• FES-TE SOCI ARA
Dilluns, 20 abril, 2026
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

Unes jornades amb sirians i molinencs que han fet de voluntaris per als refugiats recapten 1.600€

Viu Molins de Rei
11/06/2017
a General, Societat
EnviarCompartirTuitarEnviar

Un refugiat sirià que ha creat l’ONG Refugee 4 Refugees explica a Molins de Rei la seva experiència juntament amb molinencs que han fet de voluntaris a Grècia, Sèrbia i Turquia. Els actes benèfics a la plaça de la Creu han aconseguit 1.600€ per a aquesta ONG.

Refugiats sirians i molinencs que han fet de voluntaris van explicar les seves experiències // Mercè Sellés
Refugiats sirians i molinencs que han fet de voluntaris van explicar les seves experiències // Mercè Sellés

De viure en la pròpia pell l’experiència de ser refugiat a treballar per evitar que altres tornin a passar el que ell ha viscut. Aquest ha estat el pas que va fer Omar Alshakal, un jove sirià de 24 anys que ha creat l’ONG Refugee 4 Refugees (Refugiat per a refugiats), per ajudar les persones que arriben a les illes gregues i les que encara són a Síria.

1.600€ aniran a parar a la seva ONG provinents de Molins de Rei. Es van recollir al llarg del dissabte 3 de juny, en una jornada en benefici d’aquesta plataforma celebrada a la plaça de la Creu. L’objectiu no només va ser recaptar diners per al projecte, sinó també “donar a conèixer la situació en què es troben els refugiats que han pogut sortir de Síria”, expliquen els organitzadors a Viu Molins de Rei.

El plat fort de la jornada va ser poder escoltar diverses experiències en primera persona: tant del mateix Omar Alshakal, com de Feras Al-Malat -un refugiat sirià que porta un temps a Catalunya- i també de persones de Molins de Rei que han anat a Grècia, Sèrbia i Turquia a col·laborar amb diferents ONG que donen suport als refugiats.

Camí de tornada a Grècia

Alshakal va fer una xerrada on va explicar el recorregut que l’ha portat fins a aquí. Quan era a Síria, el van ferir a la cama mentre estava fent tasques de salvament durant la guerra. Va sortir del país, primer cap al Líban, després cap a Turquia i finalment va aconseguir arribar a una illa grega nedant durant 14 hores.

Un cop va obtenir la condició de refugiat, va poder anar de Grècia a Alemanya, on hi tenia un germà. Va estar-s’hi un any i allà es va acabar de curar la ferida a la cama. Va ser llavors quan va prendre la decisió de fer el trajecte invers i tornar cap a Lesbos (Grècia). Després d’onze mesos fent de voluntari, va crear l’ONG Refugee 4 Refugees. El seu objectiu és fer arribar roba i medicaments a Síria i atendre les persones que arriben a Lesbos fent salvament i primers auxilis.

L’organització tindrà més fons per funcionar gràcies als 1.600€ recaptats durant la jornada a Molins de Rei. Es va fer una tómbola on se sortejaven regals donats per nombrosos comerços locals i algunes persones individuals, que va exhaurir existències a mitja tarda. També es van recaptar diners amb el dinar solidari, en col·laboració amb la Paca, cooperativa de consum ecològic.

La conscienciació va arribar també als nens. Es va fer una gimcana que, amb el títol “Diari d’una fugida”, a través d’un conte feia que els participants anessin experimentant l’experiència d’uns infants que perden la casa per un bombardeig i han d’emprendre el camí cap a un altre país. També es va fer un mural sobre el drama del Mediterrani.

A la tarda, la jornada va adquirir un to més festiu amb una ‘carajillada’ amb cantautor i un concert de Redbruts i Efektoletxuga. Tot plegat es va allargar fins les 10 de la nit. Segons els organitzadors, durant tot el dia hi van passar més de 200 persones.

 

Relacionats

Etiquetes: Omar AlshakalPACARefugee 4 Refugeesrefugiatssolidaritat
EnviarCompartirTuitCompartir

Socórrer els refugiats amb el cor entre les bombes

22/03/2022
Creu Roja atén un centenar més d’usuaris a causa de la crisi del coronavirus

Les entitats solidàries de Molins de Rei reben 43.000 euros per executar els seus projectes arreu del món

13/01/2022

El Posa’t la Gorra arriba als 21.000 euros tot i no fer la festa benèfica per la pandèmia

28/01/2021
Banderes del Sàhara i espelmes Sàhara lliure

Un centenar de persones es concentra per demanar la llibertat del Sàhara

20/11/2020
Makers Molins recull ordinadors vells per donar-los a famílies vulnerables

Makers Molins recull ordinadors vells per donar-los a famílies vulnerables

06/11/2020
La solidaritat d’un veí fa que una nena de 2 anys perduda trobi els seus pares

La solidaritat d’un veí fa que una nena de 2 anys perduda trobi els seus pares

08/07/2020
Article següent
El regidor Eduard Suárez va acompanyar Gabriel Rufián el dia després de saber data i pregunta al referèndum // Jordi Julià

Rufián inicia al Canal la campanya pel referèndum recordant "els barris on només hi havia fang"

Més comentat 1

  1. dclosa says:
    9 anys enrere

    deu d’un ninot de fang , el va bufar i va crear a l’home , Ara , Un refugiat sirià l’ha creat l’ONG Refugee 4 Refugees ? Les guerres son la pitjor malatia que pateix la humanitat des de Cain i Abel, però no entenc aquesta fal•lera de molts mitjans de comunicació, Festa de la Radio, el diari El Llobregat, Refugees, etc. en celebrar gales, entreges de premis, xarles, com aquest cas a Molins , encara de de refugiats sirians a Molins de Rei a pensió complerta a Cal Santoi, a dia d’avui, no en tenim cap. Ens hem posat a pensar què son aquets refugiats? , Quin ofici tenen aquets refugiats?, De on han tret, la majoria d’ells, els diners per pagar-se el viatge?, De quina classe social son al seu país? , Que els hi pasa als pobres sirians que no poden pagar-se el viatge?, Si aquets son professionals ( metges, mestres, infermers, enginyers, tècnics, etc.) i que si veuen el d’aquí, ja no voldran tornar a Siria, com quedarà de desestructurat el país quan la guerra s’acabi?
    Penós, la gestió de refugiats de la Comunitat Europea, Espanya, Catalunya i els governs municipals. Crec que els refugiats es tindrien de quedar-se a un país d’acollida proper a Síria, , i que la CE els hi pagués la manutenció, (encara que sigui amb excedents agrícoles de cereals, carn i llet en pols que ara es cremen) mentre duri el conflicte a Síria, però mai portar-los aquí, i quan el conflicte s’acabi, puguin tornar fàcilment al seu país i reconstruir-lo de nou.

    Respon

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

Les obres de l’estació de tren també crearán un nou pas inferior
Societat

Les obres de l’estació de tren també crearán un nou pas inferior

Samar Elansari
20/04/2026
ERC insta l’Ajuntament a organitzar actes en record de la República i reforçar la memòria històrica
Política

ERC insta l’Ajuntament a organitzar actes en record de la República i reforçar la memòria històrica

Samar Elansari
20/04/2026
Rosa Vendrell demana a l’Ajuntament “dignificar” la memòria de Margarida Xirgu
Cultura

Rosa Vendrell demana a l’Ajuntament “dignificar” la memòria de Margarida Xirgu

Samar Elansari
17/04/2026

VIU Empresa

Les neteges tècniques industrials guanyen pes en una indústria cada cop més complexa
VIU Empresa

Les neteges tècniques industrials guanyen pes en una indústria cada cop més complexa

Viu Molins de Rei
07/04/2026
Com és el model d’habitatge públic metropolità? Més assequible, sostenible i de qualitat
VIU Empresa

Com és el model d’habitatge públic metropolità? Més assequible, sostenible i de qualitat

Viu Molins de Rei
17/12/2025
El respecte a la diversitat, protagonista de la Mostra de Cinema Espiritual de Catalunya
VIU Empresa

El respecte a la diversitat, protagonista de la Mostra de Cinema Espiritual de Catalunya

Viu Molins de Rei
19/11/2025

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals

Tecnologia d’avantguarda per millorar la salut i reduir el dolor

Dra. Montse Casals - Centre Casals
29/08/2025

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Laura Gàlvez
13/06/2025

VIU+

Molins de Rei supera els 27.000 habitants el 2025

Molins de Rei supera els 27.000 habitants el 2025

10/04/2026
Una auditoria acredita les mancances en el servei de neteja i recollida de residus

Una auditoria acredita les mancances en el servei de neteja i recollida de residus

08/03/2026

El nou pla urbanístic metropolità preveu millors connexions amb Quatre Camins i Sant Cugat

27/02/2026
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei


  • Avís legal

  • Política de cookies


Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Llicència

Viu Molins de Rei

Viu Molins de Rei és propietat de Associació Viu Comunicació i està subjecte a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 No adaptada de Creative Commons.

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Segur que vols desbloquejar aquesta publicació?
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?