• FES-TE SOCI ARA
Dissabte, 02 maig, 2026
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

CiU i PSC apropen distàncies per formar un “matrimoni de conveniència”

David Guerrero
03/06/2011
a General, Política
EnviarCompartirTuitarEnviar

Les executives de CiU i el PSC han mantingut dues reunions per valorar la possibilitat de formar un govern de coalició. Els dos partits es mostren predisposats a un pacte que encara necessitaria un soci més si no volen governar en minoria.

Xavi Paz i Joan Ramon Casals a la Fira de la Candelera // David Guerrero

Les negociacions entre CiU i el PSC avancen a bon ritme per tal d’arribar a un pacte abans de l’11 de juny, el dia límit en el que s’ha de constituir el nou consistori. La sociovergència seria un “matrimoni de conveniència”, en paraules de Joan Ramon Casals a Ràdio Molins de Rei, però el líder de CiU també ha reconegut que “el PSC és la força que més interès ha demostrat per governar amb nosaltres”.

Segons ha pogut saber Viu Molins de Rei, el repartiment de l’alcaldia entre Joan Ramon Casals i Xavi Paz seria un dels punts que més separa els dos partits. Mentre que els programes comparteixen diversos punts en els que tant CiU com PSC es mostren d’acord, decidir qui serà la cara visible durant els propers quatre anys es fa més difícil de repartir entre dos partits que porten molt temps somiant amb estar al capdavant de l’Ajuntament. La possibilitat de dividir l’alcaldia amb dos anys per a cada un dels caps de llista guanya pes.

Però mentre que el repartiment de l’alcaldia comporta discrepàncies, a l’hora de confrontar els programes electorals les propostes dels dos partits són similars en molts aspectes. Tant els conservadors com els socialistes asseguren que a les reunions hi ha hagut bona sintonia i estan predisposats a tractar de consensuar un pacte que beneficiï als dos partits més votats, que sumen 10 regidors en un ple municipal que necessita 11 per aconseguir la majoria absoluta. Davant aquesta situació,  estan disposats a governar en minoria si és necessari, però si busquen una majoria absoluta, encara necessitaran un altre soci de govern que els doni suport. El “matrimoni de conveniència” amb el repartiment de l’alcaldia amb la meitat de mandat per a cada un dels partits es podrà dur a terme si una tercera força dóna suport a la proposta i vota favorablement en el proper ple. Si no és així, es podria donar la situació de que Joan Ramon Casals es convertís en alcalde només amb cinc regidors.

Per això, tant CiU com PSC s’estan reunint aquests dies amb els partits que semblen estar condemnats a la oposició: Iniciativa i ERC. La CUP, per la seva banda, ja ha mantingut diverses reunions amb CiU però les condicions que posa sobre la taula -desaparició de càrrecs de confiança, rebaixes de sous, municipalització de diversos serveis…- són impossibles d’acceptar per part dels partits de l’establishment polític. El PP, per la seva banda, ha estat deixat de banda a les negociacions i el PSC descarta rotundament incloure’l en cap mena de pacte.

Pacte en clau local

Tant Joan Ramon Casals com Xavi Paz asseguren que les negociacions s’estan duent a terme en clau local. Davant les informacions aparegudes en altres mitjans durant els últims dies en les que s’assegurava que Molins de Rei podia ser moneda de canvi d’altres municipis, els dos caps de llista coincideixen en afirmar que no reben directrius de Barcelona i que negocien pensant única i exclusivament en la vila.

Relacionats

Etiquetes: alcaldiaCIUeleccions municipalseleccions municipals 2011especial eleccions municipals 2011Joan Ramon Casalsmatrimoni de conveniènciapactesPSCXavi Paz
EnviarCompartirTuitCompartir
Les jornades tècniques de turisme de Catalunya reflexionen sobre el potencial del patrimoni al museu del Renaixement

Les jornades tècniques de turisme de Catalunya reflexionen sobre el potencial del patrimoni al museu del Renaixement

16/04/2026
Lluís Posada evoca els sons de la Festa Major en la recuperació del pregó

Lluís Posada evoca els sons de la Festa Major en la recuperació del pregó

24/09/2025
La Generalitat pagarà dos milions de la nova residència de gent gran

La Generalitat pagarà dos milions de la nova residència de gent gran

23/09/2025
La piscina olímpica tancarà quatre mesos per reparar greus fuites d’aigua

La piscina olímpica tancarà quatre mesos per reparar greus fuites d’aigua

12/09/2025
Xavi Paz anuncia una nova regidoria de polítiques lingüístiques durant la celebració de la Diada

Xavi Paz anuncia una nova regidoria de polítiques lingüístiques durant la celebració de la Diada

11/09/2025
Xavi Paz (PSC): “El pacte amb els comuns té voluntat de continuar”

Xavi Paz (PSC): “El pacte amb els comuns té voluntat de continuar”

14/07/2025
Article següent

La molinenca Estel Solé guanya el premi de poesia Amadeu Oller

Més comentat 13

  1. Teresa says:
    15 anys enrere

    Justamente lo que yo pronosticaba ya hace 1 mes y que he seguido manteniendo a pesar de los opositoras en los foros de Viu molins., Qué raro que la encuesta de Viu molins no aumente en ésta opción .
    Me desagrada de que la coalición no piense en quitar los cargos de confianza, ni bajarse los sueldos , y seguro que ésto hará que aumenten los impuestos locales IBI , circulación ,agua, etc.,

    Respon
    • teresina says:
      15 anys enrere

      la vidente Teresa parece que se va a cumplir….. podria ser una idea de negocio, piénsatelo!
      Es la opción que votó Molins de Rei el 22 de mayo. CIU+PSC quizás se dejó llevar por su pronóstico!!
      vete tu a saber, el tirón que tienes!

      Respon
  2. Enric Piera says:
    15 anys enrere

    Comentari de Teresa el 02.05.11 a la notícia de política de Viu Molins de Rei: Iniciativa fixa els objectius del seu programa electoral:

    . Teresa · fa 3 setmanes
    Todo eso es palabrería y puro café teatro, Para los partidos, el que participen muchos o pocos votantes es lo que menos les importa, ya que las 21 regidurías a repartir serán las mismas, y les caerá igualmente la "breva"
    La suerte esta echada.
    Propongo 2 porras , una para los/as regidores/as y la otra para las coaliciones.
    IV de 7 a 4 , PSC de 6 a 6 , ERC(EM) de 3 a 4 , CIU de 3 a 4 , PP de 1 a 1 , CUP de 1 a 1 , SI de 0 a 1
    ERC+IV = 4+4 =8 , ERC+IV+CIU = 4+4+4=12 , ERC+CIU=4+4=8 , PSC+CIU+PP =6+4+1=11
    Mi previsión para los próximos 4 años es que concubinará el mismo tripartito actual ICV+ERC+CIU, con altenancia 1/3 de la alcaldía, Puntas, Casals, Acas.
    Saludos
    TERESA, o Tereso, no dones ni una a les porres.

    Respon
  3. emiliano ramos says:
    15 anys enrere

    Esta claro que CIU y PSC mandan a sus marionetas en molins.,Si no mirar el articulo de politica en la Vanguardia del dia 31 de Mayo pag 15 por Jordi Barbeta.En la que Mas y Montilla pactan los presupuestos de la Generalitat a cambio de alcaldias,y lo que es peor y no dicen;Tapar todos los casos de corrupción los unos por los otros.Esta Todo en manos de unos y los otros obedecen:Asi es la Politica en este Pais.
    Hasta donde llegaran……………..hasta donde les dejemos………………………………

    Respon
    • teresina says:
      15 anys enrere

      señor Ramos por favor que todos leemos los periódicos. Le recuerdo¿ Valencia o Baleares?
      Los que vivimos y somos de Molins no queremos a los corruptos, por eso ICV ha bajado i Esquerra también.
      Porque afirmar lo de las marionetas cuando ellos mismos lo niegan. diga que es su opinión pero no afirme lo que los interesados niegan, porque por la misma regla cuando usted diga algo querrá que le crean ¿no? pues eso. Lo que quieras que hagan contigo hazlo tu a los demás.
      Un saludo sr Ramos.

      Respon
  4. Pere says:
    15 anys enrere

    Abans CiU estaba a l'ajuntament amb IC i ERC i ara hi sera amb el PSC (de funest record pel molinencs, Casimir Boi). Quin tandem mes bo !!!!

    Respon
  5. Enric Piera says:
    15 anys enrere

    Com si el PP no fes el mateix…Sr. Emilio…per cert, quan diu "en este Pais"…es refereix a Catalunya….no?

    Respon
  6. manel says:
    15 anys enrere

    Ostias con el Emiliano, aduce un articulo de Jordi Barbeta podemos hablar de otros de Marçal Sintes y otros columnistas de los diarios, para empezar segun informaciones de hoy dia 3 de Junio el PSC no aprobara los Presupuestos de la Generalitat, (joder con el argumento) los casos de corrupción o favores existen en todos los partidos que gobiernan PSC, CIU,PP, ERC,PNV, ICV, evidentemente es condicion humana, aunque seria bueno saber que tanto por ciento, igual que en sindicatos, empresarios y trabajadores, y podemos incluir los casos que estimes oportunos.
    Ahora bien quien no mete mano es quien pide responsabilidades y despues no se compromete en nada, si quieres cambiarlo ya sabes comprometete a algo y no te pases la vida en el Facebbok

    Respon
  7. emilianoramos says:
    15 anys enrere

    Que no soy el emilio ramos del pp señores es pura coincidenciaque me llame ramos y emiliano.no emilio
    solo queria clarificar que CIU y PSC mandan a sus gregarios oir,ver,y callar,
    el que no lo vea que se ecriba con la famosa teresa de los follones.

    Respon
  8. Pepgrill says:
    15 anys enrere

    Bé, dels que ens governaran no n'espero massa sincerament. La gestió del senyor Casals a promoció econòmica només cal tenir una mica de confiança amb els treballadors de Garcia Nieto, i veure els nostres poligons industrials per veure-ho. Des d'aquí demano als que quedin a l'oposició que facin una bona lectura dels ressultats, autocrítica, i aprofitin els propers 4 anys per demostrar-nos que de veritat tenen un projecte per la nostra vila. La CUP ens ha demostrat que des de l'oposició es pot fer molt per Molins de Rei i em constar que els altres partits poden entrar en aquesta linia per la seva experiència i el seu arrelament a Molins. Enviar-los ànims i dir-los-hi que ara realment és quan es pot comprovar el seu compromís amb Molins de Rei.

    Respon
  9. Teresa says:
    15 anys enrere

    CIU sabrá ser "generosa" en los sueldos con quien forme gobierno con ellos, De momentp PSC es el único que ha mostrado interés en el concubinato. CIU(5)+PSC(5) + PP (1)
    Alcaldias : 1º año CIU), 2º (PSC) , 3ª y 4º (CIU)
    DC : Casals, (36), lic. derecho : 3/4 Alcaldía , Economia i Serveis generals
    DP : Santamans (38),, ¿sin oficio? : Medi ambient i salud
    DP : Madorell , (45), técnica turismo : Promoció econòmica + Fira
    DP : Sr. Marti (53), b. elemental : Comerç
    DP : Altozano (35) maestro musical : Esports , Nova ciudadanía i Drets humans.
    DP : Paz (39) , masajista : 1/4 Alcaldía , Sostenibilitat i Territori (Obres i Serveis)
    DP : Cantudo, (37), logopeda : Ensenyament
    DP : Zaragoza, (42) , funcionario : Cultura
    DP : Revestido, (36), psicóloga : Juventud i Gent gran
    DC : Espinosa, (38) , economista : Finances
    DP : Ramos, (58), b. elemental : Governació (Guardia Urbana)+bombers+ADF)

    Respon
  10. SOLDIER says:
    15 anys enrere

    Moltes persones que han dipositat la confiança i el vot a la llista electoral de Convergència i Unió no entendran, ni recolzaran, un govern municipal de coalició de C. i U. i de P.S.C., ells mateixos. Tampoc ho entendran tot i que el Sr. Paz faci bons massatges.

    Respon
    • Laia says:
      15 anys enrere

      I creus que els que han dipositat la confiança al PSC ho recolzarán?

      Respon

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

Els reptes del Museu del Renaixement un any després de l’obertura
Política

L’Ajuntament porta la Generalitat als tribunals per una subvenció del museu del Renaixement

Samar Elansari
30/04/2026
Gerard Furest alerta sobre el retrocés del català en una xerrada a la Federació Obrera
Política

Gerard Furest alerta sobre el retrocés del català en una xerrada a la Federació Obrera

Samar Elansari
30/04/2026
El museu del Renaixement renova els gravats exposats amb una nova selecció del museu de Lleida
Cultura

El museu del Renaixement renova els gravats exposats amb una nova selecció del museu de Lleida

Samar Elansari
30/04/2026

VIU Empresa

Les neteges tècniques industrials guanyen pes en una indústria cada cop més complexa
VIU Empresa

Les neteges tècniques industrials guanyen pes en una indústria cada cop més complexa

Viu Molins de Rei
07/04/2026
Com és el model d’habitatge públic metropolità? Més assequible, sostenible i de qualitat
VIU Empresa

Com és el model d’habitatge públic metropolità? Més assequible, sostenible i de qualitat

Viu Molins de Rei
17/12/2025
El respecte a la diversitat, protagonista de la Mostra de Cinema Espiritual de Catalunya
VIU Empresa

El respecte a la diversitat, protagonista de la Mostra de Cinema Espiritual de Catalunya

Viu Molins de Rei
19/11/2025

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals

Tecnologia d’avantguarda per millorar la salut i reduir el dolor

Dra. Montse Casals - Centre Casals
29/08/2025

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Laura Gàlvez
13/06/2025

VIU+

Els veïns dels barris de muntanya dubten de l’efectivitat del tancament de Collserola i el viuen amb relativa normalitat

Els veïns dels barris de muntanya dubten de l’efectivitat del tancament de Collserola i el viuen amb relativa normalitat

24/04/2026
Els carrers s’omplen de llibres, roses i cultura en un Sant Jordi marcat pel bon temps

Sortegem dotze llibres d’autors locals per la diada de Sant Jordi

22/04/2026
Molins de Rei supera els 27.000 habitants el 2025

Molins de Rei supera els 27.000 habitants el 2025

10/04/2026
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei


  • Avís legal

  • Política de cookies


Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Llicència

Viu Molins de Rei

Viu Molins de Rei és propietat de Associació Viu Comunicació i està subjecte a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 No adaptada de Creative Commons.

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Segur que vols desbloquejar aquesta publicació?
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?