• FES-TE SOCI ARA
Dimecres, 09 setembre, 2026
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

Les memòries dels Dracs surten del calaix

Jordi Julià Serra
27/09/2016 - 18:16
a Cultura, General
EnviarCompartirTuitarEnviar

Una recuperada capella del Palau dels Requesens acull una exposició amb objectes del grup dels 60 nascut a Molins de Rei «Els Dracs». És el primer homenatge públic que el poble fa a aquest grup pioner per versionar en català èxits de pop/rock del moment.

matenoal-765x85

Retrats dels membres originals de la banda fets per Alfred Bofill presideixen l'homenatge // Jordi Julià
Retrats dels membres originals de la banda fets per Alfred Bofill presideixen l’homenatge // Jordi Julià

En el seu 50è aniversari, Molins de Rei finalment homenatja Els Dracs. El primer acte públic de reconeixement al grup ha estat la inauguració d’una exposició amb les memòries que han quedat de la banda molinenca que va versionar en català èxits de pop/rock de la seva època: els 60. Els objectes que va anar deixant l’activitat del grup han sortit dels calaixos de les famílies dels membres de la banda: Jordi Carreras (cantant), Miquel Olivé (teclat), Vicenç Carós (bateria), Faustino García (guitarra), Manel Cordero (guitarra) i Alfred Pla (baix).

Són els objectes, tots sols, els encarregats d’explicar la història. No hi ha cap cartell informatiu en tota l’exposició, ni tant sols a l’entrada, així que cal fixar-se atentament en els objectes per entendre per què són allà. Per exemple, un bitllet d’avió a Madrid, acompanyat d’un escrit de Vicenç Carós on explicava quan van anar a tocar a TVE. Discos, cartells, fotos, instruments o uniformes del grup són alguns dels objectes exposats. Uns retrats fets per Alfred Bofill per a l’ocasió presideixen l’homenatge.

L'exposició recull tot tipus d'objectes relacionats amb la trajectòria dels Dracs // Jordi Julià
L’exposició recull tot tipus d’objectes relacionats amb la trajectòria dels Dracs // Jordi Julià

Sobre l’absència de textos, el comissari, Toni Moreno, explica a Viu Molins de Rei que «ja hi ha un llibre catàleg i es faran activitats paral·leles» que ajudaran a donar el context que pot faltar, especialment als més joves, que no van viure aquella època. Per Moreno, el criteri ha estat «que la gent vegi la trajectòria dels Dracs de principi a fi musicalment però també per la història del país». Això es materialitza, per exemple, en una denúncia de l’administració franquista per haver tocat cançons fora de programa.

L’ideòleg de l’exposició ha estat el músic Sergi Carós, fill de Vicenç Carós, mort el 2010. Carós diu que ell va «seguir instruccions» del que deia el seu pare, que tenia en ment fer una exposició recordant la banda ja que creia que «ningú a Molins de Rei no havia reconegut mai el que van significar». Fa tres anys que s’hi va posar, i en la feina el va ajudar el recentment desaparegut fundador del grup, Miquel Olivé.

Molins de Rei fa el primer homenatge al grup

La capella es va quedar petita en la inauguració // Jordi Julià
La capella es va quedar petita en la inauguració // Jordi Julià

Ara, Molins de Rei els fa justícia coincidint amb els 50 anys. En la inauguració de l’exposició, que es va omplir a vessar deixant molta gent fora, el primer tinent d’alcalde i regidor de Cultura, Xavi Paz (PSC) ho reconeixia: «ni Molins de Rei ni Catalunya han fet justícia al que van representar a nivell social i cultural, però també polític i històric». L’alcalde, Joan Ramon Casals (CDC) destacava que fossin «el primer grup a gravar un disc en català en la dictadura» fent possible «el que ara trobem tant normal que és tenir música en català».

El cantant, Jordi Carreras, acceptava el reconeixement i es mostrava «emocionat» per «l’amor i l’afecte» que se’ls ha demostrat, també fent-los ser el fil conductor de la Festa Major (també faran el pregó i el concert de dissabte), cosa que és «un privilegi i un goig».

Sergi Carós (fill del bateria Vicenç Carós), Manel Cordero (guitarra), Faustino García (guitarra), Núria Feliu, Jordi Carreras (cantant), Joan Ramon Casals (alcalde), Toni Moreno (comissari de l'exposició) i Xavi Paz (regidor de Cultura) en l'acte d'inauguració // Jordi Julià
Sergi Carós (fill del bateria Vicenç Carós), Manel Cordero (guitarra), Faustino García (guitarra), la cantant Núria Feliu, Jordi Carreras (cantant), Joan Ramon Casals (alcalde), Toni Moreno (comissari de l’exposició) i Xavi Paz (regidor de Cultura) en l’acte d’inauguració // Jordi Julià

L’acte d’inauguració, que es va fer el dilluns 26 de setembre, va ser alhora un acte de memòria. Es van retrobar molts dels membres que va tenir la banda al llarg dels anys, amb família i amics. Un d’ells: Núria Feliu, a qui els Dracs van convèncer per sortir a l’escenari el dia de la seva primera actuació.

La capella, nou espai expositiu

L'exposició ha recuperat la capella del Palau dels Requesens com a espai expositiu // Jordi Julià
L’exposició recupera la capella del Palau dels Requesens // Jordi Julià

L’exposició es fa a la capella del Palau dels Requesens, l’espai que queda a la dreta de la sala Gòtica. S’ha hagut de netejar expressament per a l’ocasió, ja que la sala d’exposicions de Ca n’Ametller està en obres.

En la inauguració, tant Joan Ramon Casals com Xavi Paz van expressar la voluntat d’habilitar aquest espai per a fer-hi exposicions de manera permanent.

L’exposició «Els Dracs, una història de pop/rock» estarà oberta fins al 16 d’octubre: de dilluns a dissabte de 18 a 20h; i diumenges i festius d’11 a 13h.

Al mateix espai s’hi farà una visita guiada (30 de setembre, 19h), les activitats «Els Dracs vistos pels Dracs» (7 d’octubre, 20:30) i «Els meus Dracs» (8 d’octubre, 12h). A la Sala Gòtica es faran les xerrades «El trencament musical dels anys 60» (9 d’octubre, 12h) i «Contribució dels Dracs a la normalització lingüística» (15 d’octubre, 12h).

[sam id=»54″ codes=»true»]

Relacionats

Etiquetes: Afred Placapellacapella del palau dels RequesensDracsEls DracsEls Dracs una història de pop/rockFaustino GarcíaFesta MajorFesta Major 2016Festa Major Molins de ReiFesta Major Molins de Rei 2016Joan Ramon CasalsJordi CarrerasManel CorderomúsicaNúria Feliupalau dels requesensSergi CarósToni MorenoVicenç CarósXavi Paz
EnviarCompartirTuitCompartir
El cartell de la Festa Major reivindica la identitat i la tradició de Molins de Rei

El cartell de la Festa Major reivindica la identitat i la tradició de Molins de Rei

09/09/2026
El PSC tanca el curs polític amb 200 persones al barri del Canal

El PSC tanca el curs polític amb 200 persones al barri del Canal

30/07/2026
Xavi Paz tornarà a ser el candidat del PSC i vol aprofundir en un pacte progressista

Xavi Paz tornarà a ser el candidat del PSC i vol aprofundir en un pacte progressista

10/07/2026

L’Ajuntament demana al ministeri una actuació temporal per millorar el punt negre del pont de l’N-340

25/06/2026
Molins de Rei s’adhereix al Pacte Nacional per la Llengua 

Molins de Rei s’adhereix al Pacte Nacional per la Llengua 

02/06/2026
Les famílies del Club Atletisme Molins denuncien falta de manteniment de l’espai d’entrenament

El govern sociocomú aposta per una zona d’atletisme a la Gravera

15/05/2026
Article següent
Material imprès de la campanya "No és no" que es repartirà durant les festes // Casal La Barrina

L'esquerra independentista inicia una campanya per evitar agressions sexistes durant la Festa Major

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

El cartell de la Festa Major reivindica la identitat i la tradició de Molins de Rei
Cultura

El cartell de la Festa Major reivindica la identitat i la tradició de Molins de Rei

Samar Elansari
09/09/2026
Portada

La Generalitat suspèn les classes aquest dimecres per la pluja

Samar Elansari
08/09/2026
La vaga docent marca l’inici del curs escolar a Molins de Rei
Societat

La vaga docent marca l’inici del curs escolar a Molins de Rei

Samar Elansari
08/09/2026

VIU Empresa

L’idCAT Mòbil, nova porta d’entrada a La Meva Salut
VIU Empresa

L’idCAT Mòbil, nova porta d’entrada a La Meva Salut

Viu Molins de Rei
28/08/2026
Quan et trobes malament: urgències, CAP, CUAP o 061?
VIU Empresa

Quan et trobes malament: urgències, CAP, CUAP o 061?

Viu Molins de Rei
11/08/2026
piscina municipal
VIU Empresa

Sis consells per protegir-se de la calor i gaudir de l’estiu amb seguretat

Viu Molins de Rei
22/07/2026

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals

Tecnologia d’avantguarda per millorar la salut i reduir el dolor

Dra. Montse Casals - Centre Casals
29/08/2025

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Laura Gàlvez
13/06/2025

VIU+

Xavi Paz tornarà a ser el candidat del PSC i vol aprofundir en un pacte progressista

Xavi Paz tornarà a ser el candidat del PSC i vol aprofundir en un pacte progressista

10/07/2026
El parc Pont de la Cadena per fi comença a florir, però segueix amb desperfectes

El parc Pont de la Cadena per fi comença a florir, però segueix amb desperfectes

25/05/2026

Antonio Carmona (Renfe) diu que la nova represa de les obres de l’estació és la definitiva

07/05/2026
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei

Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Membre de:

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Copyright

Viu Molins de Rei és propietat de l'Associació Viu Comunicació. Tots els continguts d'aquest lloc web (textos, fotografies, imatges, dissenys i altres materials) són propietat de l'Associació Viu Comunicació o dels seus autors, i estan protegits per la legislació de propietat intel·lectual vigent. Queda prohibida la seva reproducció, distribució, comunicació pública o transformació, total o parcial, sense l'autorització expressa i per escrit dels titulars dels drets, excepte en els casos previstos per la llei.

  • Avís legal
  • Política de cookies

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Not enough quota to unlock this post
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?