovables a la vila.
Volem crear l’Oficina de l’Energia Municipal i la creació d’una comunitat energètica local a la Vila. I hem impulsat l’Agenda Urbana i un nou Pla de Mobilitat, accessibilitat, bicicleta i aparcaments de la vila per impulsar millores sostenibles a Molins de Rei.
6. Una vila educadora
Enguany hem impulsat dos processos estratègics de millora de la qualitat educativa de la vila: La millora de les Escoles Bressol Municipal i El Pla educatiu de vila.
El primer repte ha sigut el de garantir places suficients a les Escoles Bressols Municipals després de l’increment de demanda fruit de la gratuïtat d’Infantil 2.
L’ampliació de l’oferta de places a La Traca ens ha permès passar, en dos cursos, de tenir gairebé una seixantena de famílies sense plaça a garantir l’accés a totes les famílies d’Infantil 1 i Infantil 2.
L’últim ple del curs ha aprovat l’acord de millora de les condicions laborals i docents amb les educadores de les Escoles Bressol de la Traca i el Molí que no només suposen una millora de les retribucions sinó de la tasca docent i de la qualitat educativa.
Es garantirà el treball no lectiu durant el curs per millorar l’acompanyament als infants i les famílies, la coordinació d’equips i la formació continuada. Així mateix, s’impulsarà pel curs entrant 2024/2025 els casals d’estiu per garantir temps de treball no lectiu per poder preparar el curs següent, fer el tancament amb els infants i les famílies i poder fer millors traspassos d’alumnat el professorat d’Infantil 3.
Aquest era el pas necessari per recuperar, el curs vinent, la gestió municipal de la Traca i el Molí (el Rodó ja es gestiona directament per l’Ajuntament) i impulsar un procés de millora qualitativa de les Escoles Bressol públiques de la vila.
Per últim, enguany hem impulsat l’elaboració d’un Pla Educatiu de Vila, que coordini a tots els agents educatiu de la vila (escoles, entitats de lleure, esportives, culturals, etc.) per millorar l’educació al llarg i ample de la vida.
Lucas Ferro és portaveu d’En Comú Podem a l’Ajuntament de Molins de Rei i regidor del govern municipal
Pla asfalta ??? que diries Lucas si al cap de 2 mesos d’aprovar un pressupost ja s’esta fent modificacions si estiguesis a l’oposició ?
Sr Lucas Silvano Ferro Solé (MECP-C) ( Molins en Comu Podem – Confluencia , regidor de Medi Natural, regidor de Educació i Tinent alcalde. Mala época l´istiu , amb les vacançes, per fer balanç politic municipal de la coalició PSC+MECP-C de just fa un any, en que 1048 ciutadans de Molins de Rei van atorgar la seva confiança a la coalició Molins en Comu Podem en les darreres eleccions municipals del 2023 . Uns resultats que, no es poden considerar del tot satisfactoris, ja que al 2019 els antics ICV amb RM-ECG , Reviu MOLINS EN COMÚ Guanyem, en van obtenir 708 i Molins Camina Podem 905 , que sumats eren 1.613, molts més que els del 3023. tot i axis la no participació de la CUP, va propieciá que seguisin obtenint 2 regidors al Ple municipal.
No ens enganyem al solitari , dins la coalició Molins en Comu Podem
no es va fer cap debat intern , excepte el de “petit comité” i decidir per asumptes de el seu sou , ja que vosté es quedaba sense feina al Parlament e Catalunya, i va decidir formar par de govern i negociar un acord amb el partit socialista , sense cap ánim de posar punt final a 12 anys de sociovergència a Molins de Rei, sols pactar per pactar…
L’actual govern del PSC busca impulsar canvis en la gestió de la vila i no ho trova ? Tots els partits volen construir una vila que tingui serveis públics de referència, que millori l’espai públic i comunitari i que garanteixi l’equitat, la igualtat i la convivència, i al final tot queda en parauleria politica barata i no en fets reals .
A) . Municipalització de la jardineria, servei de neteja i recollida de residus
La gestió de aquets serveis estava externalitzada com és normal i ho fan a tots els municipis del voltant, mitjançant concurs i adjudicació publica a empreses del sector privat , en aquest cas la selecció inicial de ASCAN va estar desfortunada una empresa amb amb seu social a Bº La Venta, s/n 39608 IGOLLO DE CAMARGOi i fer una nova licitació va estar anul·lada pel tribunal de contractació, tot i que el servei de neteja no es prestava adequadament, a pesar que l’anterior govern (quin ? ) havia augmentat en 400.000€ l’import del contracte de neteja. i l’empresa al·legant que tenia pèrdues… Una mala elecció inicial per part dels responsables de l’Ajuntament en subcontactar serveis i un mal contro, va provocar que els del PSC no van tindre cap més remiel assumir-ne la gestió directa a través de la empresa pública temporal Molinsinvers i poguer fer el més aviat un concurs public i una adjudicació a empreses privades fiables.
La manca de coneixements del sector de residus i en especial de la regidora Esther Espinosa Garcia (PSC) regidora de Espai Public i Movilitat que sembla serà l’encarregada de portarho, pronostica un al tre fracás com els de la Cateura en els Panels Solars amb la licitació pròxima de la compra dels nous contenidors que no sigun de carga lateral de camions, que és el que s’estila ara.
B). Pressupostos 2024
El segon gran gran fracás del PSC amb la gestió econòmica de la vila, de crear un desequilibri entre ingressos i despeses de dos milions d’euros, tot excusant-se amb les seves “pilotes fora” al descens l’impost de plusvàlua i l’excés d’inversions municpals ( quines ?) , a l’increment del preu en el decontrol municipal de les obres, etc. etc. mentre que els contruents no tenien augments
i no s’ha vist cap transformació a la vila. i no hem vist grans inversions en noves construccions publiques (Residéncia gent gran, Nou Ajuntament, etc ) ni en cap millora de l’espai públic i ni dels serveis municipals, i si en temes qu no ens van ni ens venen com el Museu Renaixement , En definitiva : Una desplanificació total
C) . Millorar l’espai públic
La millora dels carrers, places i parcs de la vila, ha estat insignificant amb un pressupost de 34 Milions € , El pla d’asfaltat ha quedat anul.lat al Ple de juliol. En qué es pensen gastar aquets 34 Milions € si no és en un pla de voreres? , Sols en sous de politics, funcionaris i G.U: ? Ja era hora que pensesin en la renovarem la passarel·la sobre vies que és el “hazme reir ” de la gent.
Llastomós que s’el hi hagui anat de les mans i haguin tingut que fer uns modificació del Pressupost per els arbres al Parc Pont de la Cadena.
D). Una vila esportiva.
De la construcció d’un nou Pavelló a l’escola Pont de la Cadena , encara no hem vist res, res de res… i la resta que indica son obres insignificants , que no formin part d’un Pressupost de 34 Milions €
E). Una vila sostenible
Poc significatiu i la “xocolata del lloro” el de les franges de prevenció d’incendis , la recuperació de la Riera de Vallvidrera. El Pla local d’Adaptació al Canvi climàtic, sols per l’Ajuntament i no per els privats … la l’Oficina de l’Energia Municipal i la creació d’una comunitat energètica local a la Vila , pur cortina de fum
F). Una vila educadora
Recordar que les competéncies educatives son de la Generalitat i no del Ajuntament , excepte les Escoles Bressol Municipal, sense plaçes
Recordar de nou, el baix nivell d’informàtica i de digitals de la població adulta de Molins de Rei , la manca de promoció municipal a través de la Emisora 91.2 de cursos a la Biblioteca i a l’ Escola d’Adults a on els ordinadors es moren de fàstic.