• FES-TE SOCI ARA
Divendres, 05 juny, 2026
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

ERC abandona el govern del Consell Comarcal i el PSC l’acusa de voler fer «ingovernables» les institucions

Jose Polo
07/11/2017
a General, Política
EnviarCompartirTuitarEnviar

La marxa d’ERC per discrepàncies amb la posició del PSC sobre l’aplicació de l’article 155 trenca el govern del Consell Comarcal del Baix Llobregat, que fins ara estava format per aquests dos partits juntament amb ICV i el PDeCAT. Els socialistes els acusen d’intentar que les institucions siguin «ingovernables». 

Els consellers d’ERC al Consell Comarcal // ERC Baix Llobregat

La dinàmica de la política nacional se sobreposa a la dinàmica de la política local. No només a Molins de Rei s’ha trencat el pacte de govern local, sinó que la situació s’ha repetit a altres poblacions de Catalunya. Una crisi que també comença a afectar a les administracions supramunicipals. Al Consell Comarcal del Baix Llobregat, ERC ha decidit abandonar l’equip de govern, que fins ara compartia amb el PSC, Entesa -nom sota el qual s’agrupen les diferents agrupacions vinculades a ICV- i el PDeCAT.

Els republicans han pres aquesta decisió per «coherència i dignitat política per la complicitat del PSC amb l’aplicació de l’article 155 i tenint en compte que es viuen moments on no valen declaracions equidistants sinó accions contundents», segons han argumentat a través d’un comunicat.

Tot i això, ERC ha valorat «positivament» la relació «personal i política» que han tingut amb els que fins ara eren companys de govern. A més, prometen que a partir d’ara faran una oposició «responsable i constructiva» al Consell Comarcal. Era la segona legislatura en què es repetia el pacte dels quatre partis en l’administració responsable de la gestió de les beques menjador, el transport escolar i el servei de control de mosquits, a més d’altres serveis mancomunats.

El PSC els acusa de voler «paralitzar» les institucions

El PSC, que és el partit majoritari al Consell Comarcal, ha acusat ERC d’intentar «paralitzar i fer ingovernables» les institucions per abandonar el govern comarcal. Segons els socialistes, aquesta decisió és «un error que posa per davant els interessos de partit als de la comarca».

El primer secretari del PSC del Baix Llobregat, Antoni Poveda, ha assegurat que la marxa d’ERC del govern no té una «justificació real». Poveda ha recordat que el Consell Comarcal va aprovar, amb els vots dels socialistes, una moció «criticant l’aplicació de l’article 155 i exigint la llibertat dels polítics presos». A més, el PSC destaca la «solidesa i estabilitat» del pacte que els uneix al PDeCAT i Entesa.

El PSC del Baix Llobregat ja va criticar el trencament de la socioververgència a Molins de Rei per “traslladar la crisi de Catalunya a un govern municipal que destacava per la seva bona gestió, pel seu enteniment i per la seva gran activitat”.

ICV se’n va assabentar minuts abans de l’anunci

Per la seva banda, Entesa ha expressat a través d’un comunicat que va conèixer la renuncia d’ERC «minuts abans de l’anunci». «No hem tingut l’oportunitat de conèixer en profunditat els seus arguments ni d’explorar la possibilitat de reconduir la situació o de pactar les discrepàncies», diuen des de l’agrupació d’ICV al Baix Llobregat.

Els ecosocialistes han anunciat que continuaran al govern del Consell Comarcal i mantenen la seva aposta per aliances àmplies i inclusives. «Ens els moments que vivim, amb l’arquitectura institucional debilitada i amb situacions socials complexes, la nostra responsabilitat és contribuir a l’estabilitat del govern com a puntal de les polítiques públiques essencials per a la ciutadania del Baix Llobregat», han argumentat.

Relacionats

Etiquetes: Antoni PovedaConsell ComarcalConsell Comarcal del Baix LlobregatEntesaERCERC Baix LlobregatICVICV Baix LlobregatPSCPSC Baix Llobregat
EnviarCompartirTuitCompartir
El curs escolar comença amb 216 alumnes menys que l’any anterior

ERC ajorna una moció sobre la millora de les escoles per buscar l’acord amb el govern municipal

11/05/2026
Junqueras reivindica finançament per Rodalies i el Trambaix per travessar el Llobregat

Junqueras reivindica finançament per Rodalies i el Trambaix per travessar el Llobregat

01/02/2026
ERC del Baix Llobregat «escalfa motors» per les municipals del 2027 a Molins de Rei

ERC del Baix Llobregat «escalfa motors» per les municipals del 2027 a Molins de Rei

22/09/2025
Marta Espona (ERC): «Molins de Rei fa sensació de deixadesa»

Marta Espona (ERC): «Molins de Rei fa sensació de deixadesa»

19/07/2025
Ricard Vinyets és escollit president de la secció local d’ERC

Ricard Vinyets és escollit president de la secció local d’ERC

15/07/2025
Xavi Paz (PSC): «El pacte amb els comuns té voluntat de continuar»

Xavi Paz (PSC): «El pacte amb els comuns té voluntat de continuar»

14/07/2025
Article següent
Més endavant l'ambient s'ha relaxat i els manifestants han tret cadires i jocs de taula // Jordi Julià

El Comitè de Defensa de la República talla l'autopista a Molins de Rei durant sis hores

Més comentat 1

  1. dclosa says:
    9 anys enrere

    ¿Cuanto cobran del Consell Comarcal a final de mes esos consejeros?, ¿ Dónde puede verse? , Una cosa está clara, que entre ellos no se morderan , y mientras los de ERC , a pesar de dimitir, vayan cobrando a final de mes, irán valorando “positivament” la relació “personal i política” que han tingut amb els companys de govern de PSC, y mientras sigan en la poltrona, prometen fer una oposició “responsable i constructiva” ¿Cuantos políticos en nómina se necesitan para gestionar esas simplezas de : gestió de les beques menjador, el transport escolar i el servei de control de mosquits. El consell Comarcal no deja de ser un cementerio de elefantes (alcaldes o regidores en paro) de los ayuntamientos.
    La estructura de Estado nación actual es un modelo político obsoleto que nace después de la Revolución Francesa , y se consolida a lo largo del siglo XIX, y época colinioalista pero en la actualidad, en el siglo XXI ha perdido su razón de ser, En paises centralizados como España, tantos políticos y funcionarios cobrando la han vaciado de contenido, como el caso del Consell Comarcal y donde hay tantos políticos cobrando por la jeta.
    . “Economía, és la asignación de los recursos escasos “, Los ayuntamientos , la Generalitat, la Dipu, los Consejos Comarcales…. son la lapa del progreso y del bienestar a la ciudadanía, Hay demasiados políticos y funcionarios viviendo del cuento. Viendo la foto de esos «consellers» se vé claramente lo jóvenes que son. Uno debería llegar en la política después de haber demostrado éxito en la vida privada, de que uno es capaz de generar cosas, y no al revés , aquí en España las gentes entran muy jóvencitos y sin preparación en la política, y luego les gusta vivir de los presupuestos del Estado , El Consell Comarcal és la única puerta giratoria que se encuentran cuando quedan a la espera de que regresen de nuevo como regidores en sus respectivos ajuntaments, Son incapaces de volver a la privada ya que son unos muertos de hambre sin preparación , sin oficio ni beneficio. y se apalancan en los consejos comarcales y estar allí és muy fácil y no se necesitan muchas luces.

    Respon

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

Miquel Tort se suma a la plataforma única i serà per a vianants
Societat

Miquel Tort se suma a la plataforma única i serà per a vianants

Samar Elansari
04/06/2026
Joan Vives repassa la vida de Puccini en una conferència a l’Aula d’Extensió Universitària
Cultura

Joan Vives repassa la vida de Puccini en una conferència a l’Aula d’Extensió Universitària

Samar Elansari
04/06/2026
Ambient assolellat al migdia al carrer Rubió i Ors durant la Fira de la Candelera // David Guerrero
Economia

La Fira de la Candelera augmenta el seu impacte econòmic tot i tenir menys visitants

Samar Elansari
03/06/2026

VIU Empresa

OMODA & JAECOO fa vibrar Sant Boi durant la jornada SHS Fever Night i celebra el client 50.000 a Espanya
VIU Empresa

OMODA & JAECOO fa vibrar Sant Boi durant la jornada SHS Fever Night i celebra el client 50.000 a Espanya

Viu Molins de Rei
23/05/2026
Les neteges tècniques industrials guanyen pes en una indústria cada cop més complexa
VIU Empresa

Les neteges tècniques industrials guanyen pes en una indústria cada cop més complexa

Viu Molins de Rei
07/04/2026
Com és el model d’habitatge públic metropolità? Més assequible, sostenible i de qualitat
VIU Empresa

Com és el model d’habitatge públic metropolità? Més assequible, sostenible i de qualitat

Viu Molins de Rei
17/12/2025

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals

Tecnologia d’avantguarda per millorar la salut i reduir el dolor

Dra. Montse Casals - Centre Casals
29/08/2025

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Laura Gàlvez
13/06/2025

VIU+

El parc Pont de la Cadena per fi comença a florir, però segueix amb desperfectes

El parc Pont de la Cadena per fi comença a florir, però segueix amb desperfectes

25/05/2026

Antonio Carmona (Renfe) diu que la nova represa de les obres de l’estació és la definitiva

07/05/2026
Els veïns dels barris de muntanya dubten de l’efectivitat del tancament de Collserola i el viuen amb relativa normalitat

Els veïns dels barris de muntanya dubten de l’efectivitat del tancament de Collserola i el viuen amb relativa normalitat

24/04/2026
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei


  • Avís legal

  • Política de cookies


Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Llicència

Viu Molins de Rei

Viu Molins de Rei és propietat de Associació Viu Comunicació i està subjecte a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 No adaptada de Creative Commons.

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Not enough quota to unlock this post
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?