ICV del Baix Llobregat ha iniciat la campanya #SomBaixLlobregat en defensa de l’entitat política del Baix Llobregat davant la possible divisió institucional de la comarca que planteja el govern de la Generalitat. La presentació de la campanya aplega 200 persones a Sant Feliu de Llobregat.
Davant la possibilitat de que la Generalitat acabi amb el Baix Llobregat com s’entén avui dia, ICV del Baix Llobregat ha posat en marxa la campanya #SomBaixLlobregat, per defensar públicament l’entitat política de la comarca. La campanya #SomBaixLlobregat ja ha aconseguit el suport de la Federació d’Associacions de Veïns del Baix Llobregat, Comissions Obreres, UGT, Unió de Pagesos i el Centre d’Estudis Comarcals del Baix Llobregat, entre altres entitats i institucions que s’oposen al desmantellament de la comarca que ha representat el cinturó roig de lluita obrera des de fa més de 30 anys.
D’acabar fent-se realitat la proposta del govern de la Generalitat, els municipis des de Sant Andreu de la Barca fins el mar (Molins de Rei inclòs) passarien a formar part exclusivament de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, on compartirien protagonisme amb Barcelona, L’Hospitalet, Badalona, Santa Coloma de Gramanet, Sant Adrià de Besòs i alguns municipis del Vallès Occidental i del Maresme. El Baix Llobregat quedaria reduït als municipis a l’entorn de Martorell, a la zona nord de la comarca, fora de l’àrea metropolitana.
La presentació de la campanya es va fer davant més de 200 persones el passat mes de juliol a la plaça de la Vila de Sant Feliu de Llobregat. A l’acte va assistir el portaveu d’Iniciativa per Molins de Rei i vicepresident del Consell Comarcal, Ivan Arcas, acompanyant a l’alcalde de Sant Feliu, Jordi San José, la diputada pratenca Lorena Vicioso i el coordinador d’ICV a la comarca, Arnau Funes.
Els intervinents van exposar que “més enllà del debat sobre si el Consell Comarcal esdevé més o menys necessari, els interessos turístics, territorials, socials, educatius, culturals, industrials, comercials, agrícoles, sanitaris, etc. han d’estar defensats des de la pròpia comarca i no per l’alcalde de Barcelona”. El tracte que el govern de CiU està donant a la comarca del Baix Llobregat en els últims temps va sortir a escena en diverses ocasions, recordant l’interès de la Generalitat per instal·lar Eurovegas al bell mig del Baix Llobregat: “No podem permetre que on el Baix Llobregat veu un Parc Agrari i un teixit industrial amb futur, ells hi vegin “un pati del darrere” on instal·lar-hi casinos”, van concloure els ecosocialistes, fent la crida a sumar el màxim de gent possible en defensa de la comarca.