• FES-TE SOCI ARA
Dissabte, 18 abril, 2026
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

Felip Puig culpa a "la inexistència d'una hisenda pròpia" de la reducció d'ajuts a la Fira

David Guerrero
08/02/2013
a General, Política
EnviarCompartirTuitarEnviar

El conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, posa la Fira de la Candelera com a exemple de que “malgrat les dificultats, estem vius”. Puig fa una plàcida passejada per Molins de Rei sense incidents però amb alguns retrets de ciutadans i polítics. 

Felip Puig va signar el llibre d'honor de l'Ajuntament a la sala de plens // David Guerrero
Felip Puig va signar el llibre d’honor de l’Ajuntament a la sala de plens // David Guerrero

El 2013 no és any electoral, almenys de moment, així que la presència de polítics no ha estat tan exagerada com passades edicions de la Fira de la Candelera. Diumenge al matí va estar marcat a nivell institucional per la recepció al conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, que ha deixat enrere recentment les polèmiques acumulades al capdavant d’Interior i es concentra en una conselleria clau davant una taxa d’atur que creix sense parar.
Durant la recepció a la sala de plens, Puig va assegurar que la Candelera és “una fira que posa de manifest l’esperit viu del poble i és una mostra de vitalitat i capacitat de superació”. El conseller d’Empresa i Ocupació, ràpidament ficat en el seu nou àmbit, va destacar l’esperit emprenedor de la Fira i va posar en valor també “el punt de connexió que suposa la Fira per demostrar que, malgrat les dificultats, estem vius”.
Preguntat per la manca d’ajuts i subvencions de la Generalitat a la Fira de la Candelera, que Joan Herrera va qualificar de “manca de sensibilitat”, el conseller d’Empresa i Ocupació no va respondre directament i va assegurar que “si tinguéssim la hisenda pròpia, potser hi hauria un 10% menys d’atur i no tindríem tanta dificultat per ajudar a les fires, a les empreses i podríem resoldre problemes als polígons industrials”. Puig va assegurar que les diverses institucions han de treballar junts per “trobar sinergies i alinear esforços amb els agents socials i econòmics” per aconseguir sortir de la crisi i una major eficàcia i eficiència. “Tard o d’hora arribarà la recuperació, tota la feina que fem ara és per preparar-nos millor pel futur”, va instar el conseller davant un auditori ple de regidors i càrrecs polítics.
Passejada amb imprevistos
Felip Puig va passejar per la fira acompanyat de Joan Ramon Casals i Xavi Paz // Jordi Julià
Felip Puig es va passejar per la Fira de la Candelera acompanyat de Joan Ramon Casals i Xavi Paz // Jordi Julià

Després de signar en el llibre d’honor de l’Ajuntament, Puig va recórrer l’espai firal i va conèixer de primera mà les reivindicacions i inquietuds que li traslladava el sector empresarial local a l’estand de la Fira Industrial del passeig del Terraplè.
Felip Puig també es va passejar per la Fira d’Entitats. Allà va passar per davant dels espais dels partits polítics i va rebre salutacions que no li van agradar gens al conseller. El número 2 de la CUP, Roger Castillo, amb educació i bones formes va aprofitar l’oportunitat per recriminar al conseller les seves actuacions. La conversa no va durar més de deu segons, Puig va marxar ràpidament davant els gestos de nerviosisme de l’alcalde, Xavi Paz, i el primer tinent d’alcalde, Joan Ramon Casals. Puig tampoc es va escapar d’alguns comentaris sobre la corrupció de la classe política mentre passejava pels carrers de Molins de Rei plens de gent.
Recuperar la confiança
El tema de la corrupció va ser l’aspecte que va centrar les preguntes dels periodistes d’àmbit nacional presents a Molins de Rei per conèixer l’opinió del conseller un dia després de la compareixença del president del govern rere una pantalla sense respondre les preguntes dels periodistes. Felip Puig va cridar a la classe política a “corregir de manera urgent” les actituds i errors del passat per “recuperar la confiança de la ciutadania en les institucions públiques”. El conseller d’Empresa i Ocupació va demanar “un gran acord col·lectiu per recuperar la confiança perquè està en joc l’estabilitat institucional”. En aquest sentit, va demanar anar més enllà de la simple rectificació de les errades.
VIU la Candelera

Relacionats

Etiquetes: 162a Fira de la CandeleraAturCIUcorrupcióCUPempresaFelip PuigFira de la CandeleraFira de la Candelera 2013Joan Ramon CasalsocupacióRoger CastillosubvencionsXavi Paz
EnviarCompartirTuitCompartir
Les jornades tècniques de turisme de Catalunya reflexionen sobre el potencial del patrimoni al museu del Renaixement

Les jornades tècniques de turisme de Catalunya reflexionen sobre el potencial del patrimoni al museu del Renaixement

16/04/2026
En el segle XIX a Molins de Rei hi arribà la Fira de la Candelera i el tren

En el segle XIX a Molins de Rei hi arribà la Fira de la Candelera i el tren

03/03/2026
Menys passatgers dels habituals baixant del tren durant el cap de setmana de la Fira de la Candelera // David Guerrero

Les incidències a Rodalies deixen un 25% menys de visitants arribats en tren a la Candelera

06/02/2026
Menys passatgers dels habituals baixant del tren durant el cap de setmana de la Fira de la Candelera // David Guerrero

Homenatges, inèrcia i Rodalies: les claus de la 175a edició de la Fira de la Candelera

04/02/2026
La 175a Fira de la Candelera ha posat el focus en l'arrel de tot plegat: el planter // David Guerrero

La 175a Fira de la Candelera, en imatges

04/02/2026
Els firaires apunten a una baixada de visitants a la Candelera per la crisi de Rodalies

Els firaires apunten a una baixada de visitants a la Candelera per la crisi de Rodalies

03/02/2026
Article següent
La platea del Foment és el lloc on es realitzava l'extracció de sang // David Guerrero

La Marató de Donació de Sang supera els 200 participants

Més comentat 4

  1. Enric Piera via Facebook says:
    13 anys enrere

    Aquest “senyor” Felip Puig amb la seva presència va fer enfadar a diverses persones de la Fira d’entitats, Amnistia Internacional per exemple. És una vergonya que violents com ell, que usen la policia contra el poble vinguin a Molins.

    Respon
  2. Montse Ortells S via Facebook says:
    13 anys enrere

    si senyor, estic d’acord amb l’Enric. Felip Puig hauria de dimitir, per decencia. No val posar l’alfil en un quadre d’un altre color.

    Respon
  3. Xavi says:
    13 anys enrere

    Ahir em va deixar la novia, també és culpa de no tenir Hisenda pròpia?

    Respon
  4. Teresa says:
    13 anys enrere

    El coste la Feria de la Candelera es de aprox. 0,5 mill € , ( 85 mill. ptas.) , de los que el Ayuntamiento aporta 150.000 € ( 30 mill. ptas.) , ¿ Vale la pena todo este dispendio en plena crisis económica, gastado en sólo 2 dias, de nuestro presupuesto municipal, en tarimas , moquetas y vino ?, Excepto un par de tocinerias que hacen su agosto con bocadillos de butifarras, ¿ A quien más beneficia todo eso a nivel local?
    Hace varios dias que hice una solicitud en la red en la que indicaba que estaba buscado en la web del Ayuntamiento los precios públicos de la ordenanza fiscal C-20 de “precios de m2” de la Fira de Caldelera , y no la encuentro, y lo peor, es que por teléfono, los técnicos municipales tampoco lo encuantran. ¿Sabe algún lector de Viu molins dónde encontrarlo ? : Respuestas hasta el momento = 0
    Con este tipo de secretismos y falta de transparencia publica en publicar los precios, es la punta del icebeg de una presunta “corrupción”. Lástima que El Pais no tenga periodistas en Molins de Rei o que el Sr. J. Zaragoza (PSC) ponga micrófonos debajo del las mesas , para que investiguen la Fira.

    Respon

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

Rosa Vendrell demana a l’Ajuntament “dignificar” la memòria de Margarida Xirgu
Cultura

Rosa Vendrell demana a l’Ajuntament “dignificar” la memòria de Margarida Xirgu

Samar Elansari
17/04/2026
El polígon del Pla acollirà un nou centre de dades d’una vintena que es volen instal·lar a Catalunya
Economia

El polígon del Pla acollirà un nou centre de dades d’una vintena que es volen instal·lar a Catalunya

Samar Elansari
17/04/2026
Lluís Carrasco rescata la memòria de Badia del Vallès a la novel·la “Cor de formigó, ànima de lluita”
Cultura

Lluís Carrasco rescata la memòria de Badia del Vallès a la novel·la “Cor de formigó, ànima de lluita”

Samar Elansari
17/04/2026

VIU Empresa

Les neteges tècniques industrials guanyen pes en una indústria cada cop més complexa
VIU Empresa

Les neteges tècniques industrials guanyen pes en una indústria cada cop més complexa

Viu Molins de Rei
07/04/2026
Com és el model d’habitatge públic metropolità? Més assequible, sostenible i de qualitat
VIU Empresa

Com és el model d’habitatge públic metropolità? Més assequible, sostenible i de qualitat

Viu Molins de Rei
17/12/2025
El respecte a la diversitat, protagonista de la Mostra de Cinema Espiritual de Catalunya
VIU Empresa

El respecte a la diversitat, protagonista de la Mostra de Cinema Espiritual de Catalunya

Viu Molins de Rei
19/11/2025

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals

Tecnologia d’avantguarda per millorar la salut i reduir el dolor

Dra. Montse Casals - Centre Casals
29/08/2025

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Laura Gàlvez
13/06/2025

VIU+

Molins de Rei supera els 27.000 habitants el 2025

Molins de Rei supera els 27.000 habitants el 2025

10/04/2026
Una auditoria acredita les mancances en el servei de neteja i recollida de residus

Una auditoria acredita les mancances en el servei de neteja i recollida de residus

08/03/2026

El nou pla urbanístic metropolità preveu millors connexions amb Quatre Camins i Sant Cugat

27/02/2026
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei


  • Avís legal

  • Política de cookies


Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Llicència

Viu Molins de Rei

Viu Molins de Rei és propietat de Associació Viu Comunicació i està subjecte a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 No adaptada de Creative Commons.

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Segur que vols desbloquejar aquesta publicació?
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?