• FES-TE SOCI ARA
Dissabte, 11 abril, 2026
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

Sílvia Guillén acusa Casals de voler el suport d’ERC per “mantenir la cadira”

Jose Polo
30/04/2015
a General, Política
EnviarCompartirTuitarEnviar

La candidata d’ERC contesta les declaracions de Casals en què l’alcalde es mostrava partidari de pactar amb els republicans. Guillén diu que la seva prioritat segueix sent formar un govern d’esquerres. La candidata d’ERC fa aquestes declaracions després d’un acte amb el jutge Santiago Vidal que aplega 160 persones.

Sílvia Guillén durant l'acte amb Santi Vidal // Jose Polo
Sílvia Guillén durant l’acte amb Santi Vidal // Jose Polo

A menys d’un mes de les eleccions municipals, la candidat d’ERC, Sílvia Guillén, dóna carbasses a l’alcalde Joan Ramon Casals (CiU). Sense descartar al seu actual soci de govern, el PSC, i altres partits, Casals ha fet pública la intenció de pactar amb els republicans però aquests, de moment, no volen sentir parlar d’un possible pacte.

“Què vol pactar, per mantenir la cadira?” es pregunta Guillén en declaracions a Viu Molins de Rei. “Durant quatre anys no hi ha hagut consens amb ells”, argumenta la republicana. “Ens han acusat de no fer propostes i no entenc com es pot voler governar amb algú que no fa propostes”, indica la candidata d’ERC que, a més, assegura que no hi han hagut reunions formals amb Convergència.

Tot i que Guillén assegura que els pactes s’han de fer “sempre després de les eleccions”, la seva prioritat segueix sent la mateixa que fa uns mesos: “fer un govern d’esquerres”. “Hi ha millor relació amb els partits d’esquerres a l’oposició que amb el govern”, declara Guillen deixant veure la seva bona sintonia amb la CUP i Iniciativa.

160 persones escolten el jutge Santiago Vidal

Guillén ha fet aquestes declaracions després d’una acte organitzat per ERC amb el jutge més mediàtic de Catalunya, Santiago Vidal. 160 persones s’han reunit en una Sala Gótica plena com en poques ocasions per escoltar la xerrada entre el jutge i Guillén, periodista de professió, que s’ha vist més còmode entrevistant Vidal que fent mítings.

Santi Vidal signant llibres a la Sala Gòtica // Jose Polo
Santi Vidal signant llibres a la Sala Gòtica // Jose Polo

Vidal ha presentat el llibre Els 7 pecats capitals de la justícia en una conversa amb Guillén on ha comparat la supèrbia amb Baltasar Garzón, la mandra amb la lentitud de la justícia posant com a exemples el cas Prestige o Millet i la ira amb els judicis paral·lels dels mitjans de comunicació, entre altres comparacions que també fa en el seu llibre.

Vidal aposta per “especialitzar la justícia” en la nova República Catalana i per convertir els jutjats de pau en “jutjats de proximitat”. També ha expressat la seva voluntat de “suprimir els indults” i obrir la porta a fer “referendums revocatoris” sobre els responsables polítics.

Segons Vidal el govern espanyol es nega a que es faci un referèndum sobre la independència de Catalunya per “por a que els catalans fem un estat millor que el seu” i ha marca el 23 d’abril o l’11 de setembre de 2017 com a possibles dates per declarar la independència de Catalunya

Relacionats

Etiquetes: CIUCiU Molins de Reieleccions municipalseleccions municipals 2015eleccions municipals 24MEls set pecats capitals de la justíciaERCERC Molins de ReiJoan Ramon Casalsjusticiajutjat de paula gòticasala gòticaSantiago VidalSílvia Guillén
EnviarCompartirTuitCompartir
Marta Espona repetirà com a cap de llista d’ERC a les pròximes municipals

Marta Espona repetirà com a cap de llista d’ERC a les pròximes municipals

24/02/2026
Junqueras reivindica finançament per Rodalies i el Trambaix per travessar el Llobregat

Junqueras reivindica finançament per Rodalies i el Trambaix per travessar el Llobregat

01/02/2026
El minut a minut del ple extraordinari d’ordenances fiscals per al 2026

L’oposició s’abstè en el debat d’ordenances fiscals

24/10/2025
Dos actes recorden Lluís Companys i reivindiquen la memòria històrica i la lluita per la democràcia

Dos actes recorden Lluís Companys i reivindiquen la memòria històrica i la lluita per la democràcia

16/10/2025
ERC del Baix Llobregat “escalfa motors” per les municipals del 2027 a Molins de Rei

ERC del Baix Llobregat “escalfa motors” per les municipals del 2027 a Molins de Rei

22/09/2025
Ricard Vinyets és escollit president de la secció local d’ERC

Reajustar Esquerra per assumir responsabilitats

23/07/2025
Article següent

En directe: ple municipal Molins de Rei abril 2015

Més comentat 4

  1. Petit Niculas says:
    11 anys enrere

    …i tu què vols un sou sense fotre ni brot…estàs a ERC com podries estar a qualsevol partit.

    Respon
  2. victor says:
    11 anys enrere

    A veure signant a “bombo i plateret” l’acord de l’ANC on vol majories independentistes als Ajuntaments i a Molins de Rei existeixen tres partits signants : ERC, CiU i CUP . I ara aquesta senyora ens diu que vol un pacte d’esquerres sense CiU, llavors la meva pregunta es perquè signà l’acord de l’ANC ? Amb qui governara : ERC+CUP+ ICV (res de nacionalista consulteu a Romeva) Molins Camina (nacionalista espanyol) i PSOE perdò PSC (Carme Chacon)

    Respon
    • dclosa says:
      11 anys enrere

      Muy escuetamente y teniendo en cuenta sólo algunos matices de los candidatos en listas, tenemos : Ciutadans , propietario de un negocio en el comercio municipal y que con sentido común no es partidario al gasto de la nueva Biblioteca y si a la reforma , ampliación y parking de la actual ; CIU , abogado, familia rica, empleo en el partido, no admiten consultas publicas sobre Bilblioteca ni sobre Guardioles, enfuscados con eso de la independencia ; ERC , funcionaria del Ayto de Sant Feliu, en este mandato no han hecho propuestas, ni chicha ni limonaaa, enfuscados con eso de la independencia ; PSC , masajista, cargo de confianza en Gava, sin empleo, no admiten consultas publicas sobre Bilblioteca ni sobre Guardioles ; ICV, propietario del taller pupilaje, enfuscado con eso de la municipalización de las energias, incluso el gas? ; CUP , locutor, en paro, no ha pagado nunca un IBI, enfuscados con independéncia y con la municipalización de todos los servicios del Ayto. ; Camina, en paro, alicantina, molinenca muy reciente que apenas conoce la indiosincracia de Molins de Rei ; PP , excomentarista de radio, medio estudiante y en paro, que no ha pagado nunca un IBI ; PST , guarda de seguridad, vendedor de enciclopedias , agente cívico, en paro, ….
      Mal , muy mal lo tenemos , ¿ Quizás Ciudadanos, como única alternativa exclusivamente municipalista?

      Respon
  3. dclosa says:
    11 anys enrere

    Hubiese sido deseable que la candidata d’ERC-Molins, antes de responder a les declaracions de Casals a on l’alcalde es mostrava partidari de pactar amb els republicans, escuchase la tertulia de la mañana del martes día 5 en la Radio Municipal (ver podcast), antes de dónar carbassa a l’alcalde Joan Ramon Casals (CiU).
    Ha quedado claro que ERC-Molins no descarta al seu actual soci de govern, el PSC, i a altres partits, y clarificar que Casals ha fet pública la seva intenció de pactar amb els republicans i què ell vol pactar per mantenir la cadira, de que durant 4 anys no hi ha hagut consens amb ells”, que CIU ha acusat a ERC-Molins, y esto és una gran verdad, de que ERC-Molins sólo ha calentado la cadira en los plenos i no ha fet propostes, i que no enten com es pot voler governar amb algú que no fa propostes”, De moment, los de ERC no volen sentir pactar d’un possible pacte con CIU , i que la prioritat de ERC-Molins segueix sent formar un govern d’esquerres , que encara no hi han hagut reunions formals amb Convergència, que els pactes s’han de fer “sempre després de les eleccions”, que la prioritat de ERC-Molins segueix sent la mateixa que fa uns mesos: “fer un govern d’esquerres”, de que “hi ha millor relació amb els partits d’esquerres a l’oposició que amb l’actual govern”, que ERC-Molins te bona sintonia amb la CUP i Iniciativa. Pregunta, ¿Con los de podemos-Molins no tienen sintonia?, ¿Los de PSC y los de iCV son ahora independentistas?
    Después de las elecciones del 24, en función de los resultados, ERC-Molins deberá dejar a un lado los actuales caprichos personales de su presidenta , y hará lo que se le mande desde la central de ERC . Recordemos que entre CIU y ERC hay un pacto de independencia del 24 de enero, y que queda claro en la tertulia…

    Respon

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

Molins de Rei supera els 27.000 habitants el 2025
VIU+

Molins de Rei supera els 27.000 habitants el 2025

Samar Elansari
10/04/2026
Pol Avinyó afirma que Montserrat Caballé es va convertir en una estrella mundial quan va debutar a Nova York
Cultura

Pol Avinyó afirma que Montserrat Caballé es va convertir en una estrella mundial quan va debutar a Nova York

Samar Elansari
10/04/2026
La molinenca Berta Cabestany publica el seu primer llibre ‘Aprèn a viure’
Cultura

La molinenca Berta Cabestany publica el seu primer llibre ‘Aprèn a viure’

Samar Elansari
10/04/2026

VIU Empresa

Les neteges tècniques industrials guanyen pes en una indústria cada cop més complexa
VIU Empresa

Les neteges tècniques industrials guanyen pes en una indústria cada cop més complexa

Viu Molins de Rei
07/04/2026
Com és el model d’habitatge públic metropolità? Més assequible, sostenible i de qualitat
VIU Empresa

Com és el model d’habitatge públic metropolità? Més assequible, sostenible i de qualitat

Viu Molins de Rei
17/12/2025
El respecte a la diversitat, protagonista de la Mostra de Cinema Espiritual de Catalunya
VIU Empresa

El respecte a la diversitat, protagonista de la Mostra de Cinema Espiritual de Catalunya

Viu Molins de Rei
19/11/2025

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals

Tecnologia d’avantguarda per millorar la salut i reduir el dolor

Dra. Montse Casals - Centre Casals
29/08/2025

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Laura Gàlvez
13/06/2025

VIU+

Molins de Rei supera els 27.000 habitants el 2025

Molins de Rei supera els 27.000 habitants el 2025

10/04/2026
Una auditoria acredita les mancances en el servei de neteja i recollida de residus

Una auditoria acredita les mancances en el servei de neteja i recollida de residus

08/03/2026

El nou pla urbanístic metropolità preveu millors connexions amb Quatre Camins i Sant Cugat

27/02/2026
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei


  • Avís legal

  • Política de cookies


Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Llicència

Viu Molins de Rei

Viu Molins de Rei és propietat de Associació Viu Comunicació i està subjecte a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 No adaptada de Creative Commons.

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Segur que vols desbloquejar aquesta publicació?
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?