El pilot molinenc ha aconseguit la segona posició de la categoria T3.1 després d’un Dakar que s’ha fet veritablement dur.

Extenuant edició del ral·li Dakar per a Xavi Foj i el seu equip, el FojMotorsport Coopertires. En una cursa on la meitat de participants ha quedat fora, Foj i Nacho Santamaria han aconseguit pujar al podi final de Buenos Aires, després d’acabar segons de la categoria T3.1 i tercers en el total de la categoria T3, només superats per un buggie.
Aquesta categoria s’ha estrenat enguany i reuneix els participants amb vehicles amb modificacions lleugeres. És a dir, una modalitat a mig camí entre els cotxes de sèrie i els prototips. El mateix Foj va ser clau en la creació d’aquesta categoria, negociant amb l’organització la seva implantació.
“Ha estat una cursa cursa mot dura de principi a fi”, afirmava Foj al acabar l’aventura. “Ens hem vist fora de competició en moltes ocasions però amb coratge i treball hem superat tots els obstacles per estar aquí, al podi de Buenos Aires”, declarava orgullós després de passar pel podi.
El Dakar es va començar a complicar quan es va trencar el palier a la quarta jornada. Un dia després es va destrossar el coixinet i van haver de tornar a la sortida. La primera setmana va finalitzar amb l’embragatge del Toyota del molinenc trencat, amb Foj utilitzant la tercera marxa i la reductora per acabar la jornada. Foj va començar a apropar-se al liderat de la T3 però a l’onzena etapa va trencar els frens. Tot i això, l’home amb més participacions al Dakar, va poder superar totes les adversitats.
El Dakar, en imatges