• FES-TE SOCI ARA
Dissabte, 08 agost, 2026
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

S’aprova la urbanització de Vallpineda després de molts anys d’espera

Elisenda Colell
04/04/2015 - 12:20
a General, Societat
EnviarCompartirTuitarEnviar

El pla d’urbanització ha de garantir serveis com l’enllumenat o l’asfaltat dels carrers. Després del projecte d’urbanització de la Rierada, la previsió a Vallpineda culmina la feina feta en el planejament per adequar i dignificar els barris de muntanya del municipi. 

Les obres d'arranjament s'han fet a l'avinguda Modolell amb el carrer Santa Maria // Ajuntament de Molins de Rei
Imatge d’unes obres d’arranjament de 2012 // Ajuntament de Molins de Rei

«Avui és un dia important que passarà a la història de Molins de Rei», assegurava l’alcalde Joan Ramon Casals (CiU) just abans que tots els partits polítics votessin a favor del pla que ha de permetre urbanitzar el barri de Vallpineda. Ja fa gairebé trenta anys que la zona espera aquesta urbanització i ara s’inicia un procés per poder proveir de serveis municipals a la zona de muntanya.

En paraules del president de l’associació de veïns de Vallpineda, Ricard Esquirol, els ciutadans del seu barri tenen «tot el dret de poder tenir serveix públics», com la resta de molinencs. Una mesura que segons la portaveu d’ERC, Sílvia Guillén, farà que deixin d’existir «molinecs de primera i molinencs de segona».

Fa molts anys que els diferents governs municipals de Molins de Rei han treballat per fer dels barris de muntanya uns espais dignes per a viure-hi. Segons l’actual equip de govern, format per CiU i PSC, la clau de volta han estat les normatives i els marcs legals, que sempre han dificultat el projecte. No s’ha d’oblidar que es tracta d’un barri al bell mig de la serra de Collserola.

La previsió urbanística aprovada al ple municipal de febrer és una modificació del pla original, que ha comptat amb la participació de totes les forces polítiques, però també els veïns i propietaris, a més de l’Agència Catalana de l’Aigua, l’Oficina Territorial d’Acció i Avaluació Medioambiental de la Generalitat i el Parc Natural de la serra de Collserola. En total han sumat una vintena d’al·legacions, de les quals només sis han estat desestimades.

Sostenible i econòmic

El que ha fet que tots els grups municipals estiguin a favor del projecte és que no només és favorable a l’entorn en l’àmbit medioambiental sinó que, a més, s’ha intentat «reduir substancialment el cost econòmic», tal com explicava l’alcalde. En aquest sentit, Lluís Carrasco, d’Iniciativa per Molins de Rei, es mostrava «content» d’haver pogut formar part del procés i explicava que «malgrat que s’estan incomplint els terminis» el seu grup municipal hi dóna ple suport, subratllant que «no posarem ni una sola pedra al camí per evitar que això sigui el més àgil possible». A més, el seu partit ha anat a reclamar ajuts per poder fer viables aquestes millores econòmicament davant del Síndic de Greuges de Catalunya.

Per la seva banda, Roger Castillo, de la CUP, qualificava d’«encertats» els criteris amb els que s’ha fet el planejament urbanístic, recalcant aspectes com la reducció dels vials i el mobiliari o la millora de conservació dels torrents i les lleres. De fet, tot i que s’ha reduït zona verda, es fa «en marges acceptables», segons Castillo.

Després de l’aprovació del pla, es preveu que al juny comencin els treballs de construcció. «Ara ve la feina grossa per aconseguir finançament i poder fer front a les obres» retreia la portaveu d’Esquerra, Sílvia Guillén, que va apuntar que cal seguir treballant per aconseguir subvencions. En la mateixa línia s’esplaiava Castillo, en tant que esperava «haver tocat la tecla bona i que es compleixin els previsions econòmiques» per tal que la feina feta fins ara no es quedi a un calaix.

Relacionats

Etiquetes: al·legacionsbarri de Vallpinedabarris de muntanyaCIUCollserolaCUPCUP Molins de ReiERCERC Molins de ReiGeneralitat de CatalunyaIniciativaIniciativa per Molins de ReiJoan Ramon CasalslleresLluís Carrascomedi ambientOficina Territorial d'Acció i Avaluació MediambientalParc Natural de la Serra de Collserolaplanejament urbanísticPSCRoger CastilloSílvia GuillénSíndic de Greuges de Catalunyatorrentsurbanismeurbanització barris de muntanyaurbanització Vallpinedazona verda
EnviarCompartirTuitCompartir
Foc al bosc: és el canvi climàtic, estúpids

Foc al bosc: és el canvi climàtic, estúpids

31/07/2026
El PSC tanca el curs polític amb 200 persones al barri del Canal

El PSC tanca el curs polític amb 200 persones al barri del Canal

30/07/2026
El govern municipal dona marxa enrere en la construcció d’un nou poliesportiu a la carpa Mariona

ERC sol·licita la creació de pistes de sorra per ampliar l’oferta esportiva de Molins de Rei

29/06/2026
MMM tanca la planta de producció de Molins de Rei i acomiada 34 treballadors

ERC reclama una sortida digna pels treballadors d’MMM

25/06/2026
Collserola tancada per la pesta porcina

Collserola i el riu Llobregat continuaran tancats a l’estiu per la pesta porcina

10/06/2026
El polígon del Pla acollirà un nou centre de dades d’una vintena que es volen instal·lar a Catalunya

La CUP adverteix del consum energètic del futur centre de dades del polígon El Pla

23/05/2026
Article següent
Iniciativa reclama ajuts per finançar les millores urbanístiques a Vallpineda i la Rierada davant el Síndic

Iniciativa reclama ajuts per finançar les millores urbanístiques a Vallpineda i la Rierada davant el Síndic

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

Les línies MB1 i MB2 del bus urbà amplien el servei als caps de setmana i a l’agost
Portada

Un bus cada hora en totes les línies del MoBus durant el mes d’agost

David Guerrero
06/08/2026
La inauguració del Circuit Festival va ser el 9 d’agost a Be Disco // Matineé Group
Portada

El festival gai més gran del món no repeteix a Molins de Rei

David Guerrero
05/08/2026
El concurs de la gestió de l’aigua a Molins de Rei i set municipis més supera els 1.000 milions
Economia

Aqualia passa a l’acció per aconseguir el macroconcurs de l’aigua davant la baixa temerària de Veolia

David Guerrero
04/08/2026

VIU Empresa

piscina municipal
VIU Empresa

Sis consells per protegir-se de la calor i gaudir de l’estiu amb seguretat

Viu Molins de Rei
22/07/2026
Els Préstecs Emancipació s’amplien fins als 40 anys per facilitar la compra del primer habitatge
VIU Empresa

Els Préstecs Emancipació s’amplien fins als 40 anys per facilitar la compra del primer habitatge

Viu Molins de Rei
17/07/2026
Refugis climàtics: els espais on protegir-se de la calor a Molins de Rei
VIU Empresa

Refugis climàtics: els espais on protegir-se de la calor a Molins de Rei

Viu Molins de Rei
15/07/2026

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals

Tecnologia d’avantguarda per millorar la salut i reduir el dolor

Dra. Montse Casals - Centre Casals
29/08/2025

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Laura Gàlvez
13/06/2025

VIU+

Xavi Paz tornarà a ser el candidat del PSC i vol aprofundir en un pacte progressista

Xavi Paz tornarà a ser el candidat del PSC i vol aprofundir en un pacte progressista

10/07/2026
El parc Pont de la Cadena per fi comença a florir, però segueix amb desperfectes

El parc Pont de la Cadena per fi comença a florir, però segueix amb desperfectes

25/05/2026

Antonio Carmona (Renfe) diu que la nova represa de les obres de l’estació és la definitiva

07/05/2026
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei


  • Avís legal

  • Política de cookies


Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Llicència

Viu Molins de Rei

Viu Molins de Rei és propietat de Associació Viu Comunicació i està subjecte a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 No adaptada de Creative Commons.

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Not enough quota to unlock this post
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?