L’acte institucional amb motiu del Dia de la Dona Treballadora serveix per llegir el manifest propi consensuat entre els partits polítics. La regidoria d’Igualtat Dona-Home està satisfeta amb el volum d’actes i els seus resultats.

Un dia després de la data assenyalada, el 8 de març, i de la manifestació del moviment feminista molinenc, l’Ajuntament de Molins de Rei s’ha sumat a la celebració del Dia de la Dona Treballadora. Dilluns 9 de març a les 12 del migdia el manifest propi consensuat per les formacions polítiques de Molins de Rei s’ha llegit a la plaça de l’Ajuntament. Era la primera vegada que a Molins de Rei no s’agafava de referència els textos d’altres administracions supramunicipals.
A la plaça s’hi podien veure desenes de treballadors municipals, representants de totes les forces polítiques menys el PP, i també alguns curiosos que s’han sumat a un acte solemne, marcat per la sobrietat i l’esperit de denúncia. “Les dones són més valentes i treballadores que els homes”, assegurava l’alcalde Joan Ramon Casals després de la lectura del manifest. “Hem de lluitar tots plegats contra la gran xacra de la violència masclista”, ha assegurat. Per finalitzar l’acte, el Casal de la Dona ha convidat als assistents a una xocolatada.

Satisfacció municipal
“Estem contents dels actes que s’han portat a terme aquest any a Molins de Rei”, explica la regidora d’Igualtat Dona-Home, Jessica Revestido. “Hem incidit especialment en els conceptes de prevenció i sensibilització”, indica la regidora. I és que s’han organitzat diferents tallers sobre aquestes temàtiques als diferents instituts de Molins de Rei. També als esplais. Segons Revestido l’exposició sobre Simone de Beauvoir que es pot visitar fins el 16 de març està agradant força tot i que encara no sap quanta gent l’ha visitada. La sortida Colònies tèxtils amb veu de dona, feta el passat dissabte, va ser “molt interessant”, segons la regidora, i va reunir al voltant de cinquanta dones. “Crec que només hi havia un home”, es lamenta.
Tot i aquesta satisfacció reconeix que fer l’acte de lectura del manifest un dilluns a les dotze, en plena jornada laboral, té “el seu punt de contradicció” si es vol que concentrar a molta gent. “Es fa en aquest horari perquè, històricament, sempre s’ha volgut que participin els treballadors de l’Ajuntament”, justifica la regidora.
Hay que decirlo alto y claro de que la celebració del Dia de la Dona Treballadora, un dilluns nou a les 12 del migdia es una bofetada a la mujer trabajadora de verdad y de la empresa privada, menos mal que hay alguien que ha reconocido que fer l’acte de lectura del manifest un dilluns a les dotze, en plena jornada laboral, té “el seu punt de contradicció”. No nos sirve la excusa de que es fa en aquest horari perquè, històricament, sempre s’ha volgut que participin les treballadores de l’Ajuntament, Con las facilidades que tienen las funcionarias y empleadas públicas, que gozan de mutuas médicas privadas y que se saben todas las leyes de la Administración de carretilla, serán exclusivamnte ellas las únicas que podrán tener hijos con dignidad, el resto de mujeres trabajadoras no gozan de estos privilegios, y aún menos ahora con la reforma laboral. Puro discurso y palabrería política.