Molins de Rei ja té nucli propi de les JERC, les joventuts d’ERC, després d’uns mesos compartint organització amb municipis del voltant. S’estrenen amb una xerrada sobre feminisme amb Marta Vilalta, Gerard Gómez del Moral, Aniol Costa i Martí Jaume.

Fa dos anys, amb motiu del 8 de març, Dia de la Dona, les JERC reapareixen a Molins de Rei. Les joventuts d’ERC compartien llavors nucli amb joves del mateix corrent de poblacions com El Papiol perquè no eren prou persones com per a poder formalitzar un nucli propi. Ara, després de ser presents a la campanya electoral de les municipals o reivindicant la construcció del nou IES Lluís de Requesens i el dret a vot de les persones majors de 16 anys, ja tenen capacitat per constituir-se com a secció local pròpia.
Ho van celebrar amb un altre acte amb motiu del Dia de la Dona. També a l’Ateneu Mulei, com fa dos anys. La Directora General de Joventut de la Generalitat de Catalunya, Marta Vilalta, qui també va ser present en el primer acte, va reivindicar el “camí per recórrer” que hi ha per “fer front a les desigualtats” entre homes i dones. “Les JERC sempre tenim present les problemàtiques i desigualtats de la dona cada dia de l’any”, va reivindicar exhibint el feminisme de la formació. Entre altres temes, Vilalta va posar el focus en els problemes de les noies per “emancipar-se” perquè la igualtat que ja existeix en el sistema educatiu no es tradueix durant “la incorporació al mercat laboral”.
També va ser present el portaveu nacional de les JERC i diputat al Parlament, Gerard Gómez del Moral, qui va encoratjar la trentena d’assistents a fer “treball des de la base”. “Nosaltres estem on milers de persones que ens han precedit, a les portes de declarar la república catalana”, va assegurar valorant el moment polític que viu Catalunya.
Aniol Costa, portaveu de les JERC del Baix Llobregat, va opinar que la creació del nucli propi és un pas més cap a la “normalització de l’independentisme”. “No tot Molins de Rei té el mateix suport cap a la independència i és aquí on les JERC som importants”, va reivindicar Costa, natural de Cervelló però amb forts vincles amb Molins de Rei.
Per la seva banda, el portaveu de les JERC Molins de Rei, Martí Jaume, va repassar la recuperació de l’organització al municipi i va posar en valor la feina feta durant els darrers dos anys per “la millora de les condicions dels joves de Molins de Rei”. Jaume també reivindicar la “importància del feminisme” en els valors de l’organització.