El ple municipal ha aprovat una moció conjunta a la sessió d’aquest mes de juny per reclamar una negociació que garanteixi els drets de la plantilla d’MMM davant l’ERO d’extinció.

El ple municipal d’aquest mes de juny ha aprovat per unanimitat una moció de suport als treballadors de l’empresa MMM. L’empresa, situada al polígon del Pla, ha obert recentment un expedient de regulació d’ocupació (ERO) d’extinció que comportarà el tancament de l’activitat i la pèrdua de 34 llocs de treball. La moció, impulsada inicialment pel grup municipal d’ERC i presentada posteriorment de manera conjunta per totes les formacions, expressa el suport institucional a la plantilla i reclama que el procés es desenvolupi amb totes les garanties per als treballadors.
La moció insta la direcció de l’empresa a negociar de bona fe una sortida digna que garanteixi el cobrament de totes les indemnitzacions i quantitats que corresponen als treballadors. A més, el text compromet l’Ajuntament a activar els seus serveis d’ocupació per oferir assessorament i acompanyament a les persones afectades en la recerca de noves oportunitats laborals. El document també alerta sobre l’impacte dels processos de deslocalització en el teixit industrial i demana a la Generalitat de Catalunya que impulsi mesures de reindustrialització que contribueixin a preservar l’activitat econòmica i l’ocupació.
Durant el debat de la moció, els grups municipals van coincidir a traslladar el seu suport als treballadors i a reclamar una negociació que respecti els seus drets. El portaveu de Molins en Comú Podem, Lucas Ferro, va reconèixer que la situació representa «un cop molt dur» per a la plantilla i va defensar que «cal batallar-lo». En aquest sentit, va afirmar que «com a mínim hi hagi una negociació de bona fe» i va assegurar als treballadors presents que compten amb «tot el nostre suport».
En la mateixa línia, el portaveu d’Ara Molins, Ramon Sánchez, va destacar que un dels objectius de la moció és que l’Ajuntament pugui «donar eines per acompanyar-vos en el procés ocupacional». Per la seva banda, l’alcalde, Xavi Paz, va lamentar la situació viscuda per una empresa amb la qual el consistori «tenia molt tracte» i va remarcar que la prioritat és «garantir els vostres drets com a treballadors», reiterant el compromís municipal de donar suport als afectats durant tot el procés.
El comitè d’empresa denuncia la pressió de la direcció
Després de l’aprovació unànime de la moció, els quatre membres del comitè d’empresa presents al ple van prendre la paraula per agrair el suport rebut per part de tots els grups municipals. En nom dels treballadors, Ester Esteban va agrair el posicionament de l’Ajuntament durant el conflicte laboral. «Ens han escoltat i agraïm el seu suport en aquest procés», va afirmar davant el plenari.
Esteban també va explicar l’estat de les negociacions amb la direcció de l’empresa. Segons va exposar, en la darrera reunió la companyia els va comunicar que havia pogut rescatar 40.000 euros de la seu de Romania per destinar-los al pagament d’una part de la paga extra d’estiu. Tot i això, va denunciar que aquesta proposta anava acompanyada d’una exigència de «pau social», és a dir, que els treballadors “deixem de fer accions de protesta i mantinguem silenci” fet que, va dir, “no farem”.















