En un míting de Junts pel Sí a Molins de Rei, l’alcalde convergent reivindica el “lideratge” de Molins de Rei no posant la bandera espanyola o pagant a la hisenda catalana. Casals assegura que amb la independència “podrem tenir una estació de tren accessible”, en un acte presentat per l’exalcalde per Iniciativa i Esquerra Josep Janés.

En l’únic míting que Junts pel Sí ha fet a Molins de Rei, l’alcalde convergent i número 30 de la candidatura, Joan Ramon Casals, va aprofitar per reivindicar que “Molins de Rei ha estat un municipi que ha liderat la independència a la comarca”. Casals, que porta dues legislatures governant amb el PSC, va posar com a exemple la col·laboració en l’organització del 9-N i el pagament dels impostos a l’Agència Tributària de Catalunya, accions que s’han fet quan ell governava. Però també va recordar que Molins de Rei ja va liderar la campanya “Un país, una bandera” per deixar d’hissar la bandera espanyola el 1997, quan Josep Janés era alcalde.
Janés escoltava atent el discurs de Joan Ramon Casals des de l’escenari. L’exalcalde presentava l’acte, tot i no pronunciar cap discurs. L’alcalde que va governar amb majoria absoluta per Iniciativa i Esquerra donava així un pas més en el seu suport a l’independentisme, després de deixar-se veure a la primera fila d’un acte d’ERC, presentar un llibre de Carod-Rovira, o coordinar l’agrupació de jubilats de l’ANC.
Joan Ramon Casals va agrair el gest a Josep Janés: “És un exalcalde que admiro”. Aprofitant la seva presència, Casals va prometre que “amb la independència podrem tenir una estació de tren accessible, una reivindicació que ja feia Josep Janés”, així com “desencallar moltes altres inversions que l’Estat no fa”. L’alcalde també va encoratjar els assistents a “aprofitar la Festa Major per convèncer tres indecisos cadascú”.
Més de 400 persones

Tot i que al míting no hi parlava cap dels grans noms de la llista de Junts pel Sí, la candidatura va omplir la plaça del Mercat. El públic estava més aviat fred amb els primers parlaments, de Jordi Albert, d’ERC Baix Llobregat; Joan Ramon Casals; i Lluís Corominas, de CDC. Però el discurs de la republicana Anna Simó, i molt especialment el d’Eduardo Reyes, de Súmate, van fer arrencar molts aplaudiments de les més de 400 persones que hi havia a la plaça.
Les arrels obreres al Baix Llobregat van ser una constant. “Encara recordo com a Cervelló o Vallirana la gent va fer els pobles amb les seves mans”, va afirmar Eduardo Reyes, president del col·lectiu d’independentistes castellanoparlants Súmate, i número 6 a Junts pel Sí. Anna Simó (ERC), veïna de l’Hospitalet de Llobregat, va recordar que “al Baix Llobregat i l’Hospitalet ens hem guanyat tot el que tenim”, per afirmar que “amb la campanya de la por no podran res davant un poble unit, alegre i combatiu”.
400 me parece un cifra exagerada, Quedó claro que lo que se pretende es seguir manteniéndose en la poltrona y necesitan el voto para legitimarse , La prueba es que ha estat el Ajuntament, com el de Molins de Rei, immers amb la “cleptocracia”que va començar en Arcas (ICV) , ideal per els regidors que estan amb nomina : alcalde (52.681 € ), els regidors de govern amb dedicació exclusiva (46.204 €), els tinents d’alcalde amb dedicació parcial (15,212 €) i els regidors amb dedicació parcial (14,072 €) i els regidors a l’oposició, 380 €/ regidor i ple) (4.560 € anuals/regidor), 95 €/mes (1.140 € anuals) per les juntes de portaveus, i els grups polítics tenen una subvenció municipal fixa de 305 €/mes ( 3.660 €), a mès d’una variable en funció del nombre de regidors, 270 €/regidor , a mes dels cobraments cada 4 anys de la Junta Electoral en funció dels vots obtinguts,…
Aixis si que es pot creure per sobre de qualsevol qüestió d’independència, si estan els regidors amb les butxaques ben plenes, el seu tracte amb dignitat, tant en la seva condició, laboral, com en la social, així com en la cultural, i ganes de de sumar esforços (sous) en el dia a dia.
Llastimós l’espectàcle del jubilat (tertuliá els dilluns a la RMdR) enganxan “diptics” als parabrises dels cotxes ” Hablando de salud” amb un contigut de deliris i falses promeses
N’estem farts d’iluminats politics , xarlatans i vividors “que no han echado aún un palo al agua en su vida” que es creuen els salvadors i de ideòlegs municipals baratos.
Eres el tio mas pesado que he conocido.
Ya te hemos leído mil veces, no te das cuenta que eres muy cansino? Puedo estar de acuerdo con lo que dices, pero ya cansas y ya me das hasta pena, empiezo a creer que no tienes otra cosa que hacer, y eso me entristece, de verdad.
Al menos por favor cambia de discurso 😉
Los casinos de verdad sois los que no aportais ninguna idea a las noticias y sois incapaces de debatir los argumentos de los que si lo hacen, Solo criticar sin aportar nada y formar parte de esa marabunda de dejarse llevar, Está claro el dicho catalán: ” Mente hi haguin rucs ells aniran a cavall”