L’eurodiputat de CiU defensa la necessitat de convertir Catalunya en un nouEstat propi dins de la Unió Europea en un acte a la Federació Obrera. Ramon Tremosa basa els seus arguments en la situació econòmica, justifica les retallades del govern català i critica la gestió del govern espanyol.

“Els governs espanyols han arruïnat Espanya i han perdut tota credibilitat”, així començava la conferència que va realitzar Ramon Tremosa, eurodiputat per CiU al Parlament Europeu, el passat dimarts al vespre a la sala d’actes de la Federació Obrera, plena per a l’ocasió. A través de diferents gràfics on es mostrava l’evolució del Producte Interior Brut espanyol i la despesa pública, Tremosa va exposar, al seu parer, el que eren els deu errors que havia convertit Espanya en un “fracàs” a ulls del cor polític del vell continent. Tremosa va posar sobre la taula l’alt índex de morositat, la ineficiència del mercat laboral, la fractura social o el frau fiscal, d’un país que, segons Tremosa, “fa riure i és tòxic”.
Les polítiques d’austeritat també van ser molt presents durant les gairebé dues hores que va durar l’acte. Tremosa va qualificar les retallades de “necessàries i infranquejables” i les va presentar com la única solució possible a l’hora de reduir la despesa pública. Per fer-ho va etzibar: “Mas és com Merkel: ambdós són polítics coherents, predictibles i consistents” de cara uns comicis que cada cop es fan més propers. En declaracions a Viu Molins de Rei, Tremosa va negar qualsevol caràcter impositiu de les polítiques d’austeritat per part de l’Unió Europea. “Tant de bo les decisions en matèria econòmica ens vinguessin marcades des de la Unió Europea” va afirmar l’eurodiputat conservador.
A l’hora de parlar del potencial d’Espanya, Tremosa no es va mossegar la llengua: “Em fascinen les sevillanes com si fos un suec”, però el problema és que “l’Estat està monopolitzat per les grans famílies”. Així, va argumentar que la independència de Catalunya pot ser beneficiosa, perquè “només sense Catalunya, Espanya farà les reformes necessàries”. La capacitat d’exportació de les pimes catalanes, així com la presència de multinacionals al territori, fou també un dels arguments que s’emprà per tal de convèncer als assistents del potencial català. Paradoxalment, tot i que la xerrada es va fer a la Federació Obrera, no es va fer cap referència a la situació actual dels treballadors.
Neguit al voltant de la independència
El tema estrella de la conferència era l’Estat Propi a Catalunya. D’entre les preguntes que formulaven els assistents es feia evident el neguit i la preocupació que porta inherent aquest projecte de futur. El representant de CiU a Europa va respondre que “el principi democràtic ha de pesar més, és el text legal que s’adapta a la realitat, i no al revés”. En resposta a una possible sortida de la zona euro, Tremosa va afirmar que “vist des d’Europa, els arguments d’Espanya fan riure”. Segons el polític convergent, “amb la indolència d’Espanya es posa en perill el projecte europeu, no al revés”, on el rescat és més que “inevitable”.
Quan al col·loqui es va parlar de la Hisenda Catalana, Tremosa, que també és professor d’economia de la Universitat de Barcelona, va deixar anar una possible actuació l’endemà de les eleccions. “En el pitjor dels escenaris, el president de Catalunya pot convocar a tots els catalans a dipositar els impostos en un compte de l’agència tributària catalana”, mentre remarcava la persistència necessària per encetar un procés on “el president ha de donar exemple”.
A l’acte no va faltar cap dels regidors de Convergència i Unió a l’Ajuntament de Molins de Rei, així com nombrosos membres de l’executiva del partit a nivell local. Militants i simpatitzants convergents van omplir la sala.
Que fenomeno…..pero no habla de los casos de corrupción que hay en su partido…empezando por el Honorobale….y acabando por su hijo.
http://www.lavozlibre.com/noticias/ampliar/663573/cientos-de-intelectuales-firman-contra-el-secesionismo-de-ciu
Visca els sentiments!
Els sentiments federalistes oi?
Güell, toqueu de peus a terra ja, home!
La pela és la pela!