• FES-TE SOCI ARA
Dijous, 06 agost, 2026
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

Unanimitat per recuperar una de les dues línies de P3 suprimides

Elisenda Colell
30/03/2015 - 00:59
a General, Política
EnviarCompartirTuitarEnviar

Tots els partits polítics de Molins de Rei es mostren a favor de recuperar una de les dues línies de P3 suprimides després de conèixer que vuit famílies es poden quedar sense escola pública. L’Ajuntament i la Generalitat es reuniran després de Setmana Santa per buscar una solució consensuada.

Un dels representants de la marea groga amb l'alcalde Joan Ramon Casals al fons // Jose Polo
Un dels representants de la marea groga amb l’alcalde Joan Ramon Casals al fons // Jose Polo

500 persones sortien al carrer per defensar l’escola pública i en contra de la supressió de les dues línies de P3 i els partits polítics amb representació al ple municipal els han donat suport per unanimitat.

Amb el vot a favor de tots els grups del plenari es va aprovar una moció en el passat ple on es recollien les reivindicacions de l’Assemblea Groga de Molins de Rei que, principalment, es resumeixen en una: lluitar per la reobertura d’una de les dues línies de P3 suprimides. I és que vuit famílies de Molins de Rei pateixen el perill de quedar-se sense escola pública després que s’oferissin 200 places i s’hagi recollit una demanda de 208 a la preinscripció.

El text aprovat demana al Consell Escolar que faci arribar al departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya -comandat pel mateix de l’alcaldia, CiU- la seva clara oposició a què hi hagi famílies que «havent triat com a primera opció l’escola pública es puguin veure en l’obligació de matricular els seus fills a l’escola concertada». Es proposa com a solució immediata al desajust entre oferta i demanda dels centres públics «la reobertura de com a mínim d’una de les dues línies suprimides a l’escola pública per al curs 2015-2016».

A més, l’Assemblea Groga també s’oposa a «l’augment de les ràtios als P3 de l’escola pública de Molins de Rei». Aquesta postura de la comunitat educativa ha estat aprovada al ple municipal i, per tant, ara és responsabilitat del govern municipal format per CiU i PSC defensar-la davant la Generalitat. Per últim, l’organisme representatiu de l’educació al municipi també es mostra contrari a que el tancament s’hagi fet «de forma preventiva» perquè consideren que «l’oferta pública condiciona clarament la demanda de les famílies». L’Ajuntament de Molins de Rei i el Consell Escolar van optar per aquesta tàctica en veure que la Generalitat no acceptaria no retallar les dues línies.

La Sala de Plens també es va tenyir de groc // Jose Polo
La Sala de Plens també es va tenyir de groc // Jose Polo

Desobediència com a última opció

Ni l’Ajuntament ni la comunitat educativa contemplen que hi hagi més de 25 nens per classe. Segons el regidor d’Educació, Xavi Paz (PSC), aquest fet comportaria una «pèrdua de qualitat» i fa molt difícil que els cursos afectats, en anys posteriors, puguin admetre més alumnes, el que es coneix com a matrícula viva. «En 9 anys sabem que Molins de Rei ha de créixer», explica el regidor socialista a Viu Molins de Rei. Si es configura una ràtio inicial de 26 alumnes per classe, aquesta podria seguir augmentant durant els pròxims anys si en paral·lel creix la població de Molins de Rei, com es preveu amb la construcció del nou barri de Les Guardioles. Obrir una línia en un curs posterior a P3 implica més complicacions. A dia d’avui és un fet pràcticament insòlit.

L’altra possible proposta que podria presentar la conselleria d’Ensenyament és la de matricular les famílies «sobrants» als centres concertats. Des de la regidoria d’Educació es fa una crida a la desobediència atenent que «si aquestes famílies no han optat en cap preferència per l’escola concertada, tenen el dret a fer desobediència i dir que no volen matricular els seus infants a aquests centres». A més, Paz remarca que la responsabilitat recau en la Generalitat. «El departament d’Ensenyament els ha de garantir una escolarització pública i laica», assegura.

Per petició de l’Ajuntament de Molins de Rei, els membres de l’equip de govern es reuniran amb representants del departament d’Ensenyament després de Setmana Santa, el dia 8 o 9 d’abril per tal d’arribar a una solució. «Ens hauria agradat que fos abans» es queixa Paz. «Sóc optimista de mena i estic convençut que la reunió anirà bé», declara l’alcalde Joan Ramon Casals (CiU), que haurà de negociar amb els del seu mateix color polític.

L’oposició també fa força 

A la sessió plenària de dijous, on es va demanar la reobertura d’una línia a Molins de Rei, també s’hi van afegir la resta de formacions polítiques. Roger Castillo, portaveu de la CUP, es va mostrar totalment contrari a l’optimisme de Casals, explicant que no confien que el Departament d’Educació «doni una solució». «Tenim totes les de perdre», va assegurar Castillo qui també va fer una crida a la mobilització «perquè el Departament se senti pressionat».

Mercè Ferrer, des d’Iniciativa per Molins de Rei, recordava que «cal ser valents i estar units per l’escola pública a Molins». De moment aquesta pressió popular és ben viva.

Sílvia Guillén (ERC) va ser autocrítica. «Van amenaçar-nos amb tancar una escola i ens hem abaixat els pantalons deixant-nos tancar dues línies», va assegurar contundent la republicana. Un error, segons Guillén, que ara es pot esmenar amb la massiva mobilització.

Relacionats

Etiquetes: Assemblea Groga de Molins de ReiCIUCiU Molins de ReiConsell EscolarCUPCUP Molins de ReiERCERC Molins de ReiGeneralitatGeneralitat de CatalunyaIniciativaIniciativa per Molins de ReiJoan Ramon Casalslínies de P3Mercè FerrerPSCPSC Molins de ReiretalladesRoger CastilloSílvia GuillénXavi Paz
EnviarCompartirTuitCompartir
El PSC tanca el curs polític amb 200 persones al barri del Canal

El PSC tanca el curs polític amb 200 persones al barri del Canal

30/07/2026
Xavi Paz tornarà a ser el candidat del PSC i vol aprofundir en un pacte progressista

Xavi Paz tornarà a ser el candidat del PSC i vol aprofundir en un pacte progressista

10/07/2026
El govern municipal dona marxa enrere en la construcció d’un nou poliesportiu a la carpa Mariona

ERC sol·licita la creació de pistes de sorra per ampliar l’oferta esportiva de Molins de Rei

29/06/2026

L’Ajuntament demana al ministeri una actuació temporal per millorar el punt negre del pont de l’N-340

25/06/2026
MMM tanca la planta de producció de Molins de Rei i acomiada 34 treballadors

ERC reclama una sortida digna pels treballadors d’MMM

25/06/2026
Molins de Rei s’adhereix al Pacte Nacional per la Llengua 

Molins de Rei s’adhereix al Pacte Nacional per la Llengua 

02/06/2026
Article següent
Marcos Ruiz en una competició // Arxiu

Marcos Ruiz trenca el record de Catalunya júnior d'halterofília

Més comentat 2

  1. Eva says:
    11 anys enrere

    que consti, que el «departament d’educació» que retalla les línies de la pública (i no de la concertada) és el govern de CiU.

    Hipocresia és aprovar mocions inútils al poble i retallar des del govern, senyors de CiU

    Respon
    • Antòn says:
      11 anys enrere

      Eva, no vuguis generatlitzar les politiques, les mes properes al ciutadà, son les municipals, son les que vetllent per als vilatans i defensen l’estat del benestar i el futur de l’educaciò pública del nostres infants.

      Respon

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

La inauguració del Circuit Festival va ser el 9 d’agost a Be Disco // Matineé Group
Portada

El festival gai més gran del món no repeteix a Molins de Rei

David Guerrero
05/08/2026
El concurs de la gestió de l’aigua a Molins de Rei i set municipis més supera els 1.000 milions
Economia

Aqualia passa a l’acció per aconseguir el macroconcurs de l’aigua davant la baixa temerària de Veolia

David Guerrero
04/08/2026
La zona blava i taronja són gratuïtes durant el mes d’agost
Societat

La zona blava és gratuïta durant tot l’agost

Jose Polo
03/08/2026

VIU Empresa

piscina municipal
VIU Empresa

Sis consells per protegir-se de la calor i gaudir de l’estiu amb seguretat

Viu Molins de Rei
22/07/2026
Els Préstecs Emancipació s’amplien fins als 40 anys per facilitar la compra del primer habitatge
VIU Empresa

Els Préstecs Emancipació s’amplien fins als 40 anys per facilitar la compra del primer habitatge

Viu Molins de Rei
17/07/2026
Refugis climàtics: els espais on protegir-se de la calor a Molins de Rei
VIU Empresa

Refugis climàtics: els espais on protegir-se de la calor a Molins de Rei

Viu Molins de Rei
15/07/2026

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals

Tecnologia d’avantguarda per millorar la salut i reduir el dolor

Dra. Montse Casals - Centre Casals
29/08/2025

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Laura Gàlvez
13/06/2025

VIU+

Xavi Paz tornarà a ser el candidat del PSC i vol aprofundir en un pacte progressista

Xavi Paz tornarà a ser el candidat del PSC i vol aprofundir en un pacte progressista

10/07/2026
El parc Pont de la Cadena per fi comença a florir, però segueix amb desperfectes

El parc Pont de la Cadena per fi comença a florir, però segueix amb desperfectes

25/05/2026

Antonio Carmona (Renfe) diu que la nova represa de les obres de l’estació és la definitiva

07/05/2026
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei


  • Avís legal

  • Política de cookies


Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Llicència

Viu Molins de Rei

Viu Molins de Rei és propietat de Associació Viu Comunicació i està subjecte a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 No adaptada de Creative Commons.

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Not enough quota to unlock this post
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?